Jump to content

Motor benzina aspirat..Pierdere Cuplu: Cum/De ce se intampla?


B-490-RZV

Recommended Posts

Salutari! Asa cum spune si titlul acestui topic, ma intereseaza cum si de ce pierde cuplu un motor pe benzina aspirat si cum se poate rezolva problema? Am gasit un grafic dyno cu un 325i resoftat si in loc de 192cp/245nm cat are stock, masina avea 179cp/216nm. Prin urmare ce defecte duc la scaderea cuplului si cum se poate remedia problema? :rolleyes:
Link to comment
Share on other sites

Salutari! Asa cum spune si titlul acestui topic, ma intereseaza cum si de ce pierde cuplu un motor pe benzina aspirat si cum se poate rezolva problema? Am gasit un grafic dyno cu un 325i resoftat si in loc de 192cp/245nm cat are stock, masina avea 179cp/216nm. Prin urmare ce defecte duc la scaderea cuplului si cum se poate remedia problema? :rolleyes:

 

Esti sigur ca stock, avea cat scrie? Nu cred. Apoi, graficul arata 179cp, dar trebuie luate in calcul si pierderile de putere. Graficul e la motor, banuiesc (nu, la roata!)

Link to comment
Share on other sites

192cp/245nm sunt datele oferite de producator, banuiesc ca la data fabricatiei atat avea si masina respectiva. Cei 179cp de pe dyno sunt la motor bineinteles. Am inteles ca depinde destul de mult de pierderile din transmisie, de benzina folosita etc, dar nu asta mi s-a parut problematic, ci scaderea cuplului..245nm->216nm. :mellow:
Link to comment
Share on other sites

Puterea e legata de cuplu, practic e cuplu X rpm, de asta au scazut amandoua. Trebuie vazuta si curba, dar in princiupiu la BMW cel mai mul se pierde la VANOS defect, desi pierderea e prezenta mai mult la turatii mici, se mai pierde ceva de la lambda, tot in turatii mici

La turatii mari, unde astea nu conteaza, e uzura.motorului . segmenti, supape.. etc... fiecare contribuie cu cate ceva si rezultatul e nasol...

Oricum la Dyno se masoara la roata, si rezultatul la motor e de fapt o guestimare, ca ce da la roata se inmulteste cu niste coeficienti...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Sunt multe! Chiar si cu o uzura a ambreiajului (nu mai pune toata puterea/cuplul pe sol). Si, in general, uzura fireasca a motorului. Dar, nu mi se pare o diferenta mare, fata de stock. Pe un alt dyno, va iesi alt rezultat. Si, daca adaugi cam 7% pierdere la masurare pe dyno, esti unde trebuie.
Link to comment
Share on other sites

7% e pierderea la dyno? E pierdere de fiecare data sau e +/-? Benzina cu cifra octanica mai mare ajuta in vreun fel?

 

Depinde de dyno. Daca mergi si la Sebastian, vei avea alte valori. Mai mari, cred. Oricum, la el sunt mai exacte pierderile la masurare si din transmisie, deci vei avea un rezultat final mai aproape de cifra reala!

Link to comment
Share on other sites

Corect. Deci pierderea oricum e mica, dar de obicei dyno astea noi sunt destul de exacte.

 

Daca vrei ca servisarea sa fie corecta, cu filtru de aer nou, admisie noua si injectoare noi (chestii destul de scumpe) masina ar trebui sa fie ca noua. Daca tot ai pierderi mari de putere (nu e cazul de fata) atunci e altceva, la motor.

Edited by increatul
Link to comment
Share on other sites

Tinand cont de uzura de peste ani da, se accepta 15%. Dar daca esti vreun pasionat care tine neaparat sa aiba 95% din puterea "de noua" atunci nu e ok.

 

Oricum ca sa mentii puterea aproape de 100%, trebuie sa schimbi anumite elemente mentionate mai sus, la un anumit nr de km, ceea ce e destul de costisitor.

Link to comment
Share on other sites

cu varsta, motorul mai pierde din putere, oricat te-ai stradui sa o mentii.. dupa 7-8 ani se vede uleiul schimbat la timp de exemplu, si ce se mai face la o masina.. ca ele saracele merg si cu uleiul schimbat la 20k, dar ....

 

 

 

 

 

parca la top gear facusera niste teste cand erau in DE si au luat un M3 de prin 90 si ceva, un mercedes evo si inca ceva.. cand le-au pus pe dyno era jale, mai aveam putin peste jumate din caluti... , gen impecabile, dar cu niscaiva lipsuri.. . :)

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.