Jump to content

Procedura corecta de verificare a nivelului de ulei din motor


Acero99

Recommended Posts

Poti sa torni linistit. Nu decalesti tu nicio componeta printr-o diferenta de cateva zeci de grade.

 

 

Oricum "decalire" este mult spus, dar cam asta s-ar intampla in mare! N-as zice ca-s doar cateva grade intre uleiul care deja exista in motor si este undeva la o temp de 70-80gr(sau la cat o ajunge in sarcina dupa un drum lung) si uleiul care pe care-l ai in portbagaj si mai ales daca se nimereste sa fie iarna cu multe grade cu minus! Zic asta pentru cand ti se aprinde martorul galben de ulei si trebuie sa mai completezi! Temperatura este destul de ridicata, avand in vedere ca inclusiv vara cand deschizi busonul de ulei, iasa abur o buna bucata de timp, deci "atmosfera" este destul de incinsa! Mai mult ca sigur multe piese metalice ajung acolo la o temp de peste 100gr, poate chiar mai sus! Deci pana la urma nu-s doar cateva grade! Am intrebat daca are ceva nu din considerentul ca doar atunci cand schimbi uleiul ci si cand trebuie sa mai completezi!

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Nu rezist la permutari azi, deci nu-nteleg ce recomanda cei de la BMW :)

 

Intotdeauna mi s-a parut de bun simt sa ma uit ocazional la ulei dimineata (o data pe saptamana sa zic) si sa completez dupa caz.

 

N-am fost niciodata pus in situatia de a completa cu motorul incins. Nu stiu cum e la motoarele noi care nu au joja, la mine se face repede ad labam. 5 minute maxim.

Link to comment
Share on other sites

Poti sa torni linistit. Nu decalesti tu nicio componeta printr-o diferenta de cateva zeci de grade.

 

 

Oricum "decalire" este mult spus, dar cam asta s-ar intampla in mare! N-as zice ca-s doar cateva grade intre uleiul care deja exista in motor si este undeva la o temp de 70-80gr(sau la cat o ajunge in sarcina dupa un drum lung) si uleiul care pe care-l ai in portbagaj si mai ales daca se nimereste sa fie iarna cu multe grade cu minus!

 

Am zis cateva zeci de grade, uleiul trece si de 100 de grade in sarcina uneori, mai ales vara. Oricum ar fi, diferenta relativ mica de temperatura intre ce introduci tu si ce e deja in motor nu are cum sa produca socuri termice.

 

Ca o paranteza, am vazut si masini la care gura de completare vine direct deasupra distributiei, fara palnie sau altceva (Mercedes cu motorul V8 diesel, s-ar putea si la V6). Chiar si asa cantitatea redusa de ulei pe care o introduci tu are o inertie termica mult mai mica decat a pieselor metalice, practic preia instantaneu toata caldura metalului.

Link to comment
Share on other sites

Am zis cateva zeci de grade.....

 

 

 

My bad! Acum am vazut c-ai pus "zeci de" inainte de grade!

 

 

Ca o paranteza, am vazut si masini la care gura de completare vine direct deasupra distributiei, fara palnie sau altceva (Mercedes cu motorul V8 diesel, s-ar putea si la V6). Chiar si asa cantitatea redusa de ulei pe care o introduci tu are o inertie termica mult mai mica decat a pieselor metalice, practic preia instantaneu toata caldura metalului.

 

 

La fel este si la al meu M47, busonul de ulei este deasupra distributiei, se vede lantul! Mai nou la astea mai noi, N47 spre ex, au distributia in spate si nu mai torni uleiul direct pe ea!

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...
Se face cu motorul cald, eu la bmw cu motorul rece aveam la minim iar cu motorul cald era la nivel normal, când am completat prima datĂŁ la rece mi-a aruncat surplusul de ulei pe unde a putut, ĂŽn concluzie se face la cald nu vĂŁ mai luați dupĂŁ toți mecanicii, am pĂŁțit-o de 2 ori cu completatul la rece.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nivelul real al uleiului este la rece, la cald este posibil sa nu se fi scurs tot in baie.

 

Faptul ca tu ai pus ulei si ti a ieșit prin mai multe locuri nu ĂŽnseamnĂŁ ca ai pus tu mai mult decât trebuie, probabil ai pierderi din cauza unor Garnituri obosite.

 

Ca sa ti iasĂŁ ulei prin mai multe locuri ar trebui sa pui peste maxim, daca tu ai pus ulei la rece si dupĂŁ ai ĂŽnceput sa pierzi ulei nu ĂŽnseamnĂŁ ca are vreo logica ceea ce spui.

 

Uleiul se pune la rece, atât cat este la rece, atât va fi si la cald, nu si va schimba volumul la cald dupã cum spun altii. Va rãmâne la fel.

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Nivelul real al uleiului este la rece, la cald este posibil sa nu se fi scurs tot in baie.

 

Faptul ca tu ai pus ulei si ti a ieșit prin mai multe locuri nu ĂŽnseamnĂŁ ca ai pus tu mai mult decât trebuie, probabil ai pierderi din cauza unor Garnituri obosite.

 

Ca sa ti iasĂŁ ulei prin mai multe locuri ar trebui sa pui peste maxim, daca tu ai pus ulei la rece si dupĂŁ ai ĂŽnceput sa pierzi ulei nu ĂŽnseamnĂŁ ca are vreo logica ceea ce spui.

 

Uleiul se pune la rece, atât cat este la rece, atât va fi si la cald, nu si va schimba volumul la cald dupã cum spun altii. Va rãmâne la fel.

 

Atunci cand schimbi uleiul la cutiile automate, de ce se face nivelul intre 40 si 50 de grade, daca nu-si modifica volumul?!

In TIS si ISTA scrie clar ca lasi uleiul sa ajunga la temperatura de functionare iar apoi opresti motorul, astepti 5 minute si verifici nivelul.

post-26584-0-66906300-1617372921_thumb.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ĂËtiu si eu ce scrie si la ce se refera teoria, reprodu acest lucru cu ulei la 100 grade si vezi cat ĂŽĂâ˘i modifica volumul.

 

Ce scrie in Tis si Ista, e scris de oamenii care au conceput acele motoare. Nu este de datoria mea sa fac teste. Poti sa le faci singur tu acasa si sa pui cat vrei si cum vrei in motorul tau. Este strict problema ta!

 

Sunt ferm convins ca procedura data de ei este cea corecta si nu alte baliverne.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

WIN60, am mai discutat noi problema asta in trecutul mult mai recent:

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/190390-cum-se-citeste-corect-nivelul-uleiului/

 

DJ Allexinno, tu compari mere cu pere!!

Sa inteleg ca in motor intra acelasi TIP de ulei ca in cutia automata??

Nu, evident!

Ma mir, ca nu te-ai intrebat asta inainte sa le compari.

Si poate conditia temperaturii uleului la anumita temperatura, la "automata" e pusa conditia din alte cauze: cum ar fi (foarte probabil) dilatarea anumitor componente in cutie, avand in vedere ca uleiul este impins de o pompa acolo.. / dar sunt atatea de luat in considerare ca, comparatia e puerila.. fara sens.

 

Eu unul mi-am spus parerea in linkul de sus si ramane neschimbata.

Zero probleme pana in prezent in legatura cu uleiul.

 

cipriansv89, daca esti asa convins ca nivelul uleiului se masoara la cald sau chiar temperatura lui de operare, DECE NU PUI cel putin un litru sau poate chiar doi de ulei la fiert pe aragaz sau altceva.., temp de 100 de grade, si masoara nivelul cu un bat la fiert si apoi la rece si ne spui si noua?

Eu nu am asa curiozitati ca nu o sa fiu uimit. Creste prea putin in nivel; ..poate 5%.

 

Pe joja intre maxim si minim e lipsa 1 litru de ulei RECE. Adica ala pe care il adaugati voi..

Chiar asa, ce va faceati da va spunea in carte ca uleiul trebuie adaugat doar fierbinte?? :) :))

 

Iar litru ala lipsa nu iese din nici un calcul ca fiind 5,10,15% lipsa ci chiar aproape 45% lipsa ulei din cat trebuie.

Ce inseamna asta?

Inseamna ca orice om normal poate vizual sa isi dea seama si alarma, daca e cazul (si e cazul) cand pe joja si in bord (mai recent) li se spune ca uleiul e la MINIM! Nu iti trebuie 7 facultati ca sa intelegi ca nu poti/ai voie sa pui mai mult de 1 litru dupa aceea avertizare!

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Alex, eu pe lângĂŁ partea teoretica am bĂŁgat si in practica, de ce crezi ca vorbesc pe topicul asta? Doar ca știu teorie? Atâta timp cat tu știi doar teorie dar nu ai testat, nu te bate cu pumnii in piept ca dupĂŁ vii cu coada ĂŽntre picioare. Fa i acest test cu ulei la 100 grade si dupĂŁ vin o aici sau in privat si spune mi ce ai constatat.

 

Bimmer 5% din 5 L intr un motor e nesemnificativ, adicĂŁ nu se vede, daca va face test va vedea cu ochii lui.

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Teoria e intr-o carte de fizica. Ce spune ISTA e chiar procedura ce se aplica in practica. Fiecare intelege cat poate.

 

Dar ce se intampla, Catalin?

Ti-e frica sa fierbi 2 litri de ulei sa vezi cu ochii tai?

Vezi ca in linkul pus de mine mai sus spre o alta discutie foarte foarte similara, daca nu MAI CONCLUSIVA, la sfarsitul topicului, eu am pus o captura de ecran tot din ISTA!

Ghici ce scrie acolo? Mai nimic despre temperatura; probabil nu conteaza, mai stii..

.. "tampitii" aia de ingineri au uitat sa scrie, te trimit la cartea masinii.. hmm.

 

Eu merg pe practica mea si a lui WIN60.

S-ar putea sa merite inteleasa logica..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Repet, inginerii de la BMW care au conceput si testat motorul, explica foarte clar in TIS si ISTA procedura de verificare nivel ulei.

NU trebuie eu sa testez nimic!

Daca voi aveti chef de teste, ca propun sa bagati degetele-n priza 220V si sa vedeti pe pielea voastra ce vi se intampla... asta daca tot nu credeti ce spun specialistii in domeniu.

 

Bimmer ca de obicei, bantui aiurea. Normal ca uleiurile nu sunt identice; la cutie se verifica intre 40-50 grade nivelul, iar la motor cand ajunge la temperatura de lucru, 90 grade, exact cum este explicata procedura.

 

Inca o data, am pus mai sus procedura celor de la BMW de masurare, nu cea inventata de mine!!!

Sincer, nu ma intereseaza parerile voastre neavizate si cred cu tarie ca pot face mai mult rau decat bine, unor oameni care se pierd usor in detalii si fac ce spuneti voi.

 

Sincer, daca ati ajuns sa contraziceti procedurile producatorului... este patetic.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

 

Bimmer ca de obicei, bantui aiurea. Normal ca uleiurile nu sunt identice; la cutie se verifica intre 40-50 grade nivelul, iar la motor cand ajunge la temperatura de lucru, 90 grade, exact cum este explicata procedura.

 

Inca o data, am pus mai sus procedura celor de la BMW de masurare, nu cea inventata de mine!!!

Sincer, nu ma intereseaza parerile voastre neavizate si cred cu tarie ca pot face mai mult rau decat bine, unor oameni care se pierd usor in detalii si fac ce spuneti voi.

 

Sincer, daca ati ajuns sa contraziceti procedurile producatorului... este patetic.

Flacau nu am spus ca tu bantui aiurea sau mai stiu eu.

Pana la urma nu stiu cine bantuie aiurea, cand citesti orbeste fie el si un manual de utilizare al autoturismului si NU INCERCI sa intelegi pentru tine ce se intampla cu adevarat!? Apoi nu prea poti sa intri pe forum si sa explic ceva cand te referi doar la manual, ca asta nu face nici o diferenta; toti care doresc pot sa deschida un manual sa citeasca. DAR nu toti sunt preocupati sau au fost preocupati de subiect; de aceea intreaba, poate altii stiu mai multe cumva.

Si tu ma critici pe mine..

 

Omule, manualul ala a fost scris simplusa te ajute sa intelegi dar nu sa iti spuna cum se repara sau FUNCTIONEAZA ceva!

Ca scriau ditamai cartile si tot nu se intelegea...

 

Dar asa e mai bine, te uiti in manualul de utilizare; e un inceput bun. ;)

 

"Normal ca uleiurile nu sunt identice; la cutie se verifica intre 40-50 grade nivelul, iar la motor cand ajunge la temperatura de lucru, 90 grade, exact cum este explicata procedura."

Tocmai, ca nu explica nici o procedura!

Deci nici sa nu te gandesti sa le apropii cand verifici nivelul uleiului in motor; mere si pere, cum spuneam.

 

Dar tu o sa te superi in continuare ca te-am corectat..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Un ulei semisintetic se dilata cam 7-10% intre 10-100 grade celsius. Intre -10 si 130 de grade variatia o sa fie si mai mare, 12-13%. Deci la 5 litri de ulei, asta inseamna 600 ml, sau jumate de joja intr-un caz extrem.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Un ulei semisintetic se dilata cam 7-10% intre 10-100 grade celsius. Intre -10 si 130 de grade variatia o sa fie si mai mare, 12-13%. Deci la 5 litri de ulei, asta inseamna 600 ml, sau jumate de joja intr-un caz extrem.

Mgi, ce motoare mai primesc ulei semi-sintetic?

Nici unul de la bmw, de ani de zile.

 

Ce ciudatenie, aici plusurile se aduna unde e incoerenta..

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu contrazic ce spune producatorul, tot uleiul se va scurge in baie pana la ultima picĂŁtura dupĂŁ câteva ore minim, faptul ca producatorul spune ca uleiul se poate verifica in “x” minute, ĂŽnseamnĂŁ ca in caz ca se aprindĂŁ martorul nu trebuie sa aștepți ore ca sa verifici si sa completezi in caz de nevoie, cam pe acolo e nivelul, ĂŽnsĂŁ daca mai stai câteva ore vei vedea ca va mai urca puțin nivelul pe joja.

 

Uleiurile despre care vorbim sunt full sintetic.

 

Dilatarea la 5,2 L la 100 grade este de maxim 100-200 ml, iar intr un motor nu se va vedea aceasta diferenta pentru ca atunci când verifici joja cu motorul fierbinte, in loc sa fie mai mult ulei pe joja din cauza ca este volumul mãrit din cauza temperaturii, va fi tot mai jos pentru ca nu este tot uleiul in baie.

 

Alex, faptul ca verifici uleiul la rece si pui pana la maxim pe joja, atunci când va ajunge la 100 grade, marja aia de 100ml nesemnificativa a schimbĂŁrii de volum este luatĂŁ in calcul de fiecare producĂŁtor, este o marja luatĂŁ pentru “ ghiolbanii care bagĂŁ ei ulei peste maxim la rece” .

 

Nimeni nu contesta ce zice producatorul, el vrea sa se asigure ca nu va gresi nimeni, niciodatĂŁ nu va spune modul de calcul pentru a ceea ce spune, dar ĂŽntotdeauna in calculele producĂŁtorului este luatĂŁ o masura de siguranța, nu va zice nimic ca sa fie la limita, de fapt pana la limita mai este puțin. Nu ĂŽnseamnĂŁ ca noi trebuie sa depĂŁșim limita aia, dar a verifica uleiul la rece si a completa pana la maxim nu este gresit.

 

Producatorul spune ca reviziile se fac la 2 ani sau 30.000 km, de ce le faci la mai puțin? De ce contești ceea ce spune producatorul prin a schimba uleiul la mașina ta mai devreme? 😊

 

Putem sa dezbatem sute de ore, nu vreau sa imi dai dreptate.

 

Nu exista o procedura “ corecta “. Se poate numi o procedura data de producĂŁtor in verificarea uleiului, nu ĂŽnseamnĂŁ ca doar aia este cea corecta, aia este sigura, adicĂŁ sa nu fie mai mult ulei sau mai puțin.

 

Cu uleiul la maxim pe joja la rece, niciodatĂŁ nu a fost peste maxim la 10-15 minute dupĂŁ oprirea motorului, pentru ca este logic ca nu are cum.

 

Sdc si pe idrive este ĂŽntotdeauna la verde maxim, exact cum ĂŽl pun la rece.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Mgi, ce motoare mai primesc ulei semi-sintetic?

Nici unul de la bmw, de ani de zile.

 

Ce ciudatenie, aici plusurile se aduna unde e incoerenta..

 

Unde anume vezi tu incoerenta?

 

La uleiuri sintetice n-am gasit datele. Daca le gasesti tu, by all means, pune informatia aici.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.