Jump to content

Problema ventilator climatronic e39-2002.


Recommended Posts

evident ca depinde de anul de fabricatie,,, asta e buba la ventilatoarele de pe facelift.. NU SE POT TESTA PRIN ALIMENTARE DIRECTA

http://www.justanswer.com/bmw/1gjfu-cooling-fan-e39-2000-2-8i-touring.html una dintre cele "n" pagini de net unde se dezbate subiectul.

 

da, ai dreptate, Touring Girl. m-am repezit cu raspunsul.... :blush:

 

merci pentru corecturi (inveti ceva in fiecare zi :) ).

 

e interesant linkul asta, liviu_arh. nu poti sa alimentezi direct motorul dar macar poti sa verifici daca primeste curent si ... tragi niste concluzii.

Edited by cosmin rotaru
Link to comment
Share on other sites

vent nou e la grozadan 700 lei, cel prefacelift cu mufa cu 3 pini merge incercat la baterie, am testat eu, la fecelift nu merge.

700 pe after market nu pe OEM.Si e Valeo. Gresesc?

M-am interesat si eu ...Sunt si eu nevoias de unul nou de NFL...Nici al meu nu mai vrea sub nici o forma, dar e bine ca-mi baga rece de n-am treaba in masina chiar si stationat.

Link to comment
Share on other sites

Salutare,acum am ajuns acasa,vin de la BMW-Filaret si ventilatorul costa 1430ron cu TVA inclus,in 3 zile ajunge,sa vedem cu banii acum=))),stie alt cineva mai ieftin chit ca nu-i OEM,dar nou?La piese auto(m-am interesat doar la un magazin)nu aduce....
Link to comment
Share on other sites

Deci .. am desfacut pana in maruntaie electroventilatorul, am curatat tot ce era de curatat, tot ce era corodat,am suflat bobinele cu aer, verificat sa nu am fire intrerupte pe undeva... NIMIC.

Am cumparat electroventilator nou. Totul functioneaza perfect. Am cumparat aftermarket VEMO ( www.vemo.de - apropos de ce se discuta mai sus ) sper sa tina.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nici mie nu imi merge ventilatorul electric din fatza. El ar trebui sa se aprinda cand apese pe butonul de AC. Mie imi baga rece si asa, chiar daca nu merge.

 

la un moment dat va ceda compresorul, daca ventilatorul , la mersul in oras sau stat pe loc nu prneste. e f simplu testul: cu motorul si ac pornit, ''intepati firele care vin la ventilator, cele doua care duc la motor. se vad printre paletele ventilatorului. la mai putin de un minut dupa pornirea climei acolo treb sa aveti o tensiune 9- 12 volti, in functie de mediul ambiant. daca este mai frig ventilatorul pleaca pe o turatie mai mica. daca sta in soare si sunt afara 30 si de grade, va pleca la turatie maxima. numai bine.

 

Salutare,acum am ajuns acasa,vin de la BMW-Filaret si ventilatorul costa 1430ron cu TVA inclus,in 3 zile ajunge,sa vedem cu banii acum=))),stie alt cineva mai ieftin chit ca nu-i OEM,dar nou?La piese auto(m-am interesat doar la un magazin)nu aduce....

fara suparare, dar ventilatorul in esenta este un motor sincron, care se poate rebobina. nu vad justificarea celor 1400 lei.nici un ventilator nu a avut timpul necesar sa capete o uzura majora la colector in asa fel incat sa nu se poate reconditiona. cei interesati i mi pot da pm

Link to comment
Share on other sites

la un moment dat va ceda compresorul, daca ventilatorul , la mersul in oras sau stat pe loc nu prneste. e f simplu testul: cu motorul si ac pornit, ''intepati firele care vin la ventilator, cele doua care duc la motor. se vad printre paletele ventilatorului. la mai putin de un minut dupa pornirea climei acolo treb sa aveti o tensiune 9- 12 volti, in functie de mediul ambiant. daca este mai frig ventilatorul pleaca pe o turatie mai mica. daca sta in soare si sunt afara 30 si de grade, va pleca la turatie maxima. numai bine.

 

 

fara suparare, dar ventilatorul in esenta este un motor sincron, care se poate rebobina. nu vad justificarea celor 1400 lei.nici un ventilator nu a avut timpul necesar sa capete o uzura majora la colector in asa fel incat sa nu se poate reconditiona. cei interesati i mi pot da pm

 

de acord cu tine dar problema nu e motorul in sine ci controlerul lui, ala se strica, motorul are viata lunga dar controlerul ( care la modelele mai noi e si turnat, piesele sunt turnate) se strica

 

electroventilatorul nu e un banal motor cu o elice care face vant, el are un controler electronic atasat care i reguleaza turatia in functie de niste comenzi care le primeste....

Edited by Touring Girl
Link to comment
Share on other sites

de acord cu tine dar problema nu e motorul in sine ci controlerul lui, ala se strica, motorul are viata lunga dar controlerul ( care la modelele mai noi e si turnat, piesele sunt turnate) se strica

 

electroventilatorul nu e un banal motor cu o elice care face vant, el are un controler electronic atasat care i reguleaza turatia in functie de niste comenzi care le primeste....

 

http://traficul.org/?p=4240

 

 

perfect adevarat. m-am documantat putin si am inteles ca modulul ar fi unul dintre problemele des intalinte.

insa ceea ce am vrut sa spun, problema cu care m-am confruntat, este aceea ca la firele care intra in motor este tensiune, rezulta modul bun.nu am discutat despre reconditionarea modulului. cunosc tipul de montaj , turnat.

masina a fost pusa pe doua testere diferite, ambele aratau toul in parametri, supapa ac, compresor, tensiune la modul dar nici unul nu a detectat ca nu este un consumator la acele fire. probabil ca o interfata originala= test reprezentanta sau service aut. bmw= suma nejustificata, ar fi aratat si acest lucru. doar presupun.

Link to comment
Share on other sites

Problema cu ventilatorul o am si eu..masina este un 523i din 96', am incarcat instalatia cu freon de cand au venit caldurile si nu pornea ventilatorul. Am luat unul sh (din lipsa de bani) l-am gasit la un pret bun,mi l-a probat baiatul la baterie,a mers (fiind model mai vechi), l-am pus pe masina, l-am probat..a pornit.Am plecat din tara cateva zile, cand am venit si am dat drumul la clima aceeasi problema..nu mai porneste.Racoare baga si cand stationez si cand merg in oras sau afara,dar nu porneste.Intrebarea e daca merg cu el asa se strica compresorul sau altceva? Pot merge vara asta cu el sau trebuie schimbat?
Link to comment
Share on other sites

unui prieten i a dat afara tot antigelul , sapt trecuta. la semafor, totul ok si a sarit acul la apa pe rosu. a oprit

nu mai avea antigel, a completat 1 l si tot mai intra. cand m am uitat ieri se vedea pe la o supapa pe unde a iesit antigelul. pus calc pe masina si surpriza, avea vent de la clima busit, nu functioneaza. l am intrebat daca avea clima pornita cand i a crescut temp la apa si a zis ca da, deci ai inteles ce risti! 520i 2001 avea.....

Link to comment
Share on other sites

Si eu am problema asta la un 525d 2001 ... dar la mine treaba sta cam asa ... pornesc clima si nu imi porneste ventilatorul ... dar daca ma duc in fata la el si il ajut putin sa porneasca atunci o ia din loc ... daca opresc clima si o pornesc iar apare aceiasi problema .... daca il ajut o ia iar din loc.

Am inteles ca ar putea fi carbunii?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
asta am gasit eu dupa ce mi-am demontat electrventilatorul,care mai acum cateva zile a iesit fum din el: MAsina e un 525dA din 2003.Daca stie cineva ce sunt piesele alea,sau care ma poate indruma in a cumpara altele noi,il rog frumos sa ma ajute.Multumesc!

post-42017-0-12416200-1311945638_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

am citit cu mare interes acest topic si as vrea sa va anexez si eu o problema....la mine e ok in mare parte,electroventilatorul porneste dar belea ca face un zgomot enorm...vajaie puternic de parca as avea elicopter....ce ar putea fi?...aveti idee?...sfaturi...??ms anticipat
Link to comment
Share on other sites

am citit cu mare interes acest topic si as vrea sa va anexez si eu o problema....la mine e ok in mare parte,electroventilatorul porneste dar belea ca face un zgomot enorm...vajaie puternic de parca as avea elicopter....ce ar putea fi?...aveti idee?...sfaturi...??ms anticipat

din cate am observat eu pe acolo,axul rotativ e plin de mizerii si cred ca mai trebuie si ala curatat si uns din cand in cand

Link to comment
Share on other sites

acum am vazut si poza. se vede ca are modulul sau o parte din comanda electronica pe acea placa. am sa ma consult cu un electronist sa vedem in ce masura se poate reconditiona.adica se poate desprinde piea arsa si inlocui. nu se vede ca r fi turnat montajul in silicon sau rasina. poate mai pui cateva poze din mai mjlte unghiuri.
Link to comment
Share on other sites

Mai am o intrebare daca ma puteti ajuta, vreau sa plec la mare in scurt timp si deocmdata nu am rezolvat problema cu ventilatorul.Adica , cum am scris si mai sus, baga aer si in mers si cad masina stationeaza dar nu porneste.Am evitat pana acum sa merg cu clima pornita in oras.Intrebarea mea e o pot porni in afara? Se raceste suficient radiatorul in mers fara sa-mi faca probleme?
Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema o am si eu de 2 saptamani, nu imi mai porneste ventilatorul de clima, aer rece baga si in mers si stationat, am fost la un electrician auto mi-a facut ceva, nu stiu ce, si a mers exact 1 zi dupa care aceeasi problema, mers din nou a schimbat niste sigurante, adica in prima faza mi-a schimbat o siguranta de 100amperi, in a doua faza a schimbat-o pe cea de 100 cu 2 de 50, la fel dupa o zi nu a mai functionat. A zis ca imi trebuie ventilator nou, am cumparat unul aftermarket la 900 ron ceva belgian van weezel parca ...de o saptamana stau cu el in portbagaj, maine ma duc la montaj va tin la curent cum va merge si la vechiul o sa fac poze poate ajuta, as vrea sa il repar.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.