Jump to content

Problema motor e46 318i 2.0l 143CP n42


Recommended Posts

Buna seara,

 

Am o problema de 6 luni si anume. PROBLEMA COMUNA LA MODELUL DE BMW e46 318i 2.0l 143CP n42 2001 : Prima sesizare a zgomotului a fost la pornire de dimineata a motorului, o zi facea zgomotul o zi nu, nu era o regula( As dori sa mentionez ca folosesc destul de rar masina).

Zgomotul cu trecerea timpului s-a accentuat si s-a ajuns ca in prezent de la zgomotul de dimineata sa se auda o bataie in subturatie accelerata pe liber, sau in viteza 1,2,3. Iar un ultim fenomen masina nu mai trage bine. La bord nu se aprinde nici un martor.

Pentru o mai buna documentare si exprimare a fenomenului aveti linkurile cu video de mai jos:

 

1. Prima faza : ( Va rog scrie-ti pe youtube : BMW e46 318i 2002 n42 engine startup noise click pe primul video) Zgomotul se aude timp de 2-3 sec la pornire timp-ul iar toanele nu s-au schimbat nici in prezent. Acelesi 2-3 sec dupa care dispare zgomotul si nu se aude la fiecare pornire sau in fiecare dimineata( as explica fenomenul ca si cum ar urca ulei-ul din baie si ar ajunge la tacheti. Tacheti au fost verificati nu au bataie.) Nu sunt tacheti .

 

1. A 2-a faza : da-ti click

Concentratia zgomotului vine de pe aceea bobina/ motoras/ vacum sau ce anume este ( Mentionez nu sunt cunoscator ma puteti contrazice ) aceasta prezinta vibratii daca ti mana pe ea. De altfel i-am scos mufa de pe ea se aprinde la bord EML , am pornit masina nu se mai aude nici o bataie, am mers cu ea 1,2,3 nu se aude nici un zgomot cu ea practic dezactivata. Problema este, poate sa fie doar ea sau si intregul sistem .

 

La service mi s-a schimbat si surubul intinzator ( intinzatorul de lant, nu stiu daca este cel nou sau cel vechi ) in ideea ca este de la lant zgomotul. Precizez ca mai multi "mecanici" cu carcasele de la motor puse au sustinut ca este distributia de lant ca e bataie de lant ( Va rog scrie-ti pe youtube BMW e46 318i 2002 n42 chain tensioner comparison ) Un alt diagnostic erau tachetii si trebuiesc toti schimbati...

 

Un alt aspect folosesc ulei BMW 5W30 cat de original si de calitativ o fi eu ma indoiesc. Nu mi-a mancat ulei niciodata. Datorita faptului ca nu folosesc des masina l-am schimbat in fiecare an in jur de 10 mii pe an m-am gandit ca isi pierde din calitati. M-am saturat efectiv de oameni care habar nu au mai multe decat stiu eu ca pers non-mecanic, de cei care schimba totul la blana pana rezolva problema. Problema existentiala in majoritatea service-urilor.

 

Rog ca cei care au avut problema, sau cunoscatorii sa imi sugereze ideii in rezolvarea problemei. Multumesc frumos. Imi cer scz daca am fst incoeerent. Astept cat mai multe raspunsuri va multumesc !

 

O seara cat mai buna. Si cat mai multi km pt toata lumea cu ulei benzina si cheie !

Link to comment
Share on other sites

Eu am avut problema cu zgomotul la pornire si nu mai tragea masina cum trebuie. Pe autostrada se plafona in jur de 150km/h. Am schimbat intinzatorul, si am pus distributia la punct si s-a rezolvat. Pe tester ai puso sa vezi daca ai vreo eroare? Eu am avut eroare pe evacuare. Iar legat de eml stiu ca e clapeta de acceleratie daca nu ma insel.

 

Iar legat de ulei eu am pus 0w-30

Edited by dxdx
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut problema cu zgomotul la pornire si nu mai tragea masina cum trebuie. Pe autostrada se plafona in jur de 150km/h. Am schimbat intinzatorul, si am pus distributia la punct si s-a rezolvat. Pe tester ai puso sa vezi daca ai vreo eroare? Eu am avut eroare pe evacuare. Iar legat de eml stiu ca e clapeta de acceleratie daca nu ma insel.

 

Iar legat de ulei eu am pus 0w-30

 

 

Salut,

 

Ms pt raspuns. Am uitat sa specific. Ultima data la insistentele mele la service mi s-a pus si masina pe tester chiar daca in bord nu da nimic. Si s-a constatat ca am o eroare permanenta si anume : 2731 function canshaft control, inlet asta citea tester-ul

Cat despre ulei am inteles ca dupa 130000 de km se poate pune 10w30, da vreau sa pun si eu momentat am vreo 7000 de km cu asta. Efectiv parca nu unge deloc de o calitate ft proasta. O sa cumpar Castrol renunt la BMW desi se spune ca e tot castrol dar cu ceva in + pt cei de la bmw nuj cat de adevarat e... Dar momentan vreau sa rezolva pb. ca nu cumva sa schimb ulei-ul filtre etc si sa ma trezesc ca tre sa imi desfaca motorul si sa mai trebuiasca sa schimb iarasi ulei-ul.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Ms pt raspuns. Am uitat sa specific. Ultima data la insistentele mele la service mi s-a pus si masina pe tester chiar daca in bord nu da nimic. Si s-a constatat ca am o eroare permanenta si anume : 2731 function canshaft control, inlet asta citea tester-ul

Cat despre ulei am inteles ca dupa 130000 de km se poate pune 10w30, da vreau sa pun si eu momentat am vreo 7000 de km cu asta. Efectiv parca nu unge deloc de o calitate ft proasta. O sa cumpar Castrol renunt la BMW desi se spune ca e tot castrol dar cu ceva in + pt cei de la bmw nuj cat de adevarat e... Dar momentan vreau sa rezolva pb. ca nu cumva sa schimb ulei-ul filtre etc si sa ma trezesc ca tre sa imi desfaca motorul si sa mai trebuiasca sa schimb iarasi ulei-ul.

 

Pai bun ai eroare si nu ti a spus exact ce inseamna? imi pare rau ca nu am intrebat exact ce eroare aparea la mine. A si inca ceva, daca acceleram relativ usor undeva intre 2000-3500 rot se auzea un zgomot ciudat pe evacuare.

 

Ulei poti pune linistit castrol DAR toti mecanici (BMW si cunostinte) mi au zis sa am grija sa nu pun un ulei prea gros.

 

Iar legat de faza ca dupa un numar X de km trebuie alt tip de ulei sunt din batrani parerea mea. Pai tocmai ai zis ca nu mananca ulei masina. Era un link foarte interesant legat de ulei pe aici pe forum. Daca il gasesc ti l dau.

 

Poate e cineva pe forum care stie exact la ce se refera aceea eroare. Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Ala e motorul de la valvetronic nu cred ca sa fie stricat. Daca scoti mufa evident ca nu mai functioneaza valvetronicul respectiv reglarea supapelor. Daca ai o eroare pe tester schimba senzorul respectiv si vezi daca se rezolva problema. Motoarele valvetronic sunt mai zgomotoase la relanti. In rest iti recomand sa mergi ori la o reprezentanta BMW serioasa ori la un service de renume. (nu stiu daca o sa gasesti asa ceva) Motoarele valvetronic au si vanos si sunt niste motoare complicate. O sa apara poate "destepti" care o sa iti spuna ca sunt cele mai proaste motoare sau gica de la BMW bucuresti afirma asta... Din pacate se pare ca nu avem service-uri destul de civilizate si obiective asa ca o sa iti fie destul de greu sa rezolvi problema. Orice motor se poate strica iar ulei-ul si alte chestii ce ai precizat tu nu prea au cum sa il distruga.

 

- verifica senzori (tester)

 

- roaga sa ti se citeasca valorile in functionarea motorului

 

- verifica toate furtune si consumabile

 

- nu il ultimul rand: valva DISA / valva PCV / bobine / bujii / etc

 

Tot ce pot sa iti spun e ca fiind posesorul unui asemenea motor chiar schimband o gramada de consumabile/senzori/piese nu pot scapa de sunetul (specific) care cred pana la urma urmei ca il scot toate aceste modele de motor.

 

N42B18 fratele mai mic a castiga motorul anului cand a fost lansat deci ma gandesc ca nu sunt chiar atat de proaste.

 

Daca spui ca ai o eroare pe tester inseamna ca ai fost la niste idioti daca nu au reusit sa inlocuiasca sau macar sa te sfatuiasca cu problema ta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Eu am avut problema cu zgomotul la pornire si nu mai tragea masina cum trebuie. Pe autostrada se plafona in jur de 150km/h. Am schimbat intinzatorul, si am pus distributia la punct si s-a rezolvat. Pe tester ai puso sa vezi daca ai vreo eroare? Eu am avut eroare pe evacuare. Iar legat de eml stiu ca e clapeta de acceleratie daca nu ma insel.

 

Iar legat de ulei eu am pus 0w-30

am si eu o intrebare...unde ai fost si ti-au aliniat iar distributia?

 

eu am patit altceva...dupa ce mi-au fost inlocuite patina si intinzatorul.....parca nu mai este aceeasi masina,in sensul ca este mai zgomotoasa si nu mai are asa putere...eu banuiesc ca nu este aliniata, sau ca mai grav, "rotitele" din capatul axelor cu came ce transmit impulsuri la senzori nu au fost montate exact in pozitia in care ar trebui.

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Ms pt raspuns. Am uitat sa specific. Ultima data la insistentele mele la service mi s-a pus si masina pe tester chiar daca in bord nu da nimic. Si s-a constatat ca am o eroare permanenta si anume : 2731 function canshaft control, inlet asta citea tester-ul

Cat despre ulei am inteles ca dupa 130000 de km se poate pune 10w30, da vreau sa pun si eu momentat am vreo 7000 de km cu asta. Efectiv parca nu unge deloc de o calitate ft proasta. O sa cumpar Castrol renunt la BMW desi se spune ca e tot castrol dar cu ceva in + pt cei de la bmw nuj cat de adevarat e... Dar momentan vreau sa rezolva pb. ca nu cumva sa schimb ulei-ul filtre etc si sa ma trezesc ca tre sa imi desfaca motorul si sa mai trebuiasca sa schimb iarasi ulei-ul.

 

ala e zgomotl facut de motorasul de la valvetronic si nu e chiar asa de anormal...in alta ordine de idei, daca pui 10w30 faci praf motorul - cu certitudine, zgomot la pornire pronuntat face de la intinzatorul de lant (uzat)

Edited by zeronoo
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Salut. Am si eu un 318i 143cp N42 transmisie automata , 1.am croncanit`u ala de diesel enervant , 2.uneori cand opresc motorul parca scapa pe undeva presiune,3. cam puturoasa, 4. consum cam maricel uneori ajunge si la 14 in oras.Am tot citit pe aici si am constatat ca problema se invarte pe langa valva DISA si valva PCV. daca puteti explicati`mi si mie unde sunt aceste valve pozitionate, eventual ceva poza daca puteti pune m`ar ajuta enorm.. nu ma pricep la capitolu asta si ce am gasit poze si filmulele sunt pentru modelu celalalt de motor.pe aici pe la Constanta am fost pe la vre 2 test`ere , rezultate diferite, unu catalizatoru si senzru de la axa cu came, iar cel deal doilea tester doar sonda lambda. care spune adevarul nu stiu.asa ca poate se gaseste pe aici cineva care a avut aceste probleme si a gasit rezolvarea lor.Ms
Link to comment
Share on other sites

Salut. Am si eu un 318i 143cp N42 transmisie automata , 1.am croncanit`u ala de diesel enervant , 2.uneori cand opresc motorul parca scapa pe undeva presiune,3. cam puturoasa, 4. consum cam maricel uneori ajunge si la 14 in oras.Am tot citit pe aici si am constatat ca problema se invarte pe langa valva DISA si valva PCV. daca puteti explicati`mi si mie unde sunt aceste valve pozitionate, eventual ceva poza daca puteti pune m`ar ajuta enorm.. nu ma pricep la capitolu asta si ce am gasit poze si filmulele sunt pentru modelu celalalt de motor.pe aici pe la Constanta am fost pe la vre 2 test`ere , rezultate diferite, unu catalizatoru si senzru de la axa cu came, iar cel deal doilea tester doar sonda lambda. care spune adevarul nu stiu.asa ca poate se gaseste pe aici cineva care a avut aceste probleme si a gasit rezolvarea lor.Ms

 

Sal aceeași pb am avut o si eu. Se schimba pinion admise sau evacuare si s a rezolvat. Acum mĂŁ confrunt cu alta pb mi au schimbat pinioanele merge bn mașina dar nu mi au regulat distributia bn, ptr ca ĂŽmi consuma cu 2-3% mai mult. Știe cineva un mecanic bun care pune la punct distributia ca astia nu i dau de cap si zic ca au si calele bune, e vreo diferența dacĂŁ mașina e automata? Se pune altfel la punct distributia?????? Ca știu ca e alt tip de volanta . Astept raspunsuri

Link to comment
Share on other sites

Sal aceeași pb am avut o si eu. Se schimba pinion admise sau evacuare si s a rezolvat. Acum mĂŁ confrunt cu alta pb mi au schimbat pinioanele merge bn mașina dar nu mi au regulat distributia bn, ptr ca ĂŽmi consuma cu 2-3% mai mult. Știe cineva un mecanic bun care pune la punct distributia ca astia nu i dau de cap si zic ca au si calele bune, e vreo diferența dacĂŁ mașina e automata? Se pune altfel la punct distributia?????? Ca știu ca e alt tip de volanta . Astept raspunsuri

cum ti-ai dat tu seam ca masina consuma cu 2-3% mai mult(astea cred ca sunt alte cauze )mecanicii respectivi au schimbat pinioane si nu au stiut sa puna distributia ,,mecanicii astia din romania se baga si unde nu au habar doar sa faca niste bani si proprietarul sufera ulterior,,

 

la pornire si eu zic ca e intinzatorul de lant eu l-am schimbat de maxim 2k de km si pot sa spun ca e prost fabricat (e adevarat am luat febi)deci exista si varianta asta te zgarcesti la niste bani si pana la urma ajungi la varianta mai scumpa

 

cu ulei 10w au patit-o si altii /concluzie chiar nu e recomandat indiferent de km

Link to comment
Share on other sites

I am fĂŁcut consum mediu la 100 km in afara si in general la 100 120km/h consumul era 7,5 8 % acum e 11, știe cineva un mecanic bun care a mai schimbat distributie pe acest motor cu cutie automata

 

 

 

conteaza si mecanicul, insa conteaza sa aiba si setul de cale si sa il foloseasca corect, avand in vedere ca trebuie sa invarta arborele cotit, sa alinieze si sa blocheze axele, iar apoi sa alinieze vanos-ul.

Nu o sa gasesti asa usor, pentru ca trusa respectiva (desi costa aprox. 250 euro) este raritate in service-urile de la noi, unde improvizatia este cheia succesului!-uita-te putin la atasament si ai sa vezi cam ce ar trebui facut......nu e "rocket science" , dar trebuie sa gasesti pe cineva care sa mai fie si instruit.

Link to comment
Share on other sites

Sal aceeași pb am avut o si eu. Se schimba pinion admise sau evacuare si s a rezolvat. Acum mĂŁ confrunt cu alta pb mi au schimbat pinioanele merge bn mașina dar nu mi au regulat distributia bn, ptr ca ĂŽmi consuma cu 2-3% mai mult. Știe cineva un mecanic bun care pune la punct distributia ca astia nu i dau de cap si zic ca au si calele bune, e vreo diferența dacĂŁ mașina e automata? Se pune altfel la punct distributia?????? Ca știu ca e alt tip de volanta . Astept raspunsuri

uite si atasamentul aici :frantics:

 

http://www.tooled-up.com/artwork/ProdPDF/SEAINSvs4815.pdf

Link to comment
Share on other sites

Ms mult , faza e ca au cale , dar nu cred ca știu sa le foloseasca, probabil e diferența la volanta ptr ca mașina mea e automata,

Care știe un mecanic bun in București care a rezolvat oj distributiile

 

Sincer de 3 sapt se chinuie sa o punĂŁ bn la punct, mașina merge ok trage ca la inceput nu scoate fum, doar consum mai mare si o vibratie in motor la 2500 -3500 rpm, vre o soluție de la cineva?????

 

Nu am avut nici o pb cu cutia , am intretinut-o bn schimb ulei la 50 000 plus filtru si nici nu mi a fĂŁcut vre o figura,

Link to comment
Share on other sites

Ms mult , faza e ca au cale , dar nu cred ca știu sa le foloseasca, probabil e diferența la volanta ptr ca mașina mea e automata,

Care știe un mecanic bun in București care a rezolvat oj distributiile

 

Sincer de 3 sapt se chinuie sa o punĂŁ bn la punct, mașina merge ok trage ca la inceput nu scoate fum, doar consum mai mare si o vibratie in motor la 2500 -3500 rpm, vre o soluție de la cineva?????

 

Nu am avut nici o pb cu cutia , am intretinut-o bn schimb ulei la 50 000 plus filtru si nici nu mi a fĂŁcut vre o figura,

 

 

Nu sunt mecanic auto, dar sunt inginer si am mai vazut ceva utilaje/echipamente , si daca urmeaza exact instructiunile de mai jos (vezi ca specifica clar cum se face alinierea la volanta pentru transmisia automata) si daca trusa de cale este ok, nu vad de ce nu ar reusi sa alinieze axele/vanos-ul.-vezi si mai jos cum se face, e logic si nu e chiar asa complicat

 

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/03/84

 

Poate mai este o alta problema care nu are legatura cu alinierea distributiei.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.