Jump to content

imi bate in volan la franare 320D 2002


p3tric

Recommended Posts

A mers cam 1 an foarte ok de cand o am si de la o vreme nu mai reusesc sa o aduc in stare perfecta de functionare. A inceput sa imi bata in volan la franare de la 140 in jos pana pe la 50 , si la accelerare de la 50 la 80 (cel mai mult in 70) foarte putin aproape insesizabil. Cel mai tare bate la franare. Am pus discuri noi si placute noi pe fata si au 3000 km . Cand le-am pus si am echilibrat rotile (aveam o janta stramba pe care am indreptat-o si am echilibrato) a mers perfect 2000 km. Apoi a inceput din nou cu o batatie usoara. Am mers si am echilibrat rotile de 2 zile toate 4, am ales jantele care nu erau deloc strambe si le-am pus pe fata , a mers bine dupa ce am monta rotile vreo 20 min (20 km) cu o mica bataie in volan si a inceput sa bata din ce in ce mai tare. Precizez ca in timpul asta nu am luat gropi sau altceva. Am bagat si presiune egala in roti pe fata 2,4 si 2,7 pe spate. Am jante de seria 5 pe 17 225/45/47 ZR Fulda. Bieletele antiruliu de asemenea noi , marca Delphi pt ca era sambata si aveam una sarita si altceva nu avea pe stoc. Capete de bara noi cu tot cu bieletele care vin in caseta. Nu am joc in caseta dar am o bataie la rece in pareta stanga in caseta(nici asta nu stiu de la ce). Directia reglata fata spate. Telescoape mi-au iesit 60% fata spate la test. Am un rulment pe dreapta fata care cam huruie. Bucsa la bnascula din partea stanga este un pic uzata (dar am avut si mai uzata si nu batea deloc in volan). Pivotii sunt destul de ok zic eu. Bucsele la bata de torsiune prea putin uzate. Daca a mai avut careva asemenea problema si cum a rezolvat il rog mult sa ma ajute. Multumesc anticipat celor care ofera in raspuns in cunostiinta de cauza. :(
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

schimba rotile; asa am patit sieu: erau cauciucurile de vina

Cauciucurile in ce sens? O janta stanga spate o am putin ovalizata, dar nu cerd ca asta sa fie problema. De la pivoti tripideaza la franare??///

Eu am si jante de seria 5 care au niste bucsi de centrare de plastic. Si alea sunt uzate putin dar chestia este ca nu pare sa aiba de acolo joc , plus ca sunt inca 5 prezoane in care se strang.

 

Si de la bucsa la bascula poate face urat. Cel mai bine schimba rotile, dar nu intre ele, ci de pe alta masina.

 

Bataia in volan nu e exagerata daca apas un pic mai tare frana. Am un verisor dar el are jante de 16 cu balon mai mare si nu prea cred ca o sa simt ceva. Precizez ca varu are un 320d 136 cp si are pivotii gata, telescoapele uzate complet (barcuta) si el nu are nici o bataie in volan la franre sau sa il traga stanga sau dreapta.

 

Faza e ca am pus rotile de pe spate pe fata si la fel am bataie.

Link to comment
Share on other sites

Inca un motiv in pluc sa incerci cu alte jante, nu ai nimic de pierdut :)

Iti dau eu 2 roti pe 17, ca sa faci o proba, daca vrei.

Sunt bune?/? Le ai cu tot cu cauciucuri?

 

Sunt bune?/? Le ai cu tot cu cauciucuri?

 

Precizez ca daca invart de disc (este nou) imi tine intr-un loc putin. La fel facea si cu cel vechi si am crezut ca e ovalizat si le-am schimbat. Cand franez simt roata din dreapta cum ar bate, ar hurui, sari in sus parca putin. Se poate sa fie din rulment, sau de la bucsa la telescop( nu am bataie cand merg pe drum denivelat, piatra cubica, gropi).

Link to comment
Share on other sites

Sunt bune?/? Le ai cu tot cu cauciucuri?

Eu zic ca sunt bune (cauciucurile sunt un pic uzate, dar nu cred ca e relevant), putem incerca intr-o seara, eu stau acum prin Obcini, pe langa Zarra.

 

Referitor la bataie, si eu am probleme cam la fel, la franare uneori, chiar si dupa ce am schimbat discurile. Insa la mine e sigur problema de la bucse, am inceput sa am joc peste tot.

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca sunt bune (cauciucurile sunt un pic uzate, dar nu cred ca e relevant), putem incerca intr-o seara, eu stau acum prin Obcini, pe langa Zarra.

Am sa mai incerc niste permutari de jante si cauciuti intre ele. Daca nu rezolv nimic te contactez pt un schimb. Testezi si tu cu ale mele :p, daca nu ai probleme la directie.

 

Am sa mai incerc niste permutari de jante si cauciuti intre ele. Daca nu rezolv nimic te contactez pt un schimb. Testezi si tu cu ale mele :p, daca nu ai probleme la directie.

 

 

Daca sa presupun ca nu mi-ar tine franele la fel pe fata stanga dreapta, ar fi si asta un motiv. Desi masina imi sta drept la franare.

Link to comment
Share on other sites

S-a scad presiunea din ele. Doar nu se instramba la urgenta. offfffff. Le mai dau o data jos zilele astea. De la rulment nu poate fi???

de la rulment nu are cum sa fie...incarca sa pui alte roti cu totul nu sa schimbi cauciucurile intre ele ca nu rezolvi nimic

Link to comment
Share on other sites

Sunt bune?/? Le ai cu tot cu cauciucuri?

 

Sunt bune?/? Le ai cu tot cu cauciucuri?

 

Precizez ca daca invart de disc (este nou) imi tine intr-un loc putin. La fel facea si cu cel vechi si am crezut ca e ovalizat si le-am schimbat. Cand franez simt roata din dreapta cum ar bate, ar hurui, sari in sus parca putin. Se poate sa fie din rulment, sau de la bucsa la telescop( nu am bataie cand merg pe drum denivelat, piatra cubica, gropi).

 

cum adica iti tine?...pai vezi sa nu ai etrierul blocat...ca iti freaca pe disc si il ovalizezi...verifica etrierul

Link to comment
Share on other sites

cum adica iti tine?...pai vezi sa nu ai etrierul blocat...ca iti freaca pe disc si il ovalizezi...verifica etrierul

Tine ,atinge in acelasi loc , putin dar se invarte foarte usor, la fel si in pareta stanga. Nu imi dau seama de la ce, dar la o franare zic eu ca s*ar egala presiunea pe disc.

Link to comment
Share on other sites

eu zic ca ti s-au ovalizat discurile :)

 

practic d-aia iti si loveste in placuta la o rotatie completa pt ca nu e perfect pe suprafata de rulare :) deci , iti bat discurile

in 3000 - 4000 km ????????? noi si placute noi. Si nu am abuzat exagerat cu franarile. discuri ATE :o . Sa-mi f.. o ranga in co,,,e. Sorry

Link to comment
Share on other sites

da, se mai intampla chiar si cu discuri OEM, ar trebui sa mergi la garantie(asta daca mai ai), dar ca sa fi sigur dai un disc jos si il duci la verificat :)

Ma stie unde le-am schimbat. O sa analizez si posibilitatea asta si o sa il sun pe patronul de service. teoretic zic eu macar 5000 - 8000 km imi putea oferi. Sunt 2 luni jumate de la schimbare.

Link to comment
Share on other sites

Ma stie unde le-am schimbat. O sa analizez si posibilitatea asta si o sa il sun pe patronul de service. teoretic zic eu macar 5000 - 8000 km imi putea oferi. Sunt 2 luni jumate de la schimbare.

discurile de noi sunt putin ovalizate pt. a indeparta placutele de acesta din cauza asta iti atinge intr-un loc..

Link to comment
Share on other sites

si mie imi batea in volan grav de tot cand puneam frana brusca de la 100-120 spre 50 iar la viteze peste 50 la ora daca luam o denivelare usoara batea urat de tot. La mine a fost dus amortizorul de pe stanga (era scurs) si astfel la o denivelare usoara avea loc o trepidatie urata ce se resimtea in volan. Verifica amortizoarele de pe fata. Eu le-am schimbat impreuna cu toata articulatia pe fata si s-a terminat problema am mers si cu 180 si nu are nimic plus frana agresiva de pe la 170 in jos si la fel .. nici o problema.
Link to comment
Share on other sites

Am ridicat ieri cand am ajuns acasa masina pe cric. Am invartit roata din dreapta si atinge usor in partea de sus pe toata cursa, dar o invart cu un deget , zic eu foarte usor si pt 150 cp. Cea din stanga se invarte si mai usor dar tot atinge si ea foarte foarte putin. Ce am observat este ca am ca o bataia (mica mica in dreapta) si un pic mai pronuntata in stanga, ca si cum nu ar fi roata bine centrata pe butuc, ori janta stambra ori cauciucul cu denivelare (aplatizat). Am inele de centrare dar sunt foarte foarte uzate si totusi janta imi intra greu pe ele si ma chinuiesc sa o scot din locas. Cine are de vandut asemenea inele de centrate pt jante de seria 5 sa le pun pe seria 3.?

Ma gandesc la varianta sa scad presiunea din roti pe fata la 2 de la 2,4 ca sa se mai aplatizeze in cauciuc sa nu fie asa dur si sa simt eu vibratia in volan.

 

PS: Bucsaraia este ok pe ambele parti cu exceptia bucsei de la bascula din stanga in care se vede si un joc lateral stanga dreapta atunci cand fortez de roata stanga dreapta.

Edited by p3tric
Link to comment
Share on other sites

eu am schimbat si jante si cauciucuri din cauza asta...mergeam la o vulcanizare obisnuita imi echilibrau rotile imi luau banii si gata...am fost la autosoft si surpriza jantele(de tabla)varza ,cauciucurile tot varza...nici nu le-au mai echilibrat...au zis ca imi iau banii degeaba...solutia ...schibat jante , schimbat cauciucuri
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.