Jump to content

PROBLEMA RACIRE BMW 316I E46


Recommended Posts

Salut baieti,

 

Am si eu o problema care imi scoate peri albi de o perioada buna de timp: Imi cedeaza mereu cate ceva dupa sistemul de racire la masina(bmw 316i, e46-1999)

Prima data mi-a cedat un furtun, a doua oara vasul de expansiune, apoi radiatorul iar in aceasta seara surpriza s-a aprins din nou nivelul la lichidul de racire- am ridicat capota si din nou antigel pe scut(undeva la 500 ml). Inca nu am descoperit cauza.... Dar deja ma ia cu dureri de inima. Nu am incredere sa plec mai departe ca ma lasa masina. Radiatorul este nou si nu are o luna de cand este pus.

O cauza care multi probabil o sa zica este presiunea prea mare in instalatie- Nu cred ca este asa deoarece daca era presiunea prea mare trebuia sa ii dea drumul pe la capacul de la vasul de expansiune- deoarece si asta e nou(cam 3 4 luni).

 

Va multumesc si raman dator pentru un posibil ajutor

Link to comment
Share on other sites

termostat; pompa apa ; eelctroventilator; garnitura chiulasa; chiulasa

 

vasul de expansiune a cedat de data asta... tu zici ca baga compresia pe instalatie? pai daca baga compresia nu trebuia sa creasca si temperatura... Am uitat sa specific... temperatura nu a crescut niciodata in 4 ani de cand am masina...

 

Alte ideei?

Link to comment
Share on other sites

vasul de expansiune a cedat de data asta... tu zici ca baga compresia pe instalatie? pai daca baga compresia nu trebuia sa creasca si temperatura... Am uitat sa specific... temperatura nu a crescut niciodata in 4 ani de cand am masina...

 

Alte ideei?

 

 

la e46 ca si la late model BMW nu iti arata temperatura reala pe bord

este o variatie de panala 10 grade daca tin bine minte

Link to comment
Share on other sites

nu acum pe bune daca era cum zici tu red&bluestar nu trebuia sa creasca temperatura(termostatul daca nu deschide creste temperatura, daca ramane deschis nu creste, electroventilatorul daca nu porneste tot trebuie sa creasca temperatura, pompa de apa nu face presiune doar circula apa din cate stiu eu)... in afara de _chiulasa_ si garnitura unde daca era sa fie duse ori ar trebui sa bage gaze pe instalatie ori ulei in antigel, ori curge in afara......?????
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut baieti,

 

Prima data mi-a cedat un furtun,

a doua oara vasul de expansiune,/quote]

 

Salut,

 

am acelasi tip de masina ca si a ta, acelasi an si probabil exact acelasi motor. Am avut si eu cam toate alea de care spui tu, in fine, masina mea are multi km, mai punem si varsta si cred ca este normal. Daca nu sunt semne de lichid de racire in fata motorului, in zona pompei de apa atunci pierzi lichid prin spate. Daca bagi mana cand este motorul rece trebuie sa gasesti umed. Nu e vorba de presiune, pur si simplu este un racord de plastic care fiind prins de motor in timp se coace si se face praf. Costa cativa euro originala. In plus cand schimbi piesa asta trebuie sa schimbi si o garnitura o-ring de la furtunul gros care intra in ea (cred ca e nr 1 de aici http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL11&mospid=47628&btnr=64_0822&hg=64&fg=18 ). Garnitura este in interior, o scoti, ai sa vezi ca este aplatizata, si iei una cilindrica (nu mai stiu exact marimea) de la instalatii.

 

piesa de plastic o vezi aici http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL11&mospid=47628&btnr=11_2065&hg=11&fg=35 la numarul 9 si are pn 11531708808

 

Deasemeni trebuie sa verifici si tubul cu numarul 8 de aici http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL11&mospid=47628&btnr=11_2082&hg=11&fg=35 daca nu este spart nu trebuie schimbat mai ales ca e mai scump.

 

Ca sa schimbi racordul trebuie sa demontezi microfiltrul si suportul lui, sunt 4 suruburi, toata operatiunea iti ia jumatate de ora. Racordul are 2 suruburi de 10, le scoti cu cheie circulara. La sfarsit completezi cu lichid si se aeriseste usor. Este si un DIY pe internet.

 

Gabi

Link to comment
Share on other sites

Asa se intampla la masinele mai vechi incep sa cedeze toate pe la instalatia de racire.E si normal aceste piese stau tot timpul la temperaturi ridicate.Plasticul/cauciucul se coace.

 

Din fericire nu sunt chiar asa de multe piese, important este sa nu le iei la rand, unele sunt mai ascunse.

Link to comment
Share on other sites

Cand am schimbat vasul de expansiune ( + termostat) pateam in felul urmator : porneam motorul, il lasam sa mearga cateva minute pana dadea drumul la circuit, in tot acest timp nici macar o picatura. In momentul in care opream dupa cateva secunde bune incepea sa curga apa de la furtunele ce intrau in vasul de expansiune. Am repetat de vreo 2-3 ori si la fel. Am desfacut iar furtunele si in interiorul acestora au garnituri, pur si simplu am trecut cu degetul peste ele ( cred ca un canal ceva), am pus furtunele la loc si nu a mai curs deloc.
Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
Salutare. Am cumparat recent un BMW e46 316i din 2002 totul bine si frumos am facut schimb de ulei filtre placute etc... Cand a dat frigul a inceput sa imi arate in bord la ceas +2.5 grade celsuius sa clipeasca de vreo 5 ori si un bip de fiecare data cand bag cheia pe pozitia 1 si apoi cand o pornesc iar un bip. Am verificat antigelul este la nivel. Am mai dat o tura si intr.o intersectie cand sa virez stanga cu trapta a 2-a a murit motorul masina nu o am de mult timp nu prea o folosesc si nu stiu despre BMW ce ar putea fi ? e grav?
Link to comment
Share on other sites

Nu am facut nici o greseala nici la realanti nu prea a stat. De obicei cand o porneam si era motorul rece se tura singura pana la 1300 de ture apoi scadea treptat, acum a incercat sa stea exact la 650 - 700 cat sta ea normal si nu prea sta scade si isi revine scade pana la 500 pt 2 secunde apoi revine si tot asa .... ai idee care ar putea fi cauza ? e prima mea masina pe benzina si nu cunosc.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

la bmw NU se deschide busonul cu motorul cald (indiferent cat de mult sau putin antigel ai)

 

Nu am deschis in viata mea busonul de la radiator/vas expansiune cu motorul cald..furtunele supte le-am vazut dupa ce am inlocuit antigelul,aerisit,plimbat cu masina...dimineata am desfacut sa vad daca mai e nevoie sa completez si a mai trebuit 200 ml . Acuma e totul ok :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.