BMWClub: Vremuri de haiducie

Jump to content

View Other Content



Search Articles



Recent Comments


Board Statistics

Total Posts:
1788710
Total Topics:
99557
Total Members:
57610
Newest Member:
Dulila33 
Online At Once:
853
02-February 16

Vremuri de haiducie *****

Apr 13 2012 12:03 | dartagnan  in Opinii si editoriale

Pe la începutul anilor '70 unul dintre locurile de întâlnire ale motocicliștilor din București era în spatele Operei Romane... Asta după ce Strada Armeneasca și... blonda motociclistă de acolo nu mai puteau face fată pretendenților întru gloria asfaltului...

Aproape firesc, punctul de întâlnire s-a mutat la cofetăria Tosca, peste drum de Operă, și (foarte convenabil) vizavi de căminele studentelor de la drept și litere... Atâta doar că daca te încumetai să faci vreo "lipeală" trebuia să îți asumi și riscurile unor deplasări pe la Bacău și Focșani pentru a duce Cosânzenele la domiciliul de reședință în weekend...

Drumul ca drumul, că de aia aveam motoare, dar mai haios era când ingenua - care credea că e rost de o "partidă" cu un bucureștean - vroia să te prezinte acasă părinților...

Motiv pentru care, după ce numărul logodnicilor motorizați a ajuns la saturație, ba chiar subunitar - că la un moment dat erau cam doua-trei pretendente pe cap de motociclist, locul s-a schimbat "strategic" în Drumul Taberei, undeva pe lângă Favorit, pe o alee care pe vremea aceea ieșea în șosea (acum este un bloc acolo)...

Pe aleea cu pricina, subsemnatul pictase direct pe asfalt o mare emblemă rotundă care reprezenta un vultur, iar de jur împrejur scria cu majuscule: LUCKY POINT.

Motiv de pelerinaj pentru marea majoritate a motocicliștilor bucureșteni, pentru că în scurt timp se dusese vestea că nici o escapadă motorizată prin țară nu poate fi încununată de succes decât dacă treci la plecare peste punctul norocos...

După ce fetele de la Operă s-au mai domolit și după ce edilii Capitalei s-au gândit că nu ar fi rău să extindă cartierul,
locul s-a schimbat la cofetăria Turn de la Sala Palatului...

Un loc de "centrală afirmare" a unor motocicliști pasionați ca Adi Bujie, Gică-Iju’, Gică-frână, Mihai Triumph, Gabi-Norton, Cap-de-fier și a altor nebuni frumoși ai marelui oraș...

De acolo, "locurile" au alternat între parcarea din fața hotelului Athenee și cea de la Eva, spre disperarea milițienilor care nu vedeau cu ochi buni (ca nici acum de altfel) un mare grup de motocicliști care - oricând, nu-i așa "este un potențial subversiv"...
Din nou locurile au pendulat - între Parcul Herăstrău, intrarea din Soseaua Nordului, Arcul de Triumf (ca acum) și Fântâna Miorița (gara Băneasa).

Dar cum toate acestea erau "obiective" și securitatea nu vedea cu ochi buni o adunare de motocicliști... bla, bla, you know... ne-am "refugiat" în Pădurea Băneasa, la Casa Albă și campingul din apropiere...

Nici aici nu era bine "că venea străini" și puteai afla cum e dincolo...
Măi și ce motoare aveau - în special italienii - o nebunie!
Noroc cu afilierea la Clubul Sportiv Municipal București - că așa au mai scăpat și ei de noi și noi de ei... ca vez' Doamne eram acum "în cadru organizat"...

Dar nu a fost rău pentru că - în clădirea boierească de pe str. Bateriilor (acum dispărută de pe harta de când cu Casa Popoului) - s-au organizat competiții moto valoroase, printre care și așa numitele raliuri de "regularitate și rezistență"- concursuri deschise tuturor motocicliștilor - pe care FRM nu ar face rău daca le-ar reînvia...

De acolo - pentru ca eram totuși "prea în centru" - ne-am mutat sediul în Parcul Tineretului - intrarea din Soseaua Olteniței.
Ce vremuri... și ce... vulpițe...

După celebrul Raliu Internațional cu sosirea în Neptun, găzduit de 'nea Nicu în 1976, văzând ei cam ce ar putea face 3.500 de motocicliști împreună - securiștii și milițienii au devenit foarte activi, așa că până prin '80 lucrurile erau cam albastre pentru noi și au început să miroasă urât... including rația de benzină de 5 litri pe lună și... "pe cap" de motor... pe care nu o puteai "căpăta" decât ieșind din București, spre Giurgiu... Si aia o benzină infectă, zice-se de 90 cifra octanică... da' era 75 super de camioane - dacă îți pica pe haine puțeai o săptămână a Cristian-Dihor...

De necaz ne-am mutat din nou la Arc, așa de-ai dracu' și am jucat leapșa și v-ați ascunselea cu "organili" pana la revoluție.
Doamne, ce vremuri...! Pe atunci nu conta că ai Mobra, CZ, Jawa, MZ, BMW, sau Triumph... Eram pur și simplu împreună...

Toți pentru unul și unul pentru toți!

Dan Năstase

11 Comments

Page 1 of 1

Romulus 

16 April 2012 - 19:32
Frumos.

PS: Am corectat paragrafele si adaugat diactritice...

Romulus 

16 April 2012 - 19:37
Am pus si articolul in categoria de articole, daca vrei sa adaug si o fotografie sau ceva, te rog trimite-mi-o. Poti edita si tu direct articolul din frontpage.

c.sainz 

16 April 2012 - 19:38
Frumos :thumbsup: Dane, ma bucur sa te avem printre noi !
0

dartagnan 

17 April 2012 - 13:17
Sunteti niste Domni.
Va multumesc!
1

Krebs 

17 April 2012 - 16:35
place ce ne zice don pionier ! http://www.bmwclub.ro/forums/public/style_emoticons/default/thumbsup.png
0

Sherifu' 

17 April 2012 - 19:07
Foarte tare povestirea ! Sa dea Dumnezeu sa avem cat mai multi astfel de oameni printre noi !
0

mcliviu 

18 April 2012 - 17:55
Impresionant.
0

jon doe 

18 April 2012 - 20:09
Bine scris :thumbsup:
Mi se pare ca am mai citit acest articol in revista auto motor si sport ?
0

thunder rock 

24 August 2012 - 11:08
Veteran d-adevaratelea...acum nici la traditionalul salut nu ti se mai raspunde decat daca ai cel putin miar <_<

Nu am condus in acei ani dar din 85 pana cat o da domnul vara e asociata motocicletei....
0

luk22 

01 December 2012 - 12:59
drumuri bune baieti !!!
0

db 85 amd 

25 July 2013 - 14:56
super story-ul!
0
You do not have permission to leave comments on this articol
Page 1 of 1



www.bmwclub.ro trafic.ro