Motoarele diesel ar putea fi interzise? (View original topic)



Andrei525

Posted 07 June 2017 - 19:57

Salut,

Aud tot mai des despre marile orase ca interzic accesul masinilor diesel. Ce parere aveti ? Trecem pe benzina? Electrice?
Care va fi viitorul?

Eu personal am un 525 cu motor de 3 litrii. Imi place la nebunie cum merge si nu stiu daca o masina pe benzina o sa egaleze sentimentul si placerea de a conduce.

RaYn3

Posted 07 June 2017 - 20:06

View PostAndrei525, on 07 June 2017 - 19:57, said:

..... nu stiu daca o masina pe benzina o sa egaleze sentimentul si placerea de a conduce.


What?!?!

Eugen B

Posted 07 June 2017 - 20:10

Interzise no vor fi deocamdata, insa este evident ca va fi descurajata utilizarea acestora, cel putin in aglomerarile urbane, deoarece prezinta riscuri importante pentru sanatate.

Greseala europenilor a fost sistemul socialist de a impune accize mai mici la motorina, dublate cu lobby-ul producatorilor auto, ceea ce a facut motoarele diesel foarte populaare si avansate, deoarece s-a investit foarte mult in tehnologia lor, in detrimentul motoarelor pe benzina(care incep sa recupereze decalajul).

Cat despre placerea de a conduce, pentru cei ce suspina dupa cuplul unui motor diesel, sa incerce o masina electrica, unde accelerata si cuplul sunt mult mai puternice; si raman masinile pe benzina, care in varianta turbo, nu sunt de neglijat.

Si automobile electrice sunt poluante, prin faptul ca se utilizeaza metale grele la constructia bateriilor, chiar nu iteleg de ce nu se investeste mai mult in separarea hidrogenului,deoarece prin arderea acestuia rezulta apa, si este o resursa oarecum inepuzabila (luand ca si ipoteza faptul ca s-ar utiliza energie solara pt obtinerea hidrogenului)

Sa nu uitam ca fara consum de petrol ar da faliment majoritatea guvernelor, si in mod sigur ar izbucni razboaie, plus ca SUA tocmai s-a retras din acordul de la Paris.....deci ramane de vazut.

Andrei525

Posted 07 June 2017 - 20:14

View PostRaYn3, on 07 June 2017 - 20:06, said:

What?!?!



Da, Am avut un 525 pe benzina si nu mi-a placut. L-am dat dupa cateva luni.

OPaul

Posted 07 June 2017 - 20:48

View PostRaYn3, on 07 June 2017 - 20:06, said:

What?!?!


Adevaru ca motoarele diesel au evoluat mult mai mult de cat motoarele pe benzina in ultimi ani. Un 535d iti ofera aproape aceleasi senzatie ca un 550i, restu benzinarelor nu au nici o sansa. Iar un 550xd este peste 550i. Sa nu uitam ca aici comparam un 3l diesel 6 in line cu un 4.4 benzina 8 in v, singurul avantaj care il are benzinaru este ca are mai multi cp si asta il duce la un top speed mai mare. De 550xd quad turbo ce are 400cp si 750nm nici nu mai are rost sa vorbim , este in acelasi teritoriu cu M5. Deci da , un diesel modern poate sa iti ofere aceasi, sau chiar mai mare satisfactie ... Nu vorbim de curse pe circuite sau alte rahaturi unde conteaza fiecare secunda , in viata reala de ex sa treci valea prahovei unde ai de urcat, viraje o sa te distrezi mai bine cu un diesel serios.

Am gast un clip cu e60 535d vs 550i , diferenta nu este atat de mare in cat sa treci la un 550i , si generatia de 535d ce este pe f10 este la mustata cu un 550i https://www.youtube....h?v=r4S82wOuFgI

florin1967

Posted 07 June 2017 - 21:02

View PostAndrei525, on 07 June 2017 - 19:57, said:

Salut,

Aud tot mai des despre marile orase ca interzic accesul masinilor diesel. Ce parere aveti ? Trecem pe benzina? Electrice?
Care va fi viitorul?

Eu personal am un 525 cu motor de 3 litrii. Imi place la nebunie cum merge si nu stiu daca o masina pe benzina o sa egaleze sentimentul si placerea de a conduce.



Da, din 2018, Franta in Paris si nu mai stiu exact ce oras din Germania, vor fi interzise masinile diesel :getlost:

Viitorul, vor fi cele electrice. Pacat, dar asta este adevarul.

Si la noi in tara se vor pune taxe suplimentare la diesel-urile, care sunt sub euro 5, in orasele mari.

Andrei525

Posted 07 June 2017 - 21:08

Domnilor sa revenim la discutia despre viitorul diesel-ului. Sa nu lasam bciciclistii sa altereze discutia.
Banuiesc si eu ca acel "what" ar trebui argumentat nu aruncat asa intr-o discutie ca un "sucker punch".

Ce pareri aveti despre tentinta actuala a constructorilor auto versus mediu?

OPaul

Posted 07 June 2017 - 21:13

Este foarte absurd , adica vrei sa zici ca unu cu un 1.9tdi polueaza mai mult de cat un benzinar de 5000cm3 ? Cred ca a incept sa vada si statul Francez ca nu prea le reusesc la astia de la Renault, Citroen , Peugeot sa scoata un motor diesel fiabil si au zis ca nu cade bine daca aceste firme pur si simplu ar renunta sa le mai produca si asa mai bine scoatem noi o lege sa le curmam pe ele de rusine.
Sa nu uitam ce dezastru a provocat benzina cu plumb care a fost de 100x mai toxica de cat dieselul din ziua de azi , acolo au avut de suferit si oameni de la productie si populatia... au murit oameni in rafinari nu asa ... Nu a indraznit nimeni sa zica ceva, ca doar majoritatea masinilor erau benzinare si doar autoutilitarele ce mai erau diesel.
Si masinile electrice nu polueaza nimica , dar nu poti sa zici acelasi lucru despre industria care le fabrica, si mai ales ca ajungem sa ne lipsim mai repede de materialele rare care necesita in constructia bateriilor si a motoarelor de cat de petrol. Ceva studiu zice ca nu exista destul litiu pe pamant sa inlocuiasca bateriile auto , ce sa mai zicem de acumulatori gigantici care sunt in tesla.

Bala

Posted 07 June 2017 - 21:27

View PostAndrei525, on 07 June 2017 - 21:08, said:

Ce pareri aveti despre tentinta actuala a constructorilor auto versus mediu?


Am mai scris pe undeva pe forum ca in urma cu cativa ani am vazut multe masini electrice "in curtea" producatorilor de masini. Erau in teste de multa vreme. Acum abia au inceput sa apara pe piata. In general exista o intarziere de cativa ani (2-3 ani) intre ce se testeaza si ce apare pe piata.

Doua mari probleme mai exista: autonomia scazuta si infrastructura pt reincarcare. Din pacate ambele merg mana in mana: autonomie mica -> incarcari dese -> nevoie de infrastructura buna.

Partea buna e ca prin nord exista deja infrastructura. Va incepe in 1-2 ani si la noi o dezvoltare puternica pe acest segment. Noi fiind ultimii in aceasta transformare.

Eu voiam sa trec de la diesel la benzina anul viitor. Sunt implicat in ceva proiecte de chargere si studiind problema mai in amanunt, am decis sa mai astept si sa trec direct la electric in cativa ani. NU mai merita nici benzina. Diesel clar nu. Parerea mea...

View PostOPaul, on 07 June 2017 - 21:13, said:

Este foarte absurd , adica vrei sa zici ca unu cu un 1.9tdi polueaza mai mult de cat un benzinar de 5000cm3 ? Cred ca a incept sa vada si statul Francez ca nu prea le reusesc la astia de la Renault, Citroen , Peugeot sa scoata un motor diesel fiabil si au zis ca nu cade bine daca aceste firme pur si simplu ar renunta sa le mai produca si asa mai bine scoatem noi o lege sa le curmam pe ele de rusine.


Renault are cea mai vanduta masina electrica. Printre cele mai dezvoltate infrastructuri electrice. Conspiratia nu isi are sensul. E bazata pe nimic.

View PostOPaul, on 07 June 2017 - 21:13, said:

Sa nu uitam ce dezastru a provocat benzina cu plumb care a fost de 100x mai toxica de cat dieselul din ziua de azi , acolo au avut de suferit si oameni de la productie si populatia... au murit oameni in rafinari nu asa ... Nu a indraznit nimeni sa zica ceva, ca doar majoritatea masinilor erau benzinare si doar autoutilitarele ce mai erau diesel.


Pe vremea aceea erau putine masini fata de azi si nu exista nici tehnologia de azi care iti usureaza scoterea plumbului.

View PostOPaul, on 07 June 2017 - 21:13, said:

Si masinile electrice nu polueaza nimica , dar nu poti sa zici acelasi lucru despre industria care le fabrica, si mai ales ca ajungem sa ne lipsim mai repede de materialele rare care necesita in constructia bateriilor si a motoarelor de cat de petrol. Ceva studiu zice ca nu exista destul litiu pe pamant sa inlocuiasca bateriile auto , ce sa mai zicem de acumulatori gigantici care sunt in tesla.


Acumulatorul polueaza la productie sau cand devine deseu.

mik15

Posted 07 June 2017 - 21:34

1.9Tdi produce mai putin CO dar da cu granule cancerigene pe teava, zic niste cercetatori britanici :). Lasa ca in RO mai avem vreme sa ne bucuram de motoare clasice, nu e chiar asa tragic, si apoi cand le vor interzice prin W unde crezi ca ajung in prima faza toate alea :thumbsup:

Bala

Posted 07 June 2017 - 21:38

De parca masini electrice sh "full" si "nerulate in RO" nu ar cumpara nimeni :rolleyes:

Incaracte doar acasa, lent de o doctorita, nu fastchargere de pe la Kaufland...

OPaul

Posted 07 June 2017 - 21:46

View PostBala, on 07 June 2017 - 21:27, said:



Renault are cea mai vanduta masina electrica. Printre cele mai dezvoltate infrastructuri electrice. Conspiratia nu isi are sensul. E bazata pe nimic.



Pe vremea aceea erau putine masini fata de azi si nu exista nici tehnologia de azi care iti usureaza scoterea plumbului.



Acumulatorul polueaza la productie sau cand devine deseu.


Conspiratia are sens , acuma ca ai zis ce au astia de la Renault intareste ce am zis eu , nici o masina Frantuzeasca nu exceleaza in motoare diesel si mai ales daca au inceput sa se propulseze pe electrice a inceput si statul sa le ofere o mana de ajutor.

Pe care vreme nu erau multe masini ? Japonia a fost printre primele tari care a renuntat la benzina fara plumb in anii 80.Tarile europene au incepu prin ani 90, SUA in 1996 iar Romania in 2003 si Algeria, Irak și Yemen inca folosesc benzina asta. Pe langa ca erau foarte multe masini , nu ne legam doar de Romania. Poluarea a tinut din 1920 pana in anii 2000.

Bala

Posted 07 June 2017 - 22:23

Multe state ofera sustinere financiara atat e partea de masini cat si pe partea de chargere. Inclusiv Romania.

Nu are nicio legatura tehnilogia de azi cu ce era acum 10 ani. Si nici un OEM daca simte ca e in urma cu tehnologia nu va refuza sa cumpere un start-up sau sa faca o convetie cu un alt OEM. Sunt multe exemple...

Si pana la urma ce inseamna un motor diesel performant? Daca publicul tinta supne ca e avion 120 de cp, la ce iti trebuie perfomante de 535d? Cine va investi in asa ceva?

L.E. Uite PSA (Peugeot Citroen) ce face:

https://www.youtube....h?v=oVxRCUhbAMI

OPaul

Posted 07 June 2017 - 22:38

Ce tot ma pune pe ganduri este faptul ca acest pas nu l-au facut tarile nordice care sunt mai verzi de cat iarba. Cred ca este doar o strategie economica si nimic mai mult , poluarea este doar un pretext ... nu cred ca a inebunit lumea asa dintr-o data cu poluarea incat sa inceapa sa interzica dieselul. Termocentralele si centralele electrice ce produc current electric si furnalele ce produc fier,otel ce functioneaza 24 din 24 ard pentrol si carbune , poluarea este una imensa , atat din punct de vedere al cenusei cat si al co2, daca era vorba intradevar de poluare ar fii inceput de acolo. China , Singapore care sunt printre cele mai poluate orase de nu mai sti daca este ziua sau noapte , sunt asa din cauza industriei , nu a masinilor. Mai mult de a restriction accesul in centrul oraselor mari nu o sa poata interzice masinile diesel, asta din cauza marilor producatori de motoare diesel.

Mai este o chestier , singuru adversar pentru masinile electrie o sa ramana masina diesel care este mult mai econimica din punct de vedere al consumului de carburant de cat masina pe benzina si ca dieselul este mai usor de produs , si acuma cu industria de biodiesel in crestere nu o sa ma mir daca apar motoare ce o sa functioneze 100% pe biodiesel.

Bala

Posted 07 June 2017 - 22:48

Incarcarea cu energie electrica este mult mai ieftina fata de cea cu benzina. Asta daca o cumperi la tine acasa. Ma rog, se vor da legi si pe partea asta...

Teoria conspiratiei... Iarasi ajungem la ea.

Suntem in 2017. NU existau baterii suficient de bune acum 10 ani. La fel cum nu existau "smartfone-uri" acum 10 ani. Daca aveai smartphone-ul de 20 de kg in loc de 3310, nu prea cred ca erau multi cumparatori... Industia asta merge mana in mana mult mai mult pe partea asta decat cu cea de petrol.

Nu mai spun de proiectarea motoarelor electrice si de controlul acestora cat de in urma era cu 10 ani in urma.

Acum a devenit fezabila tehnologia asta. De asta apare. E simplu. Legislatia tine cu ea pt ca e ceva nou si de viitor.

Daca s-ar incuraja motoarele diesel, clar am scrie pe aici ca e o conspiratie a gigantilor petrolieri de a sustine dieselul in favoarea masinilor elctrice etc. Daca se introduc acum masini electrice, e o conspiratie impotriva dieselului... :pinch:

OPaul

Posted 07 June 2017 - 23:10

Totul incepe cu o conspiratie , masina electrica a avut cel mai mult de suferit. Ea nu este de acu 10-20 de ani nici de acu 50 de ani, doar ca nu prea a avut sanse pe piata din motive technologice si economice (mai mult econimice din partea petrolistilor). Din anii 20 submarinele au inceput sa foloseasca motoare electrice pentru cand erau sub apa iar anii 30 erau autobuze hibride ce functionau pe current in centru Berlinului si dupa pe benzina cand erau la periferie si asa isi incarca si bateria. Dar dupa razboi a venit americanu...
Nu am nimica cu masinile electrice , sunt foarte constient ca acolo se ajunge , dar inca nu sunt foarte multe modele pe piata care sa inlocuiasca una care este pe combustie nici macar sa incepi sa interzici dieselul ca vai de mine polueaza.
Am vazut un prototip de masina electrica cu 4 motoare (unu pentru fiecare roata) sistemul 4x4 care poate sa il ofere cu 1000 de ajustari pe fiecare roate in fiecare secunda este cum mult peste orice masina conventionala si avantajele nu se opresc aici . Dar lasa-ma sa miros si eu esapamentu meu euro5 in timp ce privesc turnul Effel :frantics: :frantics:

Bala

Posted 07 June 2017 - 23:16

View PostOPaul, on 07 June 2017 - 23:10, said:

Din anii 20 submarinele au inceput sa foloseasca motoare electrice pentru cand erau sub apa


Nimeni nu contesta ca puteai inca de pe atunci sa-ti cumperi masina electrica. Numai ca ar fi costat tot cat un submarin :flowers: Si ar fi fost la fel de dinamica :pardon:

View PostOPaul, on 07 June 2017 - 23:10, said:

Dar lasa-ma sa miros si eu esapamentu meu euro5 in timp ce privesc turnul Effel :frantics: :frantics:


:D :goodjob:

Andrei525

Posted 07 June 2017 - 23:29

Volkswagen: "Viitorul este electric, dar propulsia diesel rămâne indispensabilă"

http://www.automarke...mane-77197.html

arabu09

Posted 07 June 2017 - 23:34

Problemele vor ramane si odata cu startul masinilor electrice, ce facem cu bateriile dupa utilizare?
Si cum spunea un coleg mai sus, cat poluezi pentru producerea energiei electrice? Deocamdata este un trend pentru franarea motoarelor diesel si pe benzina
App de poluare, china intradevar e undeva la varf in ce priveste asta, in 2009 am stat o luna in china si doar ghiceam unde e soarele, sunt sigur ca nu masinile au facut asta, de ani de zile lucrez in golf, ii doare la basca de poluare pe arabi, insa si aici nu masinile sunt problema, marile companii de chimicale, zona industriala in care lucrez este una imensa, sa vezi noaptea cum isi ard deseurile si gazele urat mirositoare care rezulta, urat de tot


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Andrei525

Posted 07 June 2017 - 23:39

Desi sincer mi-as cumpara o masina electrica sunt cateva puncte slabe pe care le vad la ea.

- Bateria poate exploda
- Bateria are o viata in functie de exploatare.
- In secolul vitezei cine are timp de stat cu masina in priza?
- In cazul unui accident se poate scurtcircuita si pasagerii pot muri din cauza amperajului mare.
- Autonomia scade odata cu folosirea echipamentului de la bord. Navigatia + localizarea consuma multa energie. Aerul conditionat la fel. Demarajele in forta reduc drastic autonomia.
- Daca vrei sa pleci intr-o excursie de 1000 km cu un diesel poti merge continuu la electric pauze luuungi.

Acestea sunt doar cateva minusuri la momentul acesta. Poate pe viitor se vor remedia multe dintre ele.

GreatValue

Posted 07 June 2017 - 23:47

Ma-ndoiesc ca marii producatori auto au bagat atatea miliarde de Euro in dezvoltare si retehnologizare pe diesel-uri ca statul sa le zica: bai, gata; iar ei sa asculte.
Un benzina 1.0 sau 1.2 de mai vezi pe masinile astea e mai mult mai putin poluant decat un 2.0 diesel de la BMW sau 2.0 diesel ( B47 pe G30 scuipa 102 de CO2 ) de la Mercedes ?

arabu09

Posted 07 June 2017 - 23:52

View PostGreatValue, on 07 June 2017 - 23:47, said:

Ma-ndoiesc ca marii producatori auto au bagat atatea miliarde de Euro in dezvoltare si retehnologizare pe diesel-uri ca statul sa le zica: bai, gata; iar ei sa asculte.



Cei interesati sa vanda titei vor fi interesati sa franeze promovarea si evoluarea masinilor electrice, si sunt sigur ca nu sunt putini si saraci :))


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Bala

Posted 08 June 2017 - 00:09

View PostAndrei525, on 07 June 2017 - 23:39, said:

- Bateria poate exploda


Povesti. Daca ai protectii nu explodeaza fatal sub nicio forma.

View PostAndrei525, on 07 June 2017 - 23:39, said:

- Bateria are o viata in functie de exploatare.


Si motorul termic tine un numar finit de km.

View PostAndrei525, on 07 June 2017 - 23:39, said:

- In secolul vitezei cine are timp de stat cu masina in priza?


Fast charger incarca undeva in 20 minute bateria.

View PostAndrei525, on 07 June 2017 - 23:39, said:

- In cazul unui accident se poate scurtcircuita si pasagerii pot muri din cauza amperajului mare.


Sunt mai sigure fata de masinile clasice prin lipsa greutatii fata si absorbtia socurilor pe partea frontala marita ( nu ai motor acolo - evident)



View PostAndrei525, on 07 June 2017 - 23:39, said:

- Daca vrei sa pleci intr-o excursie de 1000 km cu un diesel poti merge continuu la electric pauze luuungi.


Povesti. Exista fast chargere. Oricum conducerea a 1000 km fara oprire e ceva ideal si cu multe riscuri. In pauzele normale, poti incarca masina la fast charger-e de 50kW

View PostGreatValue, on 07 June 2017 - 23:47, said:

Ma-ndoiesc ca marii producatori auto au bagat atatea miliarde de Euro in dezvoltare si retehnologizare pe diesel-uri ca statul sa le zica: bai, gata; iar ei sa asculte.


Nimeni nu a investit cu bataie mai lunga de 8 ani. Miliarde? posibil dar sigur banii s-au intors prin vanzari. Nimeni nu investeste miliarde fara a avea un viitor asigurat. Toti oem-ii se asteptau la asa ceva. Iarasi o dam cu conspiratii si romanisme... Altii ne vor raul... :rolleyes:

Masina electrica merge in acelasi ritm cu masina care se conduce singura. Exista progrese masive pe partea asta. S-ar putea lansa maine dar legislatia si lumea nu sunt pregatite.

Cazul Tesla sub camion. Pai statistic a salvat vieti. Ca a murit un om in acel caz, OK. E regretabil dar nu poti considera saltul tehnologic un fail...

arabu09

Posted 08 June 2017 - 00:27

Masina electrica nu va diminua poluarea si nici nu va opri motorul termic, va creste consumul de energie asta insemnand producerea a mai mult curent care inseamna tot poluare, ca nu poluezi in paris cu masina, poluezi in zona industriala unde ai centrala, nu poluezi in centru orasului, poluezi in locul unde vei depozita bateriile fara viata, in concluzie poluarea ramane, nu bagam bani in buzunar la producatori de petrol ca bagam la producatori de energie, guvernelor le va lua ceva timp pentru crearea infrastructuri pt masina care nu polueaza in oras


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Bala

Posted 08 June 2017 - 00:33

Nu neaparat. Facand un calcul simplu, daca mi-as cumpra masina electrica, as iesi mai ieftin pt mersul zilnic la serviciu.

Daca imi pun si niste celule solare sau ceva turbina, ies chiar ok.

Acum nu stiu, dar de ce nu facem un calcul simplu ? Sincer vad ciudata frica asta de evolutie...

Ma uit la mine: am un 520d. Sotia vrea masina mai ales pt oras. Ma gandesc serios la BMW I3. De ce nu? Priza am acasa si am si la serviciu (gratis cred).

Serios intreb... Ce ar fi rau in o astfel de achizitie? Mai exista o priza gratis de 22 kW in centrul orasului. Parcarea e gratis pt masinile electrice in Timisoara.

arabu09

Posted 08 June 2017 - 00:44

Facand un calcul acuma, in timp nu stiu daca va mai fi acelasi, cresterea consumului de energie va genera si cresterea pretului ei, sunt sigur de asta, la fel a fost si in cazul benzinei si motorinei. Cat de ieftine erau inainte cand nu era puzderie de masini pe strazi? Sunt putin mai vechi imi amintesc asta
Efectele negative ale masini nepoluante se va vedea in timp la fel cum sa vazut si in cazul motorului termic
App, nu mie frica de evolutie, traim in era ei si chiar m-am bucurat de ea si am beneficiat de ea, insa nu tot ce e nou e si bun, nu tot ce e nou si promovat e si adevarat, exista multe lucruri negative ascunse in dedesubturile acelei promovari, un lucru bun din pucntul meu de vedere nu are nevoie de promovare, merge inainte si fara

App de promovare, totul este frumos pana acapareaza clienti, dupa ce ajungi la mana lor si depinzi de ei nu cred ca va fi la fel de frumos, timpul ne-a dovedit asta si nu de putine ori...

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

OPaul

Posted 08 June 2017 - 02:12

View Postarabu09, on 08 June 2017 - 00:44, said:

Facand un calcul acuma, in timp nu stiu daca va mai fi acelasi, cresterea consumului de energie va genera si cresterea pretului ei, sunt sigur de asta, la fel a fost si in cazul benzinei si motorinei. Cat de ieftine erau inainte cand nu era puzderie de masini pe strazi? Sunt putin mai vechi imi amintesc asta
Efectele negative ale masini nepoluante se va vedea in timp la fel cum sa vazut si in cazul motorului termic
App, nu mie frica de evolutie, traim in era ei si chiar m-am bucurat de ea si am beneficiat de ea, insa nu tot ce e nou e si bun, nu tot ce e nou si promovat e si adevarat, exista multe lucruri negative ascunse in dedesubturile acelei promovari, un lucru bun din pucntul meu de vedere nu are nevoie de promovare, merge inainte si fara

App de promovare, totul este frumos pana acapareaza clienti, dupa ce ajungi la mana lor si depinzi de ei nu cred ca va fi la fel de frumos, timpul ne-a dovedit asta si nu de putine ori...

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro



Tesla a si inceput sa taxeze curentul la statile lor , toate masinile cumparate dupa 02.2017 nu mai beneficiaza de incarcare gratuita. Asta a fost o stire din 2016 , nu am mai urmarit sa vad detalile dar au zis atunci ca pretul o sa fie putin mai mic de cat ai alimenta cu benzina (pe bune !!!) Nu ii condamn , era culmea sa imi plateasca ei curentul care il consum ,si nu zic nici ca a fost o teapa/momeala la inceput. Asta a fost doar asa ca ai zis ca ''dupa ajungi la mana lor'' toti santem la mana lor intr-un fel sau altu.

Si nu, nu imi e frica de evolutie, daca era sa am 100.000 de dat pe o masina mi-as cumpara un Lucid Air scurt, nu sunt asa de lipid de motarele cu combustie , dar nu imi convine pretextu asta de 2 bani ca dieselul polueaza si hai sa incepem cu discriminarea.
Oricum mai este cale lunga pana atunci ... se incepe incet , anunturi cu termen limita pana cand se mai pot produce masini diesel , dupa incep sa le interzica pe alea non euro , euro 2 , 3, 4 si tot asa , chestia asta o sa dureze cel putin 15-20 de ani de cand se hotarasc natiunile . Pana acuma este vorba de o singura tara , si altele care stau pe ganduri cu privire la circulatia prin centrul unor orase super populate. Este prematur sa ne speriem sau sa incepem cu revolte, pana atunci putem sa ne inegrim tobele si asfaltul cat ne tin buzunarele :D :D

arabu09

Posted 08 June 2017 - 03:03

Nu ma speriu deloc, deocamdata ma bucur de ce am un diesel 4L acasa un benzinar V6 pe unde imi castig painea, pretul inca imi convine la benzina aici statii de benzina dese si daca nu umbla la el poate voi trece la un V8, deocamdata ma mai gandesc, si nu am de gand sa imi indrept ochi inca spre mult laudatele electrice, infrastructura pt motoarele termice va dura inca mult si bine đź‘Ť


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

cotti

Posted 08 June 2017 - 08:06

http://www.hydrogeni...hylyzer-1-or-2/

defapt aici se va ajunge, sper sa mai prindem :))

OPaul

Posted 08 June 2017 - 08:48

https://www.youtube....h?v=XyOhDIxaJAQ , conceptual asta cu hidrogenu a venit si a plecat inainte sa poata fii raspandit. Hiddrogenu se produce din apa prin electroliza , ce iti trebuie ? energie electrica , foarte multa energie electrica , si iara ajungem de unde am plecat ... poluam urat de tot in zonele industrial si dupa ne mandrim ca masina noastra emite doar apa in urma noastra. :rofl: :rofl:

mircea_b

Posted 08 June 2017 - 12:34

View PostOPaul, on 07 June 2017 - 21:13, said:

...nu prea le reusesc la astia de la Renault, Citroen , Peugeot sa scoata un motor diesel fiabil ...

Aici e doar o parere pe care nu ti-o impartasesc. HDI-urile si dCI-urile sunt chiar reusite.
Uite un extras din multele topuri de fiabilitate care se gasesc pe net:

Top 10 manufacturers – most reliable engines
Manufacturer Failure Rate
1 Honda 1 in 344
2 Toyota 1 in 171
3 Mercedes-Benz 1 in 119
4 Volvo 1 in 111
5 Jaguar 1 in 103
6 Lexus 1 in 101
7 Fiat 1 in 85
8 Ford 1 in 80
9 Nissan 1 in 76
10 Land Rover 1 in 72

Bottom 10 manufacturers – least reliable engines
Manufacturer Failure Rate
1 MG Rover 1 in 13
2 Audi 1 in 27
3 MINI 1 in 40
4 Saab 1 in 40
5 Vauxhall 1 in 41
6 Peugeot 1 in 44
7 BMW 1 in 45
8 Renault 1 in 46
9 Volkswagen 1 in 52
10 Mitsubishi 1 in 59

Problema la dieseluri nu e nivelul de CO2, ci nivelul de particule rezultat din arderea motorinei, particule inexistente la motoarele pe benzina. Reducerea lor impusa prin norme Euro6 (7 in viitor) se poate face doar prin tehnologii care sunt scumpe si vor fi si mai scumpe pe masura ce se inaspresc normele, lucru ce va face motoarele diesel din ce in ce mai scumpe. Coroborat cu evolutia motoarelor pe benzina si "explozia" celor electrice le va face nerentabile intr-un viitor nu prea indepartat.
Majoritatea oamenilor nu accepta ideea ca particulele de la motoarele diesel sunt foarte nocive asupra sanatatii, neglijeaza complet aspectul poluarii (cel putin la noi in tara). Sincer, nu vreau sa ajung sa-mi cumpar acasa aparat de filtrat aerul din exterior, asa cum fac chinezii din marile aglomerari urbane. Citez: "And yet with all those variables, scientists can still give us an approximate percentage of the air pollution produced by cars in the United States. According to the Environmental Protection Agency, motor vehicles produce roughly one-half of pollutants like VOCs, nitrogen oxide and particulate matter. Seventy-five percent of carbon monoxide emissions come from automobiles. In urban areas, harmful automotive emissions are responsible for anywhere between 50 and 90 percent of air pollution. All told, that's quite a lot of air pollution coming from our vehicles."
Pana una-alta, sa ne bucuram de motoarele diesel, a caror viata e pe final.

unvicont

Posted 08 June 2017 - 13:08

View Postmircea_b, on 08 June 2017 - 12:34, said:

....
Pana una-alta, sa ne bucuram de motoarele diesel, a caror viata e pe final.


Vor mai rezista mult si bine... dar cu mult mai putine noxe!... AdBlue, etc...
Cel mai probabil, in marile aglomeratii urbane le vor limita/interzice circulatia/accesul celor foarte vechi/poluante.(sunt zone/orase unde se practica limitari de gen).
In urmatorii 20-25 de ani e imposibil sa le scoata de pe piata. Preturile la transportul de marfuri ar exploda.
Varianta cu biodiesel ... in viitorul apropiat nu e fiabila, necesarul de hrana al omenirii e in crestere, iar suprafetele cultivate momentan nu vor face fata cererilor viitoare!

Eugen B

Posted 08 June 2017 - 13:27

Sa revenim putin la solutiile propuse, incercari se fac de multa vreme:


https://www.youtube....h?v=hbxI4rMY_wM



Exceptand compozitia si reciclarea materiilor auto, sa nu uitam ca exista metode verzi de producere a energiei electrice (hidro, eoliene, solare, etc.)......

Cat despre placerea de a conduce, recomand calduros un drive test cu o masina full electric (chiar zoe, sau nissan leaf)......sunt convins ca orice senzatie a oricarui glorios v8 sau 6 in linie poate fi reprodusa fidel in boxele masinii si prin vibratii specifice, pentru ca la performante dinamice, un motor electric este in alta liga fata de motorul termic; invers insa , serenitatea deplasarii cu un vehicul electric, nu poate fi obtinuta la motoarele termice. Si sa nu uitam faptul ca poluarea , chiar si cea fonica, ar fi reduse substantial.

Iar obtinerea de hidrogen, chiar daca in prezent este energofaga, asta nu inseamna ca nu poate evolua; cine visa acum 15 ani incarcare telefon prin inductie?

OPaul

Posted 08 June 2017 - 13:53

View PostEugen B, on 08 June 2017 - 13:27, said:

cine visa acum 15 ani incarcare telefon prin inductie?


Technologia este foarte veche , nu mai stiu exact de cand dar are zeci de ani (Nikolau Tesla a inceput sa se joace cu transferal de energie prin aer) , ca doar acuma s-au gandit sa o aplice si la telefoane e altceva . Daca ceva apare astazi asta nu inseamna ca ieri nu a existat. BMW a folosit sistemul asta acu 16-17 ani sa incarce cheia de contact. Cine are e39 , e46 etc poate sa confirme.

FANATIC

Posted 08 June 2017 - 14:12

Din punctul meu de vedere ,dieselul are viata lunga de aici in colo,nu ai ce sa pui in loc deocamdata.In Germania masinile pe benzina sunt raritati.Performantele motorului diesel i-si spun cuvantul ,si la leasuing operational daca te duci o sa ai rata mult mai marte daca vrei sa iei benzina,pentru ca la final de leasing masina pe benzina nu mai are nici o valoare.

arabu09

Posted 08 June 2017 - 14:15

View PostEugen B, on 08 June 2017 - 13:27, said:




Exceptand compozitia si reciclarea materiilor auto, sa nu uitam ca exista metode verzi de producere a energiei electrice (hidro, eoliene, solare, etc.)......




chiar crezi in ele? daca sunt atat de eficiente de ce nu ne lovim de ele la tot pasul? de ce nu e plin de hidrocentrale in romanica? rauri avem, nu ne putem plange, de ce se alege producerea energie pe o alta cale decat cea verde? de ce nu sunt apartamentele pline de aere conditionate? de ce ne uitam tot timpul cand cumparam un electrocasnic la cat consuma? ca doar e ieftina energia...
momentan sunt enorme rezerve de gaze si titei, cat despre promovare a masinei electrice va mai dura mult si bine, momentan totul este gandit pentru motorul termic
ca tot pomeneai de smarturi, ele vor merge si mai departe, nu necesita sa schimbi multe in infrastructura lor pentru a evolua, priza pt incarcare e aceiasi, are microfon si difuzor si actualul, mare lucru nu au facut, au facut un calculator in miniatura, la care sa poti si vb si sa poti si naviga pe net cu el, insa aici vb de ceva ce iai si pui in buzunar nu de ceva care sa te duca in deplina siguranta si autonomie
vom trai si vom vedea ce ne rezerva viitorul, eu cred insa ca si nepoti mei, poate si stranepoti vor mai conduce diesel si benzinare

Eugen B

Posted 08 June 2017 - 14:44

E un punct de vedere, uite, eu pot prezenta exemplul Frantei( da , aia de fac diesel proaste :) ) , care la nivel de stat a decis o strategie si un plan al tranzitiei energetice, ce cuprinde multe masuri ce sunt cuprinse si in acordul de la Paris asupra schimbarilor climaterice , si ce urmaresc reducerea poluarii. As mentiona doar cateva, care sunt elocvente, din punctul meu de vedere:

- tranzitia catre o energie produsa din surse regenerabile( hidro, eoliana, solara), cu procente clar stabilite ce urmaresc reducerea procentului de energie obtinut din combustibili solizi sau nucleari

-interzicerea circulatiei autoturismelor diesel (care da, sunt mai nocive si poluante decat cele pe benzina, sunt nenumarate studii) in orase, odata cu incurajarea achizitiei de hibride/electrice (prin prima la achizitie, prin pretul talonului-ce se plateste la fiecare inmatriculare, deoarece nu exista impozit auto)

- stimularea financiara a izolarii caselor si acordarea de prime la instalarea de panouri solare/fotovoltaice

-se prevede in viitor un impozit pe consumul de energie /amprenta de carbon a societatilor comerciale (de unde frica ca SUA, iesite din orice acord, vor produce ieftin.....)

Lucrul cel mai greu de admis este ca toate aceste masuri de reducere a poluarii, ca si utilizarea unui vehicul mai putin poluant, sunt costisitoare, si au impact atat asupra guvernelor si echilibrului bugetar, cat si asupra venitului fiecarui contribuabil, fapt ceea ce face lucrurile mai greu de implementat. Oricum, Romania este intotdeauna ultima care se trezeste, ca in orice domeniu, asa ca impreuna cu colegii bulgarii, rusii, etc, vor ramane ceva "fumegatori" ca in madmax.....si mai trist este ca nici macar la nivel educational nu se vor forma generatii sensibile si la aceste aspecte (dar se vor succeda in anii urmatori cu siguranta generatii 4tuning ce vor visa numai remapari, dpf off si retrofituri).

vladmury

Posted 08 June 2017 - 17:03

Am facut o vizita in Romania in weekend si 2 din 3 masini pe drum fumegau groaznic la un moment dat a trebuit sa opresc ca era un golf 4 care ma inabusea cu fumul care il scotea. Dpf off, egr off si tot felu de cazane poluante care nu ar trebui sa existe pe drum. In viitor masinile diesel vor disparea treptat si lumea o sa treaca pe benzina/electrice.


Sent from my iPhone using Tapatalk

mircea_b

Posted 08 June 2017 - 17:21

Volvo a anuntat de ceva timp ca din 2020 nu va mai dezvolta motoare diesel. Din 2023 va renunta la fabricarea lor. Sursa. Trendul e clar.

BOASKA

Posted 08 June 2017 - 18:13

1 Masinile pe baterii sunt penibil de scumpe si impractice

2 NU exista nici un producator european capabil sa dezvolte aceasta tehnologie, ne bat chinezii la orice ora

3 Masinile hybrid sunt cu adevarat functionale si super competitive, din pacate chinezii ne sparg si aici

4 Masinile pe baterii merg mana in mana cu energie ieftina tehnologie care lipseste pe Terra, daca bagi cocs si lemne nu obtii nimic, mai bine trecem la aburi inapoi

5 Masinile actuale trebuiesc verificate tehnic corespunzator de autoritatile competente

6 Masinile vechi trebuiesc casate si nu trimise in S-E Europei si Africa, India, dupa politica actuala a superputerilor exista oameni calitatea I si a II-a :(( noi suntem am fost si vom fi piata de desfacere si pivnita ptr materiale reesapate
Nemtii nu vor sa piarda bani, deci rablele se vand la export pe bani buni indiferent de valoarea lor, legile sunt carmuite in asa fel incat ei sa scape de ele si sa nu-si indatoreze cetatenii

7 Daca nemtii si restul din Vest sunt nebuni si se considera fortati sa impuna anumite directii ''EU'' ( care vorba vine ii avantajeaza de minune....) atunci restul vor gasi alte mijloace de a supravietui, de ex. masini Diesel marca Renault, Dacia, Toyota etc...

8 Este inca o dovada de politica duplicitara in care se ascund multe secrete corporatiste, de ex. jmecheri cu vapoare si avioane care se inmultesc in nestire si continua sa consume resurse cu nemiluita, polueaza ENORM si care trebuie cumva sa produca bani in continuare, si una din metode este sa cumpere acele tichete de mediu sau cum le zice, sa sponsorizeze tehnologii ecorahatel, sa incurajeze politicile de mediu.... soareci de biblioteca care sa chitaie la TV si in presa......

9 In timp ce noi vindem tot din tara pe nimic, importam tot si am uitat cum se face un gem de caise, traim in case de chirpici , paie si trestie.... altii se dezvolta infinit de mult si repede......, noi inca ne incalzim la godin si visam avioane cu 3.5% consum, si din pacate lumea a luat-o efectiv razna din toate punctele de vedere, pacat de tara noastra in care totul era frumos si natural, acum mancam rahaturile altora impachetate in etichete BIO.... mai spunea cineva pe celalalt topic ca el mai bine cumpara o masina gata fabricata de nemti veche si vai mortii ei decat sa fabrice sau sa cumpere una noua autohtona de ex. si dadea exemplu costurile de fabricatie la poluare..... http://www.bmwclub.r...lt/sorcerer.png

10 La punctul nr. 9 am exagerat vizibil ptr a demonstra diferenta dintre NOI vs. Ei , persoanele de fata se exclud http://www.bmwclub.r...lt/thumbsup.png

Scuzati deranjul daca imi permiteti http://www.bmwclub.r...lt/rolleyes.gif

OPaul

Posted 08 June 2017 - 18:25

Cred ca te-ai referit la Japonezi nu la Chinezi , adica eu nu stiu nici o masina Chinezeasca hybrid sau electrica. Marii producatori europeni de automobile sunt foarte capabili sa produca o masina full electric cu o autonomie de 500-600km , dar ei inca au peste 90% din industrie formata pe automobilele conventionale (cu combustie interna) si trecerea o sa o faca foarte incet si cu cat mai putine costuri. Pentru Tesla a fost foarte usor , au inceput direct axiati pe constructia automobilelor fill electrice. La fel si cu Romania si infrastructura la internet, de ce crezi ca am fost printre primii in lume la viteza de internet , ca s-a bagat ce era atunci ultima technologie , si tarile din west care erau deja pline de net de 20 de ani au avut aceasta trecere progresiva , nu poti sa treci asa brusc de la o infrastructura la alta. In schimb pentru Neamt este mult mai usor sa construiasca autostrazi fata de Romania , mai marii conducatori ai tarii inca nu cred ca Romania are nevoie de autostrazi ,dar de la niste tarani ce au venit dintr-un sat cu wc in gradina nu poti sa ai asteptari foarte mari ,chiar daca au ajus la putere , asta nu ii face vizionari ,in schimb construiesc tara dupa chipul si asemanarea mediului in care au crescut, ca doar era bine , nu !

BOASKA

Posted 08 June 2017 - 18:37

View PostOPaul, on 08 June 2017 - 18:25, said:

Cred ca te-ai referit la Japonezi nu la Chinezi , adica eu nu stiu nici o masina Chinezeasca hybrid sau electrica. Marii producatori europeni de automobile sunt foarte capabili sa produca o masina full electric cu o autonomie de 500-600km , dar ei inca au peste 90% din industrie formata pe automobilele conventionale (cu combustie interna) si trecerea o sa o faca foarte incet si cu cat mai putine costuri. Pentru Tesla a fost foarte usor , au inceput direct axiati pe constructia automobilelor fill electrice. La fel si cu Romania si infrastructura la internet, de ce crezi ca am fost printre primii in lume la viteza de internet , ca s-a bagat ce era atunci ultima technologie , si tarile din west care erau deja pline de net de 20 de ani au avut aceasta trecere progresiva , nu poti sa treci asa brusc de la o infrastructura la alta. In schimb pentru Neamt este mult mai usor sa construiasca autostrazi fata de Romania , mai marii conducatori ai tarii inca nu cred ca Romania are nevoie de autostrazi ,dar de la niste tarani ce au venit dintr-un sat cu wc in gradina nu poti sa ai asteptari foarte mari ,chiar daca au ajus la putere , asta nu ii face vizionari ,in schimb construiesc tara dupa chipul si asemanarea mediului in care au crescut, ca doar era bine , nu !


prin '' Chinezi'' am definit toate rasele cu ochi alungiti, da ii includ si pe japonezi

si da ai dreptate, nu am stipulat inca un argument : Autostrazi sau mai bine spus lipsa infrastructurii in Romania, 75% din teritoriul se incadreaza in filmul ala Badlands http://www.bmwclub.r...ault/pardon.gif



Eugen B

Posted 08 June 2017 - 18:56

Boaska presedinte!!!!!!!!!

danypop

Posted 08 June 2017 - 20:19

View PostEugen B, on 08 June 2017 - 18:56, said:

Boaska presedinte!!!!!!!!!

Votez😁👍

SorinT

Posted 08 June 2017 - 23:53

O sa mergem cu mijloace de transport în comun. Eu unu cred ca baza problemei cu poluarea zace în creČ™terea exponenČ›iala a populaČ›iei pe glob. Ca Č™i rezolvare ar fi sa "emigram" pe alte planete, dacă nu, vom plăti preturi din ce în ce mai mari...

Sent from my D6603 using Tapatalk

Eugen B

Posted 14 June 2017 - 23:23

hai cu diesel-urile in estul europei ca sunt amatori:


http://www.digi24.ro...refid=digisport

mihai vigariu

Posted 14 June 2017 - 23:46

motoarele pe benzina turbo sunt reala amenintare fata de motoarele diesel, si nu cele electrice. deja avem motoare de 1.5 si 1.6 benzina cu 160-200 de cai. Pt ce ai mai avea nevoie de diesel? In plus multe tari europene au impozite duble la diesel-urie. Sa nu mai vorbesc de puzderia de motoare de 0.9 pana in 1.2 litrii, care, cu puterii pana in 120 de cai, acopera o plaja foarte mare de utilizatori. Dieselurile vor disparea la fel de rapid pe cat au aparut, si poate peste multi ani, cu evolutii consistente in tehnologia superacumulatorilor si investitii serioase in producerea de energie eco, motoarele cu combustie vor pierde in detrimentul celor electrice.

crazyboy

Posted 15 June 2017 - 00:40

View Postmihai vigariu, on 14 June 2017 - 23:46, said:

motoarele pe benzina turbo sunt reala amenintare fata de motoarele diesel, si nu cele electrice. deja avem motoare de 1.5 si 1.6 benzina cu 160-200 de cai. Pt ce ai mai avea nevoie de diesel? In plus multe tari europene au impozite duble la diesel-urie. Sa nu mai vorbesc de puzderia de motoare de 0.9 pana in 1.2 litrii, care, cu puterii pana in 120 de cai, acopera o plaja foarte mare de utilizatori. Dieselurile vor disparea la fel de rapid pe cat au aparut, si poate peste multi ani, cu evolutii consistente in tehnologia superacumulatorilor si investitii serioase in producerea de energie eco, motoarele cu combustie vor pierde in detrimentul celor electrice.


Asa e motoare de capacitate mica turbo, cai multi si se mai mira lumea de ce in 5 ani sunt la dezmembrat masinile :)

mihai vigariu

Posted 15 June 2017 - 00:53

nu vreau sa mai mentionez cum aceleasi performante a reusit BMW sa le obtina chiar si cu motoarele diesel, pe unele nici macar 5 ani nu le-a tinut distributia.
logica cumparatorului de masina noua este nu sa-l tina masina 15 ani, ci sa-l tina 5 ani, sau maxim 150 de mii, poate chiar mai putin. Apoi, grijile se muta in Europa de est. E de ajuns cativa ani de vanzari proaste pe diesel pentru ca producatorii auto sa renunte la aceste motoare. Realitatea este, si trebuie sa o acceptam, ca in dezvoltarea motoarelor pe benzina s-a investit mai mult in ultimii ani decat in diesel, acestea din urma fiind plafonate de normele de poluare.

All

Posted 15 June 2017 - 00:57

Depinde de situatie, eu sunt sigur ca producatorii ar fi putut sa faca motoare precum 1.2tsi foarte fiabile dar nu au vrut. De exemplu la primele generatii de 1.2tsi-1.4tsi pica distributia sub 100k km, uneori chiar si dupa 20-40k km de utilizare. Asta nu are nicio legatura cu faptul ca motorul e mic/turbo/de putere mare etc. Din cate am inteles de exemplu 0.9 tce se tine destul de bine. Oricum nu mai putem vorbi despre masini care sa tina 400-500k km...deja am ajuns in situatia in care cumperi o masina noua si te rogi sa nu iti pice motorul pana ajungi la 150k km. Din pacate sunt din ce in ce mai multe cazuri in ultimii 10 ani de marci ale caror modele au defecte grave din primii 2-3 ani de utilizare.

crazyboy

Posted 15 June 2017 - 01:01

Eu nici nu vreau sa mai aud de diesel :) m-am saturat de ele. Prefer sa platesc mai mult la pompa decat sa stau cu ea in service mereu :)

BOASKA

Posted 15 June 2017 - 12:29

View PostEugen B, on 14 June 2017 - 23:23, said:

hai cu diesel-urile in estul europei ca sunt amatori:


http://www.digi24.ro...refid=digisport


au dat si la tv, toti sunt arsi, mai ales aia cu firme de tot felul care tb sa intre in oras si nu mai au voie http://www.bmwclub.r...lt/thumbsup.png

benzina sare de 1.40€/ltr in ultimul timp, toate s-au scumpit si asa cu 30% in ultimul an, cum va fi oare cand totul va merge pe benzina? 2€ litrul?

cine plateste incompetenta si talharia facuta de producatorii de auto masluite? noi. De ce se depasesc granitele de poluare in orase? ptr ca sunt masini masluite la soft si nu scot nici pe departe normele de poluare, de fapt daca s-ar respecta acele norme toate masinile manarite si-ar pierde dreptul de circulatie si nu ar mai ajunge peste 5 ani in europa de est cu denumirea de masini clasa premium , km putini full piele, TUN!!!! mai ajung si pe mana tunerilor ii scot toate filtrele si ne dam la DTM pe varianta..... Stage 3 in Upgrade http://www.bmwclub.r...lt/popcorm1.gif

AlexH2017

Posted 23 August 2017 - 11:48

View PostAll, on 15 June 2017 - 00:57, said:

Depinde de situatie, eu sunt sigur ca producatorii ar fi putut sa faca motoare precum 1.2tsi foarte fiabile dar nu au vrut. De exemplu la primele generatii de 1.2tsi-1.4tsi pica distributia sub 100k km, uneori chiar si dupa 20-40k km de utilizare. Asta nu are nicio legatura cu faptul ca motorul e mic/turbo/de putere mare etc. Din cate am inteles de exemplu 0.9 tce se tine destul de bine. Oricum nu mai putem vorbi despre masini care sa tina 400-500k km...deja am ajuns in situatia in care cumperi o masina noua si te rogi sa nu iti pice motorul pana ajungi la 150k km. Din pacate sunt din ce in ce mai multe cazuri in ultimii 10 ani de marci ale caror modele au defecte grave din primii 2-3 ani de utilizare.


Eu am si un 1.8 TSI / 160 CP.
Din cazua consumului mare de ulei am refacut motorul, cilindri, bielete, etc....la 80.000 km mers numai eu cu masina,

Romulus

Posted 23 August 2017 - 12:01

Deocamdata eu nu prea inteleg cum masinile electrice sunt mai putin poluante cand electricitatea in marea ei majoritate este bazata pe arderea de combustibil fosil, care polueaza mai mult decat motoarele cu combustie interna. Inclin sa cred ca nu ajuta.

Mai mult, s-a tot spus aici ca problemele sunt multe si diferite, autonomie, poluare, etc. Dar nu am vazut atinsa problema timpului de incarcare. Atata timp cat nu poti incarca la acest moment o masina in 2 minute cu energie electrica, consider ca e o problema mai grava decat autonomia, sau macar merge mana in mana cu ea. Cred ca nu ar fi asa deranjant sa ai autonomie 200 km daca ai putea reincarca in 2 minute.

BOASKA

Posted 14 September 2017 - 09:04

http://0-100.hotnews...munca-in-china/

Europa nu ar trebui sa renunte foarte rapid la masinile pe combustie interna si este nevoie sa fie creata o productie solida de baterii pentru masinile electrice pe continent, avertizeaza seful asociatiei care reuneste producatorii de componente auto. Marele risc este ca multe mii de locuri de munca sa se piarda la furnizorii din Europa in favoarea companiilor din China care au productii mari de baterii pentru masini electrice. In medie, constructorii platesc intre 4.000 si 7.000 euro pentru bateria fiecarui vehicul 100% electric.



In Europa lucreaza aproximativ cinci milioane de oameni in fabricile de componente auto si temerea industriei este ca trecerea la masini electrice va reduce cu cateva sute de mii numarul de angajati. Masinile electrice au mai putine componente si o parte dintre sistemele care exista la masinile diesel si pe benzina nu se vor mai regasi in masinile pur-electrice si deci nu va mai fi nevoie de productia anumitor piese.

Va fi insa nevoie de productia de baterii, iar aici Europa sta foarte rau, in timp ce China, Coreea de Sud si Japonia stau foarte bine.

Tranzitia catre masini electrice trebuie sa fie in asa fel gandita incat sa nu oferim un dar nedorit chinezilor, avertizeaza Roberto Vavassori, presedintele Asociatiei Europene a Producatorilor de Componente Auto. El spune ca, spre deosebire de Asia, Europa nu sta deloc bine la productia de baterii, dar nici la cea de senzori si microprocesoare, componente care se vor regasi din plin in masinile conectate ale viitorului si, mai tarziu, in cele autonome.

Sindicatele de peste tot din Europa de Vest insista pe langa patronat ca in diverse fabrici auto sa se treaca si la productia de masini electrice, dar si la cea de baterii, in loc sa se desfiinteze locuri de munca in favoarea companiilor din Asia. Europa trebuie sa faca in asa fel incat sa aiba o productie semnificativa de baterii, dar trebuie sa gaseasca si moduri de a reduce in continuare emisiile la masinile pe benzina si motorina, fie construind motoare mai economice, fie utilizand combustibili sintetici.

La acelasi subiect s-a referit si seful marcii Volkswagen, Herbert Diess, care spune ca Europa trebuie sa creeze un producator regional de baterii care sa ajunga sa concureze cu marii producatori din Asia.

In prezent piata anuala a bateriilor pentru masini electrice este de sub 10 miliarde dolari, dar se prognozeaza ca va trece de 200 miliarde dolari/an in doua decenii. Cele mai cunoscute companii sunt LG Chem, Panasonic si Samsung, dar in China, spre exemplu, sunt peste 140 de producatori de baterii electrice, cel mai cunoscut fiind BYD.


ViBogdan

Posted 14 September 2017 - 09:31

View PostBala, on 07 June 2017 - 21:27, said:

Acumulatorul polueaza la productie sau cand devine deseu.


Acelasi lucru tot incerc si eu sa explic. Multa lume spune ca productia de automobile electrice va pune in aer la fel de multa poluare in aer ca si mentinerea celor pe combustie interna. Chiar daca acest lucru at fi adevarat, trebuie sa ne gandim ca se muta locul in care poluarea este pusa in aer.

Momentan poluarea se afla in oras, la "fundul" fiecarei masini pe combustie interna. La masini electrice muti poluarea din oras in afara acestuia, acolo unde se produc bateriile, curentul, etc. Iar in momentul in care emisiile sunt mutate in locuri concentrate (fabrica, centrala, etc) pot fi si mult mai usor controlate si reduse. Mult mai usor reglementezi si controlezi emisiile unei fabrici decat emisiile a mii si mii de masini circuland prin oras, fiind intretinute Dumnezeu stie cum.

Personal, am de gand sa trec pe full electric in cativa ani. Investitia in benzina si diesel acum mi se pare riscanta. Ca sa reziste, motoarele pe combustie interna trebuie sa treaca pe noi tehnologii, gen HCCI. Deci oricum o dai, motoarele curente sunt in dezavantaj.

cotti

Posted 18 September 2017 - 07:45

Eu cred ca viata automobilelor electrice va fi scurta si una doar intermediara pana se va trece la un alt conbustibil (hidrogen), in tarile cu 4 anotimpuri autonomia elecricelor va avea o variatie foarte mare sa nu mai zic de tarile preponderent reci, unde mai pui si rezolvarea unor prb punctuale de infrastructura, imaginativa un accident un ambuteiaj, pe o magistrala importanta la -28 de grade cu sute de masini blocate carora le scade autonomia in jumatate de ora si le pica acumulatori total , unu dupa celalalt.... cum ii scoti pe toti de acolo ????? sunt prb de infrastructura care trebuie rez si dpdv al sigurantei de aceea nu se grabesc sa cu elecricele. pe de alta parte sunt deja agregate care produc hidrogen acasa (for home :) )

P.I.M.P.

Posted 18 September 2017 - 08:27

Pai au incercat sa faca pe hidrogen si nu "a prins" la productia in masa (nu stiu de ce, nu cunosc detalii).

Tesla face masini "pregatite" pt tarile nordice, insa ierni grele am avut si noi, si alte tari din continent.

Problemele de infrastructura (prizele), se pot face din 15 in 15 km pe autostrada (bineinteles in tarile civilizate, la noi deocamdata nu vad sa se intample).

In principiu sunt de acord cu tine, dar nu cred ca Tesla ar fi mizat asa mult in tehnologia asta, daca nu asta ar fi viitorul (cel putin pe 100 de ani). Au si ajuns deja la o autonomie de 1000 km, in curand dieselul nu o sa mai aiba sens.

Sunt de acord cu poluarea producerii acumulatorilor, e imensa, nu stiu cum ne mai suporta planeta asta :).

OPaul

Posted 18 September 2017 - 09:04

View Postcotti, on 18 September 2017 - 07:45, said:

Eu cred ca viata automobilelor electrice va fi scurta si una doar intermediara pana se va trece la un alt conbustibil (hidrogen), in tarile cu 4 anotimpuri autonomia elecricelor va avea o variatie foarte mare sa nu mai zic de tarile preponderent reci, unde mai pui si rezolvarea unor prb punctuale de infrastructura, imaginativa un accident un ambuteiaj, pe o magistrala importanta la -28 de grade cu sute de masini blocate carora le scade autonomia in jumatate de ora si le pica acumulatori total , unu dupa celalalt.... cum ii scoti pe toti de acolo ????? sunt prb de infrastructura care trebuie rez si dpdv al sigurantei de aceea nu se grabesc sa cu elecricele. pe de alta parte sunt deja agregate care produc hidrogen acasa (for home :) )


Ai punctat foarte bine.

Cat timp o sa pierzi la alimentare daca nimeresti sa stai dupa 2-3 masini intr-o statie (30 min pentru fiecare masina, minim) ... Cand te gandesti ca pierzi la peco pe autostrada 30 de minute cu toate ca ai 2-3 masini in fata si timpul de alimentare pentru fiecare masina este de doar 2-3 minute ,plus 1-2 minute pana ce se mai face si plata.
O sa fie interzise masinile diesel/benzina , dar nu intr-un viitor asa apropiat cum crede lumea...Inainte de asta trebuie sa ai o infrastructura ce merge ca pe roate (nu poti sa umbli cu canistra de current dupa tine) si statile de incarcare trebuie sa fie cel putin duble la numar fata de cate statii peco sunt acuma , doar pentru a Evita cozile si timpul pierdut pentru incarcare (poate nu stiti dar suntem in epoca vitezei si aici ''timpu e bani'')

RaresM

Posted 18 September 2017 - 09:43

Chiar zilele trecute am citit un articol despre inventia celor de la Carnegie University. Au inventat un nou proces de reîncărcare a bateriei prin schimbarea electrolitului. O baterie special concepută la care, în loc să bagi curent, bagi doar electrolit. Astfel, încărcarea se va realiza în câteva zeci de secunde. Îmi si imaginez o statie "Peco" la care, pe furtun, în loc de motorină/benzină, o să curgă electrolit...
Electrolitul vechi se va recupera și recicla. Interesantă idee...

BOASKA

Posted 18 September 2017 - 10:06

Eu sunt de acord cu masinile pe baterii atata timp cat sunt puse pe baterii si avioanele cat si vapoarele..... atata timp cat adevaratii ucigasi ai climei sunt lasati liberi sa se inmulteasca nu mi se pare corect si logic sa imi bat eu capul cu panaramele alea de masini, cand lucram la autohaus toate masinile porneau intr-un fel sau alul alea pe baterii aveau balarau sub ele niciodata nu puteam sa le misc ca sa curatam gazonul, tot timpul trebuia sa impingem cu mecanicii prin toata parcarea masinile ca sa le verifice, incarce bateriile, curete la spalatorie...

bimmer90f30

Posted 18 September 2017 - 12:21

Multi nu realizeaza dar intr-o aglomerare urbana cum e Londra sau New York sau mai stiu eu ce, capitala... Infrastructura ELECTRICA actuala NU permite sa bagi in priza bateria sa zicem de la ora 18:00 (cand ajungi acasa) la ora 22:00 sau 5:00 dimineata cand ai nevoie de vehicolul tau electric ... sa nu mai mentionez ca foarte multi din proprietari stau la bloc iar blocul respectiv nu are parcare subterana deloc sau pentru toti locatarii cu masini..

Lucrurile astea trebuiau gandite acum 20-30 ani pe o alta infrastructura ca acum sa faci produsul final - autovehicolul electric.

P.I.M.P.

Posted 18 September 2017 - 12:50

Pai in Marea Britanie chiar parca, au anuntat ca incepand cu 2040 se vor interzice vanzarile de masini cu motoare cu combustie interna (deci sunt totusi 23 de ani pana atunci).

Deci e vorba si diesel, si benzina. Parca Franta a anuntat ca face la fel.

Saylor Man

Posted 18 September 2017 - 13:00

View PostOPaul, on 18 September 2017 - 09:04, said:


Cat timp o sa pierzi la alimentare daca nimeresti sa stai dupa 2-3 masini intr-o statie (30 min pentru fiecare masina, minim) ... Cand te gandesti ca pierzi la peco pe autostrada 30 de minute cu toate ca ai 2-3 masini in fata si timpul de alimentare pentru fiecare masina este de doar 2-3 minute ,plus 1-2 minute pana ce se mai face si plata.
trebuie sa fie cel putin duble la numar fata de cate statii peco sunt acuma , doar pentru a Evita cozile si timpul pierdut pentru incarcare (poate nu stiti dar suntem in epoca vitezei si aici ''timpu e bani'')


Sau in statiile peco si locurile speciale de parcare , incarcarea bateriilor se face automat prin inductie la fiecare loc de parcare. Asa cum azi incarcam beteria la telefonul mobil .

OPaul

Posted 18 September 2017 - 13:17

Incarcarea prin indusctie are foarte multe pierderi si este si foarte inceata. Doar nu iti este lene sa bahi un stecher in priza ? :)))
Masina conventionala nu are nevoie mai mult de 2-3 minute la pompa , dar una electrica ii trebuie minim 30 min ... ca sa reduci timpu de asteptare si statul la coada (o data stai 30 minute pentru ala din fata ta si mai stai o data pentru tine , 1 ora in care ai fii putut parcurge cel putin 100km) trebuie sa maresti numarul statilor de incarcare. Nu o sa mai fie statii peco cu 10-12 pompe , ca trebuie sa ai statii cu 20-25 de locuri.

Saylor Man

Posted 18 September 2017 - 13:24

Solutii sunt dar sunt "crude" si mai trebuie sa treaca ceva anisori de experimente. Chiar daca trend-ul aparent este pentru masinile electrice...nu sunt prea dorite, industria petroliera este un colos, si deocamdata mult prea profitabil pentru anumite "interese".

Andrei525

Posted 31 October 2017 - 19:03

Tocmai am vazut cateva articole si discutii in general ca automobilele electrice polueaza mai mult decat cele normale.

https://www.dcnews.r...sic_547387.html


https://www.4tuning....deti-24964.html

http://www.solar-mag...u-motorina.html


O concluzie care ma face sa cred ca motorul diesel o sa revina in forta :

"Soc: dieselele mai putin poluante!

Tot americanii vin si cu o concluzie menita sa dea o palma peste ochi europenilor. Motoarele hibrid si diesel sunt, de fapt, mai putin poluante decat motoarele pe benzina. Acestea de fapt emana mai putine gaze periculoase pentru sanatatea omului si contribuie mai putin la efectul de sera."

bimmer90f30

Posted 01 November 2017 - 13:00

View PostAndrei525, on 31 October 2017 - 19:03, said:

Tocmai am vazut cateva articole si discutii in general ca automobilele electrice polueaza mai mult decat cele normale.



http://www.dailymail...g-vehicles.html


https://www.cnbc.com...o-friendly.html

Si un articol mai "recent":

https://www.google.c...-transportation

Romulus

Posted 01 November 2017 - 15:54

View PostAndrei525, on 31 October 2017 - 19:03, said:

Tocmai am vazut cateva articole si discutii in general ca automobilele electrice polueaza mai mult decat cele normale.

www.dcnews.ro/ma-inile-electrice-polueaza-mai-mult-decat-cele-pe-combustibil-clasic_547387.html


www.4tuning.ro/green-cars/savantii-contrazic-ue-masinile-electrice-polueaza-mai-mult-decat-credeti-24964.html

www.solar-magazin.ro/green-life/international/studiu-autoturismele-electrice-polueaza-mai-mult-decat-cele-alimentate-cu-benzina-sau-motorina.html


O concluzie care ma face sa cred ca motorul diesel o sa revina in forta :

"Soc: dieselele mai putin poluante!

Tot americanii vin si cu o concluzie menita sa dea o palma peste ochi europenilor. Motoarele hibrid si diesel sunt, de fapt, mai putin poluante decat motoarele pe benzina. Acestea de fapt emana mai putine gaze periculoase pentru sanatatea omului si contribuie mai putin la efectul de sera."


Si eu si altii am spus acelasi lucru pe alte topice. Masinile electrice momentan sunt masini care functioneaza cu "carbune" (care e ars pentru a produce electricitate si care are pierderi enorme la producere si transport si stocare).

Bala

Posted 01 November 2017 - 16:43

View Postbimmer90f30, on 18 September 2017 - 12:21, said:

Multi nu realizeaza dar intr-o aglomerare urbana cum e Londra sau New York sau mai stiu eu ce, capitala... Infrastructura ELECTRICA actuala NU permite sa bagi in priza bateria sa zicem de la ora 18:00 (cand ajungi acasa) la ora 22:00 sau 5:00 dimineata cand ai nevoie de vehicolul tau electric ... sa nu mai mentionez ca foarte multi din proprietari stau la bloc iar blocul respectiv nu are parcare subterana deloc sau pentru toti locatarii cu masini..

Lucrurile astea trebuiau gandite acum 20-30 ani pe o alta infrastructura ca acum sa faci produsul final - autovehicolul electric.


Se face balansare automata intre statii. In functie de incarcarea din retea, se poate seta automat curentul maxim de incarcare. Exista protocol disponibil. Totusi chargerele sunt inteligente. Nu sunt doar niste prize...

Si 2, se poate programa incarcarea. Sunt standarde in lucru. De ex iti pui masina la incarcat la 18:00 si ea incepe incarcarea dupa 12 noaptea cand e mai ieftina energia. Sau la 2 noaptea cand e si ieftina si energie disponibila etc.

Apropos, se lucreaza din plin la incarcatoare bidirectionale. Cand bagi masina la incarcat, ea poate servi ca tampon de energie pt casa&retea. Astfel din efect "daunator" pt retea, poate fi unul pozitiv ajutand reteaua pe perioada varfurilor de putere.

oradeanul78

Posted 01 November 2017 - 17:05

View PostAndrei525, on 07 June 2017 - 19:57, said:

Salut,

Aud tot mai des despre marile orase ca interzic accesul masinilor diesel. Ce parere aveti ? Trecem pe benzina? Electrice?
Care va fi viitorul?

Eu personal am un 525 cu motor de 3 litrii. Imi place la nebunie cum merge si nu stiu daca o masina pe benzina o sa egaleze sentimentul si placerea de a conduce.

Tinand cont ca Romania e cu cel putin 50 de ani in urma Europei de vest, cred ca generatiile noastre pot sta linistite :)

Romulus

Posted 01 November 2017 - 18:05

View PostBala, on 01 November 2017 - 16:43, said:

Se face balansare automata intre statii. In functie de incarcarea din retea, se poate seta automat curentul maxim de incarcare. Exista protocol disponibil. Totusi chargerele sunt inteligente. Nu sunt doar niste prize...

Si 2, se poate programa incarcarea. Sunt standarde in lucru. De ex iti pui masina la incarcat la 18:00 si ea incepe incarcarea dupa 12 noaptea cand e mai ieftina energia. Sau la 2 noaptea cand e si ieftina si energie disponibila etc.

Apropos, se lucreaza din plin la incarcatoare bidirectionale. Cand bagi masina la incarcat, ea poate servi ca tampon de energie pt casa&retea. Astfel din efect "daunator" pt retea, poate fi unul pozitiv ajutand reteaua pe perioada varfurilor de putere.


Da, dar ideea e sa incarci acasa normal, la priza normala, si doar la ananghie sa te duci la charger sau supercharger, nu? Iar asta inseamna 18 ore acum, ce3l putin. Cel putin ultima oara cand am verificat acasa nu poti scoate curenti mari de incarcare. Adica la statia de incarcare ai curenti astronomici exact ca sa incerce sa te ajute sa stai 45-60 minute maxim acolo.

SPQR

Posted 01 November 2017 - 20:34

cine sta la bloc unde incarcă?

CatalinP

Posted 01 November 2017 - 20:35

In parcarea din subsol.

OPaul

Posted 01 November 2017 - 21:38

View PostCatalinP, on 01 November 2017 - 20:35, said:

In parcarea din subsol.


Ai niste replici :popcorn: , foarte tare ...
Problema este ca 90% dintre blocurile din Romania sunt doar cu beci (si ala mai mult inundat) ... blocurile noastre nu au fost concepute sa aiba locuri de parcare nici pe langa ele , ce sa mai zicem de parcare subterana sau alte incarcatoare. Infrastructura pentru asa ceva nu este in Romania si avand in vedere cum merg lucrurile nu se incumeta statul sa faca nimic pe domeniul asta, nu este nici cerere pentru asa ceva (inca vreao 10 ani) si nici idei de viitor.

SPQR

Posted 01 November 2017 - 22:50

unde mai pui ca nu am vazut priza nici in alea cu parcari subterane

CatalinP

Posted 01 November 2017 - 22:59

Pai daca asteptam sa cada din cer prize...

Romulus

Posted 01 November 2017 - 23:25

Eu nu cred ca masinile pe carbuni... scuze, electrice, sunt viitorul. Cel putin nu acum, nu cu densitatea actuala de stocare a energiei electrice si din pacate nici previzibila in viitor. Nu exista infrastructura si in unele tari nu va exista niciodata.

Dar cred ca masinile autonome, in special gen Tesla Network vor beneficia de asa ceva. Un fel de Uber autonom, asta in caz ca ne vom putea desprinde de ideea de a detine o masina personala. Asta ar rezolva multe probleme.

arabu09

Posted 01 November 2017 - 23:46

Atata vreme cat mari producatori de automobile investesc inca in dezvoltarea motoarelor termice nu vad un viitor inca pt cele electrice, inca ies pe poarta marilor companii de automobile V8, V10 si V12, V6 nici nu il mai punem la socoteala


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Romulus

Posted 01 November 2017 - 23:48

Si atunci de ce lasam politicienii sa plateasca din buzunarul nostru ecotichet pentru masini electrice si hybrid?!?

Vlf

Posted 02 November 2017 - 00:02

View PostCatalinP, on 01 November 2017 - 20:35, said:

In parcarea din subsol.

Da,la Fetești

arabu09

Posted 02 November 2017 - 00:13

View PostRomulus, on 01 November 2017 - 23:48, said:

Si atunci de ce lasam politicienii sa plateasca din buzunarul nostru ecotichet pentru masini electrice si hybrid?!?


De ce ii permitem la psd/pdsr/fsn/pcr sau cum so mai numi sa faca ce vrea de 27 de ani incoace?
De ce ii permitem lui Dragnea sa isi arate ranjetul batjocoritor pe micile ecrane? De ce ii permitem lui firea sa isi bata joc de bucuresteni?
Daca gasesti raspunsul la intrebarile mele implicit gasesti si raspunsul la intrebarea ta


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

OPaul

Posted 02 November 2017 - 00:21

Nu exista subiect care sa nu duca cel putin o data la politica :))

arabu09

Posted 02 November 2017 - 00:36

View PostOPaul, on 02 November 2017 - 00:21, said:

Nu exista subiect care sa nu duca cel putin o data la politica :))


Pentru ca ea este principala vinovata pt situatia actuala din romania, e strict parerea mea, si implicit pt orice neajuns ajungi sa ii invinovatesti pe politicieni pt orice


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Romulus

Posted 02 November 2017 - 02:52

Eu nu am dat vina pe politicieni... Mare diferenta. Eu am dat vina pe fiecare din noi.

arabu09

Posted 02 November 2017 - 05:05

View PostRomulus, on 02 November 2017 - 02:52, said:

Eu nu am dat vina pe politicieni... Mare diferenta. Eu am dat vina pe fiecare din noi.


Probabil ca noi suntem viiovati pentru naivitatea noastra si pentru ca, credem in minciunile/promisiunile lor, ei nu sunt deloc pentru ca ne fura si ne mint de atatia ani


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Bala

Posted 02 November 2017 - 09:47

View PostSPQR, on 01 November 2017 - 20:34, said:

cine sta la bloc unde incarcă?


Prin stalpii de iluminat. Acolo sunt cabluri relativ OK.

View PostOPaul, on 18 September 2017 - 13:17, said:

Incarcarea prin indusctie are foarte multe pierderi si este si foarte inceata. Doar nu iti este lene sa bahi un stecher in priza ? :)))


Astazi transferul prin inductie atinge randamentul de 92-93%. Ma refer la sistemul care se pune la nivelul solului si tu parchezi masina deasupra lui.

Se luceraza si la senzori care ghideaza masina sa fie exact deasupra pt a obtine transferul maxim. Altfel, daca vin meseriasi care au nevoie de 2 locuri de parcare pt a putea parca un opel corsa sau VW Polo, evident ca nu vor incarca nimic... :rolleyes:

bimmer90f30

Posted 02 November 2017 - 10:00

View Postarabu09, on 01 November 2017 - 23:46, said:

Atata vreme cat mari producatori de automobile investesc inca in dezvoltarea motoarelor termice nu vad un viitor inca pt cele electrice, inca ies pe poarta marilor companii de automobile V8, V10 si V12, V6 nici nu il mai punem la socoteala


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Exact.

Atat timp cat principala ratiune este profit (daca te intereseaza mai mult banii, mediul va avea de suferit..) si pe partea cealalta lipsa de directie din partea statului in sensul educarii omului de rand care foloseste masina ca un utilitar... si "descurajarea" dorintei de a avea masini cu motare din ce in ce mai puternice, sau puternice pur si simplu... atunci si numai atunci putem considera ca ajutam mediul prin ceea ce facem.

Mie personal nu mi-ar displace o masina cara sa atinga maxim 110-120 km/h chiar pe autostrada cu motor de 1 litru, ultra-eficienta, masina care sa o folosesc zilnic pentru a ajunge la lucru sau unde am nevoie in treburile zilnice.

..daca vreau/ am vrea distractie si adrenalina exista circuit unde ne putem da frumoos si tare ca e special conceput!

Romulus

Posted 02 November 2017 - 11:20

View PostBala, on 02 November 2017 - 09:47, said:

Prin stalpii de iluminat. Acolo sunt cabluri relativ OK.

Astazi transferul prin inductie atinge randamentul de 92-93%. Ma refer la sistemul care se pune la nivelul solului si tu parchezi masina deasupra lui.

Se luceraza si la senzori care ghideaza masina sa fie exact deasupra pt a obtine transferul maxim. Altfel, daca vin meseriasi care au nevoie de 2 locuri de parcare pt a putea parca un opel corsa sau VW Polo, evident ca nu vor incarca nimic... :rolleyes:




Eu sunt speriat de cat de usor ignoram pierderile electrice, atata timp cat energia respectiva vine in mare majoritate din arderea combustibilor fosili. Dar mai degraba vorbim de 75-85%, calculand celelalte pierderi colaterale, nu vorbim de cazul ideal, la care faci tu referinta. Si asta doar acolo in garaj. Vezi cat se pierde in termocentrala, vezi cat se pierde pentru transport prin lini de inalta tensiune si posturi de transformare pentru ele. Apoi sunt pierderi in baterie, apoi pierderi in motorul electric, etc. Iti vine sa plangi cand le aduni pe toate si vezi cu ce ramai. Numai energie verde nu este.

Pe deasupra nu e suficient ca incarcarea prin fir, este inceata, o mai si incetinim prin inductie. Corect, urasc cablurile, asta ar lipsi sa strang iarna un cablu de incarcare de afara, de fiecare data cand urc in masina...

Eu vad EV ca pe un tren de publicitate in care sar toti super repede, pana o sa apuce lumea sa-si intre in simturi si o sa revina la logica.

Din ce am citit prin alte posturi de-ale tale inteleg ca muncesti ceva intr-un domeniu cel putin conex EV daca nu direct legat. Inclin sa cred ca esti mai putin obiectiv din acest motiv.

Eu am tot spus! Vreau masina electrica! Dar mai intai sa produca cineva acelasi telefon care-l am, cu aceleasi functii, aceleasi dimensiuni dar care sa-l incarc odata pe saptamana folosindu-l intr-un regim similar. Si dupa, voi fi convins ca viitorul automobilelor este electric. Pana atunci pentru mine sunt doar fandoseli. Nu e suficient ca fugim dupa prize pentru telefon dupa-masa pe unde ne apuca, acum o sa fugim si dupa o "galeata" de curent pentru masina.

Am scapat de firele de la telefoanele fixe si acum nu exista un telefon mobil smart care sa nu fie descarcat dupa 10 ore de munca si apoi inapoi la fire (de priza). Halal! Pregatiti perfect pentru revolutia electrica!!!

In alta ordine de idei, am un prieten bun, medic chirurg renumit de altfel dar care e oarecum mai "conspirationist", mai orwellian. Si el spune, asta e fain pentru un guvern, daca toti avem masini electrice. Va fi suficient un buton care sa ne opreasca complet din tot, incalzire, comunicatii, acum si transport. Pana acum mai puneai deoparte ceva combustibil. Acum...? Ce-o sa faci? Panouri solare. Ne si asculta, ne si vad deplasarile. Big Brother la patrat. Cred ca Dragnea jubileaza, in conditiile in care e capabil sa inteleaga. Sau poate nu l-a citit pe Orwell, nu are sursa de inspiratie.

danypop

Posted 06 November 2017 - 19:08

Haha