Jump to content

Rateuri + mers neregulat e36


Recommended Posts

Ma confrunt de ceva vreme cu o problema la masina mea e36, m43 1.6. Masina se comporta in felul urmator:

 

La prima pornire, dimineata daca se depaseste o numita turatie motorul da in nas si da rateuri. Supun o anumita turatie deoarece pe masura ce se incalzeste acest prag creste 1200-1500-2000-... Atunci cand a inceput prima data (acum cateva luni) sa apara problema dadea in nas fixa 2500 de ture odata cu trercerea timpului pragul a mai scazut.

 

Actiuni intreprinse pana acum:

- schimbat senzor lambda (nou Bosch)

- schimbat senzor temperatura apa motor (cel care trimite sembal in ECU)

- schimbat furtune ICV (noi) + curatat valva

- schimbat valva CCV + furtun (noi)

- curatat galeria de admisie + flasa ccv.

- diagnoza cu interfata GT1 in care am vazut tot ce era de vazut si singurul parametru care nu era in regula era starea valvei de aerisire rezervor care fluctua OPEN/CLOSE. Am incercat sa scot furtunul care intra in galerie de la acesta valva si sa pun degetul, practic sa simulez valva inchis si nu s-a schimbat nimic.

 

 

Ce am observat eu:

 

- in galerie era o cantitate destul de mare de ulei comparativ cu pozele din topicurile DIY pentru ICV si CCV. In principiu nu mananca ulei...

- pana se incalzeste scoate parca ceva mai mult condens, practic face o mica pata pe asfalt la relanti. Lichidul scos nu miroase a benzina si nici nu e foarte uleios. Masina nu consider ca scoate fum alb sau negru.

- cat motorul e rece turatia scade mult mai greu decat atunci cand e cald adica timpul in care coboara de la 3000 la 800 e mult mai mare.

 

Dupa ce se incalzeste bine urca si pana la 5000 ture fara sa mai dea in nas sau rateuri ideea e ca atunci cand e rece motorul face foarte urat, zici ca se rupe din tampoane di pleaca pe strada :)

 

Daca a mai patit cineva asa ceva, sau aveti vreo ideea sau recomandare de mecanic priceput la asa ceva...va astept parerile cu cel mai mare interes :help:

Link to comment
Share on other sites

Am avut o problema relativ similara si pana la urma se pare ca au fost injectoarele.

 

Verifica mai intai presiunea in rampa, nu stiu cum e la tine dar la M42 conductele sunt foarte greu accesibile pe la motor asa ca cel mai bun loc pentru a instala un "T" cu manometru este sub bancheta din spate chiar la iesirea din rezervor. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am mai facut urmatoarele:

- schimbat bujii

- schimbat furtune de benzina

 

Rezultat: nu s-a intamplat NIMIC :)

 

In bujii chiar imi puneam mari sperante...

 

Acum am doua intrebari: cum iti dai seama ca bobina nu e buna? Si am mai inteles ca aceasta problema poate fi si legata de senzor axa cu came. Probabil o sa incerc si sa schimb si senzorul sapt asta dar ce nu inteleg ce legatura ar avea functionarea lui cu temperatura...Daca stie cineva de ce ar fctiona mai bine la cald?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.