Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Din pacate tenacitatea ti-e mancata de mecanici carpaci.. E prima oara cand am citit aproape tot ce a spus OP despre experientele prin care a trecut cu E90 care il are... E de admirat ca are incredere in ce fac altii. Am avut si ce sa retin din topic, pentru ca nu am benzina decat tot o Skoda si tot Fabia, de mai mult timp ca el, inca functionala si tot pe benzina, careia i-am facut distributia eu insumi ca avea deja aproape 160k km cu distributia de fabrica.. dar pentru ca masina nu a fost condusa prea tare nici de mine (ca eu am diesel..) nici de sotie.. acum chiulasa "arata" ca are depuneri pe supape... la un jumatate de an dupa distributie schimbata. Pentru ca m-am zgarcit sa ii masor presiune in cilindri (cand ar fi trebuit un om normal sa o faca..), zile trecute cilindru 2 dadea doar 5 bari.. o masina care ca si dieselul niciodata nu am avut probleme cu pornirea, pe orice anotimp. Si nici acum.. doar ca intra in limp dupa ce se incalzeste motorul.. Daca stiam, nu ii mai faceam distributia.. Dar revenind la problemele prin care a trecut.. bucsa de pe fuzeta, nu exista sa se slabeasca atat de muult incat, auzi, sa trebuiasca sudata.. . Daca nu ai presa mai bine nu te apuci. Mergi frumos la cei care ai sculele necesare. Eu personal le-am schimbat pe ambele parti (ca mi-a fost recomandat ca altfel nu iesea bine la aliniament..), DAR iti trebuie scule pentru bucse nu baroase sau alte improvizari.. Fuzeta e din fonta si se trateaza cu maxima "delicatete" mecanica, adica cu presa potrivita! Eu l-as fi intrebat pe mecanicul acela, cum de a.mers masina fara sa ud zgomot daca bucsa aia juca in halul ala?? Pentru ca unde e pusa de ea e prinsa direct bratul pe care se sprijina efectiv arcul si amortizorul, deci acolo apar forte de diferite directii pe drum accidentat si e imposibil sa nu trancaneasca daca bucsa joaca COMPLET liber in gaura din fuzeta! Trebuia sa imi dai o explicatie foarte amanuntita, altfel nu te credeam pur si simplu si erai bun de plata.. ..cum sa nu iasa planetara din fuzeta?? Da, nu iese usor, categoric, dar fara scule potrivite nu o sa iasa.. niciodata. Unii au presa de 10 tone, dar costa bani si dau tot ansamblu jos, planetara si fuzeta daca e cazul si le baga in presa aia. ..Dar de incalzit flansa pe care sta roata si racit axul planetarei cu spray dedicat ce ingheata sau raceste instantaneu se stie? https://www.blacktools.ro/consumabile-si-accesorii/spray-inghetare-imoto-400ml.html Si apoi pusa presa..! Cum sa nu iasa? Dar de penetrant s-a auzit? De incalzit prin dilatare se stie ceva? Asa mi-a desfacut specialistul capete de bara de pe directie stranse in fabrica si plina si de rugina..) ca sa poata face aliniamentul fata.. va dati seama ca in secunda doi mi-am cumparat si eu o un "arzator pe gaz" vazut la el, pentru situatii critice, e bun la casa.. cu 3 masini.. Nu scriu pe topicul omului sa ma laud. Ci sa incurajez sa nu mai inghititi galuste de la unii mecanici.. ori stai langa el sa vezi ce scule foloseste si daca nu foloseste cam ce trebuie, luati-va talpasita fara regret. Am cu, ce sa-mi bat capul (Skoda) in momentul de fata, ca sa zic nu imi permit sa dau jos chiulasa fara sculele necesare! in nici un caz..
  3. Terminati prostiile. Desi ideal este sa ai uzura identica fata/spate, toti producatorii pun anvelope de diametre diferite fata/spate. X4-ul omului de pe bimmer post are omologate pe 21 inch 245/40 fata cu 275/35 spate. Inseamna din start 3.5mm diferenta de diametru. Seria 5/7/8 au omologate 245/35 fata cu 275/30 spate, inseamnand 6.5mm diferenta de diametru. Nu am inteles niciodata retardarea celor de la bmw (mercedes au aceleasi dimensiuni) in a se incapatana sa nu puna 285/30 spate astfel incat sa echilibreze aproape total diametrele intre punti. Este ca si cum ai simula intamplarea omului din bimmer post. Presupunand ca ar fi avut 245/50R19 fata/spate si acum punand roti noi pe fata, conform BMW, isi permite o uzura a profilului spate de 3.25mm.
  4. De aici: https://www.benzinfabrik.com/de/led-auto-innenraumbeleuchtung/led-ambientebeleuchtung/7975/2x2016-smd-led-modulplatine-ambientebeleuchtung-fuer-bmw?number=B803818 Eu am luat 12 bucăți, am zis sa le schimb pe toate, sunt câte 3 pe fiecare portiera. Am văzut ca mulți cumpără doar 4 și le schimbă doar pe cele de sub baghetă, nu și pe cele de la mânerul de deschidere și cele din spațiul de depozitare din portiera.
  5. Se pare ca astea sunt recomandarile BMW, doar ca informatia asta nu apare in nici un manual, vezi mai jos: https://x3.xbimmers.com/forums/showpost.php?p=31081270&postcount=32
  6. Ieri m-am apropiat de mașină, care fusese parcată mai mult de o zi, am încercat să deschid portbagajul, am auzit incuietoarea lucrând, dar portbagajul nu s-a ridicat sau coborât automat. Am încercat de câteva ori, l-am deschis manual, l-am închis manual. Nimic nu a funcționat. Am pornit motorul și surpriză: portbagajul automat a început să funcționeze din nou. Am verificat erorile cu ista și a apărut codul 804842: "Central locking SCA rear contact: SCA and rear lid jammed, lock fauly or short circuit to ground", care a fost declanșat la o stare a bateriei de 12.1v. Ați întâlnit vreodată această problemă? Care ar putea fi cauza? seria 3 gt
  7. N are cum fi doar 2mm... e infima diferenta la 2mm... poate vreo 4 6mm...
  8. 320i ce model? E46? E90? F30? G20? stii ca sunt multe. Iar discutii despre gura de ventilatie si aer rece, sunt 1000+1 pe forum. Ai cautat?
  9. Metzger chiar are un preț bun. Multumesc pentru recomandare!
  10. De unde le-ai luat si cat au costat? Cate PCBA-uri sunt?
  11. Bata-ma sa nu ma bata , (nivelul de ignoranta al meu pe topicul asta..) n-am ascultat ambele videoclipuri... Pai fata... acolo sunt doua simptome diferite DEJA. Cu motorul pornit e rulmentul de presiune al volantului.. e pe "duca" bine; nu o lasa asa - trebuie schimbat tot kitul ambreiaj! Al doilea video, in liniste e scartait, adica cum am spus mai sus. Dar cel cu kitul ambreiaj e cel mai important si de ne-neglijat! O sa iti prezint un clip care e aproape la fel cu felul cum faci tu cu piciorul dar nu debreind la fel de rapid.. Ignora zgomotul semnalizarii complet:
  12. Ți am dat un like pentru tenacitate.
  13. Incepi timid si termini magistral?
  14. Masina merge foarte bine, trage de pe la 2000 RPM, ceea ce inainte nu prea facea. Acum e mult mai vioaie si se accelereaza din ture mai joase. Peste 2500 RPM, daca calc acceleratia la maxim, imediat se simte acel zvâc de aspirat. Ieri cand veneam de la munca am primit un check engine in nas, pentru ca de ce nu? Cu masina asta mai mult am mers cu check-ul aprins decat fara erori . Am fost azi la baieti sa vedem ce eroare aveam, banuiam un missfire pentru ca tot ieri am ajuns la range 20 km si motorul acesta (posibil si celelalte) daca mergi pe rezerva, te poti lovi de missfire, din cauza ca pot exista goluri de aer pe instalatie. Apoi ma mai gandeam ca poate fi o eroare de efficiency below threshold pe parte de lambda, pentru ca masina nu ar reusi sa isi faca desulfurizari, mergand la viteze foarte mici cu motorul cald. Aparent nu a fost nici una din aceste probleme. A fost o eroare pe air temperature intake. Masina are filtru de aer K&N pe care anual il curat, il invart un pic pe strung sa arunce toata mizeria, il las la uscat si il pulverizez cu ulei. Problema e in felul urmator, pe motorul acesta, nu exista incinta/aparatoare termica pentru filtru care sa vina cu filtrul K&N. Urmeaza un mic proiect sa reusesc sa bag filtrul in carcasa originala a filtrului de aer, pe care il voi acoperi cu folie de aluminiu pentru o mai buna izolare termica. Ca idee, partea superioara va fi decupata pentru a putea scoate doar filtrul pentru curatare, nu toata carcasa, cum este conceputa. Zilele astea ma voi ocupa de asta, pentru ca in anotimpul calduros, temperatura aerului de admisie trebuie sa fie cat mai mult posibil de scazuta, pentru ca temperatura din camera de ardere sa fie cat mai coborata, care duce la o eficienta de ardere mult mai buna. Filtrul neavand incinta, in momentul de fata trage foarte mult aer cald din incinta motorului, mai ales cand motorul ajunge la temperatura optima functionare a apei si uleiului. O sa revin cu poze cand treaba e gata.
  15. Salut la toată lumea am o problema cu mașina ma poate ajuta și pe mine cineva cu câteva informați despre aceasta problema ? Detin un 320i in momentul când pornesc Ac-ul pe gurile de ventilație jos și sus îmi bagă cald iar in partea de front rece aveți idei ce probleme sunt ? Multumesc !
  16. Ca fapt divers o discutie pe bimmerpost despre un caz în care cineva a făcut pana pe fata cu RFT, nu a putut fi reparat pentru ca era cui în peretele lateral. A schimbat ambele anvelope pe fata, ca asa a fost sfătuit, dar apoi si-a dat seama ca are profil de 8mm pe fata si 4.5mm pe spate, depasind recomandarea BMW de max 2mm diferenta, deci trebuie schimbate si anvelopele spate. Si uite cum de la o amarata de pana trebuie schimbate toate anvelopele Ce este și mai ciudat este ca informația asta cu maxim 2mm diferențe de circumferința între roti nu apare în documentația publica, gen user manual, doar printr-un TSB sau Ista. În cazul asta ma întreb dacă nu cumva este problema BMW dacă pica cutia de transfer.
  17. Rezervorul de lichid de parbriz inca n-am apucat sa-l schimb, dar nici n-a mai facut figuri la cum s-a incalzit afara. Am si pus lichid de vara peste ala de iarna, vreo 2 ture... azi dimineata erau cam 5 grade afara, dar nu m-am trezit cu oroarea avertizarii... Acum vreo 3500km eram pe la Macin/Tulcea si cand dau sa pornesc dimineata, pac in bord mesaj - service in 5000km. Maaa baiatule, cum dracu, ieri/alaltaieri aveam vreo 13000km pana la revizie, si acuma brusc a scazut cu 8000km... neah, prea dubios... am zis ca-s obosit, i-am dat pace. A doua zi la fel... Maaa... unu din neuroni zice, ia vezi bah nebunule in meniu, ce avertizare e, ca nu-i proasta masina... deci avem nevoie de placute de frana pe spate... lux. Nu stiu daca au fost schimbate pana acum, nu apare in istoric, iar rulajul va fi pe la vreo 98.000km cand ajung la BMW saptamana viitoare. In rest, am facut aproape 900km cu un plin, mers lejer, in limitele de viteza impuse de lege. Ma declar foarte multumit. Si DN si Autostrazi. Urmeaza si un miniconcediu inainte de Pasti in Croatia vreo 2000km Dupaia la 100k km bagam o revizie mai consistenta cu schimb ulei cutie ZF, lichid frana, si ce-o mai fi. In rest...
  18. Acuma ca s-a trecut la "ora de iarna", de la 30 de grade Luni Marti la 5 grade azi dimineata de ex, si ieri vreo 7, am bagat din aplicatie sa-i dea paie pe foc la webasto, la ora stabilita, as usual. Dar din nou, nimic... in masina rece, nici urma de fum sau miros de foc pentru incalzire... Masina pornita cu o zi inainte, rezervor jumate, starea bateriei apare cu verde in ObdEleven, nicio eroare pe sistem, eu nu pot intelege cand si cum are chef sa functioneze...
  19. Doar să-mi fac curaj să mă apuc de acum
  20. Despre ioniq aduci vorba? Eu cred ca in cazul ioniq de fapt au nevoie de o mai buna protectie la impact, ca altfel costa 60 mii sa o schimbi daca o lovesti pe dedesubt.. Sa lasam sunetele ca alea nu.mai ajuta cand ai teama in suflet ca o data lovita bateria s-ar putea sa se intample lucruri extrem de neplacute.. Adica 10 ani nu sunt suficienti in secolul 21!!? Nu e rau sa asteptam.. dar chiar e necesara o standardizare pe cativa, 10-15 ani.
  21. In 2023 am schimbat si eu galeria de admisie pentru ca era fisurata (motor M57 160 kw). Mecanicul a ales aftermarket "METZGER 2100006". Pana acum nu am avut probleme. Eu am "anulat" clapetele, si pentru modelul de mai sus, a fost mai complicat de gasit acele dopuri de metal, pentru ca aveau o dimensiune mai ciudata. Dar intr-un final le-am gasit. Tu cum nu vrei sa le anulezi, evident nu vei avea aceasta problema (dar nu se stie pe viitor).
  22. Pai recomandarile sunt chestii normale, si de bun simt: 1) Erori de proiectare motor, dar aici nu ai ce sa-i faci, decat sa intretii cat mai bine poti 2) Ulei bun, schimbat des ( 10k ) nu 25-30k... normal ca isi pierde din proprietati 3) Dilutie cu motorina de la regenerari, din nou pct 2 - schimb de ulei cat mai des! - la 25-30k km cred ca deja 1L o fi minim de motorina in ulei... deci ungere foarte slaba/precara 4) Posibil ca si pompa sa nu ofere suficienta presiune din fabricatie, desi m-as mira ca BMW ar pune asa ceva pe o masina... dar din nou, mersul constant la blana si/sau circuit nu ajuta... 5) Tot o chestie de bun simt, sa ajunga motorul/uleiul in temperatura pana sa incepi sa dai in ea ca surdru n clopot...
  23. Bună ziua! Vin cu o mare rugăminte către voi. Am observat că există o prelingere fină de ulei la lagărele clapetelor galeriei de admisie. Nu e atât de mare încât să fie vizibilă pe jojă, mai ales că nu completez nimic între revizii, însă aș vrea să remediez problema, căci a pătat cam tot motorul pe partea stângă. Având în vedere că nu agreez opțiunea dopurilor (anulării), ce piesă îmi recomandați pentru înlocuire? O galerie de admisie originală costă 3500 de lei, în timp ce una aftermarket începe de la 1000. Ca variante, mă gândeam la VAICO sau Pierburg. Îmi poate da careva un sfat, în caz că a înlocuit și a fost mulțumit? Se justifică galeria OE sau găsesc OEM sau AFTERMARKET la calitate aproape asemănătoare? Menționez că e importantă calitatea pentru a nu exista pericolul ruperii clapetelor. Cele de pe mașină sunt foarte stabile, însă probabil că lagărele nu mai sunt perfect etanșe. Mulțumesc anticipat!
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.