Jump to content

FiveThreeFive

Contributors
  • Posts

    973
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    72

FiveThreeFive last won the day on March 28

FiveThreeFive had the most liked content!

1 Follower

About FiveThreeFive

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti

Previous Fields

  • Masina
    BMW

Recent Profile Visitors

11515 profile views

FiveThreeFive's Achievements

  1. @Alin Florea Din mesajele tale de mai sus, nu mi-am dat seama ce jante ai acum. Poate ar fi bine sa analizezi motivele pentru care vrei sa treci la jante de 20". Ce avantaje importante ai obtine, astfel incat sa merite efortul? BMW G02 X4 este o masina care cantareste intre 1.8t si 2.1t, in functie de configuratie. In ipoteza ca acum ai jante mai mici (19" / 18"), este improbabil sa poti aborda viraje, pe drumurile publice, la o asemenea limita astfel incat anvelopele cu talon mai ingust sa faca diferenta. Si nici nu cred ca intentionezi sa faci ture de Nürburgring. Ar avea sens doar daca acum ai jante de 21", intrucat cu 20" ar fi mai putin probabil sa le farami dand prin vreo groapa din asfalt. Da, jantele de la BMW sunt scumpe. Totusi, poti gasi jante originale, la un pret corect, in conditie second-hand. Acestea au exact parametrii proiectati de catre BMW: diametru, latime, offset, etc. si sunt de preferat oricarei variante atfermarket - cu exceptia, poate, a unora high-end, care cu siguranta sunt insa mai scumpe. Daca bugetul este atat de limitat incat nu poti aborda un set de jante originale BMW, nici macar second-hand, atunci nu vad niciun sens pentru care vrei sa schimbi rotile. Iar o justificare de ordin estetic nu tine, intrucat, de regula, jantele aftermarket arata ieftin si nenatural, in comparatie cu cele originale.
  2. https://jalopnik.com/unsold-chinese-evs-are-piling-up-at-ports-1851415290 Unsold Chinese EVs Are Piling Up At Ports
  3. In opinia mea, conteaza doua aspecte: preload-ul sa se realizeze conform cu specificatia BMW (vezi exemplele de mai sus privind distanta pe care trebuie impins rulmentul; aceasta difera de la model la model, deci trebuie sa gasesti valoarea specifica pentru E60); rulmentul sa nu faca unghi fata de cardan.
  4. @WIN60 In primul rand, este necesar sa specific ca prin rulment intermediar eu inteleg rulmentul de la mijlocul cardanului, care se fixeaza de caroserie. Nu cunosc cum e la E60, dar la modelele mai vechi de BMW rulmentul intermediar trebuie "preloaded" (adica, montat intr-o pozitie in care sa existe o forta axiala asupra lui). Spre exemplu, la E34/ E32 aceasta se realiza impingand rulmentul 4-6mm catre cutia de viteze, si strangand suruburile in aceasta pozitie. La E28 / E24 erau 2mm. Trebuie sa gasesti specificatia pentru E60. Evident, daca mecanicul care a schimbat rulmentul a efectuat corect operatiunea de "preload", informatia de mai sus iti este inutila. In caz contrar, merita sa verifici preload-ul; un rulment intermediar instalat fara preload este o cauza foarte probabila a vibratiilor pe care le reclami.
  5. Daca nu ai facut-o deja, iti recomand sa descarci, de pe site-ul RAR, istoricul vehiculului. Intrucat pana prin 2016 era obligatorie certificarea autenticitatii la vanzarea masinii, din istoricul RAR (daca il interpretez corect) rezulta ca masina a schimbat proprietarul la doua luni dupa ce a fost adusa in tara in 2008, apoi de trei ori (!) in anul 2013, si din nou in 2014 si 2015. Iar cartea de identitate a fost inlocuita in 2017. Pe scurt, pare genul de masina care a fost frecvent plimbata din mana in mana, la intervale scurte de timp. Ceea ce ar putea indica potentiale probleme tehnice ascunse, sau o intretinere sumara. De asemenea, intrucat istoricul odometrului incepe abia in 2014, nu poate fi complet exclus riscul de a fi avut kilometrajul cosmetizat, la un moment dat. Poate ar fi bine sa nu te grabesti si sa mai studiezi putin oferta din piata auto. Acest E92 are deja 17 ani vechime, are un istoric destul de tumultos, starea estetica nu impresioneaza pe nimeni, iar motorul N52 de 2.5l este renumit pentru faptul ca ii place sa consume mult ulei. Avand in vedere si pretul, mie unuia nu mi se pare un deal interesant.
  6. Cateva exemple, fara ca lista sa fie completa: M10, M20, M30, M50, M60, M70, M73.
  7. @Pianiny Daca ai vreodata ocazia sa faci o calatorie mai lunga cu trenul (sa zicem, macar 100 km), pe timp de zi, ia-ti un loc la geam. O sa observi ca in aproape toate vaile si toate albiile raurilor, din preajma localitatilor, zac cantitati uriase de gunoaie. Gunoaie care au fost aruncate auirea de catre concetateni de-ai nostri lipsiti de civilizatie, pe care nici macar nu ii putem numi "neanderthalieni", intrucat nu avem dovezi ca neanderthalienii isi bateau joc de natura si de semeni in asa hal. Cu toate acestea, situatia descrisa mai sus nici nu imi da dreptul si nici nu diminueaza nesimtirea de care as da dovada, daca as arunca pe strada chiar si o banala sticla goala de apa minerala. Exact la fel este si in cazul noxelor. S-ar putea spune ca beneficiezi de o circumstanta atenuanta, intrucat ai cumparat recent masina fara sa cunosti faptul ca PDF-ul nu era functional. Cu toate ca nimic nu te-a impiedicat sa ii faci o verificare temeinica, inainte de cumparare. Mai departe insa, nu ai nicio justificare sa continui sa pui in pericol sanatatea celor din jurul tau, ingrosand randul celorlalti care fac acest lucru in cunostinta de cauza. Daca atunci cand te uiti in oglinda iti place sa vezi un om educat, civilizat si responsabil, atunci fa un efort si remediaza problema DPF-ului, astfel incat sa functioneze asa cum l-a proiectat BMW. Primul pas important este sa te dezici de atitudinea ce emana din "quote"-ul de mai sus.
  8. @Pianiny In comunitatea noastra, a detine sau a utiliza un autoturism BMW ale carui sisteme de control al noxelor au fost in mod voit dezactivate, eliminate sau modificate, este un subiect tabu. Spre lamurire, te rog consulta topic-ul de mai jos: https://www.bmwclub.ro/forums/topic/196323-manipularea-controlului-noxelor-dpf-off-egr-off/ Te invitam sa remediezi cat mai rapid posibil, la masina ta, sistemele de control al noxelor, astfel incat acestea sa functioneze in parametrii proiectati de catre BMW - apoi sa ne transmiti dovezi pertinente in acest sens. Pana atunci, sub sanctiunea suspendarii accesului, te rugam sa nu mai postezi pe acest forum mesaje prin care sa soliciti informatii sau asistenta de ordin tehnic. Iti multumim pentru intelegere
  9. Sunt in cunostinta de cauza privind situatia din Germania, inclusiv diferenta semnificativa intre a circula inainte si respectiv dupa imigrarea masiva din tari arabe in jurul anului 2015 . Sunt in cunostinta de cauza si privind circulatia pe drumurile publice, implicit autostrazile, din România. Cu regret, cunosc si maruntul aspect ca la noi legea se aplica in mod riguros pentru catei, dar este loc de tocmeala cand e vorba despre "speciali", ceea ce este in sine un vector important de "imbecilizare" a circulatiei. Mai cunosc faptul ca, pe autostrada, nu viteza in sine este principalul pericol. Accidentele sunt initiate de nerespectarea regulilor referitoare la circulatia pe benzi, depasire, distanta intre vehicule, plus lipsa crasa de respect fata de ceilalti participanti la trafic. Mai stiu si ca Politia Româna nu intreprinde absolut nimic pentru a sanctiona astfel de abateri, ci doar sta cu radarul la panda exact in acele sectoare in care riscul este redus, drept care gasesc multi "clienti" pentru viteza. Si nu imi scapa nici faptul ca, desi statisticile demonstreaza ca aceasta abordare a politiei nu rezolva imbecilizarea - despre care foarte bine ai punctat, politia nu face nimic pentru a isi schimba cutumele.
  10. @edit Am citit de cateva ori post-ul tau de mai sus. Chiar daca abordezi niste subiecte care pot deranja, trebuie sa recunosc ca ai adus argumente pertinente. Este ca si cum ai intrat intr-o casa curata bec si le-ai aratat gazdelor gunoiul ascuns pe sub covoare. Este enervant, dar totodata adevarat. In ceea ce ii priveste pe cei care fac economii la sange (precum amicul tau, cel mai zgarcit om al planetei), este in totalitate dreptul lor sa decida cum isi consuma agoniseala. Pe de alta parte insa, se spune ca ai atatia bani cati cheltuiesti. Persoanele extrem de zgarcite pot sa ajunga, auto-impus, sa aibe un nivel de trai similar cu al oamenilor saraci. Despre fondatoul Ikea, Ingvar Kamprad, se zice ca obisnuia sa conduca un Volvo vechi, sau ia cu el acasa pachetele de sare si piper de la restaurante. Cand a murit a lasat in urma o avere de $58 miliarde. Este un mod bizar de a trai viata, sau de a fi cel mai bogat om din cimitir, dar trebuie sa le respectam decizia. Referitor la viteza pe drumurile publice, cred ca Germania este cel mai bun exemplu, dar in acelasi timp si un ghimpe care demonstreaza concret ca toata politica europeana (si nu numai) privind impunerea draconica a limitei de viteza pe autostrada este lipsita de fundament. Completand cele spuse de tine mai sus, cred ca România ar trebui sa tina cont de realitatile infrastructurii si sa isi schimbe abordarea privind sanctionarea vitezei. Cu alte cuvinte, ar trebui sa impuna mult mai sever limitele de viteza in zonele in care riscul de accident este mare, relaxand totodata situatia pe autostrada. Nu trebuie sa faca nicio inventie, doar sa copieze abordarea germana. S-ar ridica gradul de siguranta al traficului de la noi. Prin modul in care actioneaza, insa, Politia Româna dovedeste ca este "business oriented", scopul real fiind numarul de amenzi si nu siguranta traficului.
  11. https://www.stiri-neamt.ro/accident-grav-in-neamt-3-tineri-au-murit-si-alti-3-au-fost-raniti-foto/ Desi articolul nu mentioneaza marca autoturismelor implicate in accident, cel putin una dintre masini a fost un BMW, avand in vedere sigla ce inca se vede pe capota portbagajului, intr-una din poze. N-am reusit sa identific modelul. Combinatia baieti tineri la volan + fete tinere ca pasageri + masina (sau motocicleta) puternica este extrem de periculoasa. Elanul specific varstei si efervescenta hormonala ii face sa isi piarda orice simt al prudentei. Aziv parintilor - atat celor care au baieti, cat si celor care au fete. Parintii sunt singurii care pot sa ii responsabilizeze. Dar cea mai sigura masura ramane eliminarea din combinatie a masinii / motocicletei puternice.
  12. La un cu totul alt tip de motor BMW, am rezolvat o problema de pornire la cald prin simpla inlocuire a bujiilor. Aceasta nu inseamna in niciun caz ca este un panaceu universal. Totusi, in lipsa altor cauze probabile, daca discutam de N43 320i E92 iar bujiile sunt in motor de peste 30k Km, iti recomand sa le inlocuiesti. Foloseste doar tipul de bujie indicat de catre BMW - un anumit model NGK, nu cauta "echivalente" mai ieftine. Daca motorul este N46, ma astept sa fie mai putin pretentios, dar un schimb de bujii dupa cateva zeci de mii de Km nu poate decat sa ii faca bine.
  13. Din pacate, desi un (video)clip poate ajuta sa iti faci o idee generala, el nu reproduce perfect sunetul. De aceea, a diagnostica un zgomot strict utilizand o inregistrare nu este nici usor, nici precis. Dupa cum se aude, as pune pe lista de cauze posibile si cuzinetii de biela.
  14. @CatalinG31 Rolul AdBlue este de a reduce prezenta oxizilor de azot (NOx) din gazele evacuate. El este absolut necesar pentru ca un motor Diesel sa fie conform cu standardul de emisie specific masinii respective (Euro 6 + subclase ale acestuia). Da, la o inspectie ITP efectuata corect, o masina fara AdBlue ar trebui sa pice testul de noxe. Ce pot sa te rog este sa nu ingrosi si tu randul celor multi care si-au transformat masinile Diesel in bombe biologice, prin tot felul de modificari la sistemele anti-poluare, sub scuza penibila ca reparatia este prea scumpa. A avea un BMW inseamna totodata a-l si intretine la standardul BMW. Iar un G31 este inca prea recent fabricat pentru a-l transforma intr-o insailatura de improvizatii românesti, cu sigla BMW pe capota.
  15. @tzucul Foarte posibil sa ai dreptate. Nu intentionez sa intru in nicio polemica pe acest subiect. Argumente pro si contra exista pentru oricare tehnologie, din care cauza discutia poate continua la nesfarsit, fara a ajunge neaparat la o concluzie clara. In post-ul meu anterior am exprimat un punct de vedere personal, "nascut" din propria experienta (e drept, destul de limitata) cu modele cvasi-echivalente, atat Diesel (F31 316d), benzina (G20 330i) cat si Hybrid (F30 si G20 330e). Am comparat aceste experiente si am tras o concluzie. De asemenea, am incercat sa imi explic opinia prin argumente, asa cum se vad ele din perspectiva mea. Nu stiu daca vad bine sau vad deformat.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.