Jump to content

Am fiert motoru transfagarasan. e90


Recommended Posts

Salut,

 

In weekend m-am gandit sa fac un drum prin munti, si mai exact transfagarasanu.

 

De la Vidraru vreo 10 km am mers numai cu 1 si 2 fiind gropi cat sa scufunde un vapor. Apoi la vreo 20-25 de min, exact cand urcam pantele acelea abrupte, a inceput sa iasa de sub capota un nor de aburi ca si cum ar fii luat tot motoru foc. M-am dat jos si am vazut tot antigelul pe sosea. Am stat 20 de min cu supapa deschisa iesind abur ca la o locomotiva, abia dupa 35 de min am putut sa deschid capacul. Am pus apa si nu am mai avut probleme, reusind sa parcurg inca 300 de km pana in Buc. Mentionez ca nici un martor nu s-a aprins in bord.

 

Avand masina de 2 saptamani si fiind un incepator in marca BMW am nevoie de un sfat, parere daca asa ceva este normal, pt ca nu cred ca e90 din 2008 ar fii o masina sa ii fiarba motoru pe o coasta.

 

A mai avut cineva probleme de genu ?

Link to comment
Share on other sites

probabil s-a umblat inainte si nu s-a facut aerisirea bine...daca nu ma insel la E90 nu ai ceas indicator pentru temperatura apei?? daca era termostatul de vina ar fi trebuit sa vezi pe acel ceas...am facut si eu drumul pe cand aveam 318i E46 si nu am avut probleme si l-am cam chinuit pe acolo :) Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

daca totul este in regula e greu sa il faci sa fiarba, masina din semnatura am fortat-o la temperaturi de peste 50C, normale aici vara, si nu am avut probleme desi nu a fost facuta pentru clima de aici...asta ca sa sustin ideea ca e greu sa supraincalzesti motorul daca totul este in regula...
Link to comment
Share on other sites

Masina tragea, chiar nu am simtit o lipsa de putere.

 

Antigelu a curs pt ca valva aia de presiune probabil a eliberat fiind presiunea prea mare, curgea chiar si pe langa capac.

 

E90 nu are indicator in bord pt nici un fel de presiune. Din ce am citit ar fii unu electronic ascuns prin meniul de service OSB.

 

Masina clar are probleme. Am luat-o de pe autovit intradevar, dar am fost pe tester original, apoi la reprezentata si nu a aratat nici o problema. Masina este din iulie 2008 si are cam 160.000km.

 

Deocamdata merge pe apa pusa de mine, o sa ma duc sa ii pun antigel.

 

Ideea este ca mie frica sa merg la service pt ca aia sigur imi vor spune sa inlocuiesc senzor si sa schimb pompa de apa care din cate am inteles sunt foarte scumpe. Am auzit ca pe la noi se practica treaba "cumpara piesa si apoi vedem daca ea era problema".

 

Multumesc!

Edited by Zapacila
Link to comment
Share on other sites

Zapacila,dute cu ea intr-un service specializat,si fa-i un control "la sange" la instalatia de racire,inclusiv tot ce tine de electronica si mecanica (termostat,tuburi,furtune,electroventilator,pompa,radiator,senzori,cuple,etc). Mai bine asa,decat ca mai tarziu sa-i plangi de mila...pt ca poate sa se iveasca ceva mult mai grav si apoi ar fi mult mai costisitor.
Link to comment
Share on other sites

Masina este 318d. Adusa din sudu Olandei pe platforma.

 

Din cate tin minte ventilatorul de pe radiator parca mergea. Nu sunt sigur.

 

curios si eu am fost pe transfagarasan sambata pe la ora 11-11.30 am trecut pe acolo si nu te-am vazut ,a mai fost si un e 46 330 i

 

si eu cand mai aveam 4 km s-a ridicat apa la ultima linie alba dar a intrat fratele electroventilator :thumbsup:

 

a fost foarte cald la Balea Lac sambata parca eram in centrul Bucurestiului

 

 

Link to comment
Share on other sites

Am facut TF cu seria 1 cu 5 persoane in masina si bagaje si nu mi-a fiert nici un motor.Si inca TF e o jucarie pe langa ce balarie de "traseu"("a great shortcut" :) ) am facut spre satul Magura,in care am urcat cu treapta 1 cam 25 minute pe drum de pietris cu santuri sapate de torente de apa si alte alea.Sincer,doar cu un 4x4 adevarat m-as mai baga pana acolo.Nu mi-a fiert nici o apa,nu a tipat nici un martor in bord.

Trebuie verificat cap-coada sistemul de racire la tine.

Link to comment
Share on other sites

mai exista varianta in care s-a umblat la busonul de la apa , anterior vreo verificare pt nivel si nu s-a inchis bine busonul , in sarcina , trepidatii , gropi etc s-a slabit si evident nu a mai tinut presiunea . Mai ales in turatii si la viteza . Eu am patit lucrul asta la un E46 , temperatura arata ok , dar efectiv a scuipat lichidul afara , undeva pe o autostrada spre bulgaria . Am crezut ca s-a spart vasul de expansiune dar doar am completat lichid , am strans buson si asta a fost . Deci ia in calcul si varianta asta .
Link to comment
Share on other sites

mai exista varianta in care s-a umblat la busonul de la apa , anterior vreo verificare pt nivel si nu s-a inchis bine busonul , in sarcina , trepidatii , gropi etc s-a slabit si evident nu a mai tinut presiunea . Mai ales in turatii si la viteza . Eu am patit lucrul asta la un E46 , temperatura arata ok , dar efectiv a scuipat lichidul afara , undeva pe o autostrada spre bulgaria . Am crezut ca s-a spart vasul de expansiune dar doar am completat lichid , am strans buson si asta a fost . Deci ia in calcul si varianta asta .

 

 

Dar in mod normal trebuia sa ii apara un mesaj cu nilvel lichid racire redus....

 

 

M-am gandit si la asta dar vorba lui Cristian, nu ar fi trebuit sa apara vreun martor ceva?

 

Are cineva vreo idee cum as putea reproduce local si intr-un mediu controlat ridicarea temperaturi, sa elimin posibilitatea busonului nestrans ?

Edited by Zapacila
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.