Jump to content

servofrana


Recommended Posts

Va rog sa-mi spuneti daca pot pune pe e39-ul meu 520d 136cp o servofrana de pe un alt e39 , nu stiu exact care, dar cred ca e un benzinar. spun asta ca am un prieten care dezmembreaza un e39 si mi-a spus ca are servofrana , dar nu mai stiu ce motorizare are. si inca ceva, vreau sa ma apuc sa o schimb eu si va intreb daca stiti cumva daca trebuie sa demontez si pedala de frana( din ce vad pe realoem cred ca pot sa demontez servofrana si fara sa dau pedala jos), daca imi va curge lichidul de frana din pompa de frana, etc... chestii care ar trebui sa le stiu. ms anticipat.
Link to comment
Share on other sites

revin si spun ca din ce am vazut pe realoem servofrana e responsabila cu vacumm-ul(in dictionarul tehnic VW am citit ca se numeste pompa de presiune), vaccum folosit si de turbina. asa ca va intreb daca servofrana de pe masina mea are valori de presiune incompatibile cu o servofrana de pe un benzinar de exemplu sau de pe un e39 525d/530d etc.
Link to comment
Share on other sites

-servo sunt aceleasi,dar poti verifica pe realoem.com

-dupa seriile de sasiu,identifici codurile de la servofrana si daca sunt identice,e clar ca sunt aceleasi.

-nu trebuie sa dai jos pedala de frana,ci doar sa o scoti de pe tija tulumbei de frana.(sub bord).

-desfaci tulumba de frana,din interior de sub bord(4 saibe de 13), cilindrul de frana cu tot cu vasul de expansiune de pe aceasta(din compartimentul motor),il departezi de tulumba(daca e nevoie va trebui sa scoti furtunul de la ambreiaj-e posibil sa fie prea scurt si sa nu-ti permita sa lucrezi),si cauti pozitia ideala pt a o putea scoate.

-nu scoti afara cilindrul de frana,deci,nu ai nici o treaba cu conductele de frana.

-procedezi la operatiunea inversa,conectezi furtunul de la ambreiaj inapoi,pedala de frana pe tija tulumbei(in interior sub bord),completezi cu lichid daca este nevoie,aerisesti ambreiajul(pt ca ti-a intrat aer pe conducta) si gata.

Edited by popi112
Link to comment
Share on other sites

-servo sunt aceleasi,dar poti verifica pe realoem.com

-dupa seriile de sasiu,identifici codurile de la servofrana si daca sunt identice,e clar ca sunt aceleasi.

-nu trebuie sa dai jos pedala de frana,ci doar sa o scoti de pe tija tulumbei de frana.(sub bord).

-desfaci tulumba de frana,din interior de sub bord(4 saibe de 13), cilindrul de frana cu tot cu vasul de expansiune de pe aceasta(din compartimentul motor),il departezi de tulumba(daca e nevoie va trebui sa scoti furtunul de la ambreiaj-e posibil sa fie prea scurt si sa nu-ti permita sa lucrezi),si cauti pozitia ideala pt a o putea scoate.

-nu scoti afara cilindrul de frana,deci,nu ai nici o treaba cu conductele de frana.

-procedezi la operatiunea inversa,conectezi furtunul de la ambreiaj inapoi,pedala de frana pe tija tulumbei(in interior sub bord),completezi cu lichid daca este nevoie,aerisesti ambreiajul(pt ca ti-a intrat aer pe conducta) si gata.

mltumesc mult pentru instructiuni. respect.

Link to comment
Share on other sites

revin si spun ca din ce am vazut pe realoem servofrana e responsabila cu vacumm-ul(in dictionarul tehnic VW am citit ca se numeste pompa de presiune), vaccum folosit si de turbina.

 

Poate cineva sa explice cum functioneaza treaba asta? Mersi.

Link to comment
Share on other sites

-desfaci tulumba de frana,din interior de sub bord(4 saibe de 13), cilindrul de frana cu tot cu vasul de expansiune de pe aceasta(din compartimentul motor),il departezi de tulumba(daca e nevoie va trebui sa scoti furtunul de la ambreiaj-e posibil sa fie prea scurt si sa nu-ti permita sa lucrezi),si cauti pozitia ideala pt a o putea scoate.

-nu scoti afara cilindrul de frana,deci,nu ai nici o treaba cu conductele de frana.

Tu ai facut vreodata operatia asta la un E39? Probabil ca nu, ca ai fi stiut ca este imposibil sa scoti servo separat de pompa de frana.

 

La E39 pompa de frana se poate demonta doar impreuna cu servofrana. Nu ai loc sa scoti pompa pe pozitie. Si nici nu ai acces la unul din suruburile in care este fixata pompa de frana. In plus, conductele de frana nu sunt din elastic ca sa le departezi sau sa tragi de ele.

 

Inainte de orice trebuie golit si demontat rezervorul de lichid de frana.

Pentru demontare trebuie sa decuplezi toate conductele de frana si furtunul de vacuum. Ai grija sa nu-ti curga lichid de frana pe vopsea.

 

Dupa care scoti afara tot ansamblu format din pompa de frana si servofrana.

In continuare le poti separa si poti inlocui partea defecta.

Montarea se face tot impreuna.

Dupa montare trebuie completat cu lichid de frana si facuta aerisirea.

 

Servofrana este aceeasi pentru toata seria de E39, deci poti lua una de la un 520i si o poti pune pe un 520d.

Link to comment
Share on other sites

Nu are legatura, @irinelfby a incurcat un pic borcanele cand a zis ca:

revin si spun ca din ce am vazut pe realoem servofrana e responsabila cu vacumm-ul(in dictionarul tehnic VW am citit ca se numeste pompa de presiune), vaccum folosit si de turbina

Servofrana NU produce in niciun caz vacuum, ci doar functioneaza pe baza vacuumului.

La motoarele pe benzina vacuumul provine din admisie.

La diesel este necesara o pompa speciala de vacuum, deoarece la diesel nu exista depresiune in galeria de admisie. Vacumul produs de aceasta pompa este folosit si pentru comanda turbinei.

 

Singura legatura dintre turbina si pompa de servo este ca ambele sunt comandate cu ajutorul vacuumului.

Link to comment
Share on other sites

Nu are legatura, @irinelfby a incurcat un pic borcanele cand a zis ca:

 

Servofrana NU produce in niciun caz vacuum, ci doar functioneaza pe baza vacuumului.

La motoarele pe benzina vacuumul provine din admisie.

La diesel este necesara o pompa speciala de vacuum, deoarece la diesel nu exista depresiune in galeria de admisie. Vacumul produs de aceasta pompa este folosit si pentru comanda turbinei.

 

Singura legatura dintre turbina si pompa de servo este ca ambele sunt comandate cu ajutorul vacuumului.

Ok.dar in cazul asta care este pompa de vacuum la diesel?

Link to comment
Share on other sites

Pe realoem este o schema in care se vede clar ca un furtun pleaca din servofrana si ajunge la turbina. Un mecanic imi spunea la un moment dat ca turbo nu functioneaza in parametrii normali.i-am spus ca am servofrana stricata si el a spus ca asa se explica turbina care nu functioneaza in parametrii normali. Zicea ca exista nu stiu ce tija care actioneaza turbina tija care e actionata de vacuum. Si eu ne avand presiune vaccum suficienta tija respectiva nu era actionata pana la capat.Deci?
Link to comment
Share on other sites

Tu ai facut vreodata operatia asta la un E39? Probabil ca nu, ca ai fi stiut ca este imposibil sa scoti servo separat de pompa de frana.

 

La E39 pompa de frana se poate demonta doar impreuna cu servofrana. Nu ai loc sa scoti pompa pe pozitie. Si nici nu ai acces la unul din suruburile in care este fixata pompa de frana. In plus, conductele de frana nu sunt din elastic ca sa le departezi sau sa tragi de ele.

 

Inainte de orice trebuie golit si demontat rezervorul de lichid de frana.

Pentru demontare trebuie sa decuplezi toate conductele de frana si furtunul de vacuum. Ai grija sa nu-ti curga lichid de frana pe vopsea.

 

Dupa care scoti afara tot ansamblu format din pompa de frana si servofrana.

In continuare le poti separa si poti inlocui partea defecta.

Montarea se face tot impreuna.

Dupa montare trebuie completat cu lichid de frana si facuta aerisirea.

 

Servofrana este aceeasi pentru toata seria de E39, deci poti lua una de la un 520i si o poti pune pe un 520d.

nu mai fi asa sigur ca nu se poate,pentru ca eu am facut operatiunea descrisa mai sus iarna trecuta,iar singura conducta pe care am fost nevoit sa o scot a fost cea de la ambreiaj.crezi ca le stii pe toate?imi pare rau ca nu am facut poze.

Link to comment
Share on other sites

Pompa de vacuum este piesa 1 de aici.

Aici iti dau dreptate. Bine , nici sa intelegi ca te-am contrazis pana acum ca nu am cum .eu nu ma prea pricep si spun doar ce concluzii trag vazand schema pe realoem. E clar ca nu am vazut ca a el furtun din servo pana la tirbina mai trece si printr-o alta chestie despre care nu stiam ca e pompa de vaccum. Acum pot spune ca m-ai convins cu argumente solide. Mersi.

 

Imi cer scuze ca mai scriu cu greseli de ortografie si de punctuatie, dar scriu de pe telefon.

Link to comment
Share on other sites

@popi112 : Vad ca singurul care este afectat de numarul de posturi esti doar tu.

Nu am facut referire la vechimea ta pe forum, asa ca lasa-ma cu asemenea aiureli.

 

Daca tu nu ai poze, am eu poze. Nu scoti in vecii vecilor servofrana separat de pompa de frana.

In primul rand nu poti desface surubul din stanga care conecteaza pompa de frana de servo. Se afla sub pompa de frana si nu ai acces la el.

Locul este extrem de stramt si nu ai loc nici sa impingi pompa de frana astfel incat sa faci loc servofranei sa iasa.

Link to comment
Share on other sites

Daca ai poze,pastreaza-le.Daca tu nu poti,asta nu inseamna ca nu se poate.Daca eu am facut chestia asta iarna trecuta,inseamna ca se poate.Nu sunt afectat de numarul de posturi pentru ca eu nu sunt un vanator de posturi ca altii,nu dau nume,dar nu ma privi ca pe un novice.Daca tu crezi ca sunt nou pe aici,dupa toate datele de identificare,s-ar putea sa te inseli,amarnic.Daca am ceva util de spus,spun,daca nu,nu.
Link to comment
Share on other sites

Vad ca esti o clona. Si agresiv pe deasupra. Sunt satul de asa ceva, asa ca inceteaza cu atitudinea asta.

Daca ai argumente zi-le, dar scuteste-ne de istoria ta ascunsa pe forum si de alte aiureli.

 

In ceea ce priveste servofrana, nu poate fi demontata fara sa demontezi si pompa de frana. Probabil ca nu era vorba de E39.

Link to comment
Share on other sites

Bine ca nu sunt clona ta,ca nu stiu ce m-as fi facut!Agresiv esti tu atunci cand vezi ca altcineva stie mai multe si mai bine decat stii tu vis-a-vis de o anumita problema.

Este vorba de un E39,fabricat in luna mai,1999.

Ca sa scoti tulumba,mai intai scoti siguranta de pe pedala de frana,dai tija la o parte,desfaci saibele de 13 de pe suportul pedalier,departezi(atat cat permite,momentan) tulumba CU TOT cu vasul de expansiune de bordul masinii,iar cu ajutorul unei chei cardanice si a unui strop de imaginatie,desfaci celebrul surub din partea stanga care prinde vasul de tulumba.celelalte suruburi de fixare a vasului nu reprezinta nici o problema.departezi vasul si scoti tulumba PRINTRE EL SI BORDUL MASINII.cel mai probabil,va trebui sa scoti furtunul de la ambreiaj pt ca este prea scurt.aerisire la ambreiaj si ai rezolvat problema,fara sa umbli la frana sau mai stiu eu ce alte operatii.Daca citeai ce am scris in primul meu post,nu era nevoie sa ma mai intrebi odata!

Link to comment
Share on other sites

Aproape ca imi pare rau ca am deschis topicul asta. Nu cred ca trebuie sa ne certam. Fiecare posteaza ceea ce crede ca e bine. Unii stiu mai mult altii se pricep mai putin. Autorul topicului isi extrage afirmatile cele mai bine argumentate. In speta eu. Daca printre noi se afla si altii interesati pot face la fel ca si mine. Niciodata nu o sa ma apuc sa fac ceva la masina doar ca asa a spus unul pe forum pana informatia nu a ajuns la mine suficient de bine argumentata si verificata. Asa ca va rog ca acest topic sa nu devina un spatiu de cearta.
Link to comment
Share on other sites

Fiecare face ce vrea si cum vrea la masina lui,dar daca eu nu pot sa fac un anume lucru(poate nu am imaginatia necesara,poate nu imi pica fisa in momentul respectiv,poate nu am curaj,etc)asta nu inseamna ca nu se poate,dar am tot respectul si toata admiratia pentru cel care (poate) are o alta idee,o alta parere,etc.Pana la urma e un forum unde toti ne expunem parerea,punctul de vedere.Fiecare dintre noi are o experienta mai mare sau mai mica din care toti avem cate ceva de invatat,dar unii sunt setati pe "nu se poate",chiar daca le demonstrezi contrariul.

Ideea este urmatoarea:tu,nu ai nimic de facut decat sa alegi ceea ce te intereseaza din toate discutiile astea.Hotararea iti apartine,eu doar am spus ce si cum am facut.Deci,se poate!

Edited by popi112
Link to comment
Share on other sites

Hai ca mi-a mai dat una la temelie mecanicul. Uite cum sta treaba: eu am pedala de frana foarte tare. Daca in mers de la 3500 rot/min sau chiar si de la 3000 reduc viteza cu frana de motor in momentul in care calc pedala de frana aceasta e mult mai moale, a doua pedala e iar tare ,dar daca continui cu frana de motor iar se inmoaie. Asa ca eu am zis ca s- a dus servofrana tulumba. Acum mi- a zis mecanicul ca de fapt s-a dus pompa de frana si implicit trebuie schimbata atat asta cat si tulumba. Acum nu stiu ce sa mai cred. Ori e tulumba , ori e pompa de frana sau ambele. Cum pot sti aceste "mici" detalii?

 

Popi112 tu spui ca ai schimbat tulumba. Banuiesc ca nu mai ai probleme cu frana. Spune-mi cum ai stiut ca e tulumba si nu era pompa de frana. Ce semne a dat frana ta . Cum s-au manifestat?

Link to comment
Share on other sites

La prima pedala,in momentul cand o atingeam dadeam instantaneu cu capul de volan,dupa care se intarea de nu o mai puteam apasa decat daca ma propteam in volan.Parerea mea este ca,daca ai verificat conductele de vacuum si nu sunt strangulate,sparte,etc,pompa de vacuum functioneaza-atunci de vina este servo,dar e posibil sa ma insel.De ce nu incerci sa desfaci putin saibele care fixeaza pompa de frana de servo in asa fel incat,poate ai posibilitatea sa vezi daca lucreaza cilindrul din pompa? Edited by popi112
Link to comment
Share on other sites

La prima pedala,in momentul cand o atingeam dadeam instantaneu cu capul de volan,dupa care se intarea de nu o mai puteam apasa decat daca ma propteam in volan.Parerea mea este ca,daca ai verificat conductele de vacuum si nu sunt strangulate,sparte,etc,pompa de vacuum functioneaza-atunci de vina este servo,dar e posibil sa ma insel.De ce nu incerci sa desfaci putin saibele care fixeaza pompa de frana de servo in asa fel incat,poate ai posibilitatea sa vezi daca lucreaza cilindrul din pompa?

 

offtopic sorry popi122 mi-ai dat un pm nu ma lasa sa iti dau reply. In legatura cu ceasurile sunama pe 0767082345 sau bucursandu@yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.