Jump to content

Review suspensii aftermarket


alex230ro

Recommended Posts

Dupa ce am mai citit pe forumuri, inclin spre B4 din doua motive: confort sporit si totodata fermitate in combinatie cu arcurile Eibach Pro Kit, iar al doilea deloc de neglijat ar fi pretul...mai putin de jumatate fata de B8.

 

Acum apare o noua dilema...am vazut ca sunt mai multe tipuri de B4. Cei de la Racing Nick le zic simplu B4, colegul mai sus zice de B4 M-Tech si am mai auzit ca ar fi B4 HD (heavy-duty), care cica ar fi cam cu 25% mai dure decat B4 standard.

 

@Alex Iulian: ale tale sunt galbene sau negre?

 

As putea sa gasesc pe undeva la preturi mai bune decat oferta primita deja?

 

merci

 

eu am amortizoare b8 ,sunt dure. Daca eram in Romania cand le-am comandat nu cred ca imi puneam nici eu. Practic masina e la fel de dura ca un e90 cu rft, nici pe departe confortabila cum ar trebui sa fie un cinciar..

 

 

Dar ce poti sa iti spun e ca cei de la racing nick te jefuiesc, B8 sunt cu 10-15 euro mai scumpe pe bucata maxim, fata de B4. poti verifica pe site la bilstein preturi recomandate. Asta daca pretul te impiedica.

 

 

Vezi ca e kit complet, pe e-bay gasesti, adica 4 arcuri eiback pro + 4 amortizoare b8 + protectii etc in jur de 650 de euro ar trebui sa fie la masina ta.

Transport ar mai fi un 20 de euro.

Daca vrei iti caut pe ebay.de, eu de acolo am luat.

Le am de 2 ani pe masina si garantie la amortizoare am primit 100k km.

Vezi ca mai sunt unele B6, care sunt intermediare, intre B4 si B8

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

sunt cam 99 spatele, 200 sa zicem in total si 160 fata /bucata, deci 320 fata, in total 520.

fara arcuri..

Dar cum spuneam, daca iei kitul pro care coboara doar 3 cm, stai linistit cu B4, ca in oras mai ales o sa scrasnesti din dinti ca mine..

Link to comment
Share on other sites

M-am uitat si pe ebay.de si am gasit pe la 380 euro kit-ul B4 si la 650 euro kit-ul B8 (doar amortizoarele fara arcuri).

 

Cred ca ma costa mai putin daca iau B4 din tara :)

 

 

290 euro kit 4 amortizoare B4 standard

mie nu-mi apare in program B4 M-tech

dac aai codurile le pot cauta

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...
Scuze ca intervin si eu aici dar nu prea ma pricep. Vreau sa schimb si eu amortizoarele la bmw-ul meu e60 525d. Am gasit la userul daniell de pe forum care vinde suspensii. Eu am suspensie standard la masina si ma gandeam sa iau 2 amortizoare bilstein b4, la 340 ron buc. Ce parere aveti se merita? Sa optez pt kayaba ? Problema este ca ale mele s-au inmuiat, se lasa masina foarte rau si are balans. Din cate am citit eu pe-aici ar fi buba la e60 amortizoarele fata sau depinde de nr de km ? Multumesc .
Link to comment
Share on other sites

depinde de nr de km si starea drumurilor pe unde mergi.

B4 sunt ok, in DE aveam garantie la ele 100k km, fata de 50k restul firmelor.

Nu cred ca primesti 100k km garantie in ROmania,dar faptul totusi spune multe despre calitatea si durabilitatea lor.

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Indiferent ce pui confortul va mai scadea . Nu stiu de nici o suspensie care sa fie concomitent sportiva si confortabila . Exista arcuri sport cum ar fi Eibach Pro-kit sau H&R Sport care sunt facute pentru a fi folosite cu amortizoare de serie . Se pastreaza o parte din confort , dar la gropi mari sau denivelari de viteza arunca putin cu tine prin masina . Avantajul este legat de tinuta de drum imbunatatita .

Eu am H&R sport pe Billstein B4 si sunt cat se poate de incantat , dar eu nu cautam un maxim de comfort .

Link to comment
Share on other sites

Indiferent ce pui confortul va mai scadea . Nu stiu de nici o suspensie care sa fie concomitent sportiva si confortabila . Exista arcuri sport cum ar fi Eibach Pro-kit sau H&R Sport care sunt facute pentru a fi folosite cu amortizoare de serie . Se pastreaza o parte din confort , dar la gropi mari sau denivelari de viteza arunca putin cu tine prin masina . Avantajul este legat de tinuta de drum imbunatatita .

Eu am H&R sport pe Billstein B4 si sunt cat se poate de incantat , dar eu nu cautam un maxim de comfort .

 

 

tot pe e46? sunt convins ca se vor vedea niste schimbari dar ma refer sa nu ma doara spatele la o denivelare....in principiu vreau neaparat sa o las ceva mai jos cat tea costat kitul? merci

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 5 weeks later...

Salve, trebuie sa inlocuiesc amortizoarele, si cu ocazia asta sa vrea sa pun TA-Techinx din doua motive:

a) momentan pe acesta mi-l pot permite

B) este reglabil, trebuie vara sa o las mai jos ca jantele/cauciucurile sa ajung la linie cu aripa si iarna sa pot ridica si circula cu ea.

22WTF ma cam speriat, sa plans ca i-au distrus caseta de directie si alte componente. As dori sa stiu parerile dumneavoastra despre ele; cei de la TA-Technix spun ca atunci cand o ridici devine mai putin rigida, este adevarat?

Link to comment
Share on other sites

n-as cobori masina aici in ro sub nicio forma. chiar daca ocolesti gropanele, tot sunt denivelari de toate felurile. eventual as schimba amortizoarele cu altele mai dure sau reglabile. strut bar face minuni, chiar se simte. acum daca suspensia e praf si oricum trebuie schimbata, gasesti kit-uri taiwaneze mai ieftine decat cel stoc. la fel la frane.
Link to comment
Share on other sites

A mea oricum e joasa, pana sa dau jos scutul la bump`uri de viteza atingeam cu el... deci nu-mi pun problema ca ar fi prea joasa, ma descurc, sper :) , si sincer urasc sa-mi vad masina ca un tractor. Si tu recomanzi sa pun kituri de suspensie reglabila taiwaneze?: )
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

tot pe e46? sunt convins ca se vor vedea niste schimbari dar ma refer sa nu ma doara spatele la o denivelare....in principiu vreau neaparat sa o las ceva mai jos cat tea costat kitul? merci

 

Atata timp cat vei sta cu arcuri h&r progresive sau eibach pro kit [ ma refer la cele cu drop de 30 de mm aprox ] , vei avea compromisul ideal [ si confort si dinamica imbunatatita ]

 

- Cea mai ieftina varianta : Eibach pro kit[30/25] + bilstein B4 sau B4 mtech

H&r sport [30/25] + bilstein B4 sau b4 mtech

 

- Varianta Ideala : Bilstein b12 pro kit sau Bilstein b12 sportline [ drop de 55/35 ]

: H&R cup kit in doua variante [ 30/25 si 55/35 ]

 

 

 

 

preturi : eibach pro kit 30/25mm [ 115 euro ]

H&r sport 30/25 mm [ 120 euro ]

4x bilstein b4 [ 220 euro ]

4x bilstein b4 mtech [ 320 euro ]

Bilstein b12 pro kit/sportline [ 580 euro ]

H&R cup kit [ 450 euro ]

Transport din Italia/germania/uk[ 25 euro aprox ]

 

E recomandat si inlocuirea flanselor in momentul in care va atingeti de suspensie, daca nu ati facut-o [ sachs , lemforder , meyle ] iar geometria sa fie facuta dupa standardul M sport sau m3 [ pe standul de geometrie ]

 

Preturile sunt luate de pe ebay de la magazine in domeniu ! [ de obicei evit sa cumpar produse din romania din mai multe motive , dar aici e alegerea fiecaruia , cel putin incerc sa evit cat mai mult posibil "rebuturile" ]

 

 

Salve, trebuie sa inlocuiesc amortizoarele, si cu ocazia asta sa vrea sa pun TA-Techinx din doua motive: a) momentan pe acesta mi-l pot permiteB) este reglabil, trebuie vara sa o las mai jos ca jantele/cauciucurile sa ajung la linie cu aripa si iarna sa pot ridica si circula cu ea. 22WTF ma cam speriat, sa plans ca i-au distrus caseta de directie si alte componente. As dori sa stiu parerile dumneavoastra despre ele; cei de la TA-Technix spun ca atunci cand o ridici devine mai putin rigida, este adevarat?

 

22wtf este unul din ghinionistii care si a distrus masina la articulatie din cauza suspensiei sau , a fost el mai ghinionist. Cert e ca ta technix nu este putin mai rigida ci este "lemn" iar singurul lucru care ti l poate oferi o suspensie de genul ala e doar drop ! Nici sa nu visati la confort sau dinamica sau stabilitate ! Daca cei care au suspensii de buget , cosidera ca ala e confort , inseamna ca in viata lor nu au mers cu o masina care sa fie dotata cu o suspensie de bun simt macar ! in suspensiile de buget avem : TA-TECHNIX/JOM/FK/TUNING ART. Sunt ok ca si bani , dar mare lucru nu ofera ! La ce drumuri avem noi , masina initial da o senzatie de siguranta/stabilitate, asta pana cand va veti afla intr o situatie mai "la limita" si va incepe sa topaie sau in timpul unei franari mai bruste la evitarea unui obstacol , masina sa tinda sa o ia in toate partile ! Distruge tot ce se poate numi articulatie si caseta de directie in timp. Pentru cei care merg cu 40 la ora si nu folosesc masina zi de zi , e ok , pentru un dayli use , eu personal nu recomand asa ceva ! Totul tine de gusturi si de buget !

 

In concluzie : cat dai , atat face ! Pentru drumurile din tara si ca un compromis perfect, recomand eibach pro kit sau h&r + bilstein b4 sau b4 mtech , si ieftin si bun. Pentru cei cu posibilitati financiare mai mari , le recomand cu caldura bilstein b12 sau h&r cup kit. Pentru posesorii de bmw e36 le recomand bilstein b10 la 400 de euro !

Link to comment
Share on other sites

Eu le-am cam testat pe toate live pe masinile care le-am avut. Cele mai bune sunt fie bilstein b8 cu arcuri eibach sau h&r ( h&r sunt putin mai comfortabile ) fie arcuri standard cu sachs advantage. Oricare e, daca n-ai double wishbone nu obtii mare lucru, pacat de bmw.
Link to comment
Share on other sites

Eu le-am cam testat pe toate live pe masinile care le-am avut. Cele mai bune sunt fie bilstein b8 cu arcuri eibach sau h&r ( h&r sunt putin mai comfortabile ) fie arcuri standard cu sachs advantage. Oricare e, daca n-ai double wishbone nu obtii mare lucru, pacat de bmw.

 

h&r sunt o idee mai dure ca pro kit [ eu asta am observat ] ! b12 pro kit e format din b8 + arcuri eibach pro kit [ daca nu ma inseala memoria ] , mai este varianta cu amortizoarele koni FSD [ cele reglabile ] , dar cum am zis , totul tine de bugetul fiecaruia , eu am pus un minim necesar in lista !

 

Cat despre fraza cu acel double wishbone : tu glumesti , nu i asa? cum poti sa spui ca nu obtii mare lucru?

 

 

Eu am pus una lowcost jom ... Sunt curios sa vad cat tine!!;)

 

Nu vorbim de fiabilitate , vorbim strict de ceea ce ofera ea ca si suspensie ! Am avut si e39 cu ta technix pe ea ! am mers fix 500 de km , dupa care am aruncat-o la gunoi [ nici nu m am obosit sa o vand ] , vazand ca eu nu mai am aderenta cu gume bune [ bridgestone potenza ] si dupa ce intr-o situatie limita , masina era sa ma arunce intre 4 scanduri ! Trecusem atunci pe lowtec hi-low 9.1 !

Edited by DEVIL's Style
Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

 

 

Nu vorbim de fiabilitate , vorbim strict de ceea ce ofera ea ca si suspensie ! Am avut si e39 cu ta technix pe ea ! am mers fix 500 de km , dupa care am aruncat-o la gunoi [ nici nu m am obosit sa o vand ] , vazand ca eu nu mai am aderenta cu gume bune [ bridgestone potenza ] si dupa ce intr-o situatie limita , masina era sa ma arunce intre 4 scanduri ! Trecusem atunci pe lowtec hi-low 9.1 !

Sincer e pt prima oara cand ma dau cu o suspensie sport ... Ideea era sa vad ce inseamna sa te dai toata ziua cu suspensia sport... Sunt constient ca asta e o suspensie de cacat ,dar am zis sa fac o proba de vreo 6luni si apoi daca rezist ;)) o sa pun ce trebuie ... La un e39 ce recomandati??? Sa fie reglabila ..

Link to comment
Share on other sites

Sincer e pt prima oara cand ma dau cu o suspensie sport ... Ideea era sa vad ce inseamna sa te dai toata ziua cu suspensia sport... Sunt constient ca asta e o suspensie de cacat ,dar am zis sa fac o proba de vreo 6luni si apoi daca rezist ;)) o sa pun ce trebuie ... La un e39 ce recomandati??? Sa fie reglabila ..

 

O suspensie buna la bmw e39 pleaca de la 600-700 de euro in sus ! [ cele fixe ] , cele reglabile pleaca de la mia de euro in sus !

 

Totusi suspensii de buget si de bun simt poti considera lowtec hi-low 9.1 , costa vreo 500 de euro sau vogtland [ dar la astea nu bag mana in foc ]. O alta optiune ar mai fii o varianta de la FK cu amortizoare koni FSD !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.