Jump to content

Brake Fluid E60


Conti

Recommended Posts

  • 4 months later...
Si eu am schimbat lichidul de frana,venea in computer changing time...si am fost la Bavaria, ca mi-a fost frica sa ma duc la ...garaje, cu pompa de vacuum cu alea alea, cam mare responsabilitatea, asa ca am dat mai mult la aia, adica 280 lei in total..si 3 ani nu mai am treaba cu schimbatu lichidului. Recomand ptr asa operatiune totusi un service agreat BMW. E vba de viata ta pana la urma. Lichidul DOT4 separat daca-l cumperi e 45 lei. asa era in Decembrie 2011.
Link to comment
Share on other sites

Si eu am schimbat lichidul de frana,venea in computer changing time...si am fost la Bavaria, ca mi-a fost frica sa ma duc la ...garaje, cu pompa de vacuum cu alea alea, cam mare responsabilitatea, asa ca am dat mai mult la aia, adica 280 lei in total..si 3 ani nu mai am treaba cu schimbatu lichidului. Recomand ptr asa operatiune totusi un service agreat BMW. E vba de viata ta pana la urma. Lichidul DOT4 separat daca-l cumperi e 45 lei. asa era in Decembrie 2011.

 

Dorinache daca vezi despre ce e vb la schimbul asta te umfla rasul , apropos de viata ta si alte prelegeri . O pompa si o cheie la roti si cam asta e :) Si eu am schimbat la Robert de 2 ori lichid si e ok . Si e doar 100 ron la service de cartier :p

Link to comment
Share on other sites

nu-i chiar asa simplu, daca vrei sa faci treaba cum trebuie ai nevoie pe langa scule si de tester pentru a scoate tot lichidul din pompa de ABS, o poti face si "babeste" sa lasi lichidul sa curga si sa torni altul, insa nu va fi 100% complet schimbat!
Link to comment
Share on other sites

Asa e @Myx, +1. Am vrut si eu sa-i scriu lui Sorinache dar n-am vrut sa se inteleaga gresit :thumbsup: . Intradevar, pentru cineva care nu stie ce implica aceasta operatiune poate parea foarte complicat si, fiind vorba de frane unii se gandesc ca e rocket science din moment ce sistemul de franare te poate salva de la o nenorocire....sau sa-ti intarzie moartea cu 2 sec.:Devil: . De fapt e vorba doar de o pompa , un recipient cu furtun ce se cupleaza la aerisitor si o cheie inelara. Merge si un DIY de sambata dimineata, alaturi de o bere rece.:drinks:

Umblam cu slickuri dar schimbam la timp lichidul de frana la reprezentanta, aviz amatorilor.

 

nu-i chiar asa simplu, daca vrei sa faci treaba cum trebuie ai nevoie pe langa scule si de tester pentru a scoate tot lichidul din pompa de ABS, o poti face si "babeste" sa lasi lichidul sa curga si sa torni altul, insa nu va fi 100% complet schimbat!

 

Apropos, babeste va fi mai schimbat decat cu testere si pompe, no ofence :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

ma indoiesc ca babeste o sa scoti lichidul din pompa ABS, ma rog, fiecare face cum vrea....

 

uite eu chiar as fi curios cati de pe forumul asta schimba macar babeste lichidul . Prin sondaj cu vot . Apropos si eu trebuie sa-l schimb :D

Link to comment
Share on other sites

Eu l-am schimbat, cand aveam acces la groapa, l-as fi schimbat si acum 3 luni cand i-a venit sorocul dar nu am avut unde. Oricum as fi facut treaba mai buna decat cei din serviceul unde am fost, la care a trebuit sa le explic de 3 ori ca trebuie aerisita si pompa de ambreiaj, altfel e treaba facuta pe jumate. Primul raspuns a fost : ''Lichidul de pe circuitul de ambreiaj iese si el pe la roti''. Ma simteam neputincios si frustrat din cauza incompetentei alora.
Link to comment
Share on other sites

si daca 90% fac asta inseamna ca asa trebuie facut? Nu trebuie mers la reprezentanta pentru a scoate lichidul din unitatea ABS ci doar la un service care are habar ce face si nu trateaza masinile astea pe principiul ca "toate e la fel", dai drumul la surub si lasi lichidul sa curga, nici cu pompa nu iese lichidul din ABS, tocmai din cauza asta unitatea ABS trebuie activata din tester pentru a pompa lichidul din ea...dar cum am zis, fiecare face cum vrea, insa daca vrei treaba facuta ca la carte asa se face! Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Cea mai mare problema e lichidul de pe conducte (atat de frana cat si de ambreiaj). Ala e mai afectat de temperaturile sistemului de franare. In ABS si pompa centrala, irelevant.

Cand faci inlocuirea se schimba automat si lichidul din ABS. Se aeriseste suplimentar (activand pompa din tester) doar daca se goleste circuitul si apuca sa intre aer in sistem. Iar apoi trebuie aerisit iarasi la etrieri.

Am facut asta, stiu cu ce se mananca. Dar intr-adevar trebuie stiut ce-i acolo. Deci din punctul meu de vedere sunt 2 optiuni: il faci cu mana ta si stii ce faci, sau la reprezentata (implicit service agreat).

Link to comment
Share on other sites

Cea mai mare problema e lichidul de pe conducte (atat de frana cat si de ambreiaj). Ala e mai afectat de temperaturile sistemului de franare. In ABS si pompa centrala, irelevant.

Cand faci inlocuirea se schimba automat si lichidul din ABS. Se aeriseste suplimentar (activand pompa din tester) doar daca se goleste circuitul si apuca sa intre aer in sistem. Iar apoi trebuie aerisit iarasi la etrieri.

Am facut asta, stiu cu ce se mananca. Dar intr-adevar trebuie stiut ce-i acolo. Deci din punctul meu de vedere sunt 2 optiuni: il faci cu mana ta si stii ce faci, sau la reprezentata (implicit service agreat).

 

+1 ...si topicul se poate inchide :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

L-am inlocuit si eu acum cateva zile (era "scadent" :D ). Nu e foarte greu, dar nici chiar usor. Compartimentul ambreiajului din vasul de lichid este comun cu cel al franei doar sus, pentru a separa circuitele in caz ca unul din cele 2 sisteme cedeaza. Astfel ambreiajul e mai dificil de aerisit, dar daca intelegi logica, te descurci.

 

Am cumparat 1 litru de lichid DOT4 Bosch si cam intr-o ora a fost totul gata.

Am impins cu aer la 1 bar tot lichidul afara pe la fiecare etrier + cutia de viteze, in acelasi timp completand cu lichid nou. Pe aerisitoare am bagat furtun transparent de fiecare data, astfel n-a curs pe unde nu trebuia. Am aerisit la final, ca sa fiu sigur ca nu a intrat aer in instalatie. N-a fost cazul.

Frana e relativ mai buna.

Lichidul vechi era la fel de curat ca si cel nou, probabil doar proprietatile i s-au schimbat. :)

Cost: 30 ron (lichidul).

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Salut!

 

Trebuie sa schimb si eu lichidul de frana la masina, mi-a aparut acum in bord. Ce sa bag, pe bmwfans.info imi arata urmatorul cod si norma:

 

83132184843 - Brake fluid DOT4 LV, low viscosity

 

Imi arata si codul care numai este valabil 83130139902 Brake fluid DOT4, low viscosity, diferenta fiind ca la codul nou la denumire apare si LV. Sa-l iau OE? ce parere aveti? pe Bosch?Cati litrii intra? nu cred sa fie asa scump pe OE.

 

Daca tot am postat aici vreau sa schimb si uleiul la servo, aici este marea dilema:

 

-83290429576 Hydraulic fluid CHF 11 S

 

-81229400272 Bmw atf d ii

 

Ambele coduri sunt valabile pe VIN-ul meu, iar poza din program arata o cutie verde "CHF 11S". Am vazut ca mai multi au aceasta dilema...deci ce ulei sa pun? si cum se schimba?

Si inca o intrebare, uleiul de servo se merita schimbat? poate sa strice in timp pompa de directie ceva daca nu-l schimbi? Intreb pentru ca bmw nu a setat in iDrive un termen si pentru uleiul asta.

 

VIN:C091511

 

Multumesc frumos!

Link to comment
Share on other sites

Nu poate sa ma ajute nimeni cu vreo parere?

Iti recomand ATE SL6 . Indeplineste norma BMW referitoare la vascozitatea redusa. Necesar 1L. Daca optezi sa il inlocuiesti cu ajutorul dispozitivului dedicat (pompa),cum este si recomandat, ai grija ca in recipientul acesteia sa fie acelasi tip de lichid. Altfel mai bine cumpara tu 2L ca sa fii sigur ca in instalatie ajunge ceea ce trebuie.

Edited by toxaba
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pentru raspunsuri, dar nu am avut timp sa intru pe forum de la servici si nu am apucat sa vad ce ati scris.Am comandat deja... lichid de frana OE dupa codul din bmwfans la fel si busoanele de golire-umplere de la diferential deoarece am luat ulei OE si acolo sa-l schimb si am comandat si ulei CHF 11 S pe cod OE

 

Lichid de frana am luat 1 L deoarece asa mi-a dat workshopdata. Daca e sa am nevoie de mai mult de 1L ma duc la un magazin cum a zis Cosmin si mai iau 1L pentru completare la frana,iar la servo nu am gasit cat intra si am luat 1L.

 

Am pompa la servici pentru lichid de frana...dar e ciorba de lichid de frana in ea de la toate masinile, asa ca nu fac nimic, as merge pe varianta clasica sa bag lichid de frana si sa aerisesc la fiecare roata varianta clasica.

 

Lichidul de servo stie cineva cat intra si cum se schimba?

Link to comment
Share on other sites

Mi-au ajuns uleiurile exact pe OE cum le-am comandat de altfel, uleiul din servo actual este maroniu-galbui (sigur este alt fel de ulei), sambata cred ca o sa-l scot din borcan si o sa-l pun pe cel verde CHS 11, uleiul la diferential + busoanele o sa ramana in garaj deoarece uleiul din diferential arata foarte bine la 186.000 km, ne-am chinuit ceva sa ne dam seama ca are decat un singur buson de golire-umplere (se scoate cu pompa si se baga ori cu pompa ori normal)...in programul de piese arata doar un buson si am presupus ca trebuie 2...in fine daca e il pastrez cu tot cu busoane ori o sa-l vand la un pret bun(nu l-am desfacut).

Problema la lichidul de frana este ca pe la toate service-urile care au pompa de bagat lichidul au "ciorba" in ele...adica degeaba bag eu lichidul meu OE acolo ca cine stie ce e in pompa aia si ca sa bag lichidul meu de frana ar trebui sa bag in pompa aia minimul de lichid cu care poate sa mearga si acel lichid sa fie acelasi nou cumparat...o sa sun la BMW sa vad ce imi zic, daca e sambata pe 10 decembrie vreau sa fac programare sa rezolv si cu campaniile care le am deschise pe masina + treaba asta cu lichidul de frana.

Link to comment
Share on other sites

M-am programat la Bmw pentru niste campanii nerezolvate si i-am intrebat de lichidul de frana care l-am luat eu OE daca pot schimba la ei si cica de putin timp au o chestie standard pentru clientii care vin cu piesele lor e manopera dubla si anume la lichidul de frana este 500 lei manopera deoarece este o ora de manopera, iar ora de manopera la ei normal cica e 250 lei, nu prea e adevarat...atunci cand am fost tot la craiova sa verific o masina, am stat undeva la 2 ore si ma costat 360 lei (verificare electrica,mecanica si caroserie).
Link to comment
Share on other sites

Mi-a zis ca la ei costa un 350 lei lichidul + manopera cu lichidul lor...tot foarte mult!

 

M-am gandit la o idee, sa iau un bidonas gen cu 2 capete sus-jos , sa bag lichidul meu in el si borcanelul respectiv sa-l conectez la pompa, adica cand baga presiune cu lichid sa-mi intre intai lichidul meu in masina, o sa vorbesc cu baietii la service sa vad cum pot sa fac asta.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.