Jump to content

BMW 320d e46 - nu trage delok nici 4000rpm


kerosen

Recommended Posts

De 1 zi max 2 mi sa intamplat o chestie ciudata la masina,motorul se aude foarte gros,nu trage delok nici pana in 4000rpm in orice treapta(ca si cum as merge fara turbo).Inainte era faza ca trage si nu trage,acuma nu m-ai trage absolut deloc.DE exemplu o faza care imi face,e trasu intrerupt,lag in pedala(defapt pedala moale), cand reduc sub 2000rpm,undeva la 1900rpm si apas acceleratia numai un pic,imi da in nas,pur si simplu ma pune in cap.Furtunu ce duce de la intercooler spre EGR,la 3500rpm nu se umfla deloc,fff putin,nu se face presiune(inainte facea).Tija de la TURBO e mereu sus,adica nu faunctioneaza nu se trage in joc.Din turbo cum pleaca furtunu spre intercooler,in jurul lui e ulei mult cu nisip praf.Am verificat unleiul nu mananca un gram de ulei.Daca o turez brusc pana in 4000rpm,cand is cu masina pe liber,scoate fum negru intre 3000-4000rpm,un pufff,un ouf,o rasuflare.Senzatia e ca nu trage deloc,pe toata plaja de turatii,nu simt nici un turbo,probabil motoru se aude infundat si gros ca nu are de unde sa isi ia aer.Tija ca tija sa zicem ca nu o trage sta tot timpul inchis,dar la 3500-4500rpm un ea e normal sa se inchisa ar trebui sa traga,deci turbo nu face presiune.

 

Daca e TURBO,recomandatimi si mie unde as putea trimite turbina la reconditionat,sa mi-o faca si care ar fi pretul pentru acesta operatiune...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

De 1 zi max 2 mi sa intamplat o chestie ciudata la masina,motorul se aude foarte gros,nu trage delok nici pana in 4000rpm in orice treapta(ca si cum as merge fara turbo).Inainte era faza ca trage si nu trage,acuma nu m-ai trage absolut deloc.DE exemplu o faza care imi face,e trasu intrerupt,lag in pedala(defapt pedala moale), cand reduc sub 2000rpm,undeva la 1900rpm si apas acceleratia numai un pic,imi da in nas,pur si simplu ma pune in cap.Furtunu ce duce de la intercooler spre EGR,la 3500rpm nu se umfla deloc,fff putin,nu se face presiune(inainte facea).Tija de la TURBO e mereu sus,adica nu faunctioneaza nu se trage in joc.Din turbo cum pleaca furtunu spre intercooler,in jurul lui e ulei mult cu nisip praf.Am verificat unleiul nu mananca un gram de ulei.Daca o turez brusc pana in 4000rpm,cand is cu masina pe liber,scoate fum negru intre 3000-4000rpm,un pufff,un ouf,o rasuflare.Senzatia e ca nu trage deloc,pe toata plaja de turatii,nu simt nici un turbo,probabil motoru se aude infundat si gros ca nu are de unde sa isi ia aer.Tija ca tija sa zicem ca nu o trage sta tot timpul inchis,dar la 3500-4500rpm un ea e normal sa se inchisa ar trebui sa traga,deci turbo nu face presiune.

 

Daca e TURBO,recomandatimi si mie unde as putea trimite turbina la reconditionat,sa mi-o faca si care ar fi pretul pentru acesta operatiune...

 

 

Salut..sper sa nu ma bag si eu ca musca in lapte..dar din cate stiu cand se strica turbina masina scoate un fum alb foarte gros si nu trage absolut de loc ai maximum 40-50 la ora in treapta 5..eu zic ca nu este turbina de vina..mai degraba furtunul de la intercooler sau ar mai putea fi injectoarele infundate(sper sa nu zic vreo tampenie)

Link to comment
Share on other sites

nu ai mentionat din ce an e masina, dar presupun ca e euro 3 . oricum daca tija nu se misca asta e problema, nu trebuie sa te mai gandesti la alta cauza. exact asa se manifesta cand toate gazele sunt directionate pe wastegate. daca mergi de mult asa ar trebui probabil sa dai si turbo jos deoarece mai mult ca sigur s-a adunat foarte multa mizerie acolo, probabil de asta ai si ulei, turbina functionand la turatii mici a permis uleiului sa se prelinga pe la lagare. deci mai intai de toate verifica de ce nu ti se actueaza geometria: furtuurile de vacuum, rezervorul de vacuum, electrovalva, capsula de actionare. prima data incearca sa scoti furtunul care duce spre capsula din electrovalva si sa tragi cu gura sa vezi daca se misca, apoi o iei din aproape in aproape, pornesti motorul vezi daca ai vacuum etc...spor!
Link to comment
Share on other sites

voi nu pricepeti, un turbo care functioneaza normal la 3000-4000rpm electrovalva da drumu la tija ca sa deschida acei paleti,voleti,mie chiar daca mi sa blocat pe deschis paletii,eu la 4000rpm ar trebui sa primesc aer o gramada de la turbo ce intra in admisie,am desfacut furtunu ce intra in EGR si la 4000rpm nu primesc 1 gram de aer...fff putin,si inainte nu puteam sa tin acel furtun in mana...

 

 

aici in filmu asta daca observi cand o tureaza pana in max tija se ridica

,adica se deschid paletii,asta inseamna chiar daca la mine e blocata tija pe deschis,eu la 4000rpm trebuie sa primesc presiune de la turbo multa,eu nu primesc deloc...

 

320d 136cp

Edited by kerosen
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

deci ce recomanzi sa fac sa reconditionez turbina,sa iau una sh,sau sa iau una noua?

 

eu spun ca una noua ,am dat 4100 de lei pe ea ,dar la 2-3 reconditionari deja cu una noua iesi in avantaj.eu am comandato de la un magazin de piese auto.

Link to comment
Share on other sites

am verificat deibtmetrul, cand scot mufa de la deibtmetru,merge tot asa de prost,variaza relantiul,scoate mult fum negru, cand bag mufa de la debitmetru nu mai variaza relantiul,merge la fel de prost,dar scoate mai putin fum negru , deci debitmetru functioneaza..(cu sau fara debitmetru nu primesc aer pe furtunu ce vine spre EGR,indifenret cat o turez,cantitate foarte putina de aer...
Link to comment
Share on other sites

Salutare, in ceea ce priveste problema ta cu siguranta este de la turbo, de 20 min am sosit de la mecanic unde am dus si eu masina cu aceleasi simptome ca si ale tale, pot sa zic ca identice sunt simptomele.Mie mi se vede pe geometria de la turbina ca paletele mi-au facut un umar in geometrie si de acolo mi-au ramas blocate 3 pale, plus ca am urme de ulei in turbo, acuma au curatat-o am vazut despre ce e vorba si au comandat un kit de reparatie turbo. Eu zic sa verifici bine de tot turbina. Eu am schimbat tot ce se poate la masina pe partea asta de turbo electovalve si egr si furtune numa sa nu am probleme cu turbina dar se pare ca de acolo venea toata problema. Sper sa nu te supari daca m-am bagat si eu cu acest comment.
Link to comment
Share on other sites

Se poate face ceva in situatia aceasta?

Ar fi vreo solutie sa se poata opri motorul? De ce depinde ca sa se opreasca sau cat poate sta asa turata masina,scuze de off topic

 

Pai face autocombustie, sau romanescul a luat-o pe ulei, face asa pana mananca tot uleiul, apoi caleaza motorul si se opreste, motorul e terminat. Se poate sa-i iei aeru, opresti cumva sa nu mai traga aerul, pui ceva sa ostructioneze pe la admisie, sau pe la filtru de aer. Daca avea cutie manuala era usor sa omoare motoru din ambreiaj, dar cica la automate nu prea merge, s-a mai discutat pe aici.

Link to comment
Share on other sites

se opreste foarte simplu, mai ales daca esti la volan in timp ce o ia "pe ulei". calci ambreiajul si frana de pedala, bagi in vit a 2 `a sau a 3 `a si lasi ambreiajul si atunci motorul il inneaca. daca ajungi la problema asta turbo e varza, daca a apucat sa mearga chiar si o jumatate de minut asa pe ulei si l`ai oprit sunt sanse sa nu se fi afectat nimic la motor si sa fie oke. iar pe urma urmeaza : dat jos galerie admisie curatata , spalata + senzorul de presiune in galerie, schimbat/reconditionat turbo, spalat radiator intercooler + furtunele, schimbat ulei + filtru, verificat furtune vacuum si inapoi la drum :) "asta e cand e cu noroc" :))
Link to comment
Share on other sites

se opreste foarte simplu, mai ales daca esti la volan in timp ce o ia "pe ulei". calci ambreiajul si frana de pedala, bagi in vit a 2 `a sau a 3 `a si lasi ambreiajul si atunci motorul il inneaca. daca ajungi la problema asta turbo e varza, daca a apucat sa mearga chiar si o jumatate de minut asa pe ulei si l`ai oprit sunt sanse sa nu se fi afectat nimic la motor si sa fie oke. iar pe urma urmeaza : dat jos galerie admisie curatata , spalata + senzorul de presiune in galerie, schimbat/reconditionat turbo, spalat radiator intercooler + furtunele, schimbat ulei + filtru, verificat furtune vacuum si inapoi la drum :) "asta e cand e cu noroc" :))

daca e cutie automata cum o opresti?

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Salut! am un e46 2000 diesel din 2000 cu 136 cai de aproape un an. Problema care mi-a aparut de prin septembrie: nu vrea sa sara de 145km/h. La indicatiile unui baiat am curatat turbina cu bormasina si peria rotativa (era lacrima cand am montat-o inapoi). Si culmea! daca ii dau a4-a nu sare de 145km/h. Se modifica turatia...dar nimic. In primele 4 trepte trage normal, dar cand ajung cu a 5a la ~3000 scade consumul instant exact la valoarea la care ar fi daca as merge constant.

 

La ce sa ma uit?unde e debitmetru la motoru asta?poate fi de vina?

Va multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.