Jump to content

consum cauzat de jante si cauciucuri?


Recommended Posts

Eu nu cred ca o sa observi vreo diferenta.

 

+1, eu cand am trecut de la rotile de vara 245/40/17 la rotile de iarna 195/65/15, nu am simtit diferenta de consum mai mare de 1l.

In schimb tragea mai bine mai bine.

Link to comment
Share on other sites

da, dar depinde si ce jante pe 17.

 

ca daca faci o diferenta intre table de 15 si niste jante aliaj pe 17 de 10j cat am eu pe spate (fff grele), cred ca ajungi la un 1l chiar peste.

 

intre niste jante aliaj 15 si niste LTW pe 17 nu cred ca e asa mare diferenta. depinde de greutate.

Link to comment
Share on other sites

Depinde si de latimea anvelopei nu numai de greutatea rotii.

 

Oricum, in cazul de fata diferenta de consum, dc exista este insesizabila.

 

de ce depinde de latimea anvelopei?

 

greutatea jantei e principalul factor, cu cat janta (+anvelopa) e mai grea, cu atat forta de tractiune din diferential in roti (cuplu) lucreaza mai greu (stiu, explicatia e rudimentara :rolleyes: ).

 

o anvelopa mai lata fata de una mai putin, gen 235/215 nu cred ca e mare diferenta, in sute de grame.

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

2 cm in plus per anvelopa la frecare mi se par infimi fata de, sa zicem 2-3-4 kg in plus per janta (ptr consum).

 

Am sa ma refer pur la fenomenul fizic legat de acceleratia masinii.

Orice greutate se simte chiar daca o pui in masina dar daca o adaugi la roata se simte de 2 ori:

1- acceleratia datorata cresterii masei masinii - creste masa celor 4 roti deci si masa masinii

si

2 - creste momentul de inertie al rotii. Daca pastrezi diametrul iar daca masa este distribuita spre exterior cu atit mai mult, ca la giroscop roata absoarbe mai multa energie la accelerare si energia acumulata se va opune si la frinare.

Deci in cazul rotilor fiecare kg in plus sau minus are o importanta mult mai mare decit daca ai pune aceeasi greutate in masina.

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/29899-cat-influenteaza-greutatea-jantelor/page__st__20

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

2 cm in plus per anvelopa la frecare mi se par infimi fata de, sa zicem 2-3-4 kg in plus per janta (ptr consum).

 

Am sa ma refer pur la fenomenul fizic legat de acceleratia masinii.

Orice greutate se simte chiar daca o pui in masina dar daca o adaugi la roata se simte de 2 ori:

1- acceleratia datorata cresterii masei masinii - creste masa celor 4 roti deci si masa masinii

si

2 - creste momentul de inertie al rotii. Daca pastrezi diametrul iar daca masa este distribuita spre exterior cu atit mai mult, ca la giroscop roata absoarbe mai multa energie la accelerare si energia acumulata se va opune si la frinare.

Deci in cazul rotilor fiecare kg in plus sau minus are o importanta mult mai mare decit daca ai pune aceeasi greutate in masina.

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/29899-cat-influenteaza-greutatea-jantelor/page__st__20

2 mi se pare factorul cel mai important...

Cred ca e la fel ca la volanta, simpla, sau masa dubla.

Link to comment
Share on other sites

2 cm in plus per anvelopa la frecare mi se par infimi fata de, sa zicem 2-3-4 kg in plus per janta (ptr consum).

 

Am sa ma refer pur la fenomenul fizic legat de acceleratia masinii.

Orice greutate se simte chiar daca o pui in masina dar daca o adaugi la roata se simte de 2 ori:

1- acceleratia datorata cresterii masei masinii - creste masa celor 4 roti deci si masa masinii

si

2 - creste momentul de inertie al rotii. Daca pastrezi diametrul iar daca masa este distribuita spre exterior cu atit mai mult, ca la giroscop roata absoarbe mai multa energie la accelerare si energia acumulata se va opune si la frinare.

Deci in cazul rotilor fiecare kg in plus sau minus are o importanta mult mai mare decit daca ai pune aceeasi greutate in masina.

 

http://www.bmwclub.r...or/page__st__20

 

Bravo! Cand spuneam ca prefer rotile usoare, au fost destui care afirmau ca ...nu conteaza! (oricum, motorul le "duce"!). Ma bucur ca acum, greutatea rotii (janta+anvelopa) , conteaza!:thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Nu am de ce sa intreb, pentru ca eu sunt convins de asta! Dar si pentru "strada" sunt mult mai bune! Pe langa consum mai mic, sunt si alte avantaje: demaraj si reprize mai rapide, stres mai putin pe articulatii, caseta directie si altele. Asa ca, o sa caut in continuare jante usoare. (poate vor fi promotii de Craciun la BBS, ca anul trecut!)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.