Jump to content

DIY. Recuperare taxĂŁ de poluare.


VrajitoruldinOZ

Recommended Posts

Am observat că o mare parte din membrii forumului se întreabă cum se poate recupera taxa de poluare auto și ce acte sunt necesare acestui demers.

Consider că e timpul să “contribui” cu ceva comunității bmwclub.ro redactând un DIY simplu și ușor de urmat pentru recuperarea taxei de poluare (achitată din anul 2008 până în prezent).

 

Încep prin a menționa că sunt de profesie inginer, nu avocat :) iar experiența mea se limitează la acest proces. Documentele atașate postului sunt din dosarul procesului meu și pot fi foarte ușor adaptate oricui îi sunt utile.

 

Aceștia sunt pașii necesari:

 

1. Se face o cerere simplă la Administrația Finanțelor Publice din orașul unde s-a plătit taxa prin care se cere restituirea taxei de poluare de către ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI .............. (orașul unde s-a plătit taxa în cazul de față – orașul Petroșani). Subsemnatul…., posesor al auto…, vă rog să-mi restituiți taxa de poluare achitată la înscrierea auto personal întrucât contravine legislației Uniunii Europene. Data și semnătura. Răspunsul va fi unul de genul următor:

post-15919-0-40509700-1323464485_thumb.jpg

2. La pasul 2 sunt două posibilități:

a ) Dacă aveti în posesie decizia de calcul a taxei de înmatriculare se trece la pasul 3.

b ) Dacă nu aveți această decizie se cere prin cerere scrisă o copie a deciziei de calcul tot de la ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI ..........................

În decizia de calcul se găsește exact calculul făcut de Administrația Financiară când s-a plătit taxa de poluare.

post-15919-0-63057500-1323464495_thumb.jpg

Cererile de la pașii 1-2 se pot face în același timp. În cazul meu ADM. FIN. a răspuns într-o săptămână și am ridicat personal cele 2 răspunsuri.