Jump to content

Am luat masina cu start/stop dezactivat


23LKY

Recommended Posts

Era by default masina asa, si astept daca se poate comentarii constructive. Logic ca cel mai usor ar fi sa ma incarce Bavaria cu 200 euro manopera pentru aceasta codare, in eventualitatea in care se ocupa cu asa ceva insa scopul meu era altul, ca de altfel cred, al unui forum...

 

Nu te mai agita atat ca nu costa 200 euro. Mai degraba 50 euro. Eu cand am luat BMW-ul am pus si eu ca tine niste intrebari la care s-a raspuns in cor ca nu se pot face la BMW (ca am eu pretentii exagerate). La alte intrebari am obtinut raspunsuri pertinente si la obiect.(mi-au fost de ajutor).

Am vrut sa ascult mp3 de pe stick usb folosind butoanele de pe volan pentru schimbarea melodiilor si ajustarea volumului (eu avand casetofon pe BMW), sa se inchida usile automat cand masina se pune in miscare nu cand pornesc motorul, sa se inchida/deschida geamurile din telecomanda si alte asemenea pe care le aveam pe o masina fara pretentii de masina premium si cu care ma obisnuisem.

Cu o vizita la un dealer BMW (si cu 200 lei mai sarac) am lamurit / codat ce am vrut sa modific. Eu zic ca nu strica macar sa intrebi ce este de facut si cat costa.

 

Majoritatea aici se dau cu parerea. Iar cei care au idee ce spun nu le stiu pe toate. Chiar daca 10 spun ca un lucru nu se poate - trebuie sa ii privesti cu rezerve.

 

Raspuns acum al problema ta:

Opririle-pornirile repetate sunt contra-productive daca masina nu apuca sa stea minim 30 secunde (cam asta am citit eu ca este reperul). In afara de uzura mai mare a electromotorului (care oricum la start-stop e calculat sa suporte mult mai multe porniri)si consumul mai mare de carburant daca masina nu apuca sa stea decat cateva secunde - eu nu vad mari probleme. Conditia este ca motorul sa fie oprit cald. Uzuri mari apar la pornirea motorului rece (cand uleiul sta in baia de ulei nu unde trebuie). Cand e motorul cald ar trebui sa nu fie cine stie ce problema ca il pornesti des.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

e o porcarie start-stop, e facut doar pe considerente ecologiste, si fatarnice, parerea mea. doar sa nu poluezi la semafor, si-atat. parerea mea, desi nu conteaza, este sa il lasi dezactivat.

 

Sunt multe argumente ca nu este asa. Este corect doar in anumite situatii particulare(opriri foarte scurte). Sunt utilizatori cu start-stop care sustin ca merg cu masina 1500 km. Eu doar daca o imping 500 km scot consumul asta :cool:

Link to comment
Share on other sites

La o sationare de peste 20 de secunde, daca motorul se opreste va rezulta o economie de carburant. Componentele masinii (electromotor, alternator, baterie, etc) sunt gandite pentru aceasta functie. Si eu opresc aceasta functie cateodata ca sa nu stau cu piciorul pe ambreiaj cand stiu ca colona se va misca repede sau urmaza imediat verdele.

Sistemul nu functioneaza cand motorul este rece, de ex azi dimineata (11 grade) nu s-a oprit la primele stationari, dupa ce am mai mers a inceput sa se opreasca motorul la stationare.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Stiam ca tt start stop ar trebui sa exista un butuon,nu iti convine dezactivezi functia sau ma insel ? De ce ar fi dezactivat definitiv cineva ac functie ?

 

daca stie cineva cum se poate reactiva optiunea pls reply ...am aceeasi problema si nu m-ar deranja sa o am si activa ...atata timp cat am buton si o pot dezactiva ori de cate ori as dori....ms ms

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Salut

 

Inainte de a face orice modificare faceti backup la fiecare modul.

Daca nu aveti aptitudini nu faceti nicio codare...

 

Procedura activare MSA:

 

1. DDE

MSA

aktiv

 

2. KOMBI

MSA_ALIVE_MONITOR

aktiv

MSA_CSUM_MONITOR

aktiv

MSA_ENABLE

wert_01

MSA_ID_MONITOR

aktiv

MSA_SWITCH_ON_OFF_ENABLE

nicht_aktiv

MSA_N_VERFUEGBAR

nicht_aktiv

 

3. IHK

MSA

aktiv

MSA_NOTSTRATEGIE

nicht_aktiv

MSA_ANSTEUERLOGIK

ihxx

MSA_MEMORY

aktiv

MSA_KENNLINIENSATZ_US

nicht_aktiv

 

Nu uitati: BACKUP! inainte de a face orice modificare!

 

Stima

Link to comment
Share on other sites

Eu as recomanda sa se apeleze la reprezenta BMW, o pot face (pe bani, evident). Sau macar la un specialist care a mai facut asa ceva. O simpla setare gresita poate avea consecinte dezastruoase.

 

Varianta pe care o seteaza reprezentanta este cea cu "last used setting". Daca nu vrei start-stop, este suficienta dezactivarea si oprirea motorului. La urmatoarea pornire, functia va fi dezactivata si asa va ramane pana la urmatoarea activare din buton.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu am optiunea start stop si am intrebat pe forum daca afecteaza sau nu. Parerile sunt impartite. Se zice de exemplu ca si daca lasi masina la relanti, des si mult tip poti avea probleme ( textul de mai jos )

Eu am luat masina la 182k si nu are start/stopul dezactivat. Daca vreau sa il dezactivez apas pe buton. Ce e asa greu ?

Eu il dezactivez in situatiile cand stiu ca se sa doar cateva secunde pe loc ( coloana, un semn STOP s.a. )

 

 

To summarise the negative effects of idling:

 

Fuel combustion is incomplete, which leads to contamination of combustion chamber (glazing), spark plugs (wich reduces their effectiveness), exhaust system (including catalytic converter).

Motor does not operate at optimal temperature, which leads to excessive condensation of water vapour in exhaust system, which leads to its corrosion (ergo premature replacement), and increased emissions.

 

During idling engine does not work at its most efficient mode, and the fuel combustion is incomplete. That leads to glazing of combustion chamber and reducing effectiveness of spark plugs in petrol engines (plugs with heavy deposits can foul, and that can reduce fuel consumption by 4 to 5%). Also petrol can contaminate the motor oil which reduces its lubricating qualities (that could mean more frequent oil changes and/or increased wear on the engine).

 

Also, as the engine runs at less than ideal operating temperature, which causes water vapour (a product of combustion) to accumulate in exhaust system (at proper temperature and at higher speed of exiting gasses caused by increased RPMs it clears out pretty good), which leads to corrosion. Also, idling produces up to 10–12% more emissions than driving for the same amount of petrol used due to incomplete combustion and ineffective operation of catalytic converter.

Link to comment
Share on other sites

Citeam pe alte forumuri despre motoare N47 care se apropie de 300.000 km si nu au avut probleme cu demarorul, chiar daca functia start-stop a fost folosita tot timpul. Este clar ca apare o uzura suplimentara dar daca demarorul tine 400.000 km cu functia start-stop activata si 500.000 km cu functia dezactivata, tot se merita. Parerea mea ...

Si nu sariti sa-mi ziceti de distributie ...

Link to comment
Share on other sites

"pe buna dreptate spunea el afecteaza in timp motorul si mai ales electromotorul" niste idioti aia de la BMW.. pun ei optiuni d'astea sa strice masinile :)) :poke: :bash:

 

Imi place mie asa sa ma uit pe spusele de demult...

Si cand ne gandim ca putine masini fabricate azi nu au asa ceva...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Cei de la Bavaria mi-au spus ca la ei in service nu au avut nicio problema legata de sistemul start/stop, insa cam toata lumea de acolo il dezactiveaza pentru ca este enervant.

 

Ce nu inteleg eu este de ce l-ai dezactiva total din soft, cand ai optiune sa iti memoreze ultima setare...

Link to comment
Share on other sites

Cei de la Bavaria mi-au spus ca la ei in service nu au avut nicio problema legata de sistemul start/stop, insa cam toata lumea de acolo il dezactiveaza pentru ca este enervant.

 

Ce nu inteleg eu este de ce l-ai dezactiva total din soft, cand ai optiune sa iti memoreze ultima setare...

 

 

unde este optiunea asta?

Link to comment
Share on other sites

Am citit un articol in care scria ca: Doar BMW a introdus dezactivarea permanenta a sistemului start/stop, in urma protestelor masive ale posesorilor.

Dar nu am gasit cum se face dezactivarea permanenta si incepand cu ce an de fabricatie este posibila. Continui cautarile si daca stie cineva asteptam sa ne lamureasca.

 

LE: Am mai gasit un articol din 2012 in care spune: "The system can be turned off by the driver with the push of a button, but each time after the car is restarted, the Start/Stop setting is turned back on. Now the dealers can modify this default logic to Last user mode."

Edited by Valentin_
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Si eu sunt de parere ca strica electromotorul, am cumparat masina de curand cu functia de default activata, si de fiecare data cand urcam in masina trebuia sa apas pe eco (pt ca ea de default porneste cu Confort) si de fiecare data sa apas pe buton sa dezactivez Start/Stop. Am cumparat programul pt telefon android Carly pt bmw, si interfata obd Carly care o gasiti si pe amazon si cu telefonul conectat la masina am modificat anumiti parametri. Am eliminat alarma de centura de siguranta pe toate scaunele, acum masina mea porneste mereu in eco in loc de confort si cu start/stop dezactivat. Mai exact start/stop nu l-am dezactivat, programul imi oferea 3 optiuni de setare: on, off sau memory, am ales memory, adica porneste cum era cand am oprit masina, in cazul meu, off.
Link to comment
Share on other sites

Nu se strică electromotorul așa repede precum ai crede de la asta. Se strică multe alte lucruri până se ducă electromotorul de la o mașină cu Start-Stop - nu este unul clasic totuși. Sunt și ele gândite cât de cât să reziste la ciclurile astea repetate. Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Eu nu contest ca totul a fost gandit, dar este o piesa ca oricare alta, si imi este imposibil sa cred ca a-l porni de 3 ori sau de 40 de ori pe zi e totuna, nu zic ca se strica intr-o saptamana, dar probabil ca in loc sa dureze 15 ani dureaza doar 10, e imposibil sa fie totuna, cata benzina poate sa consume la semafor?? si sa nu uitam si de baterie, care cu siguranta a fost gandita si asta, dar totusi, electromotorul la pornire consuma mult curent, bateria va tine mai putin, banii pe benzina economisita nu cred ca vor acoperi restul cheltuielilor.
Link to comment
Share on other sites

E dovedit prin o teste că Start/Stop oricum nu reduce cu prea mult consumul de carburant; 5% în medie. Consumi mai mult să repornești. E aproape insesizabil dacă nu petreci mult timp pe loc. Poate noxe mai degrabă să reducă, dacă stai mult să zicem pe loc, dar chiar și așa....

 

Eu mi-am oprit sistemul mai mult pentru că mă enervează că intră mult prea repede. Ar trebui să ai măcar un interval de 5 secunde de oprire completă pentru ca el să intre.

Ce ziceam este strict legată de fiabilitate unui electromotor de pe o mașină cu acest sistem.

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Nu se strică electromotorul așa repede precum ai crede de la asta. Se strică multe alte lucruri până se ducă electromotorul de la o mașină cu Start-Stop - nu este unul clasic totuși. Sunt și ele gândite cât de cât să reziste la ciclurile astea repetate.

 

Cam cat inseamna "cat de cat" asta, mai exact? Ca daca intr-o zi obisnuita (servici, un copil de la scoala, eventual niste cumparaturi, poate o iesire seara),fara start/stop, pornesti sa zicem masina de 10 ori, cu start/stop + semafoare deja ajungem pe la 30-40 de porniri pe zi (daca nu poate si mai mult). Sunt de acord ca (electro)motorul e gandit sa reziste la mai multe cicluri pornit-oprit... dar e oare cu 300-400% mai rezistent? ;)

 

 

 

Eu mi-am oprit sistemul mai mult pentru că mă enervează că intră mult prea repede. Ar trebui să ai măcar un interval de 5 secunde de oprire completă pentru ca el să intre.

Asta la mine a fost picatura finala care m-a determinat sa-l opresc de tot. La mine a venit default pe "memory", tine minte cum a fost (on/off) la oprirea motorului. Nu l-am mai dat pe on de 2 ani jumate (masina are 3)

Edited by Bosniacu
Link to comment
Share on other sites

Nu este chiar dovedit ca ar reduce emisiile

Oprind motorul eviti doar sa-i afumi pe pietoni atunci cand astepti la semafor/stai in trafic. Norme peste norme, teste.

Personal gasesc functia asta enervanta, nici nu stiu daca s-a calat motorul, sau cateodata opresc sa dau prioritate si bang s-a oprit motorul.

 

Mi-a intrat aproape in reflex si apas butonul de dezactivare aproape de fiecare data cand pornesc masina. Ar fi util sa-l dezactivez dar ma gandesc sa n-am probleme la controlul tehnic.

 

Acum cu uzuara masinii de la porniri repetate. Adevarat ca anumite sisteme sunt supradimensionate pentru a compensa pornirile numeroase. Dar de ce sa uzezi inutil masina cand ai putea sa-i prelungesti durata de viata.

- bateria se duce mai repede mai ales la Diesel unde ai nevoie de curenti puternici sa initiezi compresia

- distributia, restul componentelor mecanice se simt cel mai bine la regim de functionare constant. Variatiile precum pornirea induc stres in aceste componente.

Edited by mike2005
Link to comment
Share on other sites

Chestia cu start/stop tine si de obisnuinta, si de mindset-ul fiecaruia:

 

 

- faptul ca la semafoare, se oopresc motoarele masinilor ce stationeaza, chiar si cate un minut, este benefic pentru toti locuitorii oraselor

 

- reducerea de consum este de 3-5 %, la folosirea in mediu urban (masina personala nu este bmw), am testat indelung fenomenul, si am facut masuratori plin-plin

 

- este placut sa se opreaasca motorul, cam orice diesel in 4 cilindri are o vibratie si trepidatie nu tocmai eleganta, indiferent de marca

 

- este oarecum neplacut delay-ul pe care il ai la pleacarea de pe loc, cateva secunde pana porneste motorul; la mersul in coloana, la fel, un pic neplacut, necesita adaptare, datorita pornirilor/opririlor dese, dar din nou, cred ca in general, e un aer mai curat pentru toti

 

- o uzura suplimentara, cat si necesitatea de a schimba o baterie agm, probabil ca apare mai des, insa daca cumperi o masina noua si o tii pana la 120.000 km, nu e nici o problema

 

- in functie de marca masinii, temperatura motorului, mod de condus (eco, soft, confort, sport, etc) sistemele reactioneaza mi mult sau mai putin previzibil, dar cu obisnuinta se poate convietui facil cu acest sistem

 

PS mea culpa, eu am avut dpf pe masina functional,si masina actuala il are in stare buna

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca acum circul doar cu ea pot sa spun ca pe Octavia de 2.0 si 150 cai scot cu start-stop un consum de 9% in Bucuresti,masina nu este menajata deloc .....absolut deloc........vai mama ei.La Bmw-ul pesonal nu am facut ....nu prea mai merg eu cu ea.Am mai avut o Octavia de 1.2 Tsi si cel mai putin am scos cu ea 8,5% si nu sarea de 10 in Bucuresti.In orasele aglomerate conteaza si daca ne gandim ca pretul o sa creasca la pompa.....chiar conteaza.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.