Jump to content

ce ati alege 330i sau 330d


stranger

Recommended Posts

Costa 150 euro, dar CINE o face? Pretul este ingrozitor de mic! Si, de cele mai multe ori, un pret mic inseamna si calitate pe masura! (no offence!)

Daca ai masina pe benzina, NU consumul va fi problema, ci alta!

Si, ce motor ai?

Edited by c.sainz
Link to comment
Share on other sites

Costa 150 euro, dar CINE o face? Pretul este ingrozitor de mic! Si, de cele mai multe ori, un pret mic inseamna si calitate pe masura! (no offence!)

Daca ai masina pe benzina, NU consumul va fi problema, ci alta!

Si, ce motor ai?

M52B25TU ,practic imi face o rescriere de soft. O alta ,,harta" ,cum se explica prietenul care-mi face.

Link to comment
Share on other sites

La benzina "atmosferica" nu prea exista probleme legate de cutia automata, pt ca nu ai o crestere de cuplu semnificativa si nici o turatie scazuta! In plus, curba de cuplu nu arata ca la turbo (cu un palier maxim pe o larga paleta de ture!). Deci, cutia va fi ok (mai poti cere o parere si de la DOMI, "doctor in cutii de viteza"!).

Problemele majore pot aparea de la etonatii! De aceea te-am intrebat UNDE si CU CINE iti resoftezi masina! Daca o faci in parcare sau in garajul lui (tinand cont de pretul derizoriu) nu cred ca e o alegere fericita (ca sa fiu .... delicat!!)

Link to comment
Share on other sites

Eu niciodata nu am fost si NU voi fi deacord cu resoftari,rescrieri de soft,cipuiri,diguiri,miguiri,picuiri si alte "minuni";atat poate masina,asa o las! Vreau ceva mai puternic,o dau pe cea actuala,mai pun "cascaval" peste si iau alta mai "bengoasa";consecintele... :pardon: le suport. Asta e,puterea(originala!) se plateste.
Link to comment
Share on other sites

La benzina "atmosferica" nu prea exista probleme legate de cutia automata, pt ca nu ai o crestere de cuplu semnificativa si nici o turatie scazuta! In plus, curba de cuplu nu arata ca la turbo (cu un palier maxim pe o larga paleta de ture!). Deci, cutia va fi ok (mai poti cere o parere si de la DOMI, "doctor in cutii de viteza"!).

Problemele majore pot aparea de la etonatii! De aceea te-am intrebat UNDE si CU CINE iti resoftezi masina! Daca o faci in parcare sau in garajul lui (tinand cont de pretul derizoriu) nu cred ca e o alegere fericita (ca sa fiu .... delicat!!)

 

Merge sa faci si experimente de astea cu softuri pe genunchi atata timp cat ii ceri un back-up cu softul original. Doar nu fac ei softurile , le fura si ei de pe unde apuca d...:). Cam toate au knock-sensor si nu prea are ce sa se strice ( in afara de ecu daca ii da eroare la scriere), dar se simte ca merge mai prost motorul daca apar detonatiile.

Problema e alta la benzina aspirata cu remap: benzina, doar 98,100 alfel incepi sa auzi motorul cum rontaie si regleaza avansul.

Link to comment
Share on other sites

Un soft bun, personalizat, fac putini in Romania. Si, aparatura necesara, tot putini o au!!! Dar, culmea, sunt tare multi "tuneri" care resofteaza!!!!! :laugh: Daca apar detonatiile, nu trebuie multi km ca sa o pui pe ....butuci!!! Dar, tot mai multi, accepta resoftari in fata blocului!!! la pret de nimic!!
Link to comment
Share on other sites

Ce e asa special la admisia de M50?

Am vazut pe foarte multi vorbind-o de bine....

 

intre motorul de 2,5 m50 si cel de 2,8 m52 este o diferenta de doar un cal :rolleyes:

 

admisia de 2,8 este restrictionata fiind cu aproximativ 40% mai mica decat cea de m50b25.

 

la capacitate cilindrica mai mare si avand alta rampa de injectie,am inteles ca similara cu cea de pe m3, 2,8 cu admisie de m50 duce automat la o putere mai mare.

Edited by sly06
Link to comment
Share on other sites

la benzina dqca faci resoftare e musai sa pui numai benzina de 98 sau mai sus... altfel se duce naibii tot. Nu numai de probleme la motor, in principiu senzorii de detonatie te protejeaza, dar ECu ignora pur si simplu harta si reduce avansul, iar ce castigi prin resoftare din avans vine majoritatea. In general e safe la automate, dar trebuie vazul la fiecare caz specific in parte.

Dieselurile moderne sunt sperietori comparate cu dieselurile vechi , iar cu motor benzina aspirat inca sunt tot pe acolo.

Daca ne uitam la F10, care are ultimele motoare, cel de 3 L aspirat , in cele 2 varainte e lejer comparabil cu 2 din varaintele 3.0D prezente, de fapt au puteri identice si performante per total apropiate.

Link to comment
Share on other sites

Daca tot ai adus in discutie F10, parerea mea e ca benzina aspirata de 3000cmc e strict inferioara dieselului de 3000cmc - pe toate planurile - zgomot, feeling, confort.

Si referitor la ce spuneai mai devreme, eu numai incet nu merg :D

 

Dar e adevarat ca nu sunt genul care isi pune admisii sau evacuari 'sport' ca sa auda ca merge tare - deci probabil definitia mea despre cum trebuie sa se auda si sa mearga o masina difera de a altora :)

Link to comment
Share on other sites

Topicurile astea intotdeauna degenereaza si majoritatea suntem subiectivi, ar trebui separat 330i si 330d, atunci vor scrie doar care au ceva de spus.

 

On am tot scris pro si contra, mie imi place comportamentul dieselului si ca ca nu ma mai intereseaza consumul decat ca statistica.

Consumul maxim pe care am reusit sa-l "scot" cu 320d,pe A1 a fost 9.2 la media de 180 (ma grabeam sa nu pierd avionul) dar cu accelerari si franari din cauza traficului.

Ca si costuri , in general, dupa 30kkm, chiar deca reconditionez turbina di schimb toate duzele de injectore, ies mult mai ieftin decat cu benzina.

Link to comment
Share on other sites

imi pare rau cred ca esti singurul om care il cunosc care zice ca sunetul de 6 in linie benzina e mai nasol decat un diesel. Tu de fapt nu agreezi nici un fel de sunet de motor si probabil preferi sa nu se auda nimic.

 

 

 

NU e inferior de loc, au fix cam acealeasi performante.. si diferenta la consum e de 1.5L .. sa fim seriosi. L timpi diferentele sunt ceva de genul 0.1 0.2...

Dar vorbm de alte masini..suntem off topic

LA ora asta dieselul, acum ca si acum 10 ani e o optine confortabila pentru cine nu vrea sa dea bani pe benzina si cam atat. Nimic rau in asta, fiecare face ce vrea cu banii lui nu trebuie sa se justifice in fata nimanui.

MAi neplacut e cand incep cu povesti cu performante, cuplu etc.

Daca vrei performante si iti sunt asa dragi nu iei oricum motoare de 2L ci discuti de la V8 in sus, turbo, tuning etc..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Exista sunete de motoare de masini care imi plac, de la anumite marci italiene. Din pacate nu mi le permit, si chiar si pe alea le consider obositoare pentru o masina de zi cu zi. Ca aici nu vorbim de masini de 'fun', ci de masini cu care mergi unde ai treaba.

Iar dieselul a avansat foarte mult - ultima generatie nu are niciun termen de comparatie cu cele de acum 10 ani, unde simteai ca mergi calare pe motor, trebuia sa dai muzica mai tare, etc.

In legatura cu mersul 'in cuplu', iar e vorba de gusturi. Dar nu mai divaghez, ca si asa am ajuns pe alte subiecte :) Gata cu OT.

Link to comment
Share on other sites

DOMI, daca accepti parerea mea. Gresesti, chiar mult.

Dieselul si benzina sunt multi diferite.

Dieselul a progresat enorm in ultimii 20 ani. E rafinat, silentios, economic, polueaza putin, fiabil, etc.

 

Intre motorul diesel si cel pe benzina principala diferenta o face modul de exprimare al ambelor motoare. Este evident ca dpdv performante s-au apropiat foarte mult.

Dieselul iti ofera un agrement in conducere de neegalat de benzinar. Ma refer la conducerea de zi cu zi.

La condusul sportiv, clar benzina e peste cu toate ca si dieselul ofera reprize de multe ori mult mai rapide de cat benzina.

Dar, depinde foarte mult din ce punct de vedere le comparam.

 

In speta, pe topicul de fata, alegerea o poate face doar colegul nostru.

Daca vrea cuplu si agrement in conducerea de zi cu zi, diesel. Si sa nu uitam si de economie. Diferenta e mult mai mare de 1-2 litri la suta de km in acelasi regim de conducere. Eu nu mai pot lua benzina pentru ca m-am obisnuit atat de mult sa merg rar la peco incat ar fi ciudat pentru mine ca un rezervor sa se termine repede... nu e vorba de bani ci de perceptie. Pentru mine, autonomia e foarte importanta. E un confort psihic stiind ca daca plec la un drum lung nu sunt nevoit sa opresc si sa alimentez prea des.

Daca vrea sportivitate, atunci benzina.

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

Degeaba ai 500nm de cuplu dc e disponibil doar la turatii joase pe o plaja de vreo 2500rpm.

Si mai e si turba-lagul care iar strica toata treaba.

Am mers cu un 530d 218cp si sincer nu m-a dat pe spate, cand simteam ca trage trebuia sa schimb treapta.

Deci pt performante benzina rules, la raport consum/performante e alta treaba.

Link to comment
Share on other sites

Poate avem o data ocazia sa iti arat ce poate face un diesel in materie de reprize si condus sportiv.

Uita-te pe curba de cuplu si cea de putere si ai sa vezi ca lucrurile nu stau chiar asa.

 

Turbo lag nu mai exista la actualele modele de BMW. Daca ai minim 1500-1800de ture, rupi asfaltul. Instant. Si trage asa pana pe la 4000rpm. Nu de alta dar scade cuplul si creste puterea si asta ajuta.

La un benzinar, daca nu stii sa-l tii in ture, ala esti... Dar si daca stii sa-l tii, atunci e marfa...

 

330d

Fahrleistung

Höchstgeschwindigkeit in km/h 250

 

Beschleunigung 0–100 km/h in s 6,0 [6,1]

 

Elastizität 80–120 km/h im 4./5. Gang

(mit Seriengetriebe) in s 4,7 / 6,0

 

330i

Fahrleistung

Höchstgeschwindigkeit in km/h 250

 

Beschleunigung 0–100 km/h in s 6,0 [6,2]

 

Elastizität 80–120 km/h im 4./5. Gang

(mit Seriengetriebe) in s 6,1 / 7,6

 

Deci?

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

@d-rive, acelasi lucru incerc sa-l explic si eu, dar in alte cuvinte :) Oricum, din pacate senzatia nu se poate descrie, trebuie incercata.

@r0n1n: Si din cauza asta am si recomandat cutie automata pe diesel, ca sa poti sa-l exploatezi optim fara prea mult efort. Si in felul asta motorul 'arata' ce poate si unuia care a fost obisnuit sa conduca benzina pana acum.

Link to comment
Share on other sites

Eu pe X3 am cutie manuala si e si oarecum ciudat etajata comparativ cu un autoturism. Treapta 1 e destul de scurta ca sa suplineasca lipsa reductorului, treapta 2 face treaba foarte buna iar a 3-a e de joaca... ramai masca ce comportament elastic asigura intregii masini.

 

Totusi, sa nu desconsideram benzina ca gresim enorm. Benzina inca are atuurile ei in fata dieselului chiar daca in aparenta e chiar mai lenta.

Link to comment
Share on other sites

Mie in momentul asta benzina *aspirata* nu imi mai place. Nu vorbim aici de motoare speciale, de genul celor de pe type-R, sau de V12, ci de motoare normale, pentru 'average Joe'. Consider ca nu mai are argumente valabile impotriva dieselului. Ca exista exceptii de la regula, da, normal. Dar cu referire strict la bmw-urile de serie mare, imi mentin parerea - e dreptul meu si nu incerc s-o impun nimanui. La urma urmei, asa cum eu gasesc condusul de diesel mai relaxant, poate altii prefera sa aiba adrenalina cand aud motorul la 5000 de ture.
Link to comment
Share on other sites

Stiu ca e oarecum incorect. Dar asta e situatia: 90% din motoarele diesel de pe piata sunt turbo, iar la benzina probabil 75-80% sunt aspirate (procentul e in schimbare acum cu trend-ul de micsorare a cilindreei si adaugat de turbo). Asa ca: asta avem, asta comparam :)
Link to comment
Share on other sites

testul ala de elasticitate nu are absolut nici o relevanta decat cand compari cu alte dieseluri. LA o benzina la viteza aia esti cel mult a 3-a Iar cand vorbim de automata oricum schimba cum o taie capul.. sa fim seriosi. In rest perfomante similare.

Un diesel acum e un motor ok, mai ales cand iei masina noua, si da, nu mai e deranjant, si a evoluat mult.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Poate la ultimele generatii de diesel sa fie eliminat lag-ul.

Dar la e60 530d 218cp lag-ul e f mare si din cauza asta nici nu simti cuplul.

Dc tragea liniar crescator macar pana in 5000rpm, era altceva.

Link to comment
Share on other sites

2000-2500 rpm la un motor lent e o plaja excelenta, adica, de ex trage de la 50 la 100km/h, de la 70 la 140 s.a.m.d., la un motor echivalent otto.

 

2000rpm de plaja de cuplu bun la un motor de 4000rpm aproape echivaleaza cu 3000rpm de plaja la un motor de 6000 ceea ce la aspirat nu prea se intampla.

Lag-ul trebuie sa stii sa-l reduci, sa inticipezi momentul in care iti trebuie acceleratia - ciupesti putin inainte sa o calci la podea.

 

Totusi E60-ul in cauza nu cred sa fi fost ok.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.