Jump to content

M54B22 consum ulei


miu 5er

Recommended Posts

Salut la toata lumea,

 

Sunt cam nou pe aici. Am un E39 520i din 2001 cu motorul M54B22 si 170 CP(benzina). L-am achizitionat acum 3 luni si are 217000 KM. Dupa ce am eliminat toate peroblemele de pierderi ulei(avea multe garnituri imbatranite), constat ca consuma ulei(circa 250-300 grame/600 KM). De cum am luat-o, am schimbat uleiul si am pus 5W30 Castrol EDGE. Zilele asetea am vazut ca mai este un tip de CASTRO 5W30(MAGNATEC). Mai am vreo doi prieteni cu aceasi masina si motor(M54B22 seria 5). Unul are 175000 KM si consum 1.5L/1000KM, iar celalalt 180000 KM si cam la 4000/1L ulei. Nici una din masini nu scoate fum deloc, si de mers merg foarte bine.

Ceilalti doi prieteni de ai mei folosesc ulei 10W60 CASTROL. Stiu ca mai toata lumea zice despre motoarele de BMW ca consuma ulei, dar eu cred ca este ceva in neregula in motor. Mai are cineva problema la tipul asta de motor? Credeti ca trebuie segmentare? Poate ar trebui sa pun 5W30 MAGNATEC si nu EDGE cum am acum?

Link to comment
Share on other sites

parerea mea e ca 5w30 e cam subtire pt masina ta. eu zic sa treci la 5w40 sau 0w40.

eu am E39 M54B25, si folosesc ulei BMW 0w40. am 120.000 km si imi consuma cam 1 litru la schimb/15.000 km;

s-ar putea sa nu iti lucre valva PCV si sa-ti bage vaporii de ulei in admisie inapoi si sa ii arda, in loc sa-i condenseze si sa-i deverseze in baia de ulei.

cam asa se explica consumul de ulei mare la M54. vezi ce-i cu ea.

cu ocazia asta, o sa-ti dea si joja jos, e multa mizerie acolo unde deverseaza valva PCV, ar fi bine sa ti-o curete, de obicei e colmatata.

valva pcv deverseaza uleiul condensat in apendicele jojei de ulei.

vezi pozele

bafta !

post-33478-0-20908900-1308855776_thumb.png

post-33478-0-00824300-1308855796_thumb.png

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

parerea mea e ca 5w30 e cam subtire pt masina ta. eu zic sa treci la 5w40 sau 0w40.

eu am E39 M54B25, si folosesc ulei BMW 0w40. am 120.000 km si imi consuma cam 1 litru la schimb/15.000 km;

s-ar putea sa nu iti lucre valva PCV si sa-ti bage vaporii de ulei in admisie inapoi si sa ii arda, in loc sa-i condenseze si sa-i deverseze in baia de ulei.

cam asa se explica consumul de ulei mare la M54. vezi ce-i cu ea.

cu ocazia asta, o sa-ti dea si joja jos, e multa mizerie acolo unde deverseaza valva PCV, ar fi bine sa ti-o curete, de obicei e colmatata.

valva pcv deverseaza uleiul condensat in apendicele jojei de ulei.

vezi pozele

bafta !

Tot ceea ce inseamna valva PCV(epurator si furtume adiacente) am schimbat nou pe original. Insa singurul lucru care nu stiu daca a facut mecanicul, nu stiu daca a curatat si tija in care se infinge furtumul care aduce uleiul inapoi in baie.

Legat de tipul de ulei folosit: de ce totusi fabricantul recomanda 5W30??

Crede cineva ca pot fi de vina segmentii??

Link to comment
Share on other sites

+1

Salutare,

Tocmai am verif din nou nivelul la ulei, si am constatat ca este tot mic. Am mai pus 250grame. Abia acum e la fel ca inainte sa fac cei 600KM. Deci consum 500 grame la 630KM. NASHPA. O sa verific daca este infundat returul de ulei de la epurator si daca nu e, o sa schimb uleiul pe 5W40. Este foarte curios: nu scoate fum deloc, merge impecabil, consumul de benzina este ok, adik 8 afara si 13 oras....dar consuma 500grame ulei la 600KM.

Mai astept pareri daca mai aveti....Oricum multumesc pentru sfaturi.

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Tocmai am verif din nou nivelul la ulei, si am constatat ca este tot mic. Am mai pus 250grame. Abia acum e la fel ca inainte sa fac cei 600KM. Deci consum 500 grame la 630KM. NASHPA. O sa verific daca este infundat returul de ulei de la epurator si daca nu e, o sa schimb uleiul pe 5W40. Este foarte curios: nu scoate fum deloc, merge impecabil, consumul de benzina este ok, adik 8 afara si 13 oras....dar consuma 500grame ulei la 600KM.

Mai astept pareri daca mai aveti....Oricum multumesc pentru sfaturi.

Stai linistit nu are nimic motorul ...E doar BMW si deh cam consuma benzina si ulei...Ma confrunt cu aceeasi problema(E39 520I 1997)...De vreo luna de zile pun 1 litru/saptamana(Castrol 10w40 Magnatec)...Dupa 4-5000 de km il bea nu il mananca...Am mers la cineva s-a uitat la motor si nu a gasit nimic nelalocul lui.Am schimbat si eu PCV-ul(cu toate ca-si facea treaba) si un furtun, acum de curand + garnitura de la capacul culbutorilor si nu am rezolvat nimic... Motorul tot bea ulei...Cred ca am sa incep sa-i pun nene in benzina ca e culmea situatia ...Ma scoate si pe mine din toti dracii pamantului...Si mai zici BMW...Ne face de ras Skoda la capitolul asta,sincer...da-o-n ma-sa de treaba!

Edited by Cosminas
Link to comment
Share on other sites

magnatec e un ulei foarte slab, semisintetic. isi pierde calitatile dupa 4-5000 de km si de aia il "bea".

Incearca un ulei sintetic full, si macar ar trebui sa inceapa sa il "bea" mai tarziu si mai putin.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca nu e relevant ca punem CASTROL MAGNATEC sau EDGE. Eu de exemplu pun 5w30 CASTROL EDGE si tot 1litru la 1000km imi papa. Poate sa conteze ceulei folosesti in ani de zile si multi KM. Parerea mea ca daca un motor este OK nu ar trebui sa consume deloc ulei. Teoria asta ca si BMW spune ca e normal sa consume motoarele lor ulei , eu zic ca este vrajeala. Toate motoarele au aceleasi principii de functionare: pistoane , segmenti , axe cu came etc. Unele au mai multi sau mai putini senzori sau componente electronice. Partile mecanice daca sunt in bune conditii nu au voie sa piarda ulei sau sa consume.

Cineva a zis ca la masinile noastra(bmw 520i din 2001) ar putea fi uzati numai segmentii de ungere si ca pe acolo scapa ulei si il arde. De aici rezulta ca testul de compresie este ok si cel de leak down. Alte pareri???

Link to comment
Share on other sites

te inseli. Conteaza foarte mult. Si da e posibil ca tot la fel sa iti manace la 1000 de km, dar va incepe mai tarziu.

Diferenta este la capacitatre de rezistenta la oxidare. UN ulei oxidat nu mai unge. > . temperaturi mai mari > .. se arde..

 

Si aici e diferenta intre ulei sintetic de calitate si unul semisintetic. Unul sintetic isi pastreaza proprietatile mult mai mult timp.

 

 

 

Daca era din cauza motorului iti manca dupa primul km de la schimb.

 

E foarte posibil sa fi nimerit un edge contrafacut. LA nivel Eu se estimeaza ca 30% din piata sunt uleiuri contrafacute. Asta e medie EU, in Romania probabil e mai mult. Deci ai o sansa din 3 sa pui in masina ulei substandard. Asata inseamna ca se va oxida mai repede, isi pierde prorpietatile mai repede si din momentul ala incepe sa il consume.

Dar la tine, la ce motor ai boala lor cea mai frecventa e valva PCV. De multe ori se colmateaza, chiar daca nu e crapata complet. Si ea exact recupereaza vaporii de ulei si ii trimite in baie. NU lucreaza cum trebuie, nu recupereaza nimic si de aici consumul..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

parerea mea e ca 5w30 e cam subtire pt masina ta. eu zic sa treci la 5w40 sau 0w40.

eu am E39 M54B25, si folosesc ulei BMW 0w40. am 120.000 km si imi consuma cam 1 litru la schimb/15.000 km;

s-ar putea sa nu iti lucre valva PCV si sa-ti bage vaporii de ulei in admisie inapoi si sa ii arda, in loc sa-i condenseze si sa-i deverseze in baia de ulei.

cam asa se explica consumul de ulei mare la M54. vezi ce-i cu ea.

cu ocazia asta, o sa-ti dea si joja jos, e multa mizerie acolo unde deverseaza valva PCV, ar fi bine sa ti-o curete, de obicei e colmatata.

valva pcv deverseaza uleiul condensat in apendicele jojei de ulei.

vezi pozele

bafta !

 

5 e vascozitatea uleiului w30 e indicele de rezistenta termica.....daca pune 0w40 e mai subtire!

nu se poate sa consume asa mult ulei 1l la 1000 km...ar trebuie sa scoata fum masina ca un diesel, si eu am avut castrol edge 5w30, am facut 3000 de km cu el si cum a venit vara l am dat jos si am bagat 10 w40, am inceput sa aud tot felu de sunete la motor dupa ce se incalzea motorul..

Edited by darius_x
Link to comment
Share on other sites

te inseli. Conteaza foarte mult. Si da e posibil ca tot la fel sa iti manace la 1000 de km, dar va incepe mai tarziu.

Diferenta este la capacitatre de rezistenta la oxidare. UN ulei oxidat nu mai unge. > . temperaturi mai mari > .. se arde..

 

Si aici e diferenta intre ulei sintetic de calitate si unul semisintetic. Unul sintetic isi pastreaza proprietatile mult mai mult timp.

 

 

 

Daca era din cauza motorului iti manca dupa primul km de la schimb.

 

E foarte posibil sa fi nimerit un edge contrafacut. LA nivel Eu se estimeaza ca 30% din piata sunt uleiuri contrafacute. Asta e medie EU, in Romania probabil e mai mult. Deci ai o sansa din 3 sa pui in masina ulei substandard. Asata inseamna ca se va oxida mai repede, isi pierde prorpietatile mai repede si din momentul ala incepe sa il consume.

Dar la tine, la ce motor ai boala lor cea mai frecventa e valva PCV. De multe ori se colmateaza, chiar daca nu e crapata complet. Si ea exact recupereaza vaporii de ulei si ii trimite in baie. NU lucreaza cum trebuie, nu recupereaza nimic si de aici consumul..

Am scris mai sus ca valva PCV(epuratorul de gaze) a fost schimbata, inclusiv toate furtumele aferente(toate pe original BMW). Intr-adevar zilele trecute am scos si suportul jojei de ulei si am curatat partea de jos cu perete dublu(era un pic colmatat dar nu complet ca sa zic ca nu mai trecea ulei pe acolo). O sa vad de acum ce consum am. Dar, totusi este posibl ca in 1000 de km prin acel epurator sa treaca 1L de ulei??? Eu zic ca in momentul in care valva asta ar fi blocata, ar intra ulei in admisie, care ar ajunge in camera de ardere. In aceste conditii eu zic ca si motorul ar merge prost(motorul merge fff bine). Pareri???

Link to comment
Share on other sites

daca vrei sa fii tu linistit fa-i un test de compresie, leak down nu cred ca gasesti usor in romania.

 

Altfel cum ai verificat daca ai pierderi prin alta parte ?

Oricum uleiul ala semisintetic nu are ce sa caute la tine in motor.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

daca vrei sa fii tu linistit fa-i un test de compresie, leak down nu cred ca gasesti usor in romania.

 

Altfel cum ai verificat daca ai pierderi prin alta parte ?

Oricum uleiul ala semisintetic nu are ce sa caute la tine in motor.

Masina nu pierde nici un gram de ulei(cel putin nu se vede pe nicaieri, blocul e curat, scutul si nici o pata pe jos). Ce ulei recomanzi tu? Am facut test de compresie si e super ok(toti cilindrii). Pe de alta parte la un amic de al meu care are exact acceasi problema(consum de ulei 1.5L/1000KM), teava de esapament are extrem de multa funingine neagra. La mine foarte putin cu funinginea. M-am uitat la alte masini cu acelasi motor si toba de esapament era curata(ruginie). Stiti pe cineva care a segmentat un motor la fel(benzina, 6 cilindri cu dublu vanos)???

Link to comment
Share on other sites

magnatec e un ulei foarte slab, semisintetic. isi pierde calitatile dupa 4-5000 de km si de aia il "bea".

Incearca un ulei sintetic full, si macar ar trebui sa inceapa sa il "bea" mai tarziu si mai putin.

10w-40 sunt de acord cu tine ca e semisintetic dar 5w-40 care e full sintetic de ce bea?...o sa incerc schimbul asta si 5w-40 Edge sa vedem care-i diferenta...

Link to comment
Share on other sites

Uleiurile semisintetice sunt uleiuri minerale aditivate puternic, de aceea se consuma repede si de multe ori fara prea multa funingine, mai ales daca ai un catalizator in stare buna! Daca si pe cel sintetic il papa, atunci verifica-i compresia, daca esti sigur ca prin alta parte nu scapa ( baie, buson, semering, capac, etc.).

 

Consumul de ulei pe care il am eu (M54B25) este de 500ml la 15kkm (cand fac schimbul), exact acea jumatate de bidon care imi ramane dupa ce fac schmbul (6.5L imi intra).

Link to comment
Share on other sites

daca vrei sa fii tu linistit fa-i un test de compresie, leak down nu cred ca gasesti usor in romania.

 

Altfel cum ai verificat daca ai pierderi prin alta parte ?

Oricum uleiul ala semisintetic nu are ce sa caute la tine in motor.

 

De obicei cand mananca 500-1000 grame la 1000-1500 km, nu prea conteaza ce ulei pui pentru ca in 6000-8000 km il "schimbi" prin completare si oricat de prost ar fi tot nu apuca sa isi piarda proprietatile.

Magnatec-ul ala e bun la M50 schimbat la 5000-8000 km. Fostul e36 al sora-mi nu servea deloc magnatec High Mileage, in schimb 528-ul papa 1l la 2000 km de 5w-30 original BMW.

Am comandat PCV-ul cu toate furtunele , inclusiv piesa aia distribuitoare la galerie . Sper sa am timp sa le schimb , desi ma indoiesc sa rezolv problema.

Tot asa are funingine pe evacuare, desi nu fumega deloc nici la pornire nici in mers.

Solutii nu prea sunt nici la M52 / M54 pentru ca la utilizarea de ulei gros face vanos-ul figuri si trage prost. Cred ca problemele sunt de pe la supape /ghiduri. ( evident daca PCV-ul, garnitura capac sunt bune si nu curge pe nicaieri)

La M52 mai exista problema cu nikasil-ul si ca sa scapi de consumul de ulei , schimbi blocul cu totul.

 

O alta cauza a consumului , dar e pura speculatie deocamdata, trebuie sa o testez, ar fi vanos-ul. Din ce am citit garniturile originale de la vanos nu tin mai mult de 30.000 km si majoritatea e36/e39 pe care le-am condus peste 150.000 km erau cam lesinate pana in 3000 ture (prima simptoma de vanos care nu functioneaza si la cazurile mai grave rontaitul specific). Nefunctionand cum trebuie distributia variabila ma gandesc ca ar avea o legatura cu consumul de ulei.

Link to comment
Share on other sites

Din vanos-ul propriu zis evident nu are de unde sa apara consumul chiar fara garnituri in el. Eu ma refeream la faptul ca rolul vanos-ului este de a misca axele cateva grade si cand nu merge cum trebuie, apar scapari pe langa supape/semeringuri pentru ca harta de injectie/ aprinderea e optimizata pentru un anumit defazaj al axelor si realitatea e alta. E ca si cum ai avea distributia sarita de la punct cand vanos-ul nu isi face treaba si ma gandeam (teoretic) ca ar duce la un consum de ulei.
Link to comment
Share on other sites

Asa stiam si eu dar e ciudata tare problema. Si aici pe forum si pe afara sunt o gramada de cazuri , compresia in parametrii, garnituri schimbate , CCV/PCV noi, nu curge pe nicaieri, ulei original si masina tot consuma 1l / 1000 km. Pe undeva tot ajunge in cilindri pentru ca evacuarea are ceva mai multa funingine decat ar trebui. Si nu vorbesc doar de M52 (daca e nikasil e compresia varza, se vede imediat ) sunt multe M54 . Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

si a mea consuma la fel cand am luat-o. Am mers cu ea in service, au spalat bine de tot motorul, ca la carte, la tine daca e cazul sa dea scutul jos ( eu nu aveam), sa spele si pe acolo si sa faca o tura cu ea pe loc. Atunci vii sa spui ca nu scapa pe nicaieri .. dar pana atunci ca se uita asa.si pare totul curat, . e foarte inselatoare treaba.

Erau 2 insi care cautau cu lampite dinalea UV mm cu mm.

 

 

 

Au schimbat garnituri si ce mai trebuia si acum treaba sta cam asa..

Cu un ulei bun, 5-6k km nu consuma un gram, apoi incepe sa il manance. Dar nu 1l/1000 de km, ci poate 1.5l - 2 maxim pana al urmatorul schimb care il fac de regula la 10k sau putin peste. Depinde si de talpa in perioada aia, cateodata daca nu am drum lung si loc sa o calc vreme indelungata, manaca doar 1l intre schimburi.

Cu motul sintetic 5w-40 sta si mai bine, gen 8k km nu e nevoie sa completez.

Semisintetice (la mine merg si astea, la M50, gen Liqui Molly 10w-40, sau Motul 10w-40, cam 6 k km tine veselia, dar apoi e ok.

Sunt multe locuri pe unde poate pierde ulei, dar daca nu procedezi asa nu le gasesti. Nici la mine nu era mare lucru vizibil. Era un pic de ulei pe compresorul de AC si atat. De fapt curgea de la capacul de la supape, dar pe bloc nu se vedea nimic, ca M50 e putin inclinat si verticala de pe margine era fix peste compresor.

Nici pe AC nu era mult ca era vara, mergea ala des si compresorul pe alocuri atinge si 900 de grade, se ardea tot..

 

 

 

 

 

De segmentat nu segmenteaza nimeni motoarele astea, ca e mutl prea scump, pur si simplu iei altul. O segmentare e lejer un 1000 de euro piese, basca manopera. la ora asta iei si m54 de 3l cu mult mai putin..

 

Singurii care fac segmentari sunt si cei care fac tuning, gen mai adauga o turbina, un compresor si oricum sapa adanc in maruntaie.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

daca nu il speli bine si are depuneri de 10 ani, e mai dificil. Cel putin clasica garnitura de capac o inlocuiesti, dar restul sunt mai greu vizibile. mao ales daca scapa doar in mers si la turatii.

oricum la carte zic astia ca 1l/1000 de km e inca in parametri motorul cica, dar sincer i-as da foc daca ar consuma atat.

E clar ca ca motoarele benzina bmw cel putin cele pana in 2003 au mancat ulei intodeauna, mai ales la talpa, dar totusi mie mi se pare enorm 1l/1000 de km. chiar si pentru un 6L marisor de 3l..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

N-ai cum sa nu observi unde curge cand papa 1litru la 2000 km. Si cand ai funingine pe evacuare il arde , asta e clar. Problema e ca trage bine motorul si testul de compresie e in parametrii.

La fel si la mine: cansuma 1L/1000KM si nu curge , merge fff bine , epurator si furtume noi pe original ,. Am doar mai multa funingine pe teava de esapament. Un prieten de al meu se duce miercuri si face segmentare(2.2L M54 benzina). Mecanicul nostru zice ca sunt dusi doar segmentii de ungere. Voi reveni cu detalii. Este un topic si aici pe forum despre segmentii de ungere la motorul de 2.2L. L-a scris un baiat cu ID: luci77III. Poate cititi si voi sa spuneti niste pareri.

Link to comment
Share on other sites

eu tocmai am schimbat uleiul a 2a oara de cand am cumparat masina, il schimb cam pana in 10k km, conform jojei pana sa il schimb nu scazuse deloc nivelul(vizual nu mi-am putut da seama), de unde trag concluzia ca poate a papat in jur de 100-200gr cred...merg destul de mult pe autostrada la viteze constante de 140km/h dar vede si destul de des turatii de pana la limita in S sau manual, mai merg in weekend-uri in zone fara camere si trafic si ma mai joc. Folosesc ulei BMW 5w40 iar proprietarul dinaintea mea folosea Castrol 5w40, sper sa o tina obiceiul asta. E normal totusi ca in timp, cu cat se aduna km, sa inceapa sa consume ceva mai mult, al meu are 60k km deocamdata, dar din ce am citit si eu pe alte forumuri, asa cum au zis si ceilalati colegi, M54(mai ales 330i) se pare ca este renumit pentru apetitul mare pentru ulei, multi indicand un consum de 1L la cca 4-5k de km, este indicat de asemenea schimbarea PCV-ului la cel mult 110-120k de km sau trecerea la 10w40, dar asta deja pe la pragul de 200k km.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.