Jump to content

curatare catalizator sau inlocuire


roby_m

Recommended Posts

Salut!

 

Am tot observat diferenta de putere, dupa ce fac un drum de cateva sute de km in exterior, raspunsul la apasararea pedalei de acceleratie e mult mai prompt si hotarat.

Desi in oras nu merg tocmai batranesc, observ ca tinde sa traga din ce in ce mai greu, chiar si cu benzina de 99 de la Petrom.

 

Cand am montat evacuarea cap-coada (second) acum un an, in prima zi imi venea sa vomit langa masina, mirosea a oua stricate.

Am banuit ca ar fi catalizatorul...

 

Acum ma gandesc, oricat de turat as merge cu masina, tot nu voi putea sa-l curat sa fie ca nou.

Deci, e nevoie de o interventie, si anume sa-l dau jos pt a-l curata cumva, sau sa-l schimb.

 

Pt prima, varianta de curatare, am mai citit pe net, cum ca ar da unele rezultate, dar nu fantastice, un lichid cu concentratie de 5% acid citric la 80 grade, tinut asa nu stiu cate ore.

Poate cunoasteti alte variante si le putem detalia.

 

Daca ar fi sa-l schimb, ce ar fi indicat? Mentionez ca nu vreau sa am probleme la ITP ulterior.

 

Pareri? :)

Edited by roby_m
Link to comment
Share on other sites

Acelasi lucru patesc si eu. Dupa un drum de minim 200 km, masina merge mai bine.

Eu am facut acu un an o gaura in catalizator (anul trecut), de diametrul unui deget.

Oare sa-l dau jos cu totul?

Link to comment
Share on other sites

salut,pai in primul rand un catalizator din ce stiu din tariel civilizate se schimba cam la 150 000 km,deci putem spune k oricum daca s-ar face testul pentru noxe la itp corect nu ai lua itp.cea mai buna varianta pt tine si masina ar fi eliminarea lui, si inlocuirea cu o teava de acelasi diametru.ulterior insa vor aparea alte probleme, cu ar fi arderea sitelor in intermediara si finala, deoarece ajung flacarile (care se opreau in catalizator) direct in ele, rezolvarea ar fi tobe speciale, rezistente la temp ridicate.si deci usor usor ajungi la o evacuarea completa deci o investitie de aprox 1200lei....nu-ti recomand catalizator sport, bani aruncati....un alt cat sh nu stii cat dureaza...iar cu spalarea...ce pot spune de spalare stiam la DPF dar e posibil si la cat...dar problema e urmatoarea, poate a inceput sa se "topeasca" acea ceramica din el, si s-au astupat o parte din gauri...la temp mare se dilata ....

Grea decizie...Succes!

Link to comment
Share on other sites

Nu tragea masina prea bine.

Am fost la tester, nu dadea nici o eroare, si idiotul ala mi-a zis sa sparg catalizatorul.

L-am spart, nu sunt sigur ca l-am spart in totalitate, si nu se simtea nici o diferenta.

M-am hotarat, o sa il inlocuiesc cu o teava.

Si schimb si finala, cu una din inox, pentru ca oricum e ruginita rau de tot.

Link to comment
Share on other sites

Bineinteles ca vorbim de unul nou, doar unul vechi am deja.

 

Am vazut ca exista 2 variante, cu catod metalic si cu catod ceramic.

La Pilot, cele ceramice sunt mai ieftine, in jur de 350lei, ,metalice fiind cam 650lei, ambele Magnaflow.

La un magazin din Timisoara, Bosal metalic cu 310lei.

 

Caut ceva care nu sune ciudat, cat mai aproape de cel original, sa n-am probleme la ITP si sa fie rezistent totusi.

 

Ramane sa aleg unul dintre ele. Dar care?

 

Stie cineva diferentele dintre ele, fie si sub forma de supozitie?

Link to comment
Share on other sites

Bineinteles ca vorbim de unul nou, doar unul vechi am deja.

 

Am vazut ca exista 2 variante, cu catod metalic si cu catod ceramic.

La Pilot, cele ceramice sunt mai ieftine, in jur de 350lei, ,metalice fiind cam 650lei, ambele Magnaflow.

La un magazin din Timisoara, Bosal metalic cu 310lei.

 

Caut ceva care nu sune ciudat, cat mai aproape de cel original, sa n-am probleme la ITP si sa fie rezistent totusi.

 

Ramane sa aleg unul dintre ele. Dar care?

 

Stie cineva diferentele dintre ele, fie si sub forma de supozitie?

salut, iti pot aduce eu magnaflow, la preturi mai bune, recomand metalic, nu se sparge in timp, sau la "socuri"/lovituri

Link to comment
Share on other sites

De ce spui ca nu sunt bune?

 

pai cel putin la masinile cu norme de poluare mai mari de E3 nu au iesit la noxe....so bani aruncati...din cate stiu eu, cat sport se pun pe masinile la care nu merge eliminata eroarea de sonda lambda 2, si at o pacalesti cu un cat sport...,al restu se elimina si se face jumatate de traseu cu pretul de pe un cat :) si stii k nu mai ai probleme.

Bafta

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am scos catalizatorul, am inlocuit cu teava de aceeasi dimensiune.

O alegere foarte neinspirata. Huruie cam tare, si imi place deloc. Si nu e zgomot metalit, e huruit.

Poate si din cauza ca finala e cam praf (ruginita, cred ca si gaurita) ?

Link to comment
Share on other sites

Ce se poate intampla fara el?

 

 

 

iti respira motorul mai bine

merge ca solutie daca ai sonda inaintea catalizatorului

 

daca ai intermediara si finala bune,n ar trebui sa se auda mare diferenta

cat despre testul de noxe,oricum la masini peste 15 ani nu ti iese.fara spaga.din pacate.

Link to comment
Share on other sites

sly06, trebuie specificat ce inseamna intermediara si finala bune....:download:

 

pai daca sunt stoc, vor fi bune doar la inceputdownload.gif :)),trebuie tobe special create pentru a fi montate fara catalizator, deoarece trebuie sa suporte temp mai mari si in unele cazuri chiar si flacari(intermediara)

Link to comment
Share on other sites

pai daca sunt stoc, vor fi bune doar la inceputdownload.gif :)),trebuie tobe special create pentru a fi montate fara catalizator, deoarece trebuie sa suporte temp mai mari si in unele cazuri chiar si flacari(intermediara)

 

 

 

merg si cele stock,daca n au gaurele... :rolleyes:

nu mergi toata ziua in forje

 

i like flames :D

as merge pe magnaflow

Link to comment
Share on other sites

merg si cele stock,daca n au gaurele... :rolleyes:

nu mergi toata ziua in forje

 

i like flames :D

as merge pe magnaflow

 

pai asta ziceam si eu merg la inceput, fara gaurele, dar pe urma ... :)) nu se stie daca spargi parbrizul celui din spate :)) cu fragmente de site :D (caz concret)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Cu acid citric functioneaza dar trebuie tinut in solutie la 80 de grade timp de 6 ore.

 

Acidul citric nu ataca platina dar ca si in fierbatorul de apa daca puneti sare de lamaie cu apa rece nu va avea niciun efect asupra calcarului. In schimb daca fierbe atunci sarea de lamaie mananca calcarul.

 

Sa se mai incalzeasca putin si vreau sa dau jos CAT ul de pe un E65 diesel si sa il bag in solutie. Americanii spun sa il ti 6 ore la 80 de grade,ma gandesc daca ar avea ceva sa il fierb 30 de minute??? O sa mai citesc despre,dar 6 ore sigur da efecte.

 

Efectele cele mai bune sunt la Diesel pt ca inlatura Sulfura si fosforul. Si reface CAT ul in proportie de 90%.

 

Acum sarea de lamaie e acid citric dar sigur trebuie sa fie de cumparat acid citric(industrial) la Kg. La magazinele de seminte si ingasaminte???

 

Solutia se face 2 la 1 apa/acid. Si cica si acid OXALIC se mai poate pune.

 

 

Un litru de solutie contine 13 grame acid oxalic (Se gaseste la magazinul Apicola impotriva unui parazit al albinelor) Jumatate de Kg=50 lei .

 

19 grame acid citric pur

 

Daca il faceti doar cu acid citric ca e mai simplu puteti dubla doza.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.