Jump to content

Motoarele diesel ar putea fi interzise?


Recommended Posts

Salut,

 

Aud tot mai des despre marile orase ca interzic accesul masinilor diesel. Ce parere aveti ? Trecem pe benzina? Electrice?

Care va fi viitorul?

 

Eu personal am un 525 cu motor de 3 litrii. Imi place la nebunie cum merge si nu stiu daca o masina pe benzina o sa egaleze sentimentul si placerea de a conduce.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Interzise no vor fi deocamdata, insa este evident ca va fi descurajata utilizarea acestora, cel putin in aglomerarile urbane, deoarece prezinta riscuri importante pentru sanatate.

 

Greseala europenilor a fost sistemul socialist de a impune accize mai mici la motorina, dublate cu lobby-ul producatorilor auto, ceea ce a facut motoarele diesel foarte populaare si avansate, deoarece s-a investit foarte mult in tehnologia lor, in detrimentul motoarelor pe benzina(care incep sa recupereze decalajul).

 

Cat despre placerea de a conduce, pentru cei ce suspina dupa cuplul unui motor diesel, sa incerce o masina electrica, unde accelerata si cuplul sunt mult mai puternice; si raman masinile pe benzina, care in varianta turbo, nu sunt de neglijat.

 

Si automobile electrice sunt poluante, prin faptul ca se utilizeaza metale grele la constructia bateriilor, chiar nu iteleg de ce nu se investeste mai mult in separarea hidrogenului,deoarece prin arderea acestuia rezulta apa, si este o resursa oarecum inepuzabila (luand ca si ipoteza faptul ca s-ar utiliza energie solara pt obtinerea hidrogenului)

 

Sa nu uitam ca fara consum de petrol ar da faliment majoritatea guvernelor, si in mod sigur ar izbucni razboaie, plus ca SUA tocmai s-a retras din acordul de la Paris.....deci ramane de vazut.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

What?!?!

 

Adevaru ca motoarele diesel au evoluat mult mai mult de cat motoarele pe benzina in ultimi ani. Un 535d iti ofera aproape aceleasi senzatie ca un 550i, restu benzinarelor nu au nici o sansa. Iar un 550xd este peste 550i. Sa nu uitam ca aici comparam un 3l diesel 6 in line cu un 4.4 benzina 8 in v, singurul avantaj care il are benzinaru este ca are mai multi cp si asta il duce la un top speed mai mare. De 550xd quad turbo ce are 400cp si 750nm nici nu mai are rost sa vorbim , este in acelasi teritoriu cu M5. Deci da , un diesel modern poate sa iti ofere aceasi, sau chiar mai mare satisfactie ... Nu vorbim de curse pe circuite sau alte rahaturi unde conteaza fiecare secunda , in viata reala de ex sa treci valea prahovei unde ai de urcat, viraje o sa te distrezi mai bine cu un diesel serios.

 

Am gast un clip cu e60 535d vs 550i , diferenta nu este atat de mare in cat sa treci la un 550i , si generatia de 535d ce este pe f10 este la mustata cu un 550i

Edited by OPaul
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Aud tot mai des despre marile orase ca interzic accesul masinilor diesel. Ce parere aveti ? Trecem pe benzina? Electrice?

Care va fi viitorul?

 

Eu personal am un 525 cu motor de 3 litrii. Imi place la nebunie cum merge si nu stiu daca o masina pe benzina o sa egaleze sentimentul si placerea de a conduce.

 

 

Da, din 2018, Franta in Paris si nu mai stiu exact ce oras din Germania, vor fi interzise masinile diesel :getlost:

 

Viitorul, vor fi cele electrice. Pacat, dar asta este adevarul.

 

Si la noi in tara se vor pune taxe suplimentare la diesel-urile, care sunt sub euro 5, in orasele mari.

Edited by florin1967
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Domnilor sa revenim la discutia despre viitorul diesel-ului. Sa nu lasam bciciclistii sa altereze discutia.

Banuiesc si eu ca acel "what" ar trebui argumentat nu aruncat asa intr-o discutie ca un "sucker punch".

 

Ce pareri aveti despre tentinta actuala a constructorilor auto versus mediu?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Este foarte absurd , adica vrei sa zici ca unu cu un 1.9tdi polueaza mai mult de cat un benzinar de 5000cm3 ? Cred ca a incept sa vada si statul Francez ca nu prea le reusesc la astia de la Renault, Citroen , Peugeot sa scoata un motor diesel fiabil si au zis ca nu cade bine daca aceste firme pur si simplu ar renunta sa le mai produca si asa mai bine scoatem noi o lege sa le curmam pe ele de rusine.

Sa nu uitam ce dezastru a provocat benzina cu plumb care a fost de 100x mai toxica de cat dieselul din ziua de azi , acolo au avut de suferit si oameni de la productie si populatia... au murit oameni in rafinari nu asa ... Nu a indraznit nimeni sa zica ceva, ca doar majoritatea masinilor erau benzinare si doar autoutilitarele ce mai erau diesel.

Si masinile electrice nu polueaza nimica , dar nu poti sa zici acelasi lucru despre industria care le fabrica, si mai ales ca ajungem sa ne lipsim mai repede de materialele rare care necesita in constructia bateriilor si a motoarelor de cat de petrol. Ceva studiu zice ca nu exista destul litiu pe pamant sa inlocuiasca bateriile auto , ce sa mai zicem de acumulatori gigantici care sunt in tesla.

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Ce pareri aveti despre tentinta actuala a constructorilor auto versus mediu?

 

Am mai scris pe undeva pe forum ca in urma cu cativa ani am vazut multe masini electrice "in curtea" producatorilor de masini. Erau in teste de multa vreme. Acum abia au inceput sa apara pe piata. In general exista o intarziere de cativa ani (2-3 ani) intre ce se testeaza si ce apare pe piata.

 

Doua mari probleme mai exista: autonomia scazuta si infrastructura pt reincarcare. Din pacate ambele merg mana in mana: autonomie mica -> incarcari dese -> nevoie de infrastructura buna.

 

Partea buna e ca prin nord exista deja infrastructura. Va incepe in 1-2 ani si la noi o dezvoltare puternica pe acest segment. Noi fiind ultimii in aceasta transformare.

 

Eu voiam sa trec de la diesel la benzina anul viitor. Sunt implicat in ceva proiecte de chargere si studiind problema mai in amanunt, am decis sa mai astept si sa trec direct la electric in cativa ani. NU mai merita nici benzina. Diesel clar nu. Parerea mea...

 

Este foarte absurd , adica vrei sa zici ca unu cu un 1.9tdi polueaza mai mult de cat un benzinar de 5000cm3 ? Cred ca a incept sa vada si statul Francez ca nu prea le reusesc la astia de la Renault, Citroen , Peugeot sa scoata un motor diesel fiabil si au zis ca nu cade bine daca aceste firme pur si simplu ar renunta sa le mai produca si asa mai bine scoatem noi o lege sa le curmam pe ele de rusine.

 

Renault are cea mai vanduta masina electrica. Printre cele mai dezvoltate infrastructuri electrice. Conspiratia nu isi are sensul. E bazata pe nimic.

 

Sa nu uitam ce dezastru a provocat benzina cu plumb care a fost de 100x mai toxica de cat dieselul din ziua de azi , acolo au avut de suferit si oameni de la productie si populatia... au murit oameni in rafinari nu asa ... Nu a indraznit nimeni sa zica ceva, ca doar majoritatea masinilor erau benzinare si doar autoutilitarele ce mai erau diesel.

 

Pe vremea aceea erau putine masini fata de azi si nu exista nici tehnologia de azi care iti usureaza scoterea plumbului.

 

Si masinile electrice nu polueaza nimica , dar nu poti sa zici acelasi lucru despre industria care le fabrica, si mai ales ca ajungem sa ne lipsim mai repede de materialele rare care necesita in constructia bateriilor si a motoarelor de cat de petrol. Ceva studiu zice ca nu exista destul litiu pe pamant sa inlocuiasca bateriile auto , ce sa mai zicem de acumulatori gigantici care sunt in tesla.

 

Acumulatorul polueaza la productie sau cand devine deseu.

Link to comment
Share on other sites

1.9Tdi produce mai putin CO dar da cu granule cancerigene pe teava, zic niste cercetatori britanici :). Lasa ca in RO mai avem vreme sa ne bucuram de motoare clasice, nu e chiar asa tragic, si apoi cand le vor interzice prin W unde crezi ca ajung in prima faza toate alea :thumbsup:
Link to comment
Share on other sites

 

 

Renault are cea mai vanduta masina electrica. Printre cele mai dezvoltate infrastructuri electrice. Conspiratia nu isi are sensul. E bazata pe nimic.

 

 

 

Pe vremea aceea erau putine masini fata de azi si nu exista nici tehnologia de azi care iti usureaza scoterea plumbului.

 

 

 

Acumulatorul polueaza la productie sau cand devine deseu.

 

Conspiratia are sens , acuma ca ai zis ce au astia de la Renault intareste ce am zis eu , nici o masina Frantuzeasca nu exceleaza in motoare diesel si mai ales daca au inceput sa se propulseze pe electrice a inceput si statul sa le ofere o mana de ajutor.

 

Pe care vreme nu erau multe masini ? Japonia a fost printre primele tari care a renuntat la benzina fara plumb in anii 80.Tarile europene au incepu prin ani 90, SUA in 1996 iar Romania in 2003 si Algeria, Irak și Yemen inca folosesc benzina asta. Pe langa ca erau foarte multe masini , nu ne legam doar de Romania. Poluarea a tinut din 1920 pana in anii 2000.

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Multe state ofera sustinere financiara atat e partea de masini cat si pe partea de chargere. Inclusiv Romania.

 

Nu are nicio legatura tehnilogia de azi cu ce era acum 10 ani. Si nici un OEM daca simte ca e in urma cu tehnologia nu va refuza sa cumpere un start-up sau sa faca o convetie cu un alt OEM. Sunt multe exemple...

 

Si pana la urma ce inseamna un motor diesel performant? Daca publicul tinta supne ca e avion 120 de cp, la ce iti trebuie perfomante de 535d? Cine va investi in asa ceva?

 

L.E. Uite PSA (Peugeot Citroen) ce face:

 

Link to comment
Share on other sites

Ce tot ma pune pe ganduri este faptul ca acest pas nu l-au facut tarile nordice care sunt mai verzi de cat iarba. Cred ca este doar o strategie economica si nimic mai mult , poluarea este doar un pretext ... nu cred ca a inebunit lumea asa dintr-o data cu poluarea incat sa inceapa sa interzica dieselul. Termocentralele si centralele electrice ce produc current electric si furnalele ce produc fier,otel ce functioneaza 24 din 24 ard pentrol si carbune , poluarea este una imensa , atat din punct de vedere al cenusei cat si al co2, daca era vorba intradevar de poluare ar fii inceput de acolo. China , Singapore care sunt printre cele mai poluate orase de nu mai sti daca este ziua sau noapte , sunt asa din cauza industriei , nu a masinilor. Mai mult de a restriction accesul in centrul oraselor mari nu o sa poata interzice masinile diesel, asta din cauza marilor producatori de motoare diesel.

 

Mai este o chestier , singuru adversar pentru masinile electrie o sa ramana masina diesel care este mult mai econimica din punct de vedere al consumului de carburant de cat masina pe benzina si ca dieselul este mai usor de produs , si acuma cu industria de biodiesel in crestere nu o sa ma mir daca apar motoare ce o sa functioneze 100% pe biodiesel.

Edited by OPaul
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Incarcarea cu energie electrica este mult mai ieftina fata de cea cu benzina. Asta daca o cumperi la tine acasa. Ma rog, se vor da legi si pe partea asta...

 

Teoria conspiratiei... Iarasi ajungem la ea.

 

Suntem in 2017. NU existau baterii suficient de bune acum 10 ani. La fel cum nu existau "smartfone-uri" acum 10 ani. Daca aveai smartphone-ul de 20 de kg in loc de 3310, nu prea cred ca erau multi cumparatori... Industia asta merge mana in mana mult mai mult pe partea asta decat cu cea de petrol.

 

Nu mai spun de proiectarea motoarelor electrice si de controlul acestora cat de in urma era cu 10 ani in urma.

 

Acum a devenit fezabila tehnologia asta. De asta apare. E simplu. Legislatia tine cu ea pt ca e ceva nou si de viitor.

 

Daca s-ar incuraja motoarele diesel, clar am scrie pe aici ca e o conspiratie a gigantilor petrolieri de a sustine dieselul in favoarea masinilor elctrice etc. Daca se introduc acum masini electrice, e o conspiratie impotriva dieselului... :pinch:

Link to comment
Share on other sites

Totul incepe cu o conspiratie , masina electrica a avut cel mai mult de suferit. Ea nu este de acu 10-20 de ani nici de acu 50 de ani, doar ca nu prea a avut sanse pe piata din motive technologice si economice (mai mult econimice din partea petrolistilor). Din anii 20 submarinele au inceput sa foloseasca motoare electrice pentru cand erau sub apa iar anii 30 erau autobuze hibride ce functionau pe current in centru Berlinului si dupa pe benzina cand erau la periferie si asa isi incarca si bateria. Dar dupa razboi a venit americanu...

Nu am nimica cu masinile electrice , sunt foarte constient ca acolo se ajunge , dar inca nu sunt foarte multe modele pe piata care sa inlocuiasca una care este pe combustie nici macar sa incepi sa interzici dieselul ca vai de mine polueaza.

Am vazut un prototip de masina electrica cu 4 motoare (unu pentru fiecare roata) sistemul 4x4 care poate sa il ofere cu 1000 de ajustari pe fiecare roate in fiecare secunda este cum mult peste orice masina conventionala si avantajele nu se opresc aici . Dar lasa-ma sa miros si eu esapamentu meu euro5 in timp ce privesc turnul Effel :frantics: :frantics:

Link to comment
Share on other sites

Din anii 20 submarinele au inceput sa foloseasca motoare electrice pentru cand erau sub apa

 

Nimeni nu contesta ca puteai inca de pe atunci sa-ti cumperi masina electrica. Numai ca ar fi costat tot cat un submarin :flowers: Si ar fi fost la fel de dinamica :pardon:

 

Dar lasa-ma sa miros si eu esapamentu meu euro5 in timp ce privesc turnul Effel :frantics: :frantics:

 

:D :goodjob:

Link to comment
Share on other sites

Problemele vor ramane si odata cu startul masinilor electrice, ce facem cu bateriile dupa utilizare?

Si cum spunea un coleg mai sus, cat poluezi pentru producerea energiei electrice? Deocamdata este un trend pentru franarea motoarelor diesel si pe benzina

App de poluare, china intradevar e undeva la varf in ce priveste asta, in 2009 am stat o luna in china si doar ghiceam unde e soarele, sunt sigur ca nu masinile au facut asta, de ani de zile lucrez in golf, ii doare la basca de poluare pe arabi, insa si aici nu masinile sunt problema, marile companii de chimicale, zona industriala in care lucrez este una imensa, sa vezi noaptea cum isi ard deseurile si gazele urat mirositoare care rezulta, urat de tot

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Link to comment
Share on other sites

Desi sincer mi-as cumpara o masina electrica sunt cateva puncte slabe pe care le vad la ea.

 

- Bateria poate exploda

- Bateria are o viata in functie de exploatare.

- In secolul vitezei cine are timp de stat cu masina in priza?

- In cazul unui accident se poate scurtcircuita si pasagerii pot muri din cauza amperajului mare.

- Autonomia scade odata cu folosirea echipamentului de la bord. Navigatia + localizarea consuma multa energie. Aerul conditionat la fel. Demarajele in forta reduc drastic autonomia.

- Daca vrei sa pleci intr-o excursie de 1000 km cu un diesel poti merge continuu la electric pauze luuungi.

 

Acestea sunt doar cateva minusuri la momentul acesta. Poate pe viitor se vor remedia multe dintre ele.

Edited by Andrei525
Link to comment
Share on other sites

Ma-ndoiesc ca marii producatori auto au bagat atatea miliarde de Euro in dezvoltare si retehnologizare pe diesel-uri ca statul sa le zica: bai, gata; iar ei sa asculte.

Un benzina 1.0 sau 1.2 de mai vezi pe masinile astea e mai mult mai putin poluant decat un 2.0 diesel de la BMW sau 2.0 diesel ( B47 pe G30 scuipa 102 de CO2 ) de la Mercedes ?

Link to comment
Share on other sites

Ma-ndoiesc ca marii producatori auto au bagat atatea miliarde de Euro in dezvoltare si retehnologizare pe diesel-uri ca statul sa le zica: bai, gata; iar ei sa asculte.

 

 

Cei interesati sa vanda titei vor fi interesati sa franeze promovarea si evoluarea masinilor electrice, si sunt sigur ca nu sunt putini si saraci :))

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Link to comment
Share on other sites

- Bateria poate exploda

 

Povesti. Daca ai protectii nu explodeaza fatal sub nicio forma.

 

- Bateria are o viata in functie de exploatare.

 

Si motorul termic tine un numar finit de km.

 

- In secolul vitezei cine are timp de stat cu masina in priza?

 

Fast charger incarca undeva in 20 minute bateria.

 

- In cazul unui accident se poate scurtcircuita si pasagerii pot muri din cauza amperajului mare.

 

Sunt mai sigure fata de masinile clasice prin lipsa greutatii fata si absorbtia socurilor pe partea frontala marita ( nu ai motor acolo - evident)

 

 

 

- Daca vrei sa pleci intr-o excursie de 1000 km cu un diesel poti merge continuu la electric pauze luuungi.

 

Povesti. Exista fast chargere. Oricum conducerea a 1000 km fara oprire e ceva ideal si cu multe riscuri. In pauzele normale, poti incarca masina la fast charger-e de 50kW

 

Ma-ndoiesc ca marii producatori auto au bagat atatea miliarde de Euro in dezvoltare si retehnologizare pe diesel-uri ca statul sa le zica: bai, gata; iar ei sa asculte.

 

Nimeni nu a investit cu bataie mai lunga de 8 ani. Miliarde? posibil dar sigur banii s-au intors prin vanzari. Nimeni nu investeste miliarde fara a avea un viitor asigurat. Toti oem-ii se asteptau la asa ceva. Iarasi o dam cu conspiratii si romanisme... Altii ne vor raul... :rolleyes:

 

Masina electrica merge in acelasi ritm cu masina care se conduce singura. Exista progrese masive pe partea asta. S-ar putea lansa maine dar legislatia si lumea nu sunt pregatite.

 

Cazul Tesla sub camion. Pai statistic a salvat vieti. Ca a murit un om in acel caz, OK. E regretabil dar nu poti considera saltul tehnologic un fail...

Link to comment
Share on other sites

Masina electrica nu va diminua poluarea si nici nu va opri motorul termic, va creste consumul de energie asta insemnand producerea a mai mult curent care inseamna tot poluare, ca nu poluezi in paris cu masina, poluezi in zona industriala unde ai centrala, nu poluezi in centru orasului, poluezi in locul unde vei depozita bateriile fara viata, in concluzie poluarea ramane, nu bagam bani in buzunar la producatori de petrol ca bagam la producatori de energie, guvernelor le va lua ceva timp pentru crearea infrastructuri pt masina care nu polueaza in oras

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Link to comment
Share on other sites

Nu neaparat. Facand un calcul simplu, daca mi-as cumpra masina electrica, as iesi mai ieftin pt mersul zilnic la serviciu.

 

Daca imi pun si niste celule solare sau ceva turbina, ies chiar ok.

 

Acum nu stiu, dar de ce nu facem un calcul simplu ? Sincer vad ciudata frica asta de evolutie...

 

Ma uit la mine: am un 520d. Sotia vrea masina mai ales pt oras. Ma gandesc serios la BMW I3. De ce nu? Priza am acasa si am si la serviciu (gratis cred).

 

Serios intreb... Ce ar fi rau in o astfel de achizitie? Mai exista o priza gratis de 22 kW in centrul orasului. Parcarea e gratis pt masinile electrice in Timisoara.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.