Jump to content

scartait role/curele/fulie vibrochen


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

http://ro.wikipedia.org/wiki/Arbore_cotit#cite_note-dex-0

http://dexonline.ro/definitie/vilbrochen

 

acum ca am trecut si de dilema asta ... ca asta era de fapt ideea toicului, putem continua fara posturi inutile!

 

@mrw - daca se aude un scartait metalic poti sa schimbi fulia si sa nu faci ca mine sa le schimb pe toate de dragul mecanicilor sau pentru ca la service au o cafea buna!

toata lumea recomanda achizitionarea unei fulii CORTECO care pe mine m-a costat 710 lei, iar manopera 150 lei.

daca esti din Bucuresti iti pot recomanda baietii care mi-au schimbat mie piesa.

numai bine!

Link to comment
Share on other sites

http://ro.wikipedia.org/wiki/Arbore_cotit#cite_note-dex-0

http://dexonline.ro/definitie/vilbrochen

 

acum ca am trecut si de dilema asta ... ca asta era de fapt ideea toicului, putem continua fara posturi inutile!

 

@mrw - daca se aude un scartait metalic poti sa schimbi fulia si sa nu faci ca mine sa le schimb pe toate de dragul mecanicilor sau pentru ca la service au o cafea buna!

toata lumea recomanda achizitionarea unei fulii CORTECO care pe mine m-a costat 710 lei, iar manopera 150 lei.

daca esti din Bucuresti iti pot recomanda baietii care mi-au schimbat mie piesa.

numai bine!

 

Daca vrei sa te tina mai mult fulia este indicat sa se schimbe rolele,curelele si intinzatoarele depinde cate ai.

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca tre` sa fie o regula asta ...

AM ACEEASI PROBLEMA.IN CONCLUZIE SCHIMB CURELE,RULMENTI,FULIE VIBROCHEM(CURELELE MELE AU 100.00KM)?MERSI

din ce a scris omul aici eu inteleg ca a gresit pozitia punctului si are 10.000 km de cand a schimbat draciile alea ... oricum 100.000 km nu`l tineau!

pentru ce sa schimbe din nou curelele si rolele?

@mrw - pentru siguranta si linistea ta pune mecanicul care iti va schimba fulia sa iti verifice si rolele cand da curelele jos.

Edited by B I Z
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Salutare,

 

Am si eu o problema legata de fulia vibrochen, am incercat sa o pornesc azi diminieata insistent la -20 de grade...am tot insistat, ajutat si de un baiat care imi dadea curent de la masina lui, iar pana la urma a pornit insa am constatat ca toata transmisia nu se misca deloc, plus un scartait la fulie. Urgent am oprit motorul si dupa aceea am vazut ca fulia e deplasata bine de pe axul central plus ca era in jur praf metalic.... Am atasat si niste poze...intrebarile mele sunt:

 

Oare e posibil sa fi afectat si alte parti ale motorului?

 

Care e rolul fuliei?

 

Ce anume o invarte?

 

Multumesc,post-53862-0-41322400-1329036734_thumb.jpg

post-53862-0-92299100-1329036702_thumb.jpg

post-53862-0-52517700-1329036719_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Am si eu o problema legata de fulia vibrochen, am incercat sa o pornesc azi diminieata insistent la -20 de grade...am tot insistat, ajutat si de un baiat care imi dadea curent de la masina lui, iar pana la urma a pornit insa am constatat ca toata transmisia nu se misca deloc, plus un scartait la fulie. Urgent am oprit motorul si dupa aceea am vazut ca fulia e deplasata bine de pe axul central plus ca era in jur praf metalic.... Am atasat si niste poze...intrebarile mele sunt:

 

Oare e posibil sa fi afectat si alte parti ale motorului?

 

Care e rolul fuliei?

 

Ce anume o invarte?

 

Multumesc,post-53862-0-41322400-1329036734_thumb.jpg

 

Fulia este antrenata de arborele cotit (adica de motor), iar rolul fuliei este sa antreneze cureaua de accesorii, care la randul ei angreneaza toti consumatorii (alternator, pompa apa, pompa servo, compresor ac).

 

Teoretic ar trebui sa schimbi doar fulia, dar sa vezi si prinderea daca nu a fost afectata (stiu ca se prinde cu 2suruburi si are si canal de pana, dar nu sunt 100% sigur).

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Am si eu o problema legata de fulia vibrochen, am incercat sa o pornesc azi diminieata insistent la -20 de grade...am tot insistat, ajutat si de un baiat care imi dadea curent de la masina lui, iar pana la urma a pornit insa am constatat ca toata transmisia nu se misca deloc, plus un scartait la fulie. Urgent am oprit motorul si dupa aceea am vazut ca fulia e deplasata bine de pe axul central plus ca era in jur praf metalic.... Am atasat si niste poze...intrebarile mele sunt:

 

Oare e posibil sa fi afectat si alte parti ale motorului?

 

Care e rolul fuliei?

 

Ce anume o invarte?

 

Multumesc,post-53862-0-41322400-1329036734_thumb.jpg

 

mama frate...cred k ti-a inghetat apa in motor...ai verificat antigelul inainte sa vina iarna asta distrusa?? vezi poate ii doar desfiletat surubul de pe fulie......

Link to comment
Share on other sites

Fulia este antrenata de arborele cotit (adica de motor), iar rolul fuliei este sa antreneze cureaua de accesorii, care la randul ei angreneaza toti consumatorii (alternator, pompa apa, pompa servo, compresor ac).

 

Teoretic ar trebui sa schimbi doar fulia, dar sa vezi si prinderea daca nu a fost afectata (stiu ca se prinde cu 2suruburi si are si canal de pana, dar nu sunt 100% sigur).

 

 

Multumesc mult...asta poate fi cred ca si explicatia pt faptul ca volanul nu se invartea cand a pornit motorul...

 

mama frate...cred k ti-a inghetat apa in motor...ai verificat antigelul inainte sa vina iarna asta distrusa?? vezi poate ii doar desfiletat surubul de pe fulie......

 

 

Nu am verificat, am incercat sa o pornesc insistent, greseala mea...si cred ca i mai rau decat sa fie desfiletat surubul pt ca e praf metalic imprejur...

Link to comment
Share on other sites

fulia este prinsa intr-un singur surub lung al dracu (~25cm) si are si pana care nu o lasa sa se invarta aiurea.

daca ai avut doar apa in masina, sau un antigel mult prea diluat, e foarte posibil sa fi inghetat in blocul motor ... in cazul asta ... ai cam imbulinat-o :(

Link to comment
Share on other sites

Intrebare :

 

Se intampla ceva rau daca dau jos cureaua de transmisie[atat cea mare cat si cea mica] si pornesc motorul ?

 

- doresc sa fac acest lucru pt ca imi "scartaie/zdrangane" ceva cand e masina pornita,se aude mai tare cand este rece,apoi mai putin,eu cred ca de vina sunt rolele pt ca am observat ca au joc,si vreau sa le iau prin eliminare !

Link to comment
Share on other sites

Intrebare :

 

Se intampla ceva rau daca dau jos cureaua de transmisie[atat cea mare cat si cea mica] si pornesc motorul ?

 

- doresc sa fac acest lucru pt ca imi "scartaie/zdrangane" ceva cand e masina pornita,se aude mai tare cand este rece,apoi mai putin,eu cred ca de vina sunt rolele pt ca am observat ca au joc,si vreau sa le iau prin eliminare !

 

nu are nimica. cureaua mica antreneaza compresorul de clima, cureaua mare mai toate (servo frana/directie, etc). o poti porni fara ele, dar in nici un caz nu poti merge fara ele.

 

 

si cum faci sa le iei prin eliminare?:D eventual daca drangane cand le invarti cu mana....pune WD40 pe ele ca nu mai zdrangane, dar AI GRIJA sa nu dai pe materialele din cauciuc, ca de exemplu cureaua, ca le mananca.

Edited by andrewbenito
Link to comment
Share on other sites

ia le prin eliminare cate o curea sa vezi in care parte scartie.

 

sau vezi ce este neschimbat,acum avand role noi curele ele intind puternic .

verifica fulia sa nu aibe joc,altelnator poate la rulment,pompa servo

Edited by catalin6
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Eu am schimbat in vara cureaua, am pus Contitech si rolele (ambele) le-am pus originale + surubul care tinea o rola caci acesta s-a rupt si a rupt cureaua. De atunci cand pornesc/opresc masina - mai ales la oprire suna urat si se cutremura toata....

Nu am schimbat pompa de apa atunci asa ca intentionez sa schimb curand pompa apa, fulia vibrochen si eventual si cureaua cu una originala.

Ce pompa apa recomandati ? Cea originala costa peste 600lei in timp ce Hepu este vreo 300lei.

Ce fulie vibrochen recomandati ? Originala este cam 1100lei Corteco 700lei si Vaico vreo 400lei.

Masina este E90 320d/163cp.

Am vazut ca pe fulie mai exista si "BELT DRIVE F POWER STEERING PUMP" - e nevoie sa fie schimbata si aceasta de la pompa servo ?!

 

PS: Vad ca fulia vibrochen si pompa apa sunt la fel pentru E46 320d si E90 320d ! Probabil daca cer pret pe E46 vor fi mai ieftine, ar fi o chestie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Salutare la toata lumea!

Sunt mai nou pe forum si totodata un posesor nu foarte vechi de e46.

De ceva timp a inceput si al meu sa scartaie,initial scartaia doar cand se incalzea motorul(la pornire era totul ok),dupa o perioada de timp a inceput sa scartaie exact de cand porneam si cu cat se incalzea motorul cu atat mai tare.Am cercetat pe forum si si parerile voastre reiesea ca ar fi fulia de la arborele cotit (vibrochen),eram foarte hotarat sa o schimb, dar astazi din lipsa de ocupatie am hotarat mai intai sa desfac sa ma conving ca asta este cu adevarat problema.

Cand am desfacut,surpriza,scartaitul parca nu se auzea de la fulie(de altfel fulia parea destul de ok,nici urma de uzura a cauciucului),am apasat cu coada la ciocan pe rola car intinde cureaua de la compresor si parca sa mai redus scartaitul,am dat jos cureaua si nu mai scartaie nimic.

Acum va cer o parere,ce ar putea fi de vina:cureaua,rola sau fulia de la compresor?

Cred ca o sa incep sa le schimb in ordinea crescatoare a preturilor,mai inati cureaua si rola si daca nu se remediaza sa vad care e treaba la compresor,cu toate ca eu tind sa cred ca ar fi rola deoarece am vazut ca e si ceva pilitura de fier pe acolo prin jurul ei. Cand am vazut ca nu este fulia de la vibrochen parca nu-mi venea a crede,asa de tare eram convins dupa forum ca aceasta ar fi problema.

Sper ca va e de ajutor experienta mea si astept pareri in legatura cu piesa care ar putea fi de vina pentru scartaitul asta nenorocit.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Salutare!Am acelasi scartait (uneori) ,la un E 46, care provine de la rulmentul fuliei compresorului A/C(ambreiajul A/C mai exact).Daca zgomotul inceteaza fara cureaua A/C montata,inlocuirea rulmentului ar putea fi solutia.Pe bimmer forums.com exista un DIY cu inlocuirea originalului NACHI 30BGS10DST2.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

daca e de la curele, garantat nu mai scartaie daca dai cu WD40... deci...

Salutare am si eu aceeasi problema,dar la mine scartaitul se aude doar pana se incalzeste un pic masina(10-20 min sau daca e cald afara peste 15 grade nu scartaie deloc),dupa care dispare.

sa fie doar cureau?masina este 320i e46 nfl

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Am schimbat role ( INA) curele ( CONTITECH) si fulie vibrochen (Corteco) dar scartaitul tot nu a disparut. Scartaie pana se incalzeste ( 10 -20 de min) dar destul de tare. Alte sugestii? Cum pot verifica alternatorul ? Multumesc
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Mare baraie de cap cu fulia asta.. E prea de tot sa cedeze dupa 1 an, anul trecut am schimbato cu una sh originala pe care am dat 200 lei la sfatul unui prieten cu piese auto care a zis ca cele mai ieftine fulii sunt foarte proaste si au cedat si dupa 2 luni la unii clienti, ieri a cedat in mers deci a tinut de 200 lei.. mai bn decat una ieftina, cineva scria pe aici cum ca cele de pe nfl tin mai bn decat la cele fl, la mine masina e FL dar fulia e cea de pe NFL fiind produs pe la inceputul facelifturilor, posibil sa cedeze mai rapid din cauza cuplului mai mare de la common rail, tura asta ma indrumat catre un contitech kit fulie curele si surub la 650 lei in locul unui corteco cica sunt acceasi calitate, e adevarat sau nu?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.