Jump to content

Campionatul National de Slalom Paralel


suri

Recommended Posts

Acum 2 zile, mai bine zis pe 30 aprilie, a avut loc prima etapa din Campionatul National de Slalom Paralel de la Sibiu. Stiu ca nu prea v-am mai povestit ce-am mai facut in ultimul timp, asa ca am asteptat sa treaca aceasta prima etapa ca sa va pot impartasi impresii la cald, imediat dupa desfasurarea evenimentelor...

Va spuneam la un moment dat ca vreau sa fac cursuri de pilotaj, insa atunci cand vroiam acest lucru nu m-am gandit niciodata atat de departe incat sa ajung sa concurez vreodata in calitate de sportiv. Dumnezeu a facut in asa fel incat sa cunosc omul potrivit care sa creada in mine si sa ma determine sa merg mai departe, si cel mai important, sa se ocupe efectiv de pregatirea mea. La sfarsitul lui octombrie anul trecut am inceput primele testari si apoi primele antrenamente, care au presupus diverse masini (Mitsubishi Evo, Logan de curse, Renault Clio) si diferite suprafete de rulare (macadam, asfalt, zapada). Peste iarna, din cauza conditiilor meteo am sistat o parte din antrenamente, insa abia asteptam primele raze de soare pentru a putea iesi din nou cu masinuta pe circuit.

Incet, incet, s-a definit si scopul pregatirii mele: anul acesta sa particip la Campionatul National de Slalom Paralel. Pentru aceasta prima etapa m-am pregatit cu un Renault Clio, cu care am participat la clasa 1.4 seniori - desi debutam oficial in calitate de sportiv, varsta nu-mi permitea sa fiu incadrata la juniori. Masina este a celui mai tanar pilot din Romania, Radu David, care desi are numai 14 ani, si-a dovedit, si nu o data, talentul innascut pentru automobilism. (Locul I la juniori, locul II in clasamentul Open stabilit in urma compararii celui mai bun timp stabilit de catre fiecare pilot in urma tuturor celor 4 manse).

Sa va povestesc despre emotii? Nu cred ca este cazul... doar ca ai parte de un sentiment extraordinar atunci cand iti vezi implinit visul cu ochii.

 

 

Poze, clasamente si mai multe informatii gasiti aici: http://www.rallymax.ro/2011/04/galerie-foto-slalom-paralel-etapa-i/

 

http://slalomparalelmrc.allnumis.com/

Link to comment
Share on other sites

ei, paco... o luam incet, incet... oricum odata cu debutul mi-am luat si o amintire de acolo! ;)) locul III la clasa 1400!

 

ideea este ca antrenamentele le fac la sibiu, ceea ce inseamna ca mai exista si problema timpului... o data pe saptamana sau la doua saptamani, trebuie sa dau o fuga pana acolo pentru antrenamente. De-aia se apropie cat-ul de 60.000km :))

 

btw: a fost foarte tare un antrenament din toamna pe circuitul de la arad, unde am bagat-o si pe ea la teste... si nu prea i-a placut deloc. ca timp a batut-o un logan de curse!

 

oricum data viitoare va astept la circuit! :)

Edited by suri
Link to comment
Share on other sites

Bravo, Suri ! Felicitari ! :goodjob: Poti sa ne dai si detalii legate de pregatire ? Cu cine te antrenezi, unde, cat iti "mananca" pregatirea asta ca timp si bani... Cu ce frecventa si "concentratie" se deruleaza antrenamentele ? Detalii din astea "tehnice"... Nu vreau sa fiu indiscreta, as vrea sa stiu cat e de fezabil pentru "muritorul de rand"... :rolleyes:

 

Tine-o tot asa ! Pentru ca si fetele "poate" ! :thumbsup:

Edited by Letty
Link to comment
Share on other sites

Bravo, Suri ! Felicitari ! :goodjob: Poti sa ne dai si detalii legate de pregatire ? Cu cine te antrenezi, unde, cat iti "mananca" pregatirea asta ca timp si bani... Cu ce frecventa si "concentratie" se deruleaza antrenamentele ? Detalii din astea "tehnice"... Nu vreau sa fiu indiscreta, as vrea sa stiu cat e de fezabil pentru "muritorul de rand"... :rolleyes:

 

Tine-o tot asa ! Pentru ca si fetele "poate" ! :thumbsup:

 

 

In prima faza, anul trecut prin vara, vroiam sa fac niste cursuri de defensive driving tocmai pentru a-mi stapani mai bine si mai eficient herghelia cat-ului. In aceeasi perioada, am inceput treptat sa ma apropii de lumea curselor, mai intai ca spectator la diverse etape de Slalom Paralel, apoi etapa de raliu de la Iasi, inca un Rally Show, unde l-am cunoscut pe Octavian Popa, cel care s-a ocupat in ultimele luni de pregatirea mea. Tin minte prima "evaluare": un drum Sibiu - Paltinis, prin toamna, la volanul unui Mitsubishi Evo, cand el s-a urcat in drepta, cu un clipboard in mana, si mi-a zis ceva de genul "mergi cum crezi tu ca e mai bine". Eu crezand, la vremea aia, ca "bine" inseamna "tare".... si dupa cateva viraje, am vazut ca scrie de zor pe hartie ce am de invatat/corectat. Ideea era ca, la sfarsit, se stransera vreo 2 foi... :))

 

Dupa aia a mai urmat un fel de testare a capacitatii de invatare pe circuitul de slalom, unde intram pentru prima oara pe macadam... si dupa vreo jumatate de zi, timp in care am invatat sa nu-mi mai fie frica de derapaje, am inceput sa prind gustul libertatii infinite pe care ti-o ofera macadamul. treci de 10 ori prin acelasi loc si niciodata la fel... si dupa ce l-am dus pe mitsu la spalat, l-am rugat pe tavi sa-mi spuna verde in fata daca am vreo sansa sa ma apuc de sportul asta. daca am abilitati, daca pot invata, daca ma pot perfectiona. iar el mi-a raspuns:" daca vrei, poti orice". si uite-asa, dintr-o nebunie, a devenit o chestie serioasa... in perioada urmatoare au urmat antrenamente cu mitsu pe asfalt, pe macadam, inclusiv pe zapada - la un moment dat vremea a impiedicat antrenamentele si circuitul de slalom devenise impracticabil, asa ca am gasit tot felul de locuri unde sa pot merge pe zapada. Am facut antrenamente in fiecare weekend liber pe care l-am avut, pentru ca vorbind despre timp, antrenamentele au fost fie la sibiu, fie la arad - pe circuitul de karturi, fie la covasna, pe zapada. In functie de concentrare si stare fizica, pregatirea a durat de la 2 ore pana la maxim 8 (plecasem la arad special pentru asta, se inchiriase un logan de curse si deja erau angrenati o multime de oameni asa ca trebuia profitat la maximum de timpul respectiv). Doar ca dupa 8 ore de antrenament intens, m-am resimtit o saptamana!!!

 

 

Ideal, ar fi un antrenament de 4-5 ore in fiecare saptamana, insa de cele mai multe ori, ajunge sa fie la 10 zile sau la 2 saptamani. cel putin deocamdata, cat inca mai am o multime de lucruri de facut prin bucuresti. sper ca din vara sa rezerv mai mult timp liber pregatirii...

 

pe langa partea practica exista si una teoretica pe care ar trebui s-o stiu foarte bine pentru a aplica corect principiile de baza atunci cand vine vorba de pilotatul efectiv. Doar ca acolo stau mai prost pentru ca doar am frunzarit ce-aveam de citit... sper sa reusesc sa le invat pana la urmatoarea etapa de slalom, de la inceputul lui iunie.

 

si ar mai fi si pregatirea fizica, si ea e foarte importanta... pana n-am simtit-o pe pielea mea, n-am stiut cam ce efort fizic depui cand te lupti efectiv cu volanul pentru a mentine masina pe trasa. Si pe-acolo sunt inca la inceput, mai ales ca nu prea stau bine la capitolul forta in brate.

 

cat despre preturi... hmmm... in general automobilismul, cu tot ce presupune el este un sport costisitor. mai ales cand nu se pune problema de sponsori si de oameni dispusi sa te ajute. o scoala de pilotaj, in functie de pilotul unde faci scoala, poate costa intre 800 si 1200 de euro. si dupa aia sa zicem ca ai obtinut licenta de pilot. de-acolo se aduna alte costuri legate de inchirierea masinii, cea mai ieftina fiind loganul, pe care il poti inchiria per zi de antrenament/cursa impreuna sau fara asistenta tehnica. Dupa care vin consumabilele, cauciucuri, benzina, etc, si tot ceea ce tine de deplasarea efectiva (platforma, cazare, masa). Din pacate, nefiind foarte popularizat - ca fotbalul de exemplu - sunt tot mai putini oameni dispusi sa investeasca in tine ca pilot chiar daca ai niste rezultate remarcabile. sunt o multime de piloti care au un real talent si totusi de-abia reusesc sa stranga banii necesari de la o etapa la alta. mai ales ca, dupa ce ai obtinut niste performante, nu te sprijina nimeni sa mergi mai departe, nu te stimuleaza nici macar cu aprecierea pe care o meriti, fara sa mai vorbim de bani si de sponsorizari.

 

eu cred ca suntem la inceputuri in materie de cultura automobilistica si ca va mai curge muuuulta apa pe Dunare pana cand o sa ajungem si noi sa putem incuraja oamenii sa se apuce de acest sport pentru ca le putem facilita performanta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

trebuie sa te afirmi prin abilitati deosebite si prin reactii rapide la orice stimul...

asta ca sa ajungi in campionat, altfel ca sa faci o scoala de pilotaj, stii bine pe cine sa contezi ;)

 

:roadrage:

 

Stiu.;)

 

In prima faza, anul trecut prin vara, vroiam sa fac niste cursuri de defensive driving tocmai pentru a-mi stapani mai bine si mai eficient herghelia cat-ului. In aceeasi perioada, am inceput treptat sa ma apropii de lumea curselor, mai intai ca spectator la diverse etape de Slalom Paralel, apoi etapa de raliu de la Iasi, inca un Rally Show, unde l-am cunoscut pe Octavian Popa, cel care s-a ocupat in ultimele luni de pregatirea mea. Tin minte prima "evaluare": un drum Sibiu - Paltinis, prin toamna, la volanul unui Mitsubishi Evo, cand el s-a urcat in drepta, cu un clipboard in mana, si mi-a zis ceva de genul "mergi cum crezi tu ca e mai bine". Eu crezand, la vremea aia, ca "bine" inseamna "tare".... si dupa cateva viraje, am vazut ca scrie de zor pe hartie ce am de invatat/corectat. Ideea era ca, la sfarsit, se stransera vreo 2 foi... :))

 

Dupa aia a mai urmat un fel de testare a capacitatii de invatare pe circuitul de slalom, unde intram pentru prima oara pe macadam... si dupa vreo jumatate de zi, timp in care am invatat sa nu-mi mai fie frica de derapaje, am inceput sa prind gustul libertatii infinite pe care ti-o ofera macadamul. treci de 10 ori prin acelasi loc si niciodata la fel... si dupa ce l-am dus pe mitsu la spalat, l-am rugat pe tavi sa-mi spuna verde in fata daca am vreo sansa sa ma apuc de sportul asta. daca am abilitati, daca pot invata, daca ma pot perfectiona. iar el mi-a raspuns:" daca vrei, poti orice". si uite-asa, dintr-o nebunie, a devenit o chestie serioasa... in perioada urmatoare au urmat antrenamente cu mitsu pe asfalt, pe macadam, inclusiv pe zapada - la un moment dat vremea a impiedicat antrenamentele si circuitul de slalom devenise impracticabil, asa ca am gasit tot felul de locuri unde sa pot merge pe zapada. Am facut antrenamente in fiecare weekend liber pe care l-am avut, pentru ca vorbind despre timp, antrenamentele au fost fie la sibiu, fie la arad - pe circuitul de karturi, fie la covasna, pe zapada. In functie de concentrare si stare fizica, pregatirea a durat de la 2 ore pana la maxim 8 (plecasem la arad special pentru asta, se inchiriase un logan de curse si deja erau angrenati o multime de oameni asa ca trebuia profitat la maximum de timpul respectiv). Doar ca dupa 8 ore de antrenament intens, m-am resimtit o saptamana!!!

 

 

Ideal, ar fi un antrenament de 4-5 ore in fiecare saptamana, insa de cele mai multe ori, ajunge sa fie la 10 zile sau la 2 saptamani. cel putin deocamdata, cat inca mai am o multime de lucruri de facut prin bucuresti. sper ca din vara sa rezerv mai mult timp liber pregatirii...

 

pe langa partea practica exista si una teoretica pe care ar trebui s-o stiu foarte bine pentru a aplica corect principiile de baza atunci cand vine vorba de pilotatul efectiv. Doar ca acolo stau mai prost pentru ca doar am frunzarit ce-aveam de citit... sper sa reusesc sa le invat pana la urmatoarea etapa de slalom, de la inceputul lui iunie.

 

si ar mai fi si pregatirea fizica, si ea e foarte importanta... pana n-am simtit-o pe pielea mea, n-am stiut cam ce efort fizic depui cand te lupti efectiv cu volanul pentru a mentine masina pe trasa. Si pe-acolo sunt inca la inceput, mai ales ca nu prea stau bine la capitolul forta in brate.

 

cat despre preturi... hmmm... in general automobilismul, cu tot ce presupune el este un sport costisitor. mai ales cand nu se pune problema de sponsori si de oameni dispusi sa te ajute. o scoala de pilotaj, in functie de pilotul unde faci scoala, poate costa intre 800 si 1200 de euro. si dupa aia sa zicem ca ai obtinut licenta de pilot. de-acolo se aduna alte costuri legate de inchirierea masinii, cea mai ieftina fiind loganul, pe care il poti inchiria per zi de antrenament/cursa impreuna sau fara asistenta tehnica. Dupa care vin consumabilele, cauciucuri, benzina, etc, si tot ceea ce tine de deplasarea efectiva (platforma, cazare, masa). Din pacate, nefiind foarte popularizat - ca fotbalul de exemplu - sunt tot mai putini oameni dispusi sa investeasca in tine ca pilot chiar daca ai niste rezultate remarcabile. sunt o multime de piloti care au un real talent si totusi de-abia reusesc sa stranga banii necesari de la o etapa la alta. mai ales ca, dupa ce ai obtinut niste performante, nu te sprijina nimeni sa mergi mai departe, nu te stimuleaza nici macar cu aprecierea pe care o meriti, fara sa mai vorbim de bani si de sponsorizari.

 

eu cred ca suntem la inceputuri in materie de cultura automobilistica si ca va mai curge muuuulta apa pe Dunare pana cand o sa ajungem si noi sa putem incuraja oamenii sa se apuce de acest sport pentru ca le putem facilita performanta.

 

Foarte interesant. Multumesc, Suri! :frantics: Si "bafta crancena" in continuare! :thumbsup:

Edited by Letty
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.