BMWClub: Ajutor incepator - Marsarier + Rampa - BMWClub

Jump to content


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Ajutor incepator - Marsarier + Rampa Rate Topic: -----

#1 User is offline   warp 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 10
  • Joined: 02-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 06 August 2011 - 10:53

Salut!
Am carnet de cateva zile, masina la fel. Un E36 - M43B16. E a doua oara cand o conduc. Buuun.

Aseara am gasit un loc de parcare mai ciudat, in sensul ca era putin in panta. Am intrat OK ocolind un obstacol, dar ca sa o potrivesc cu spatele in fata obstacolului (gard jos) a trebuit sa dau cu spatele.
Practic a trebuit sa fac o pornire din rampa mergand cu spatele, masina fiind pe benzina si avand tractiune pe spate(eu facand scoala pe un diesel/tractiune fata). Asta in timp ce trebuia sa rotesc si volanul ca sa o potrivesc unde trebuie.
Am incercat sa ma folosesc de frana de mana, sa accelerez si sa dau drumul la ambreiaj pana la cuplu.. dar nu cred ca mai trebuie sa mentionez ca mi s-a oprit motorul de vreo 4-5 ori :sorcerer:
Cum ar trebui procedat intr-o astfel de situatie? Pareri? Sugestii? Reclamatii? :wacko:

Multumesc frumos!
0

#2 User is offline   Sedan 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 223
  • Joined: 30-October 10
  • Gender:Male
  • Location:Europa

Posted 06 August 2011 - 11:15

nu se mai fac opriri si porniri din rampa la scoala?

Quote

Am incercat sa ma folosesc de frana de mana, sa accelerez si sa dau drumul la ambreiaj pana la cuplu.. dar nu cred ca mai trebuie sa mentionez ca mi s-a oprit motorul de vreo 4-5 ori
Dai si drumul usor la frana de mâna când faci manevra asta? Sper sa nu te jignesc, dar ma întreb, pt ca nu scrii si ca dai drumul la frâna.
0

#3 User is offline   Stanky 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 91
  • Joined: 19-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Posted 06 August 2011 - 11:26

Asta cu frana de mana nu mi se pare ok, mai ales ca esti incepator, iti da inca un lucru la care sa fii atent. Cel mai bine e sa lasi ambreiaju pana in punctu in care scade putin turatia, apoi accelerezi usor si cand esti gata sa pornesti, lasi usor ambreiaju pana in punctu in care o ia masina din loc si nu mai mult, daca il lasi mai mult de atat ori iti moare motorul ori iti sare masina de sub tine si te trezesti in cel din spate.
Oricum nu-ti fa griji ca toti am trecut prin asta ;) , gaseste un loc mai pustiu si exerseaza pana iti cunosti masina.

Succes :good:


Am uitat sa iti spun sa nu faci ca la scoala unde te invata sa mergi cu spatele numai din ambreiaj ca la motoru de bmw nui place sa fie subturat si chinuit asa ca ajuta-te usor din acceleratie sa nu scada turatia pana trepideaza.

This post has been edited by Stanky: 06 August 2011 - 11:30

0

#4 User is offline   warp 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 10
  • Joined: 02-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 06 August 2011 - 11:29

Da, ai dreptate, am uitat sa mentionez! Dau drumul la frana de mana! :) Intr-un final am pus-o cum trebuie, dar m-am chinuit ceva, si de-asta cer sfaturi.

La scoala majoritatea masinilor sunt diesel, iar instructorii nu-si mai bat capul decat cu minimum-minimorum de manevre cat sa iei examenul.. De exemplu pe mine instructorul m-a invatat plecarea din rampa doar din ambreiaj si frana, ceea ce la masina mea nici nu se pune problema.

Am citit pe net cum se face cu frana de mana si imi iese fara probleme atunci cand o urc cu fata.. dar cu spatele se schimba povestea, aici as avea nevoie de ajutor.

Multumesc pentru raspuns!
0

#5 User is offline   warp 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 10
  • Joined: 02-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 06 August 2011 - 11:42

Multumesc frumos pentru sfaturi!
Am in apropiere o zona linistita unde o sa merg sa exersez, are si o mica rampa. Revin cu impresii!
0

#6 User is offline   KIP 

  • ...................
  • Group: Banned
  • Posts: 24333
  • Joined: 03-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 06 August 2011 - 12:22

Cel mai bine ar fi sa exersezi fara frana de mana, doar din ambreiaj. Ridici piciorul de pe ambreiaj pana ajungi la punctul mort, adica masina nu pleaca de pe loc, dupa care virezi volanul asa cum vrei tu si dai drumul usor la ambreiaj astfel incat masina sa se porneasca usor din loc in directia dorita de tine.

Asta cu frana de mana mi se pare o tampenie in zilele noastre fiindca sunt o gramada de masini care nici nu mai au clasica frna de mana si manevra asta e practic imposibila.
0

#7 User is offline   strees 

  • Senior
  • Group: Contributors
  • Posts: 660
  • Joined: 08-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Berceni

Posted 06 August 2011 - 12:25

Lasa`l cu frana de mana ,ca ia baiatul piciorul de pe frana si se mai duce 3m in spate,cum fac unele soferite si se proptesc in altii!
0

#8 User is offline   Stanky 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 91
  • Joined: 19-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Posted 06 August 2011 - 20:31

View Poststrees, on 06 August 2011 - 12:25, said:

Lasa`l cu frana de mana ,ca ia baiatul piciorul de pe frana si se mai duce 3m in spate,cum fac unele soferite si se proptesc in altii!


De ce sa nu invete bine de la inceput? Sunt convins ca nu e el material de astfel de "soferita" :thumbsup: ii lipseste doar antrenamentul pe care il va face in zona lui linistita, nu in trafic.
0

#9 User is offline   flavius.paul 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 521
  • Joined: 07-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Posted 06 August 2011 - 20:37

Nici eu nu ii inteleg pe oamenii cu frana de mana la plecari...mie unul mi se pare ca iti da mai multa treaba de facut + la bmw oricum e praf rau de tot sistemul acesta, iar dupa 30-50 de chinuieli vei avea o frana de mana ca la dacia lui bunicu.

This post has been edited by flavius.paul: 06 August 2011 - 20:37

0

#10 User is offline   Sly 

  • primitiv
  • Group: Banned
  • Posts: 2750
  • Joined: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:hunedoara/cluj-napoca

Posted 06 August 2011 - 20:38

subscriu la chestia cu frana de mana,e o tampenie ar trebui scoasa

motorul de 1,6 fiind mai slabut ca putere trebuie ambalat mai serios spre deosebire de dieselul cu care te ai obisnuit si care probabil moare mai greu

asta imi aminteste de examenul practic,maniacul ala de militian m a pus sa fac parcare laterala in rampa,am chinuit o putin dar mi a iesit
0

#11 User is offline   warp 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 10
  • Joined: 02-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 07 August 2011 - 14:41

Salut!

Am exersat si ieri si azi dimineata pana am ramas fara transpiratie. Mi-a mai venit inima la loc, imi ies ambele metode, cu mentiunea ca DA! e mai OK fara frana de mana (unde uneori, probabil din lipsa de experienta) are tendinta sa o zbugheasca. Totul e sa inveti unde tine ambreiajul, cat de mult si unde sa ii dai drumul plus cat trebuie sa apesi acceleratia.
Evident m-am mai inecat, dar incepe sa iasa..

In plus (si offtopic) m-am plimbat fix 73 km prin Bucuresti si deja stapanesc plecarile foarte lente (bara la bara) si cele mai vioaie (de la semafor).
Am mai invatat ca cel mai bine se simte condusa turata (in treapta a II-a @3500 ture se misca lin si consumul, urmarit din curiozitate, fiind undeva intre 9-10 cu clima pornita).

S-auzim de bine si multumesc inca o data pentru sfaturi!
0

#12 User is offline   poison 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 631
  • Joined: 29-November 05
  • Location:Constanta

Posted 07 August 2011 - 15:19

De ce sa mergi cu ea in a2a la 3500 cand poti merge in a3a la 2000 si ceva. Pt oras nu cred ca are rost sa mergi asa.
0

#13 User is offline   Calin 

  • Fan
  • Group: Banned
  • Posts: 4528
  • Joined: 08-January 08
  • Gender:Male
  • Location:arad

Posted 07 August 2011 - 15:53

Vai s-amar de ele scoli auto. Ma bucur ca am fost ultima serie care au mai prins poligonul si conducerea pe timp de noapte.
Se faceau plecari din rampa, jaloane, parcari cu spatele 'la chibrit' toate astea cand se dadea examenul. Pacat ca au scos toate probele astea. Sa nu va mai zic cate masini de scoala era sa pocnesc din vina lor, si astea doar cu instrucorul in ele, fara elevi.
Am un prieten care e instructor auto, baiatul habar n-are pe ce lume traieste.
Un taximetrist e de o suta de ori mai versat.

This post has been edited by Calin78: 07 August 2011 - 15:54

0

#14 User is offline   vimann 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 150
  • Joined: 25-August 09

Posted 07 August 2011 - 16:35

View Postpoison, on 07 August 2011 - 15:19, said:

De ce sa mergi cu ea in a2a la 3500 cand poti merge in a3a la 2000 si ceva. Pt oras nu cred ca are rost sa mergi asa.


La mine in 2000 si umpic e basinoasa rau, am observat ca e36 are cuplul maxim sus de tot, M43 are 150 N·m @3900 rpm
0

#15 User is offline   poison 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 631
  • Joined: 29-November 05
  • Location:Constanta

Posted 07 August 2011 - 16:41

Pai orice benzina are cuplul maxim sus, dar in nici un caz nu o sa scoti consumul bun la turele alea, iar in oras nu prea ai de ce sa mergi cu a2a. Nu cred ca esti sofer de raliu, sa ai nevoie mereu de cuplu. Nu stiu, si eu am tog benzina dar nu vad nici un motiv sa nu schimb pe la 3000.
0

#16 User is offline   Catalin BMW 

  • dedicat marcii
  • Group: Members
  • Posts: 3195
  • Joined: 14-December 10
  • Gender:Male
  • Location:diamantstad
  • Interests:profit minim 90%

Posted 07 August 2011 - 16:56

Pt un consum cat mai rezonabil,eu schimb la max 2500 rpm.
0

#17 User is offline   Sedan 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 223
  • Joined: 30-October 10
  • Gender:Male
  • Location:Europa

Posted 07 August 2011 - 17:41

View PostCalin78, on 07 August 2011 - 15:53, said:

Vai s-amar de ele scoli auto. Ma bucur ca am fost ultima serie care au mai prins poligonul si conducerea pe timp de noapte.

Când a fost asta?
0

#18 User is offline   poison 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 631
  • Joined: 29-November 05
  • Location:Constanta

Posted 07 August 2011 - 18:11

Pai si eu am prins asta acum 7 ani jumate asa. Dar cred ca am fost printre ultimii.
0

#19 User is offline   Myx 

  • Fan dependent
  • Group: Members
  • Posts: 8788
  • Joined: 17-December 06
  • Gender:Male
  • Location:b

Posted 07 August 2011 - 18:48

View PostCalin78, on 07 August 2011 - 15:53, said:


Un taximetrist e de o suta de ori mai versat.


lasa ca si aia , strada lor, regulile lor , trebuie sa-i intelegem si sa-i toleram toti de parca ma doare pe mine undeva ca el nu a fost in stare sa faca altceva in viata si trebuie neaparat sa ajunga la comenzi . Cand se grabesc si nu numai nu exista reguli .
0

#20 User is offline   mik15 

  • Fan
  • Group: Contributors
  • Posts: 2250
  • Joined: 04-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu - UAE

Posted 07 August 2011 - 18:56

poligonul si mersul pe timp de noapte s-au scos de mult din examinare, eu am permis din '99 si nu am avut probele astea, le-am facut la scoala dar nu au facut parte din examen....ideea cu frana de mana e foarte buna pentru incepatori, e mai sigur intrucat nu risti sa iti scape ambreiajul si sa o smucesti cativa metri in spate sa mai lovesti alta masina, dupa ce mai exersezi te vei invata fara...poate ai probleme si cu ambreiajul si iti patineaza daca zici ca trebuie turata prea tare. Poti de asemenea, cu ambreiajul tinut la limita unde patineaza, sa o controlezi din acceleratie, din ''sprituri'' cum se spune, asa chiar daca nu o accelerezi suficient nu iti moare nici motorul si nici nu risti sa o proptesti in alta daca o accelerezi prea tare sau cel mai simplu iti iei o automata si gata :) !
0

Share this topic:


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro