Jump to content

Intrebare - de ce motorul se tureaza putin cand e rece?


YuL-BmW

Recommended Posts

Salut,am si eu un bmw e46 din 2002 si as avea nevoie de un raspuns sa stiu daca e normal sau nu sa faca asa...cand pornesc masina si e rece motorul si dau drumu la caldura(masina are clima)motorul se aude mai tare iar turometruL se vede cum urca putin peste normal,totusi se simte acea oscilatie.Precizez ca face asa numai pana cand apa urca aproape de 90 de grade.Am schimbat acum 3 luni termostatul,oare sa fie de la el,sa fi gresit cva baietii de la service sau e normal ceea ce se intampla?Va tog lamuriti-ma cu niste raspunsuri. Edited by YuL-BmW
Link to comment
Share on other sites

Stau cu ea pe loc si dau drumu la caldura si turometru creste si se aude ca motorul e mai turat si ramane asa turat pana se incalzeste,opresc caldura scad turatiile si motorul merge in parametrii normali...stau si ii dau on/off si ma uit la turometru cum scade si urca,daca apa ajunge aproape de 90 atunci turometrul si motorul sunt in parametrii normali,oare are ceva?chiar stau cu gandul acolo.Eu stiam ca turatiile si zgomotul motorului sunt normale numai cand se da drumu la rece,clima sau AC,nicidecum la caldura.
Link to comment
Share on other sites

Sa ma lamuresc si eu putin. Motorul este rece, il pornesti, oricum are ralantiul peste normal pentru este rece, clima este oprita si cand o pornesti iti creste turatia putin( in tot acest timp are oscilatii ? ), fix in momentul in care pornesti clima turometrul are o scadere brusca dupa care isi revine si treptat creste si se mentine crescut un interval de timp, corect ? Turometrul scade pe masura ce viteza climei scade pentru ca temperatura in masina este asigurata "lejer" ajungang la temperatura setata de tine. De aici incolo daca opresti si repornesti clima turatiile motorului ar trebui sa nu fie afectate, mai putin scaderea acea brusca din cauza ca ai un consumator in plus(clima), care este corectata imediat.

Poti observa si cand actionezi geamurile cum scad turele brusc, totul pentru ca unul sau mai multi consumatori intra in scena.

Eu practic nu am inteles nelamurirea ta. Daca totul este cum am descris eu mai sus, nu ai ce probleme sa iti faci.

Link to comment
Share on other sites

Am un 318d cu motor de 2.0 ,as ruga un utilizator care are acelasi model sa se uite daca si el pateste ce patesc eu...daca atunci cand da drumu la caldura motorul se tureaza si turometru se ridica putin sub 1000 si ramane asa pana ajunge apa aproape de 90.Poate acum ati inteles mai bine cam ce problema am,masina se incalzeste suficient cat sa stea turometru normal,iar cand dau drumu la caldura creste considerabil.

Multumesc frumos pentru pareri si astept in continuare.

Edited by YuL-BmW
Link to comment
Share on other sites

Deci el zice ca ii cresc turatiile la aproape 1000rpm, si stau acolo, atata timp cat e caldura pornita. Cand temperatura ajunge la 90, masina sau relatiul, se comporta normal.

 

Daca e fenomenul explicat de Catu, atunci pare normal.

 

Dar clima nu poate fi setata si manual, viteza sa nu treaca de 1? Asa nu soliciti mult motorul la rece.

Edited by increatul
Link to comment
Share on other sites

Cred ca e normal sa se ridice turatia doar cand intra in functiune compresorul ... nu atunci cand pornesti caldura. Ceva este in neregula.

 

Nu e nimic in neregula(in cel mai rau caz niste perii uzate) . Omu' zice ca toate astea i se intampla cu motorul rece, perioada in care uleiul este mai gros, multe piese nu au ajuns la dilatatia ce permite altor piese o miscare mai libera si implicit o frecare mai mica intre ele etc. ...la toate astea adaugi un consumator in plus de energie care solicita si mai mult alternatorul si implicit motorul..e normal sa aiba loc o usoara cadere a turometrului si apoi cresterea turatiilor. Nu inteleg ce atata filozofie pentru o chestie banala...bagati omu' in sperieti :nea:

Link to comment
Share on other sites

...la toate astea adaugi un consumator in plus de energie care solicita si mai mult alternatorul si implicit motorul..e normal sa aiba loc o usoara cadere a turometrului si apoi cresterea turatiilor.

Pai este normal sa fie o usoara oscilatie de turatii ... dar la el turatiile stau mai ridicate (aproape de 1000 rpm) pina cand se incalzeste lichidul de racire, dupa care acestea revin la normal. Acest aspect il consider eu ca nefiind in regula.

Edited by bogdan.m
Link to comment
Share on other sites

servus. eu am 320i cam din aceeasi perioada, la fel face la rece si e cam normal sa se tureze putin peste normal pentru a nu muri motorul, cu toate ca la mine nu trece de 700r/min, dar e posibil la motoarele diesel sa fie nevoie de mai mult. iar cu caldura, asteapta pana temperatura trece de portiunea albastra, apoi porneste-o ca oricum pana in momentul ala iti baga doar aer rece. eu zic ca e normal dar daca esti panicat verifica la un mecanic. bafta
Link to comment
Share on other sites

Pai este normal sa fie o usoara oscilatie de turatii ... dar la el turatiile stau mai ridicate (aproape de 1000 rpm) pina cand se incalzeste lichidul de racire, dupa care acestea revin la normal. Acest aspect il consider eu ca nefiind in regula.

 

O verificare in meniul secret a sincronizarii turatiilor masurate analogic si digital cred ca ar aduce mai multa lumina in acest topic.

Aproape de 1000 sau putin sub 1000 poate fi 700 sau 800 sau 850 etc....deci relativa treaba

Dupa parerea mea, motorul se comporta normal, deci i-am raspuns la intrebare. Daca alte ansamble conexe pot cauza aceste nereguli, trebuie verificat si as incepe cu alternator si ventilator din bord.

Link to comment
Share on other sites

Chiar si dupa ce trece de portiune albastra tot la fel face,si face chiar si la cea mai mica treapta de caldura nu conteaza minim sa maxim,revine la normal numai atunci cand apa ajunge aproape de 90 sau 90 de grade inclusiv...iar turometru se ridica aproape de linia alba cu 1000 rpm,parerea mea e ca se ridica chiar mult pentru ca simt motoruL foarte turat din cauza ca dau drumu la caldura,nu oscileaza ci ramane acolo pana se incalzeste apa aproape de 90 de grade.

http://i41.tinypic.com/2h8372x.jpg

Am pus si o poza,la turometru normal sta unde am pus linia albastra si cand dau drumu la caldura se ridica si ramane acolo la linia rosie,unde indica temperatura apei am pus o linie rosie,dupa ce trece de linia rosie numai face nimic,se comporta normal...

Edited by YuL-BmW
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca e normal....oricum verifica pe digital cat iti indica cand se afla acul la linia aia alba facuta de tine.

Inelele cromate sunt montate recent? :D Coincide montarea lor cu aparitia problemei? Inainte de a schimba ce ai schimbat, unde statea acul turometrului la fiecare etapa (rece, cald, pornit caldura )...sau nu ai bagat de seama? :)

Edited by blitzu
Link to comment
Share on other sites

Poza este luat de pe net,am luato sa dau un exemplu...masina o am de 6 luni nu stiu cum se comporta iarna trecuta,iar la AC/clima stiu e ca e normal sa ia din puterea motorului vara,insa la caldura nu vad legatura de ce sa se tureze atat de mult...acum 3 luni am schimbat termostatuL si antigeluL,poate ca de acolo au plecat problemele,sa nu fi fost facuta aerisirea cum trebuie,dar daca nu era facuta cum trebuie numai baga caldura iar cel de la service mi-a zis ca a facut...maine ma duc din nou la service sa o bage pe tester sa vada ce ar putea sa fie,sper sa le dea problema pe tester si sa nu dea din umeri ca nu stiu ce are. Edited by YuL-BmW
Link to comment
Share on other sites

Unde ai dunga rosie pe termometru nu are apa nici 70C.

La mine , la temperaturi scazute (-10 -15) am vazut si ~1200rpm dar fara oscilatii, daca aimi aduc aminte o sa incerc dimineata cu clima on/off, eu nu o opresc niciodata, doar deschid si inchid recircularea si reglez turatia ventilatorului.

Am 320d, common rail, al tau nu cred ca e.

Ai 1995 sau 1951cmc?

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Voi ori nu sunteti atenti ce spune omul ori o tineti pe a vostra de buna.La temperatura de care povesteste el nu este normal ca sa ramana turata la 9oorpm si punct. :thumbsup:

Ma bucur ca ma intelege cineva.

Se opreste sa faca dupa ce trece de linia rosie,aproape de 90 de grade,daca unor persoane li se pare ca o masina la 80 de grade e o masina rece atunci nu-si mai au rost comentariile.

Am mai auzit iarna cand e cu - sa iti oscileze putin turometru cand o pornesti si dai drumu la caldura imediat,dar nu mi se pare normal sa imi tureze motorul atat de mult o simpla treapta de caldura.Eu daca plec cu masina pana nu ajunge acul la 80-90 de grade eu merg cu ea turata si chiar se simte.

Edited by YuL-BmW
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.