Jump to content

Primul meu BMW


mecea

Recommended Posts

ai BSI ? daca da mai schimbi uleiul intre reviziile incluse ?

 

pe mine ma bate gandul sa ii fac o schimbare de ulei, din cei 11.000 vreo 5000 sunt extraurban la un regim relaxat, dar totusi e vorba de primul ulei, si nu prea stiu ce ulei sa iau, la reprezentanta ma gandesc ca au sa-mi ceara preturi "premium" si pe aicea toate lumea tipa sa te feresti de uleiul OEM, plus ca in manual nu scrie decat 5w30 sau bmw longlife04, nimic de norma acea nu am gasit.

 

Da, am BSI. Eu il lasam cat zicea el, pana in ultimii 5000 de km. Deci cam schimb pe la 20k km plus minus, pe acolo.

 

Si la mine, destul de mult merg pe afara, drum intins, autostrazi.

 

Eu schimb uleiul la reprezentanta. Asa voi face si dupa ce se termina BSI. Doar filtrul de aer il schimb eu, preventiv nefiind inclus in BSI. E 600 de mii doar inlocuirea lui care se face in fix 5 minute.

Link to comment
Share on other sites

Nu. Odata, cand mai aveam vreo 6 mii mi-a zis sa vin mai tarziu, pe la 2000km insa tot pe la 4000-5000km ramasi ma duc.

 

De obicei ma gandesc la schimbat cand scade sub 5000km pentru ca atunci scade din 100 in 100 de km si ma...streseaza :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

am trecut inapoi la gumele de vara, am aproape 17000 km, masina merge senzational si sunt extrem de multumit de ea.

 

probleme ar fi doua, ambele par a tine de electronica :

 

1.placutele de frana pe spate indica 2200 km pana la schimb > cand am luat x1 s-au masurat si aveau cam 8-9mm din cei cca 13mm cu care vin de noi ... cele din fata indicau 19000 cu uzura sub 25%, 10mm vs cei 13mm initiali, la un calcul elementar ar fi trebuit sa arate macar 40-50k, asta exceptand cazul in care calculatorul a anticipat venirea verii si adoptarea unui stil de condus ultraagresiv cu frane dese dese :hyper:

 

2. Sistemul de monitorizare a presiunii in pneuri nu functioneaza.

 

O sa le verifice pe amandoua la revizie in cam 1/2 sapt.

 

Surpriza a fost ca s-au uzat pe spate mai mult decat pe fata in conditiile in care s-a mers cu masina incarcata destul de rar.

Link to comment
Share on other sites

la m3/5 probabil, in rest sa fim seriosi, poate un 60/40, sistemul de franare e mai mare pe fata tocmai pentru asta, dar masina are totusi EBD de unde si surpriza.

 

lol, discurile sunt mai mari pe fata, deoarece, atunci cand franezi, greutatea masinii merge in fata la decelerare si deci este nevoie de o forta mai mare pentru a contracara acest aspect.

 

Nu are legatura cu distributia greutatii, care oricum, este aproape 50/50 la bmw.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Vroiam sa scriu exact ce a scris Pole. Distributia greutatii e 50/50, inclusiv la alea vechi, gen E34. Din cate stiu la modelele mai noi s-au orientat spre ceva gen 47/53, dar oricum foarte aproape de 50/50.

 

Ce zicea d-rive ca se tocesc gumele pe spate e fiindca la plecare de pe loc are loc efectul invers fata de franare, greutatea se muta pe spate. De aceea la masinile tractiune fata, in ciuda greutatii motorului si a cutiei, la plecarea de pe loc se lasa pe spate, ridica rotile fata in sus si rup aderenta foarte usor (dau in gol de pomana chiar si la o motorizare slaba).

Fiindca greutatea se muta pe spate, masina va apasa mai tare pe cauciucuri si forta de frecare va fi mai mare pe rotile spate decat cele fata.

 

In functie si de cat de greu ai piciorul drept, gumele pe spate se vor toci mai repede sau nu, dar la o masina RWD se vor toci oricum mai repede decat cele pe fata. De aia trebuie rotite din cand in cand.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

pe 30.03.2012 am ajuns cu masina in service sa verifice placutele, si martorul de pana, am avut pana si nu s-a aprins nimic in bord, toate bune si frumoase, s-a facut si revizia, masina avea 17341 km, senzorul indica uzura la ulei, s-au verificat placutele, si in schimb la martorul de pana nu s-a gasit nici o eroare in bord, suplimentar exista actiune pentru inlocuire macara geam dreapta fata, si in urma unor erori de electronica au zis ca trebuie sa inlocuiasca caseta de directie, in consecinta a ramas ca eu sa revin cand primesc ei piesele, si pana atuncea sa se intereseze la BMW de posibilele probleme cu martorul de pana, una din solutiile oferite de ei pe moment a fost resoftarea masinii, dar nu mai aveam eu timp sa stau pentru ca dura peste 2 ore procesul.

 

doua saptmani mai tarziu am revenit sa puna caseta de directie, macaraua de geam nu venise inca, au resoftat masina, ceea ce a rezolvat problema cu senzorii la placutele pe spate, dar in continuare martorul de pana nu functiona ... a ramas sa vb iarasi la BMW si cand revin si pentru macara sa reia teste/incercari/bla bla

 

inca peste 2 saptamani, 04.05.2012, am venit pentru macara, pentru martorul de pana au iesit cu masina in plimbare, au incercat variante, de pomana, facuta presiunea pe urma scos presiunea din roata pana la 0.8-1bar si nimic ... s-a deschis o sesizare PUMA si asa a ramas ... am sunat la BMW romania pe 18.05.2012, dupa ce in prealabil am verificat la motor ag ca nu se primise nici un raspuns de la bmw, si l-am nimerit pe dorel(Bogdan Oprescu) nesimtit, tupeist, arogant si dezinteresat ... am sunat din nou sa incerc sa vorbesc cu cineva sa reclam atitudinea lui dorel, dar nu era nimeni disponibil, domnisoara de la receptie mi-a notat insa numarul de telefon si pe 21.05.2012 am fost sunat de domnul Costin Vasilescu, aftersales manager, care si-a cerut scuze pentru atitudinea colegului, s-a scuzat ca nu e in tara, dar ca revine joi, si ca oricum se va ocupa din acest moment de situatia mea sa se rezolve cat mai repede, astazi 30.05.2012 in sistem in continuare nu exista nici un raspuns iar bmw romania continua sa o scalde cu nepasare ... stiu de la un prieten care a lucrat la bavaria ca pentru a se primi un raspuns din germania la acea sesizare mai intai intrebuie sa scrie cei de la biroul local, tehnic, unul pe care am auzit ca l-ar chema vlad scripcaru, dar cei din romania stau si se scarpina linistiti intre buci ca in definitv la multinationala salarul curge si nu au de ce sa se grabeasca.

 

asta asa din seria cu masini premium si servicii romanesti, sincer m-as fi asteptat la asa o atitudine "constructiva" de la un dealer si in nici un caz de la biroul reprezentantei, surprinzator cei de la dealer au fost foarte saritori si nu am ce sa comentez la adresa lor, ba din contra.

 

va continua

 

ps:m-ar interesa daca cineva cu F10/25 a avut pana si cum a aratat in bord acest lucru.

Link to comment
Share on other sites

Caseta de directie nu se manifesta deloc, intre aia veche si asta noua nu am sesizat atuncea nici o diferenta, ei au zis ca electronica casetei nu comunica corect cu softul de diagnoza, asta daca am retinut corect, si de aicea apareau erori, ce sunt sigur este ca problema a fost de electronica si nu mecanica, cum insa nu puteau inlocui doar electronica de pe caseta, s-a schimbat caseta cu totul.
Link to comment
Share on other sites

Ce m-a deranjat, iarasi insa tine de BMW si nu de dealer, cand s-a facut constatarea s-au comandat caseta si macara geam, amandoua cu termen de livrare in 1 saptamana, cu toate astea caseta a venit in 2 saptamani, iar macaraua in chiar 4 saptamani. La macara iarasi nu au fost probleme, dar era actiune de la BMW venita, mi s-a parut ciudat ca nu au anuntat proprietarul si au asteptat sa ajung in service practic. Din ce am inteles daca aveam probleme cu macaraua, modul de manifestare era ca nu se mai ridica geamul, ar fi fost superb sa raman asa, nu ? Din fericire nu a fost cazul, dar repet deranjant modul in care BMW a tratat situatia, stiind ca este o problema, avand o actiune in service > nu m-au anuntat.

 

@alex

 

nu functioneaza asa, in fata mea a fost un alt x3 f25, venit pentru intretinere, a venit inaintea mea, a plecat inaintea mea, de ce nu i-au bagat-o lui ? fiind vorba de o eroare de electronica, cei de la biroul local ar fi vazut pe tester, sau vrei sa mergi cu teoria conspiratiei suficient de departe incat sa crezi ca cei din service sunt intelesi cu cei de la garantii de la bmw romania ?

Link to comment
Share on other sites

mie mi-au schimbat turbina la x3 2.0d/ 2011 la 17,000, s-a blocat/ gripat mecanismul ce comanda geometria variabila. corpul turbinei arata foarte ruginit, crec ca e o problema cu materialul din care sunt facute.

este diferenta intre actiunea de service, care nu presupune rechemarea in service, se rezolva cand se preznta pt altele si recall, cand te cheama pt una - alta. la recall am vazut acum ca e o moda sa-ti spna ca au o actiune sa-ti schimbe ceva gratis nu ca ar fi o problema. eu pastrez x3-ul ca nu am ce sa iau in loc nevestei, restul de bmw-uri le dau, mi-am luat un cayenne diesel, nu sufera comparatie cu x5-x6.

Link to comment
Share on other sites

@robys

 

Sa faci +1 sau sa-ti versi frustrarile poti sa o faci unde ai tu chef, as aprecia daca nuo faci aicea

 

@doru

 

Cum a cazut turbina ? A dat ceva semne inainte ?

Cum de ai renuntat la 525 ca parca erai foarte multumit ? Ai vreun review la cayenne pe undeva ? Oricum sa-l stapanesti sanatos.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

mecea:

uite-asa din senin s-a aprins mesaj de eroare motor..."drive carefully"...alea...alea.

pe tester a dat ca servo de la geometria variabia nu-si face toata cursa. intr-adevar aia era, gripat mecanismul in rugina in turbina, nu in caseta cu mecanismul. vai de viata ei, masina noua. turbina era ruginita de ziceai ca are 800 de ani, rugina din aia cu coji. afumata nu era. au schimbat turbina cu totul. am vrut sa dau x3-ul si sa iau range rover evoque sau audi q5, ambele insa au review-uri mai slabe decat x3 asta. am sa cumpar o extensie de garantie si termin. intre timp mai vedem. de mers merge bine.

ce vreau sa spun insa este ca au luat-o razna rau cu calitatea in general iar motorul diesel de 177cp e praf, numai mie mi-au crapat doua, unul la 10,000 (biela) si asta la 17,000 (turbina).

re: cayenne

ce review frate, n-am mai pus ca ma enervam cat mi-am f--- norocul cu astia de la bmw. uite aici review:

 

http://img338.imageshack.us/img338/4946/dsc00734l.jpg

http://img193.imageshack.us/img193/1048/dsc00719ti.jpg

Edited by fbdcnt
Link to comment
Share on other sites

e un v6 de 245 cp, merge racheta dar din harta, cred ca are o gaura dupa care se infurie rau si sare in sus. consumul e spectaculos, 10.5 in oras in loc de 14,5-16 la x5- x6. la sosea e la fel cu bmw, 11 fugarit. in general are un temperament f nevricos spre deosebire de bmw care e liniar si plictisitor. Edited by fbdcnt
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.