Jump to content

Intrebare - de ce motorul se tureaza putin cand e rece?


YuL-BmW

Recommended Posts

Nu uitati ca un mare consumator de curent este aceasta rezistenta care incalzeste apa ca sa poata motorul sa ajunga mai repede la temperatura optima fara sa fim nevoiti sa forjam motorul la rece: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=64_1243&hg=64&fg=65

Cand ajunge motorul la temperatura optima se decupleaza.

Si la mine la fel urca turatia ceva mai sus decat normal atunci cand e foarte frig afara dar scade imediat dupa ce trece de albastru, dar nu sta turata asa mult pana ajunge acul de la temperatura indicata de tine

AA era sa uit, parca temperatura optima la diesel este de 102°C sau 108°C daca nu ma insel

Edited by 9iuli
Link to comment
Share on other sites

Nu uitati ca un mare consumator de curent este aceasta rezistenta care incalzeste apa ca sa poata motorul sa ajunga mai repede la temperatura optima fara sa fim nevoiti sa forjam motorul la rece: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=64_1243&hg=64&fg=65

Cand ajunge motorul la temperatura optima se decupleaza.

Si la mine la fel urca turatia ceva mai sus decat normal atunci cand e foarte frig afara dar scade imediat dupa ce trece de albastru, dar nu sta turata asa mult pana ajunge acul de la temperatura indicata de tine

AA era sa uit, parca temperatura optima la diesel este de 102°C sau 108°C daca nu ma insel

 

90

Link to comment
Share on other sites

Voi ori nu sunteti atenti ce spune omul ori o tineti pe a vostra de buna.La temperatura de care povesteste el nu este normal ca sa ramana turata la 9oorpm si punct. :thumbsup:

 

Toti am inteles asta.....

Ce nu inteleg eu si am repetat de 3 ori... de ce nu acceseaza meniul secret pe testul cu turatia motorului in mod digital, ca sa aiba o relevanta in ce ne explica. Poate pur si simplu sa fi avut loc o dereglare a manosului turometrului analogic.

Ce nu mai inteleg eu ...omu' sta cu masina la relanti pana ajunge temperatura la 70-75 sau cat zice ca are la linia trasata de el?

Apoi mai e si cealalta faza, el are masina de 6 luni si nu stie daca asa era si inainte de schimbarea termostatului etc. Ce a observat el , e faptul ca acul turometrului urca putin cand porneste caldura (ventilatorul) si scade cand motorul s-a incalzit, deci nimic anormal. Nestiind daca valoarea aia aproximativa data de ac e si valoarea reala(900 sau cat banuie el).

 

Eu vreau sa stiu la ce turatie sta relantiul , cu motorul rece , fara a porni caldura. Dar cu motorul cald fara a porni caldura.

Deci faptul ca lumea ii cere informatii mai detaliate nu inseamna ca nu s-a facut inteles in ceea ce sustine.:flowers:

 

90

87-87,5

 

.Eu daca plec cu masina pana nu ajunge acul la 80-90 de grade eu merg cu ea turata si chiar se simte.

 

Mergi cu ea turata din pedala.....ca banuiesc ca nu circuli doar din ambreiaj, la ralanti..

Daca lasi pedala pana nu ajunge la 80-90 grade nu scade sub 900 sau cat zici tu acolo, adica sta mai turata decat ar trebui sa stea la ralanti la acea temperatura

Edited by blitzu
Link to comment
Share on other sites

Nu va mai bateti pe temperaturi ca la CR cel putin nu e fixa, ecu blocheaza deschiderea termostatului la viteze foarte mici (sau pe loc) astfel temperatura trece de 100C, la vitze peste x km/h (nu stiu exact) ecu nu mai intervine si termostatul deschide la 88C

Pe ceas apa are 75C cand e fix la jumatate iar intre 80C si 110C acul nu se misca - au scris asta altii de multe ori pe forum.

Si eu zic sa intri in meniu si sa vezi exact care e treaba cu rpm si cu temperatura. la mine parca merge normal la ~830-840 si cred ca trece de 900 daca masina e in miscare, chiar si calda, scoasa din viteza.

Link to comment
Share on other sites

Instructions to access the hidden OBC functions:

1. Hold Trip Reset 10-15 sec.

2. OBC should show "Test"

3. Use Trip Reset to select function 19.0 that unlocks all the features

3. Wait for display to show "Off"

4. Depress Trip Reset for 1/4 second and release it

5. With no delay press Trip Reset several times to select one of the following function s

==========================================

 

 

BMW E46 On-Board Computer (OBC) Hidden Codes

nr example description

1 Car Engine and cluster data

1.0 46nnn Chassis nr/VIN serial number (last 5 digits)

1.1 4nnn K-number

1.2 690236 Cluster Part #

1.3 045210 Coding (04)/diagnosis (52)/bus index (10)

1.4 1200 Week (12)/year of manufacture (2000)

1.5 09_160 Hardware (09) and software # (16.0) of cluster

1.6 Not used

1.7 04__44 CAN-version (04) KI-revision index (44)

2 (test) Cluster System Test - Activates the gauge drivers,

indicators and LEDs to confirm function

3 SI Data

3.0 1098 Used fuel in liters since last SI (Service Inspection)

3.1 0231 Periodic inspection days; elapsed days (since last SI)

4 Momentary Consumption

4.0 0145+ Instant fuel consumption - 0145=14.5 liters/100km

4.1 0018 Instant fuel consumption - 0018=1.8 l/Hour

5 Distance Gone Consumption

5.0 082 Average mileage; 082=8.2 liters/100km

5.1 0536 Calc. km to refuel (momentary distance to go)

6 Fuel Level sensor inputs in liters

6.0 109330+ Fuel level averaged; Left half sensor input=10.9 liters; Right sensor input=33.0 liters

6.1 0439+ Total tank level averaged; vlgs 6.0: 10.9+33.0=43.9 liters

6.2 0442+ Indicated value (44.2) and tank phase

7 Temperature and Speed

7.0 021+ Coolant/Engine temperature (2.1C)

7.1 130 Ambient/Outside temperature - chg met 5 pts. 125/130/135

7.2 + Engine speed / Current RPMs 1/min

7.3 + Vehicle speed / Current Speed in km/hour

8 Input value in HEX form

8.0 1d0+ System voltage ADC-Value Hex code

8.1 26C33C+ ADC Values HG left/HG right

8.2 0000 ADC Value brake degradation sensor (000=o.k.)

8.3 18C ADC Value outside temperature

9 Battery

9.0 140 Battery Voltage - 140 = UB 14.0v

9.1 242013+?

9.2 074_78+?

9.3 0011+?

10 Not used

11 Not used

12 Not used

13 GonG Gong Test

14 Not used

15 Status cluster I/O-ports (bit codes) 0=low; 1=high

1st-belt contact, seat belt fastened=0; 2) ignition lock contact, key inserted=0; 3) door contact, door open=0; 4) clock button pressed=0; 5) SI reset=0, for reset=0; 6) EGS transmission failure=0

Status Digital Outputs (bits) 0=inactive, 1=active

1) Gong output; 2) Brake warning lamp; 3) Low fuel warning lamp; 4) EGA lamp; 5) seat belt lamp; 6) manipulation dot

16 Not used

17 Not used

18 Not used

19 Lock Status; unlocks functions in range 3-18

19.0 L-On/L-Off Unlock: press button when "L-Off"

20 Not used

21 Software Reset; reset OBC settings

00 End of test

 

Spor la treaba si te asteptam cu noi rezultate ...mai relevante sper :popcorn:

Link to comment
Share on other sites

E normal ce se intampla. Dupa cum a zis si @9iuli, daca pornesti caldura si daca:

1. Temperatura exterioara este sub 10 grade celsius

si

2. Temperatura lichidului de racire este sub o anumita valoare (intre 50 si 86 de grade, in functie de temperatura exterioara),

atunci se activeaza o rezistenta auxiliara de incalzire. Avand in vedere ca aceasta rezistenta consuma destul de mult, atunci cand este activata este crescuta automat si turatia de ralanti.

Cand temperatura lichidului de racire depaseste pragul prestabilit, rezistenta este decuplata si turatia de ralanti revine la normal.

Link to comment
Share on other sites

Acum am inteles care este "problema ta". Omule nu te speria, tie ti se comporta masina, referitor la treaba asta, putin peste media normala. Fa neaparat verificarea din meniu(am vazut ca a fost si postat cum sa faci) si vezi acolo valorile exacte.

O sa il bulversam cu faza - "la cate grade declanseaza termostatul" pentru ca au aparut cateva valori, care toate sunt relative. 90 de grade este media ca sa zic asa, dupa ce acul a ajuns la 90 si ramane fix asta nu inseamna ca temperatura apei este constant de 90, are o oscilatie de +/- care pe aca nu este indicata. De exemplu datele tehnice ale termostatului de pe masina mea releva faptul ca declanseaza la 97 de grade, ar trebui sa ma impacientez ca temperatura trece de MITUL celor 90 de grade ? evident ca nu.

Ai putea sa ii faci un test si sa vezi daca ai ceva eroare la rezistenta de pe electroventilator care il porneste tunci cand este nevoie si in special pentru A/C, totusi nu prea vad sa aiba relevanta.

 

P.S. Continutul instalatiei de racire este conform ? Ce culoare are antigelul ? Ma gandesc ca poate ai o concentratie prea mare de antigel aproape de 100% si din aceasta cauza temperatura creste mai greu ca timp si de asemenea ca si "sarcina" (vezi turatiile motorului).

Link to comment
Share on other sites

termostatul si antigelul sunt cumparate de mine de la bavaria,antigelul este albastru si a fost facut 50-50 cu apa distilata,am programare pe la ora 15:00 la service,o sa revin cu un reply in legatura cu ce a avut masina.Aseara mi s-a aprins in bord si martoruL de placute,inca niste bani in plus la cheltuiala de astazi,am sunat la bavaria si sunt 458 fata si 452 spate...cei de la service mi-au gasit ATE la 180 fata si 140 spate,cred ca o sa aleg varianta celor de la service,mi se par foarte scumpe cele de la bavaria,cu toate ca ce am schimbat la ea am luat numai de la bavaria,dar acum mai mergem si pe economie.A avut cineva vreo problema cu aceste placute de frana ATE? Edited by YuL-BmW
Link to comment
Share on other sites

Nu mai inteleg nimic. Oare nimeni nu citeste nimic si toata lumea se grabeste doar sa-si dea cu presupusul?

Credeam ca misterul s-a elucidat. Cand colo, discutiile continua de la zero, ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat. Discutii docte despre meniuri secrete, despre temperatura de deschidere a nu stiu carui termostat, despre concentratia antigelului, fabulatii desprece o sa zica AB, sasmd.

Opriti-va, s-a lamurit problema, nu mai inventati recomandari.

Link to comment
Share on other sites

off topic

 

Sa inteleg ca faci referire la mine.

Ce am zis despre Bavaria nu am zis doar asa ca sa ma aflu in treaba. Eu am avut masina la ei in doua randuri si "m-au rezolvat" de mai bine nu ma duceam. Am avut masina la vopsit: bara fata, capota motor si aripa stanga fata. Plata a fost suportata de RCA deci nu a fost vorba de banii mei ca sa zic ca am "tras de pret". Dupa cateva luni de pe bara a sarit vopseaua(puncte) iar la capota vopseaua din zona centrala de deasupra motorului este...cum sa explic..."neuniforma" si acum poate unii o sa zica ca am luat masina prea repede si nu s-a uscat - vrajeala - masina a stat aproape doua saptamani la ei.

A doua oara nu imi mergea A/C am mers tot la ei si dupa ce s-a uita la ea vreo 15 min a concluzionat ca pierde freonul pe undeva si ca trebuie pusa pe aparat. OK au dus masina si dupa vreo jumatate de ora nu ii facusera nimic, pentru ca trebuia "sa se raceasca", dupa alta jumatate de ora mi-au spus sa las masina acolo si ma suna ei sa imi spuna ce si cum. Am refuzat pentru ca intr-o ora si jumatate nu stiam nimic despre masina, aaa sa nu uit am platit un milion si ceva pe constatare, care constatare frate ca nu mi s-a spus ce are masina, am citit pe forum probleme si rezolvari la treaba asta, am verificat la un service de cartier si am vazut ca radiatorul era spart, l-am comandat, l-am schimbat eu in garaj, am pus freon la un service mai profi si merge de doi ani perfect.

Acum trage si tu concluzia de ce i-am spus omului sa insiste.

Si nu inteleg de ce sunt discutii fara rost, omul a postat ceva care mie mi s-a parut la inceput o aberatie dar intelegand defapt care este situatia am incercat sa sfatuiesc si mentionez ca am schimbat termostate, am aerisit instalatii, am vazut aeroterme desfacute si ce au in componenta adica nu am vorbit din auzite.

Acum vreau sa intreb si eu ceva : exista o multime de topicuri pe teme ca: "ce bec am pe faza scurta", "merge sa pun 225/50/16 ca acum am 205/55/16", "ce cauciucuri de iarna recomandati", "cum se desface fata de usa", "am dat in groapa si imi sta volanul stramb, ce sa fac?" si multe altele, alea nu sunt discutii aberante ?

Link to comment
Share on other sites

Nu, aberant este ca dupa ce s-a dat solutia corecta cu explicatiile aferente, sa mai apara cineva care sa spuna candid aiureli! Asta e aberant :) .

 

A explicat @9iuli ca e normal comportamentul, deoarece este legat de o rezistenta de incalzire a lichidului de racire. In mod normal, in acel moment, toate speculatiile si toate ghici-urile ar fi trebuit sa inceteze. Eventual se puteau solicita mai multe detalii legate de aceasta explicatie. Desi am dat si eu cateva detalii, suficiente ca sa se lamureasca problema.

 

Cand colo, nu s-a intamplat asta. Ci s-a continuat discutia, facandu-se total abstractie de faptul ca s-a explicat cu subiect si predicat care este cauza.

 

Ce am zis despre Bavaria nu am zis doar asa ca sa ma aflu in treaba. Eu am avut masina la ei in doua randuri si "m-au rezolvat" de mai bine nu ma duceam.

Pai ce treaba are Bavaria, nu e vorba de niciun defect, e un comporatment normal al masinii, asa e by design! Dar vorbim sa ne aflam in treaba :).

 

Si nu inteleg de ce sunt discutii fara rost, omul a postat ceva care mie mi s-a parut la inceput o aberatie dar intelegand defapt care este situatia am incercat sa sfatuiesc si mentionez ca am schimbat termostate, am aerisit instalatii, am vazut aeroterme desfacute si ce au in componenta adica nu am vorbit din auzite.

Am explicat mai sus de ce sunt fara rost. Nu mai reiau.

 

Ce nu inteleg eu si am repetat de 3 ori... de ce nu acceseaza meniul secret pe testul cu turatia motorului in mod digital, ca sa aiba o relevanta in ce ne explica. Poate pur si simplu sa fi avut loc o dereglare a manosului turometrului analogic.

Nu are nicio relevanta aflarea temperaturii. Ce dereglare, ce manos? Despre ce vorbim? S-a explicat deja care sunt conditiile in care este activata rezistenta. Daca o sa citesti azi 50 de grade si maine 86 de grade ce o sa spui? Ca e ceva defect? Nu, nu e defect, dar temperatura de dezactivare a rezistentei depinde de temperatura exterioara.

 

Spor la treaba si te asteptam cu noi rezultate ...mai relevante sper

Pai spor la ce treaba si ce rezultate ar trebui sa fie mai relevante? S-a explicat deja ca e normal comportamentul, nu mai e nicio treaba de facut!

 

Partea proasta si pentru care am insistat, este ca printre atatea posturi pertubatoare si neatente se poate pierde chiar solutia corecta, si ne putem invarti la nesfarsit in jurul cozii.

Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate in cateva privinte dar da-mi voie sa iti spun ca nu in totalitate, asta e parerea mea. In ceea ce priveste exemplele mele cu topicuri de clasa a doua si multe pe aceeasi tema care apar la infit ( faceti si voi functia "search" cu font de 30 si de culoare rosie sau curcubeu ), alea "ascund" topicurile adevarate. Am impresia cateodata ca stau si caut acul in carul cu fan si desi stiu sigur ca e acolo nu il gasesc.

Inchei aici discutia asta ca deja este off topic rau.

O seara buna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.