DPF OFF = Amendă? (View original topic)



deeJayOg

Posted 12 July 2018 - 08:03

https://www.digi24.r...-service-962035

Articolul în stilul clasic Digi, dar e totuși o problemă reală. Un DPF la N47 de exemplu este peste 6000 RON. Odată înfundat, poți încerca una alta, dar nimic nu face magie. Asfel, datorită costurilor mari, mulți fac DPF-Off.

Susținem că nu "face fum" - ok. Dar noxele nu stau numai în partea vizuală.
Da, sunt alte mașini (în special dube și camioane) care rup în două cu fum și poluare cu mult peste ce ar face un Euro 5-6 cu DPF Off. Sunt mașini EURO 1 2 pe stradă care iarăși sunt varză.

Eu personal n-aș face DPF Off însă. Nu, nu sunt nici disperat după salvarea mediului, dar consider că e o evoluție normală spre civilizație și viață mai bună pe termen lung.

Moraru Stefan

Posted 12 July 2018 - 08:38

Misto

Luca_77

Posted 12 July 2018 - 09:15

Eu am cumparat DPF nou la e90, masina are in prezent, 325.000 km, asta ca urmare a ceramicei topite in dpf ul vechi, constatarea fiind facuta si autentificata de cei de la Odorheiul Secuiesc! Odata cu schimbarea DPF, am schimbat si senzorul de presiune, operatiuni efectuate la reprezentanta BMW. To5 ce pot sa ti spun este ca dupa aceste opetatiuni, la 6 luni de la montare, presiunea in ralanti este de 0.9 mbar si masina trage de rupe, nu mai vb de consum!

Dan_316i

Posted 12 July 2018 - 09:41

Vorbim non stop de samsarii care dau km inapoi la masini si ca asta se traduce ca inselatorie, BUN, dar pentru cei care au eu4/eu5 si fac dpf off asta cum se traduce ?

All

Posted 12 July 2018 - 09:42

Pentru cei care nu isi permit un DPF nou pot sa il curete pe cel vechi. Un dpf off soft+hardware costa mai mult decat o curatare la un centru specializat. La noi din pacate este o moda sa se anuleze orice: EGR off, DPF off, CAT off etc.

Tavicu

Posted 12 July 2018 - 09:53

View PostAll, on 12 July 2018 - 09:42, said:

Pentru cei care nu isi permit un DPF nou pot sa il curete pe cel vechi. Un dpf off soft+hardware costa mai mult decat o curatare la un centru specializat. La noi din pacate este o moda sa se anuleze orice: EGR off, DPF off, CAT off etc.


Majoritatea sunt incurajati sa faca DPF off pentru ca este promovat. Mai ales prin punctul de vedere ca mai pune si un stage 1 iar masina "o sa traga mai bine" si castiga 5 caluti ...

Sincer acum ... nu stiu cat de mult costa producerea unui astfel de filtru dar pretul de 2000 Euro cu care se vinde in reprezentanta mi se pare exorbitant! Imi este greu sa cred ca acest filtru costa 1500 euro pentru a il produce ...

OPaul

Posted 12 July 2018 - 10:16

Acu 4-5 ani eram in Germania unde am dat de niste romanasi ce lucrau la un centru de reciclare piese auto, mai precis filtre particule si catalizatare ... Se pare ca dintr-un filtru/catalizator ce contina platina poti sa castigi si 600 euro , dar pentru asta trebuie sa ai ceva firma autorizata si acceptata de stat ...

1500 euro nu costa sa produci un filtru , costa cam 1000 euro, dar dupa ce isi baga si BMW ceva, poate ajunge foarte usor la pretul asta exagerat de 2000 euro.


PS: Stire de astazi: https://stirileprotv...ra-ascunsa.html

Eugen B

Posted 12 July 2018 - 10:39

Catalizatoare se fura de cativa ani in Romania, in special la anumite marci de autovehicule , care puteau sa contina pana la 7 g de platina; procedeul de recuperare al acestor metale din catalizatoare nu este atat de complex, ceea ce face acest procedeu atractiv. Pentru filtrele de particule, e putin mai complicat si inca scump, de aceea acest tip de tehnologie nu e disponibila in locatii gen Bolintin,inca, ca sa determine furtul/colectarea acestor filtre, si recupererea metalelor respective.

https://hensel-recyc...etals-recycler/

Deoarece Romania nu are nici o prevedere legala, si nici o intentie de a pregati asa ceva, in momentul de fata norma de poluare/respectarea parametrilor tehnici ai autoturismelor nu poate cadea decat in incidenta RAR, care chiar daca ar dori cu adevarat, nu are nici mijloacele tehnice, nici personalul dedicat sa controleze prezenta dpf-ului. Si cred ca ramane si o chestiune de educatie si constiinta, cat si de mijloace financiare (se achizitioneaza bunuri uzate, la sfarsitul perioadei de utilizare, fara a avea mijloacele financiare potrivite in a le intretine).

LYM

Posted 12 July 2018 - 10:59

Din punctul meu de vedere service-urile ce fac astfel de operatiuni ar trebui inchise complet, iar legea ar trebui sa permita ca proprietarilor sa le fie deschise dosare penale.

Conducatorilor de masini fara DPF le-ar trebui retinut talonul + RAR, astfel incat sa fie obligati sa-l monteze la loc daca vor sa mai circule.

De asemenea, verificarea prezentei si functionarii DPF-ului sa fie obligatorie la ITP, pt toate masinile dotate cu asa ceva.

OPaul

Posted 12 July 2018 - 11:10

Nu se inchid magazine alimentare ce vand produse expirate/alterate care iti afecteaza sanatatea in mod direct ... crezi ca o sa se inchida un service pentru DPF off !!! Este mai convenabil pentru stat sa il amendeze si sa ii recolteze taxele ...

BOASKA

Posted 12 July 2018 - 11:32

View PostLYM, on 12 July 2018 - 10:59, said:

Din punctul meu de vedere service-urile ce fac astfel de operatiuni ar trebui inchise complet, iar legea ar trebui sa permita ca proprietarilor sa le fie deschise dosare penale.

Conducatorilor de masini fara DPF le-ar trebui retinut talonul + RAR, astfel incat sa fie obligati sa-l monteze la loc daca vor sa mai circule.

De asemenea, verificarea prezentei si functionarii DPF-ului sa fie obligatorie la ITP, pt toate masinile dotate cu asa ceva.


Nu e asa simplu, ce e normal si corect in tara asta?

LYM

Posted 12 July 2018 - 13:03

@Opaul - ca au amendat 2 service-uri, de ochii lumii, nu inseamna nimic. Macar de i-ar controla si amenda, dar statul e atat de puturor incat nici asta nu face.

Eu unul n-am auzit de om cu dpf off respins la ITP vreodata.

@boaska - e f simplu, singura problema e ca nu se vrea.

sorinelil

Posted 12 July 2018 - 19:39

Fostul e90 avea dpf off de cand l-am luat , adus de cineva din germania si facut dpf off in Romania. La RAR a trecut fara probleme. Oamenii de la RAR mai fac si ei cate o actiune de ochii presei, insa cand primesc spagi babane numai comenteaza nimic. Eu zic ca RAR-ul reprezinta cel mai putred sistem. Daca acolo ar fii oameni competenti si corecti, nu am mai avea atatea rable pe sosele.
Niste hoti.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Myx

Posted 13 July 2018 - 00:22

Ce spirit civic :))) Sigur ca trebuie sa fim amendati , chiar arestati , 30 zile minim pt grave ofense aduse guvernului ..nu oamenilor . Spre ca se citeste ironia . :thumbsup:
Cred ca daca trece o masina a armatei romane prin oras polueaza cat ar polua toate bmwurile fara dpf din Bucuresti o luna :goodjob: Pe la statiile ITP ale Armatei au fost sau acolo au interzis ?

Andrei525

Posted 13 July 2018 - 07:25

View PostMyx, on 13 July 2018 - 00:22, said:

Ce spirit civic :))) Sigur ca trebuie sa fim amendati , chiar arestati , 30 zile minim pt grave ofense aduse guvernului ..nu oamenilor . Spre ca se citeste ironia . :thumbsup:
Cred ca daca trece o masina a armatei romane prin oras polueaza cat ar polua toate bmwurile fara dpf din Bucuresti o luna :goodjob: Pe la statiile ITP ale Armatei au fost sau acolo au interzis ?


Idee este ca trebuie sa ne comparam cu gandirea evolutionista sa facem ceva sa ne fie mai bine. Putin cate putin. Vrem sa ne indreptam spre un viitor mai bun.

De ce are armata masini vechi? Din cauza gandirii asteia. Ca daca oamenii gandeau mai bine toata tara era bine. Gandirea proasta.. uite ca stam prost.

Haurar

Posted 13 July 2018 - 07:39

Oameni buni , pestele de la cap se-mpute.. :sick: Degeaba ne agitam noi pe aici..

mgi

Posted 13 July 2018 - 08:57

Cand merg la supermarket si se intampla sa ma nimeresc cu vreunul care parcheaza pe loc de persoane cu dizabilitati, desi in mod evident nu se incadreaza in categorie, incep si il intreb de sanatate. Printre cele mai comune reactii pe care le primesc sunt:

- da' vezi-ti de treaba ta
- da' pe toti ailalti care au parcat pe locuri de-astea nu-i vezi?
- da' ce, esti de la politie?

Observ niste tendinte asemanatoare si aici: da' ce, armata...? Ca o paranteza, armata are alta incadrare din punctul asta de vedere, masinile alea trebuie sa mearga la nevoie cu o gama mai larga de combustibil, etc. Nu cred ca ar vrea cineva ca in caz de razboi (sau calamitate) sa ramana un camion (sau tanc) in drum din cauza de dpf.

Dupa care, da, pestele de la cap se impute. Dar in cazul asta particular se impute si de jos. Daca fiecare om care parcheaza pe un loc de-ala ar avea frigiderul umplut de catre cineva de fiecare data cand e vazut, eventual si un mare afis lipit pe parbriz, probabil ca s-ar gandi de doua ori inainte. La fel si cu masinile scumpe si cu modificari ilegale. Nu-ti permiti un bmw, ia o toyota, un ford, o dacie, ceva. Nu-ti permiti diesel? Ia o masina mai mica cu motor pe benzina.

E ca si cu gunoiul de pe plaja, sau de la padure. Faptul ca si altii fac ceva gresit nu inseamna ca e ok sa faci si tu. Da, subiectiv se dilueaza responsabilitatea, dar de fapt nu e asa.

Romulus

Posted 13 July 2018 - 09:10

Eu tot spun ca locurile de parcare pentru handicapati, sunt bune, necesare si utile. Dar...

A corelat cineva vreodata in procente, cate autoturisme sunt omologate cu numarul de locuri alocate? Dar cate carnete de sofer sunt emise pentru asa persoane? Sau chiar mai rau, a vazut cineva vreodata un asa autoturism parcat legal (adica nu ca a primit pe nedrept asa un carton in parbriz.

Ca senzatia mea e ca e dezastru. Avem locuri putine si tinem 2-3 locuri libere in absolut toate parcarile, pentru doar sa zicem 3 masini care ar putea parca acolo legal.

Aici e din nou o impunere UE seaca si aiurea, eu asa cred. Sigur, in alte tari sunt convins ca sunt corelate numerele. Poate trebuie redus numarul la doar un loc de parcare, etc. De trebuit trebuie sa existe peste tot. Iar in cazurile in care se dovedeste ca mai multe asa masini au de asteptat, marirea numarului progresiv. Nu ma refer la parcarile de supermarket unde sunt locuri suficiente si pot fi alocate un numar mai mare.

Moraru Stefan

Posted 13 July 2018 - 09:11

Popcorn Time

Dan_316i

Posted 13 July 2018 - 09:13

Pe anumite teorii enuntate in topic ar trebui sa furam toti de la stat ca doar si altii fura si nu patesc nimic. Un mod de gandire foarte sanatos.

LYM

Posted 13 July 2018 - 09:54

Oamenii astia care isi justifica tarania prin faptul ca "si ceilalti fac la fel" ma uimesc. Ma intreb cum am ajuns la un asa nivel de nesimtire si lipsa de bun simt.

@myx - ce-are a face coada vacii cu stampila primariei? Masinile armatei, de care te iei tu, nu au venit echipate din fabrica cu DPF. Sunt masini vechi, probabil non-euro. Astia care isi dau jos dpf-ul de pe seria 5 ca sa mai castige 5 cai in mintea lor sau ca nu vor sa dea bani sa-l schimbe se incadreaza in cu totul alta categorie.

Nu stiu cat sau daca ati calatorit prin orase din alte tari, insa la noi poluarea este la un nivel alarmant de mare.

Problema este ca nu exista institutii de control, toate sunt pe principiul lasa-ma ca sa te las, complet aliniate cu mentalitatea comuna a romanului.

cavaliere

Posted 13 July 2018 - 10:13

Asa este, un dpf nou este scump, poate de neinteles utiitatea lui pentru multi, dar daca nu iti permiti acel dpf sau ti se pare absurd sa il schimbi, ia-ti o masina pe care ti-o permiti. Asta se traduce chiar si in a lua acelasi Bmw cu putini km, pt ca sa fim seriosi, dpf ul merge fara greata primii 150 200 de mii de km. Daca ai noroc, merge chiar 300.
Dar observ chiar si pe forum, cei mai multi cauta Bmw-uri full extra la pret de tomberon, de aici rezultand in mod evident ca 1000 de euro pt un dpf in eventualitatea in care pica, sunt exclusi. Se alege calea mai simpla, aia cu softul si dpf off, ca vorba aia, avem Bmw si trebuie sa fuga frate.
Ca fapt divers, sunt convins ca exista si dpf aftermarket, care costa probabil cateva sute de euro, asa ca tot mentalitatea si pantalonii rupti in cur sunt de vina in final.

lucianWRC

Posted 13 July 2018 - 11:02

http://m.automarket....-uri-85565.html

deeJayOg

Posted 13 July 2018 - 11:25

Citind articolul mi-am mai adus aminte de o variantă. E posibil să fi cumpărat cineva mașină și habar să nu aibă că DPF e off. Atunci e puțin problematic. Omul poate chiar nu voia să facă asta, dar n-a știut. Cred că deja e greu să mai cauți să vorbești cu fostul proprietar/samsar...etc

Eugen B

Posted 13 July 2018 - 11:57

View PostdeeJayOg, on 13 July 2018 - 11:25, said:

Citind articolul mi-am mai adus aminte de o variantă. E posibil să fi cumpărat cineva mașină și habar să nu aibă că DPF e off. Atunci e puțin problematic. Omul poate chiar nu voia să facă asta, dar n-a știut. Cred că deja e greu să mai cauți să vorbești cu fostul proprietar/samsar...etc

Pia vezi, daca legislatia ar pedepsi dpf/off, iar in contractele de vanzare cumparare ar aparea o clauza prin care vanzatorul se obliga sa despagubeasca cumparatorul /anularea tranzactiei /plata unor daune in cazul in care se constata ca :vehiculul a fost accidentat (aici asiguraratorii ar trebui atunci cand vand epavele sa le vanda cu mentiunea doar pentru piese), masina are km masluit, elementele de siguranta si anti-poluare au fost indepartate(sau ne-functionale),sa vezi ce responsabili ar deveni vanzatorii, bonus si-ar verifica masinile, sau ar comunica defectele in mod transparent, ajustand bine inteles si pretul de vanzare.

Tot ne lamentam ca nu se poate, ca nu sunt solutii, etc; nimic nu este imposibil, insa totul trebuie sa inceapa cu modificarea cadrului legal, apoi cu niste campanii de informare, cu popularizarea unor situatii (chiar si ceea ce s-a aratat la tv, legat de serviceurile ce fac dpf off ilegal, poate a schimbat mentalitatea a 3% din patroni....e un inceput), si incet s-ar obtine rezultate.

Insa revenim la aceeasi concluzie,in foarte multe domenii, marea majoritate a romanilor nu doreste schimbari, doreste sa se complaca , mai ales daca are posibilitatea de profita un pic de anumite situatii, sau ramane pasiv,ca de, daca nu poti face un bine, atunci de ce sa facem un rau. Si nu neg ca exemple negative nu exista si in alte tari, insa procentajul lor este mai mic(desi ne place sa le prezentam ca justificari cu orice ocazie).

Di Angelis

Posted 13 July 2018 - 12:10

Intr-un fel sau altul, sa scoti DPF (sau catalizatorul in cazul meu) e o mare mare MARE prostie. Regret ca am scos DPF-ul, dar in cazul meu, nu prea am avut de ales. Nu isi mai facea regenerarea deloc si am fost fortat sa il dau jos, si dupa cand deja m-am intins sa scot catalizatorul, a fost o idee tampita. Acum, la ce miros intepator e pe langa masina, incerc sa pun alt catalizator si un DPF. Poate pentru unii li se pare un c*cat, dar fumul de genul il poti inspira si sa dai tot felul de boli pentru ca nu vrei sa ai ,,lag la pedala de acceleratie" ... daca nu vrem lag la pedala de acceleratie, mai bine ne luam direct M-uri si am scapat de o treaba :D

Madutzu25

Posted 13 July 2018 - 12:22

View PostlucianWRC, on 13 July 2018 - 11:02, said:


O masura corecta si absolut normala. In concluzie, masinile cu dpf off nu vor mai circula daca sunt depistate. Sunt curios cum vor evolua preturile

Madutzu25

Posted 13 July 2018 - 12:33

View PostdeeJayOg, on 13 July 2018 - 11:25, said:

Citind articolul mi-am mai adus aminte de o variantă. E posibil să fi cumpărat cineva mașină și habar să nu aibă că DPF e off. Atunci e puțin problematic. Omul poate chiar nu voia să facă asta, dar n-a știut. Cred că deja e greu să mai cauți să vorbești cu fostul proprietar/samsar...etc

Depinde unde si cum verifici masina
Daca mergi la un service/reprezentanta si acesta constata ca e ok tehnic iar ulterior se constata problemele de genul celor enumerate mai sus atunci raspunderea trece in seama service-ului respectiv

seaman

Posted 13 July 2018 - 13:50

Ce amuzant o sa fie cand "tunerii" vor incasa din nou pt DPF-ON dupa ce au incasat odata pt DPF-OFF.

deeJayOg

Posted 13 July 2018 - 13:52

La asta nu m-am gândit, dar s-ar putea să fii aproape de ceva acolo :D

Andrei525

Posted 13 July 2018 - 17:33

View Postseaman, on 13 July 2018 - 13:50, said:

Ce amuzant o sa fie cand "tunerii" vor incasa din nou pt DPF-ON dupa ce au incasat odata pt DPF-OFF.


Ar trebui sa isi ia amenda buna pentru ca ei incurajeaza treaba asta si o fac in cunostinta de cauza.

BOASKA

Posted 13 July 2018 - 18:23

au mancat rahat ca pun taxe in functie de poluare, bla bla, nu facem ca nemtii, facem ca francezii, e in stadiu de proiect, am discutat, se vor evalua minciunile se va trage Linie si o iesit fix p-a

nu facem ca nemtii ai Masina non euro platesti 500, ai euro VI platesti 50 la electrice nimic

nu pui interzis in orase la rable

nu controlezi importurile de rable

nu faci deducere la impozitul anual daca iti montezi filtru de particule nou, ca ne miram de ce altii au filtre pe masini, pai ptr ca li se ofera niste facilitati de aia

nu plantezi un pom in mijlocul orasului

toata lumea construieste unde i se scoala, nu intereseaza pe nimeni ca infrastructura nu mai face fata, ai apartament in centru dar nu ai nici un loc de parcare, langa tine sunt 3 restaurante care fac nunti in fiecare seara si nu stii ca esti propriuzis in cacat pana in gat ptr ca ai fost legat la un sistem de canalizare comunist care nu era proiectat magistrala si risti sa ramai si nespalat si cu buda infundata……

lista scoasa asa sumar….

da lasa noi sa fim civilizati, sa nu ne uitam in curtea altuia…. sa ne vedem lungu nasului

mgi

Posted 13 July 2018 - 20:49

Taxe pe poluare le e frica sa puna. Probabil mai mult de jumatate din masinile de la noi din tara sunt sub euro 4. Si lumea nu le schimba pentru ca e saraca. Deci daca ar pune taxe ar trebui sa loveasca in alegatorii lor, care si asa sunt din ce in ce mai putini. Iar in Bucuresti, panarama are aspiratii mari pentru viitor. Asa ca nu cred ca o sa faca nici ea ceva ce sa supere alegatorii. De-aia a si dat 'pe surse' propunerea aia cu interzis Euro x in centru, sa vada ce reactie primeste.

In rest - partea cu importurile de rable e dupa parerea mea un rezultat al incompetentei. Cum, frate, sa dai 4 taxe una dupa alta, si pe toate sa le declare UE ilegale? Pai pe un student la economie daca il luai si reusea sa scoata o varianta acceptabila in toti anii astia. Da' deh, daca ei au cadre cu origini sanatoase..

Haiducia din constructii e rost de multa spaga. MULTA. S-au facut niste inginerii in ultimii 20 de ani, de iti sta mintea in loc. Au mai scos la iveala baietii de la rise project, dar mai sunt multe asemenea.

Iar cu deducerile, bwahahahaha!! Pai la japca fiscala de la noi (ca nu se cheama sistem), ce deduceri sa ai? Si pomi se pun, daca gasesc sa cumpere de-aia cu 10,000 de lei bucata.

dorubimotoru

Posted 13 July 2018 - 22:36

View Postmgi, on 13 July 2018 - 20:49, said:

Taxe pe poluare le e frica sa puna. Probabil mai mult de jumatate din masinile de la noi din tara sunt sub euro 4. Si lumea nu le schimba pentru ca e saraca. Deci daca ar pune taxe ar trebui sa loveasca in alegatorii lor, care si asa sunt din ce in ce mai putini. Iar in Bucuresti, panarama are aspiratii mari pentru viitor. Asa ca nu cred ca o sa faca nici ea ceva ce sa supere alegatorii. De-aia a si dat 'pe surse' propunerea aia cu interzis Euro x in centru, sa vada ce reactie primeste.

In rest - partea cu importurile de rable e dupa parerea mea un rezultat al incompetentei. Cum, frate, sa dai 4 taxe una dupa alta, si pe toate sa le declare UE ilegale? Pai pe un student la economie daca il luai si reusea sa scoata o varianta acceptabila in toti anii astia. Da' deh, daca ei au cadre cu origini sanatoase..

Haiducia din constructii e rost de multa spaga. MULTA. S-au facut niste inginerii in ultimii 20 de ani, de iti sta mintea in loc. Au mai scos la iveala baietii de la rise project, dar mai sunt multe asemenea.

Iar cu deducerile, bwahahahaha!! Pai la japca fiscala de la noi (ca nu se cheama sistem), ce deduceri sa ai? Si pomi se pun, daca gasesc sa cumpere de-aia cu 10,000 de lei bucata.


Macar curve bune daca mai aveam ....dar alea sunt primele care au plecat.

unvicont

Posted 13 July 2018 - 23:18

varianta aftermarket sau reconditionat cu piesa la schimb ... este un compromis ok pentru o masina veche.

calinus68

Posted 13 July 2018 - 23:26

Cred ca ne vom orienta in viitor spre benzinare, mult mai simpu de gestionat.

bimmer90f30

Posted 14 July 2018 - 01:54

In alte tari, DPF off sau fara asigurare pe strada = bye-bye masina. Taxa de drum neplatita? Masina iti este ridicata si dusa la un centru de depozitare unde platesti taxa dw depozitare pentru fiecare zi.., pana platesti taxa de drum si apoi ai voie sa mergi sa iti iei masina..

..Atunci sa vezi ce respecti legea!

deeJayOg

Posted 14 July 2018 - 02:19

View Postcalinus68, on 13 July 2018 - 23:26, said:

Cred ca ne vom orienta in viitor spre benzinare, mult mai simpu de gestionat.

Pare că EURO 7 va impune un soi de DPF și la benzină. “BPF” :)

lowlife

Posted 14 July 2018 - 05:07

View PostdeeJayOg, on 12 July 2018 - 08:03, said:

[.

Eu personal n-aș face DPF Off însă. Nu, nu sunt nici disperat după salvarea mediului, dar consider că e o evoluție normală spre civilizație și viață mai bună pe termen lung.


Nu e vorba de "salvarea mediului", nu e vorba ca iti "miroase urat, e vorba ca faci cancer. Incercati sa mergeti pe trotuar prin Bucuresti si apoi printr-o capitala europeana, poate sesizati vreo diferenta.

FunnyMan

Posted 14 July 2018 - 10:45

E vb de puterea de cumpărare și de nivelul de trai al oamenilor.... Despre asta este vorba...lasa ți exemplele celor din vest....unde toată lumea face leasing peste leasing și au tot timpul mașini noi. La noi 75% din populatie se împrumută pt o mașină de 5000E.si încă o data faza cu dpf e o porcărie..... Exact ca sacul de la aspirator.... Aspiri aspiri.... Casa e curata bec... Dar când se umple sacul ce faci cu el? Sau cum vine.... Nu poluam orășenii... Ii poluam pe cei din mediul rural când ieșim în afara orașului și ii dam '' blana'' ca să l curat am.

mgi

Posted 14 July 2018 - 10:53

Ce aspirator misto ai, unul care isi arde singur praful din sac! Eventual si cu aditiv de uree, ca sa fie arderea mai completa. De unde l-ai luat, vreau si eu unul..

Andrei525

Posted 14 July 2018 - 11:39

Cam departe una de alta. Nu are treaba aspiratorul cu dfp. Au principii diferite aplicatii diferite

bimmer90f30

Posted 14 July 2018 - 11:45

View PostFunnyMan, on 14 July 2018 - 10:45, said:

E vb de puterea de cumpărare și de nivelul de trai al oamenilor.... Despre asta este vorba...lasa ți exemplele celor din vest....unde toată lumea face leasing peste leasing și au tot timpul mașini noi. La noi 75% din populatie se împrumută pt o mașină de 5000E.si încă o data faza cu dpf e o porcărie..... Exact ca sacul de la aspirator.... Aspiri aspiri.... Casa e curata bec... Dar când se umple sacul ce faci cu el? Sau cum vine.... Nu poluam orășenii... Ii poluam pe cei din mediul rural când ieșim în afara orașului și ii dam '' blana'' ca să l curat am.

Daca ar fi dupa tine nu ar trebui sa coboram din copaci sau sa iesim din grota...
De unde incepe educatia FunnyMan?
O tara ca afara se incepe din noi insine prin noi insine, nu de la stat...

Changing

Posted 14 July 2018 - 11:50

Tipic romanesc...in loc sa incercam sa schimbam ceva incepand cu noi, aratam cu degetul si suntem nemultumiti ca nu fac altii pt noi...

bimmer90f30

Posted 14 July 2018 - 11:51

View PostAndrei525, on 14 July 2018 - 11:39, said:

Cam departe una de alta. Nu are treaba aspiratorul cu dfp. Au principii diferite aplicatii diferite

Asta am vrut sa zic si eu.
Unii pun egal cand nu trebuie!

Nu dovedesc decat multa superficialitate si ignoranta in ochii celor catorva care stiu ca lucrurile nu stau asa.

(..probabil nu s-au intrebat deloc ce o fi regenerare PASIVA... sau ca AdBlue e cea mai performanta cale de a taia poluarea NOx, cea mai daunatoare mediului..)
https://www.rix.co.u...s-need-to-know/

Citat: "NOx is one of the most harmful pollutants emitted by engines, as it reacts with other gases in the atmosphere to form small particles and ozone, both of which can damage sensitive lung tissue in humans and animals."

Andrei525

Posted 14 July 2018 - 11:55

Oare se tine un istoric la firmele de "tunning" cu masinile care au DPF off? Asa ar merge pe ceva concret si ar avea o baza de unde sa inceapa verificarea. Eu unu as trimite la RAR linkul catre acest topic. Posibil sa nu ramana chiar indiferenti. In trecut am avut o divergenta cu RAR Cta care a fost rezolvata sunand la Bucuresti. Deci se poate.

FunnyMan

Posted 14 July 2018 - 11:59

Ne luam hibride/electrice de mâine toți.... Punct. Părerile sunt împărțite, iar voi cu studii îndelungate asupra poluării globale.... Respectele mele! Dpf off ul omoară omenirea.... Implicit România.... În rest sunt în top.

bimmer90f30

Posted 14 July 2018 - 12:11

Parerea mea este ca dieselul nu o sa dispara, nu merita sa dispara decat O DATA CU BENZINA..

Cand o sa aud/inteleg ca si vapoarele (care sunt cu miile pe marile si oceanele lumii poluand constant cu motoarele lor imense(!), nu ca un biet diesel de oras condus dimineata si seara de la si spre servici.. in proportie de 70-80% fata de alte masini cu diesel.. si sa ia tot blamul..) au filtre cele putin de nivel mediu.. atunci o sa ma declar partizanul electricelor..

Doar despre vase de croaziera, iubitori de turism pe mari ca si mediu (!) :

https://www.theguard...ccadilly-circus

FunnyMan

Posted 14 July 2018 - 12:18

Exact!

bimmer90f30

Posted 14 July 2018 - 12:27

View PostFunnyMan, on 14 July 2018 - 12:18, said:

Exact!


Trebuie doar sa vrem sa acceptam ca poluam si noi, dar sa nu nu luam pumni in gura (ca figura de stil) numai pentru ca altii vor si pot.

Desigur ca se practica la greu spalarea de/pe creier incepand cu 9/11.. Dar daca raman raspunsuri la intrebari nedate merita sa luptam pentru ele. Pacat, in schimb, ca unele intrebari sunt uitate (pentru ca NU li s-a dat raspunsul de mult!) si pentru ca vin alte generatii care habar nu au sa/se intrebe! Exact ca nationalismul (de manifestare recenta) din Vest care a uitat de Holocaust si jignesc cetateni care vor si considera ca se pot stabili unde vor.. In loc sa avem grija de mediu punem bariem si incepe sa nu ne pese chiar de vecini.. dar sa nu devenim :offtopic: dar indirect are implicatii..

Dar asa putem intelege mai bine, de la unul la altul..

Madutzu25

Posted 14 July 2018 - 12:41

Ideal ar fi sa nu polua deloc.
Una e sa poluezi un oraș supraaglomerat în care aerul e deja infect fără poluarea auto și alta e sa poluezi în zonele cu o densitate mica a populației sau nelocuite.
Poluarea nu va disparea, sunt prea multe surse de poluare și nu se va renunța la toate

arabu09

Posted 14 July 2018 - 15:14

Reclama la masinile electrice e mare, cineva sa saturat probabil pe dominatia tarilor cu resurse mari de titei si vor sa incline balanta in alta parte, nu le convine si probabil sau saturat ca tari precum rusia si cele din golf care detin monopolul la titei si gaze naturale dicteaza regulile, cu electricele nu elimini poluare, o muti dintr-o parte in alta, nu ai suta la suta energie verde, iar statiile care se lauda ca vand energie suta la suta verde au preturi total diferite fata de celelalte(bala parca a spua asta in alt topic) si cum am mai spus in alt topic, ii freaca poluarea doar pe europeni de cand grupul vag a fost prins cu ocaua mica
On, sunt de acord cu amenzile pt filtru eliminat, mentine masina asa cum a lasato fabricantul, vrei putere sau alte prostii sunt masini pe care le produce fabricantul si pt asa ceva, daca te tine da bani pe ele, daca nu iti ramane doar sa viseszi la ele


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

lowlife

Posted 14 July 2018 - 17:14

Oameni buni, nu mai visati conspiratii si nu mai bateti campii cu masinile armatei si vapoarele pacii. Pana una alta, Bucuresti e groapa de gunoi a europei, toata lumea si ma-sa si-au luat diesel de nu se poate respira pe trotuar!!! Ce RAHAT discutam aici?

Andrei525

Posted 14 July 2018 - 17:46

View Postbimmer90f30, on 14 July 2018 - 12:11, said:

Parerea mea este ca dieselul nu o sa dispara, nu merita sa dispara decat O DATA CU BENZINA..

Cand o sa aud/inteleg ca si vapoarele (care sunt cu miile pe marile si oceanele lumii poluand constant cu motoarele lor imense(!), nu ca un biet diesel de oras condus dimineata si seara de la si spre servici.. in proportie de 70-80% fata de alte masini cu diesel.. si sa ia tot blamul..) au filtre cele putin de nivel mediu.. atunci o sa ma declar partizanul electricelor..

Doar despre vase de croaziera, iubitori de turism pe mari ca si mediu (!) :

https://www.theguard...ccadilly-circus


Vapoarele dupa noile standarde au reguli stricte incepand cu anul in curs. Trebuie sa consume "marine oil diesel" cu continut ff mic de sulfuri. Pe mare nu poate depasi 3,5% iar in port maxim 0,1%. Plus ca opacitatea fumului emis sa fie ff mica.
Si mai este un sistem imens care functioneaza ca o ploaie care curata fumul de particule si scade continutul de sulf. Numele in engleza este "scrubber" pentru cei interesati.

Deci peste tot se fac eforturi pentru a diminua poluarea si fiecare din noi trebuie sa gandeasca afara din patratica lui.

arabu09

Posted 14 July 2018 - 18:27

View PostAndrei525, on 14 July 2018 - 17:46, said:



Deci peste tot se fac eforturi pentru a diminua poluarea si fiecare din noi trebuie sa gandeasca afara din patratica lui.


La nivel de vb, sti cum se spune, in teren e altceva
In urma cu ceva ani am stat o luna si ceva in china, doar ghiceam unde e soarele dupa punctul luminos de pe cer(unde nu mai pui ca eram in zona apropiata de munti) in general pe continentul asiatic ii doare la basca de poluare


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Andrei525

Posted 14 July 2018 - 19:54

View Postarabu09, on 14 July 2018 - 18:27, said:

La nivel de vb, sti cum se spune, in teren e altceva
In urma cu ceva ani am stat o luna si ceva in china, doar ghiceam unde e soarele dupa punctul luminos de pe cer(unde nu mai pui ca eram in zona apropiata de munti) in general pe continentul asiatic ii doare la basca de poluare


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


Comparam iarasi cu ceva gresit. Si China si a dat seama de greseala si face eforturi.

Sa stai doua saptamani in Groenlanda. Sa vezi ca se merita toate eforturile sa protejezi natura.

lowlife

Posted 14 July 2018 - 20:09

View Postarabu09, on 14 July 2018 - 18:27, said:

La nivel de vb, sti cum se spune, in teren e altceva
In urma cu ceva ani am stat o luna si ceva in china, doar ghiceam unde e soarele dupa punctul luminos de pe cer(unde nu mai pui ca eram in zona apropiata de munti) in general pe continentul asiatic ii doare la basca de poluare


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


Si vrei sa ajunga si romania asa? :goodjob:

mike2005

Posted 14 July 2018 - 20:50

View Postbimmer90f30, on 14 July 2018 - 12:11, said:

Parerea mea este ca dieselul nu o sa dispara, nu merita sa dispara decat O DATA CU BENZINA..

Cand o sa aud/inteleg ca si vapoarele (care sunt cu miile pe marile si oceanele lumii poluand constant cu motoarele lor imense(!), nu ca un biet diesel de oras condus dimineata si seara de la si spre servici.. in proportie de 70-80% fata de alte masini cu diesel.. si sa ia tot blamul..) au filtre cele putin de nivel mediu.. atunci o sa ma declar partizanul electricelor..

Doar despre vase de croaziera, iubitori de turism pe mari ca si mediu (!) :

https://www.theguard...ccadilly-circus

Navele mari(port-containere, roro, tankers) folosesc in general pacura ca si combustibil. Multe au sisteme de flitrare a emisiilor la dimensiunile alea.

lucianWRC

Posted 14 July 2018 - 21:04

Romania e una dintre tarile europene care polueaza cel mai mult - suntem fruntasi in toate topurile. Citeste http://www.ziare.com...opurile-1521419 pe Ziare.Com

Andrei525

Posted 14 July 2018 - 21:14

Idea de DPF este sa nu dea particule in aer. Daca ajungi pe autostrada, arzi depunerile si cenusa ajunge pe jos este mult mai putin nociv.

dorubimotoru

Posted 14 July 2018 - 21:16

Are curaj panarama sa faca functionale statiile alea de monitorizare a aerului din Bucuresti? stiu ca era una la Obor dar nu am vazut-o niciodata sa mearga.......s-ar da alea peste cap .....panarama sta la tara la aer curat ,ce treaba are ea cu aerul din orasul asta....
Te ustura ochii si te ia ameteala daca mergi pe jos de la Romana pana la Universitate......oare masa de ce a murit?

arabu09

Posted 14 July 2018 - 21:46

View PostAndrei525, on 14 July 2018 - 19:54, said:

Comparam iarasi cu ceva gresit. Si China si a dat seama de greseala si face eforturi.

Sa stai doua saptamani in Groenlanda. Sa vezi ca se merita toate eforturile sa protejezi natura.


De ce zici ca e gresit? Cele care nu au nici o treaba cu fenomenul nu fac parte din populatia globului? Ca nu ajunge poluarea lor azi la tine ok, dar in viitor sigur va ajunge, asa ca si ei ar trebuie sa respecte normele de poluare si sa incerce sa diminueze acest fenomen


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

View Postlowlife, on 14 July 2018 - 20:09, said:

Si vrei sa ajunga si romania asa? :goodjob:


Asta ai inteles tu din acel post ca vreau?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Andrei525

Posted 14 July 2018 - 21:59

View Postarabu09, on 14 July 2018 - 21:46, said:

De ce zici ca e gresit? Cele care nu au nici o treaba cu fenomenul nu fac parte din populatia globului? Ca nu ajunge poluarea lor azi la tine ok, dar in viitor sigur va ajunge, asa ca si ei ar trebuie sa respecte normele de poluare si sa incerce sa diminueze acest fenomen


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro



Asta ai inteles tu din acel post ca vreau?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


Ideea era sa NU luam ca etalon tarile cu greseli. Sa incercam sa ne comparam cu tarile care sunt curate ca acolo vrem sa ajungem.
Totusi conducem BMW pentru ca este o marca buna per total.Calitatea vine in urma unor eforturi de a-si depasi conditia.
Daca si BMW se compara cu Tata Motors nu mai facea masini asa bune.

arabu09

Posted 14 July 2018 - 22:25

Nu am comparat nimic, am incercat doar sa scot in evidenta zone pe unde cuvantul poluare nu are nici o insemnatate

App, de tata motors, detin jaguar si land rover daca nu ma insel


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

unvicont

Posted 17 July 2018 - 08:55

View Postdorubimotoru, on 14 July 2018 - 21:16, said:

....
Te ustura ochii si te ia ameteala daca mergi pe jos de la Romana pana la Universitate.....


Str. Rotunda, Titan

Calea Victoriei

Budapesta, parcul Korakás

Roma, Italia

Viena, Austria

Rapy22

Posted 17 July 2018 - 09:30

Foarte interesant acest subiect.... doar sa evidentiez anumite aspecte:

-Am fost in diferite tari precum: Germania, Italia, Franta, Turcia si pot spune ca in fiecare tara am gasit masini vechi cat si noi... unele dadeau fum grav altele evident ca nu, insa nu vedeam masina murdara sau trotuar plin de praf si m-am gandit ok deci marea problema nu este de la masina fara DPF sau ca este veche si automat scoate foarte mult fum... diferenta este ca in aceste tari s-a investit foarte mult in infrastructa/mediu (se regaseste foarte multa verdeata) parcuri pline cu copaci cat si pe toate strazile, in aceste tari se protejeaza copacul... nu cum a facut Firea de a taiat o mare parte din copaci pe ideea ca sunt batrani ...

-Imi este clar si nu sunt nebun sa zic ca o masina din 99 polueaza mai putin decat una din 2018.. dar mai avem mult pana se rezolva toate...

Ideea de baza pe care am observat-o personal in tarile enumerate mai sus: prima data au investit in infrastructua(trafic fluidizat+metrou eficient+tramvai) am vazut o mare investitie si in mediu de unde am tras concluzia ca nu exista masini prafuite sau asa nivel de poluare...

Dar poate gresesc si defapt in tarile de mai sus nimeni nu are DPF oFF si din aceasta cauza totul merge ok...

Moraru Stefan

Posted 17 July 2018 - 09:38

Sigur, toti sunt verzi la cap si inima.
Un coleg de al meu a vazut in Germania copii care stateau pe trotuar fara papuci si fara tricou, cu pielea directa pe trotuar. Dupa ce au stat asa ceva timp au intrat direct in casa. Asa de curat este.
Foarte rar vezi pamant printre flori, vezi pietricelele alea albe sau gazon.

OPaul

Posted 17 July 2018 - 10:04

Romania nu este cu nimic mai murdara sau mai curata ca si o tara din East , fost comunista , exceptie face Germania de East ...

PS: Cand ma uit pe youtube la Compilatii din Russia, de multe ori cred ca este filmat in Romania.

Rapy22

Posted 17 July 2018 - 10:11

View PostOPaul, on 17 July 2018 - 10:04, said:

Romania nu este cu nimic mai murdara sau mai curata ca si o tara in East , fost comunista , exceptie face Germania de Est ...

PS: Cand ma uit pe youtube la Compilatii din Rusiia de multe ori cred ca este filmat in Romania.



Din pacate eu sunt de alta parere.... la noi si in zonele mai de lux sa zicem asa tot nu se compara.

Si eu cand ma uit prin ferentari unde fac aia gratar pe trotuar si pun masa afara.. mda ma gandesc la evul mediu dar incec sa nu ma iau doar dupa o zona:))

OPaul

Posted 17 July 2018 - 10:33

Treaba cu graturul se practica prin toata tara , mai ales in cartierele sarace ... in Constanta pe o straduta ce la capat se intersecteaza cu blv.Mamaia este o comunitate ce inca nu au ajuns in 2018, mai degraba sunt prin 1700 ... calul legat la stalp , covoare intinse pe strada , gratar, banci , scaunne , mese scoase pe trotuar si muzica ''buna''

unvicont

Posted 17 July 2018 - 11:15

View PostRapy22, on 17 July 2018 - 09:30, said:

....
insa nu vedeam masina murdara sau trotuar plin de praf ...


in unele tari poti lua amenda daca circuli cu masina murdara(chiar si in Belarus, fosta republica sovietica). este stipulat in codul rutier.

View PostRapy22, on 17 July 2018 - 10:11, said:

....
unde fac aia gratar pe trotuar si pun masa afara.. mda ma gandesc la evul mediu dar incec sa nu ma iau doar dupa o zona:))


cred ca e ceva specific balcanicilor, mediteranienilor :thumbsup:

arabu09

Posted 17 July 2018 - 14:44

View PostOPaul, on 17 July 2018 - 10:33, said:

Treaba cu graturul se practica prin toata tara , mai ales in cartierele sarace ... in Constanta pe o straduta ce la capat se intersecteaza cu blv.Mamaia este o comunitate ce inca nu au ajuns in 2018, mai degraba sunt prin 1700 ... calul legat la stalp , covoare intinse pe strada , gratar, banci , scaunne , mese scoase pe trotuar si muzica ''buna''


Am facut armata pe vremea lui nea ceasca in jud constanta(graniceri/zona negru voda) am trecut dupa mai bine de 20 de ani pe acolo, nimic schimba, parca nu trecusera cei mai bine de 20 de ani, aceiasi poarta de intrare in compania de graniceri lasata intr-o parte exact cum mi-a ramas in memorie de cand eram acolo, aceiasi vopsea albastru deschis decojita, apoi am mai trecut prin darabani(frecventam des satul), aceleasi sat, aceleasi garduri de paseai peste ele in curtea omului nimic schimbat nici acolo, poate de cei care povestesti tu sunt din aceia conservatori care nu vor sa lase sa se schimbe nimic

App, treaba cu gratarul in strada nu se practica prin toata tara, din anumite posturi ale tale am inteles ca ai cam fost prin NV-ul tari, poti sa imi dai ceva exemple de aest gen?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

OPaul

Posted 17 July 2018 - 15:04

Mda, nu vreau sa se inteleaga ceva gresit ..Dar prin NV nu am vazut asa multi pasionati de gratare pe strada ... Am vazut in Bistrita , doar intr-un cartier mai de rromi sa zic asa , gratar in fata blocului si toate cele ...

PS: Daca stau bine sa ma gandesc , doar astia din satra mai practica obiceiurile stravechi , indiferent unde sunt in tara asta.
PS2: Cred ca am cam deviat de la subiectul din topic , de la DPF-OFF , am ajuns la un alt fel de DPF OFF....

drujbex

Posted 17 July 2018 - 15:08

era un baiat aici pe forum, vanzator "platitor", care se ocupa cu DPF si EGR off
i-am dat reply pe topic si i-am scris ca el transforma masini din euro 4/5 in non-euro/maxim euro 2 (daca scoate si EGR si DPF)

postul a fost sters foarte rapid si de asemenea parca vanzatorului nu ii puteai da +/- :p

ma rog, acum ca dpf off e ilegal, sunt curios daca o sa mai fie permisa promovarea unor astfel de 'servicii' :)

MihaiCarunta

Posted 17 July 2018 - 15:22

uite-l aici in toata splendoarea :)

http://www.bmwclub.r.../page__st__2820

OPaul

Posted 17 July 2018 - 15:27

Ce vina are omul acesta ? El presteaza anumite servicii , daca vrei bine daca nu ,nu ... E ca si un killer , nu e legal dar e bun pe langa casa :D .... Pana la urma tu/noi decidem ce vrem sa facem in viata asta , stii ca nu este ok sa furi , dar daca furi , o furi pe barba ta ...

P.I.M.P.

Posted 17 July 2018 - 15:36

Pana acum nu era reglementare. A intrat legea?

Eu unul sunt pro filtre, desi ele sunt o povara pt posesori. Stiu ca la unele Opel-uri noi euro5-6, filtru se regenera intr-o veselie (poate managementul era prost) incat inebunea forumistii. Tot procesul se concluziona si cu un consum mare.
Sunt curios ce se intampla cu masinile care au deja DPF off...isi freaca mainile cei de la statiile ITP pt spagi.

deeJayOg

Posted 17 July 2018 - 18:45

View PostOPaul, on 17 July 2018 - 15:27, said:

Ce vina are omul acesta ? El presteaza anumite servicii , daca vrei bine daca nu ,nu ... E ca si un killer , nu e legal dar e bun pe langa casa :D .... Pana la urma tu/noi decidem ce vrem sa facem in viata asta , stii ca nu este ok sa furi , dar daca furi , o furi pe barba ta ...


Nu știu ce să zic. Dacă nu ne educăm, nu evoluăm; dar da, deocamdată nimic ilegal. Probabil se va opri.
"Majoritatea BMW-urile diesel seria E si F" :shocking:

Andrei525

Posted 17 July 2018 - 19:15

View PostOPaul, on 17 July 2018 - 15:27, said:

Ce vina are omul acesta ? El presteaza anumite servicii , daca vrei bine daca nu ,nu ... E ca si un killer , nu e legal dar e bun pe langa casa :D .... Pana la urma tu/noi decidem ce vrem sa facem in viata asta , stii ca nu este ok sa furi , dar daca furi , o furi pe barba ta ...



Eu cred ca adminul ar trebui sa interzica astfel de anunturi. Este imoral si ilegal.
Ideea este sa nu incurajam astfel de "servicii".

Moraru Stefan

Posted 17 July 2018 - 19:19

Cum nu sti?
El face doar pentru racing DPF OFF, este 100% legal, nu isi pateaza el reputatia ...hic!

OPaul

Posted 17 July 2018 - 19:39

View PostAndrei525, on 17 July 2018 - 19:15, said:

Eu cred ca adminul ar trebui sa interzica astfel de anunturi. Este imoral si ilegal.
Ideea este sa nu incurajam astfel de "servicii".



Dar de piesele sau cauciucurile secound ce zici ? Astea sunt un pericol direct si trebuie interzise...
Poti sa mergi la dezmembrari si sa cumperi absolut orice piesa (buna sau rea) si sa sa o montezi pe masina , la fel si cu cauciucurile...

BOASKA

Posted 17 July 2018 - 19:59

View PostOPaul, on 17 July 2018 - 10:33, said:

Treaba cu graturul se practica prin toata tara , mai ales in cartierele sarace ... in Constanta pe o straduta ce la capat se intersecteaza cu blv.Mamaia este o comunitate ce inca nu au ajuns in 2018, mai degraba sunt prin 1700 ... calul legat la stalp , covoare intinse pe strada , gratar, banci , scaunne , mese scoase pe trotuar si muzica ''buna''


Te referi la piata chiliei?

OPaul

Posted 17 July 2018 - 20:00

Daaaaaa....

lucianWRC

Posted 18 July 2018 - 10:53

http://m.automarket....vata-85711.html

wtww

Posted 24 July 2018 - 08:02

https://stirileprotv...ra-ascunsa.html

OPaul

Posted 24 July 2018 - 09:00

View Postwtww, on 24 July 2018 - 08:02, said:



View PostOPaul, on 12 July 2018 - 10:16, said: