Jump to content

Pt posesorii E46-320d


dax

Recommended Posts

Salut,

 

sunt in cautarea unei masini si E46-320d, modelul de 136CP, e pe lista de candidati alaturi de A4. Ma intereseaza parerea posesorilor acestui model in legatura cu fiabilitatea masinii si a costurilor de intretinere (facand o comparatie cu A4 de ex.) Masina o voi folosi pt drumuri mai mult pe autostrada/drum national si mai f. putin prin oras.

 

Ca si orice masina banuiesc ca are punctele ei slabe (piese care cedeaza de ex. bratul inferior de suspensie si/sau caseta). Banuiesc ca probleme la motor nu sunt, desi am auzit de ceva probleme cu turbina (care pare ca apartine modelului de 150CP-seria de inceput).

V-as fi recunoscutor daca ati putea sa mai adaugati la lista asta probleme considerate "stiute" ale acestui model.

 

Stiti la cati km se schimba cureaua de distributie si daca se schimba si pompa de apa odata cu ea ?

 

Facand o comparatie cu un A4, as putea zice ca in E46, cel putin modelul testat de mine, era mai mult zgomot in interior si parca masina nu tragea la fel de bine ca si A4. E f. posibil ca masina sa fi avut ceva probleme..

 

10x

Link to comment
Share on other sites

Nu, lant are.

Problema e ca eu in locul tau as opta pentru ceva pe benzina, consumul afara fiind cat de cat apropiat de cel pe motorina. Nu consuma la fel de putin dar nu se merita atat din prisma confortului cat si a intretinerii mai scumpe a diesel-ului. Cu alte cuvinte o sa castigi putin la consum si o sa pierzi mai mult in intretinere (excluzand pretul de achizitie mai mare pentru diesel). Iar comfortul la drum lung e de partea benzinei.

A4 mai nou nu am avut dar comparativ cu modelul '96-'00 (sau intre ce ani s-a facut ala), cam tot acolo zic ca ajungi la piese, dar A4 fiind in opinia mea mai putin fiabila, atat ca motor si ca articulatii.

Link to comment
Share on other sites

Si motoarele pe benzina au lant de distributie ? Daca nu au lant, nu vad de ce intretinerea ar fi mai scumpa la diesel.

 

Am luat in calcul si varianta pe benzina, dar la un drum lung mers 150-170 cred ca varianta pe benzina va consuma in jur de 9-10. Tinand cont ca fac cam 40000km pe an am cam elimitat varianta benzina. Poate gresesc si nu iau in calcul ceva informatii...

Link to comment
Share on other sites

Facand o comparatie cu un A4, as putea zice ca in E46, cel putin modelul testat de mine, era mai mult zgomot in interior si parca masina nu tragea la fel de bine ca si A4. E f. posibil ca masina sa fi avut ceva probleme..

 

10x

15802[/snapback]

niciodata nu o sa fie mai zgomotos un motor diesel de bmw decat unul de audi.

Audi , VW , si italienismele au cele mai zgomotoase motoare

sunt tare curios de unde vrei sa cumperi masina ?

Link to comment
Share on other sites

Si motoarele pe benzina au lant de distributie ? Daca nu au lant, nu vad de ce intretinerea ar fi mai scumpa la diesel. 

 

Am luat in calcul si varianta pe benzina, dar la un drum lung mers 150-170 cred ca varianta pe benzina va consuma in jur de 9-10. Tinand cont ca fac cam 40000km pe an am cam elimitat varianta benzina. Poate gresesc si nu iau in calcul ceva informatii...

15820[/snapback]

 

Da, tot pe lant sunt. Chiar daca nu ar fi nu poti judeca o masina doar dupa lant/curea :blink:

Eu unul nu cred ca ai simti diferenta (sau cel putin nu mare) intre diesel si benzina la sfarsitul anului, dupa 40.000km parcursi in majoritate afara. Iar daca iesi cu ceva maruntis in minus la benzina, poti sa ii pui in contul comfortului in plus.

Ca intretinere ma refeream ca pretul pieselor sunt mai mari in cazul diesel, stresul turbinei (la E46 se intampla mai rar, dar va VAG te paraseste destul de rar din cate am vazut), etc.

Zgomotul eu zic ca e mai mare la VAG.

Link to comment
Share on other sites

chas3, nu prea inteleg ce vrei sa zici cu:

"Ca intretinere ma refeream ca pretul pieselor sunt mai mari in cazul diesel, stresul turbinei (la E46 se intampla mai rar, dar va VAG te paraseste destul de rar din cate am vazut), etc."

 

Cat poate sa fie diferenta de intretinere intre benzina (sa zicem 318) si diesel (320) ? Diferenta de consum as zice ca ar fi in jur de 2-2.5€ la 100km (tinanad cont de preturile din germania), ceea ce ar insemna cam 800-1000€ pt un an. Pot fi diferentele de intretinere chiar atat de mari ??

Link to comment
Share on other sites

diferenta de intretinere majora nu o sa fie , acelasi filtre si placute le schimbi si la una si la alta, deci la revizii nu o sa ai asa mari diferente. la diesel exista riscul schimbarii unei turbine , dar cum am zis, doar exista riscul, la VAG exista certitudinea schimbarii unei turbine :blink:

 

alte probleme apar in fc. de cum a fost intretinuta masina

15837[/snapback]

sa inteleg ca ii zici omului sa nu isi ia 320d ca poate i se strica turbina ? :)

Link to comment
Share on other sites

Personal nu am auzit de turbine duse la VAG, stiam de debitmetre, bucse in prostie..si cam atat.

 

La E46 modelul de 150CP stiam ca au fost probleme cu turbinele (cedau fara aviz) la primele loturi de masini. Daca problema poate sa apara si la modelul de 136CP e nasol...o turbina cred ca e pe undeva pe la 1000€...

Link to comment
Share on other sites

Ca sa concluzionam cumva discutia, am inteles ca sunt oarecare sanse sa pice turbina la E46 - 320d, in rest masina e ok.

 

Exista cumva un model de BMW (E39 - 525d - 530d ?? ) la care nu exista problema turbinelor ? Mi se pare cumva aiurea ca o masina din 2000-2001 cu reputatia BMW sa ridice asemenea riscuri...

Link to comment
Share on other sites

Nu, ai inteles gresit. Dimpotriva, la E46 o sa ai mai putine sanse sa iti cada turbina decat la alte diesel-uri, sau ca sa nu asa eroic, cel putin comparat cu VAG. Asta nu inseamna ca nu poti fi mai putin norocos, era doar un "sondaj".

La articulatii A4 parca era asemanator cu Passatu' parca, deci clar tot E46 ar castiga.

 

Cu E39, da exista modelele respective, E39 fiind seria 5 din '96-'03, dar nu am prea inteles intrebarea. Daca ti-e teama de calitatea sau "anduranta" turbinei, eu zic mai bine sa incerci BMW decat VAG.

Link to comment
Share on other sites

E vorba doar de fiabilitatea masinii. Cum turbina e un punct "nevralgic", as vrea sa ca sansele unei eventuale caderi sa fie cat mai mici. Am retinut faptul ca masina este mai fiabila decat un A4..de Passat nu are rost sa amintim...

 

Cand aminteam de 525d, ma refeream daca si la acest model exista sansa caderii aceleiasi turbine ca si la 320d si daca probabilitatea este aceeasi. Stiu ca e greu de raspuns, dar vorbind doar statistic si din ce ati auzit de pe la unii posesori.

 

Eu stiu doar 1 cu 320d de prin 99 si nu a avut nici un fel de probleme mecanice, doar ceva electronic la clima.

Link to comment
Share on other sites

Per total, ca statistic vorbim, turbinele de pe BMW te parasesc mai tarziu decat alte diesel-uri. Valabil si pentru E46 si pentru E39.

Si din moment ce ai zis de E46, presupun ca second-hand vrei sa iei masina. Deci cu cat mai putini km (reali :blink: ), cu atat mai tarziu o sa ai probleme cu turbina.

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca o sa ai nici un fel de problema cu turbina ... stai linistit , sa nu mai dramatizam atata , ca poate in viitor o sa i se strice turbina :blink: ... :)

orice ar fii . cand iti cumperi masina , mergi cu ea la BMW la reprezentanta , sa iti zica aia cati km are REALI , nu 69.000 cat parca vad ca o sa aiba pe bord , sau 89.000 s.a.m.d. o pui la teste , daca per general masina este in regula , o cumperi daca nu , nu ...

masina mea ( 520 D , an 2000 ) are reali 220.000 , turbina nu are nici pe dracu , nu scoate pic de fum nici macar la kickdown sau la 4600 de tura unde incepe zona rosie ... de aceea ziceam sa nu mai dramatizam atata ... ca poate , vreodata , cand o sa fii bunic , cine stie poate s-o strica ... :)

vezi si tu cand o cumperi , cum trage , daca scoate fum , ca deaia ai ochi , sa te uiti la masina cand o cumperi ... :)

Link to comment
Share on other sites

vezi si tu cand o cumperi , cum trage , daca scoate fum , ca deaia ai ochi , sa te uiti la masina cand o cumperi ...  :blink:

16622[/snapback]

 

Ochii are si ursu din padure,dar degeaba ca nu se pricepe la BMW-uri.Bine ar fi sa iei un prieten cu tine,care sa stie ceva despre BMW-uri.Si obligatoriu sa mergi la reprezentanta,oricat ai plati acolo.Ca sunt chestii care nu oricine le vede din prima,si chiar si unui expert ii scapa.Sunt 2 feluri de pesoane,aia care fac tot posibilul sa ascunda viciile si aia care incearca sa le descopere.Daca nu esti atent, te arzi rau de tot.

Link to comment
Share on other sites

masina mea ( 520 D , an 2000 ) are reali 220.000 , turbina nu are nici pe dracu , nu scoate pic de fum nici macar la kickdown sau la 4600 de tura unde incepe zona rosie ...

16622[/snapback]

 

Ai mers tu in spate sa te uiti cand ii da cineva la pedala in mers? :blink:

Link to comment
Share on other sites

masina mea ( 520 D , an 2000 ) are reali 220.000 , turbina nu are nici pe dracu , nu scoate pic de fum nici macar la kickdown sau la 4600 de tura unde incepe zona rosie ... de aceea ziceam sa nu mai dramatizam atata ... ca poate , vreodata , cand o sa fii bunic , cine stie poate s-o strica ...  :)

vezi si tu cand o cumperi , cum trage , daca scoate fum , ca deaia ai ochi , sa te uiti la masina cand o cumperi ...  :)

16622[/snapback]

 

 

Nu ai de unde sa stii ca nu a fost schimbata turbina. :blink:

 

Cat despre chestia cu uitatul la masina nu este chiar asa.Si tu ai ochi si ai luat-o cu cativa :) kilometri mai mult decat scrie pe bord si cu debitmetrul stricat :)

Daca tot cumperi o masina foarte scumpa eu zic ca ar fi bine sa o duci intr-un service care repara BMW sa o verifici.

 

Multa lume nu gandeste asa.Dar cand apar probleme imediat dupa cumparare si trebuie sa mai dai cateva mii de dolari sa le rezolvi nu este foarte placut :)

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare f. normal sa faci o verificare amanuntita a masinii mai ales daca masina este destul de scumpa.

 

Cum poate fi verificata o turbina sau un debitmetru care sa zicem ca va ceda peste 5.000km ? Nu sunt sigur ca o verificare la o reprezentanta BMW poate da verdictul corect si iti poate da garantia ca nu vor aparea probleme de genul asta pentru x mii km. La o turbina pot fi anumite semne pe care o ureche formata le poate interpreta...dar cred ca e f. relativ.

Link to comment
Share on other sites

peste 5.000km ? Nu sunt sigur ca o verificare la o reprezentanta BMW poate da verdictul corect si iti poate da garantia ca nu vor aparea probleme de genul asta pentru x mii km. La o turbina pot fi anumite semne pe care o ureche formata le poate interpreta...dar cred ca e f. relativ.

16649[/snapback]

 

 

Normal ca nimeni nu iti garanteaza ce va fi peste 5000km.Macar stii ca in momentul cand cumperi masina nu este nimic defect.Cat despre zgomotul produs de turbina si eu zic ca este relativ.

Link to comment
Share on other sites

Nu ai de unde sa stii ca nu a fost schimbata turbina. :blink:

 

Cat despre chestia cu uitatul la masina nu este chiar asa.Si tu ai  ochi si ai luat-o cu cativa :)  kilometri mai mult decat scrie pe bord si cu debitmetrul stricat :)

Daca tot cumperi o masina foarte scumpa eu zic ca ar fi bine sa o duci intr-un service care repara BMW sa o verifici.

 

Multa lume nu gandeste asa.Dar cand apar probleme imediat dupa cumparare si trebuie sa mai dai cateva mii de dolari sa le rezolvi nu este foarte placut :)

16648[/snapback]

ai impresia ca este vreo masina care e adusa de dincolo cu km reali ? :)

crezi ca nu ma asteptam la asta ? ... cine mai crede 69.000 sau 89.000 deja astea is cifre magice :)

da , asta ziceam si eu , daca tot aveti reprezentanta la Bucuresti NEAPRAT trebuie mers si vazut care a fost viata masinii :)

eu cand am luat-o : nu scoate fum , motoru mergea perfect , pe tester nu dadea nici o eroare ca si cum ar fi ars/stricat ceva ... si am cumaprat-o , ca dupaia mi-am dat seama ca mere cam slabutz si am aflat ca e varza debitmetru , asta e ... :)

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare f. normal sa faci o verificare amanuntita a masinii mai ales daca masina este destul de scumpa.

 

Cum poate fi verificata o turbina sau un debitmetru care sa zicem ca va ceda peste 5.000km ? Nu sunt sigur ca o verificare la o reprezentanta BMW poate da verdictul corect si iti poate da garantia ca nu vor aparea probleme de genul asta pentru x mii km. La o turbina pot fi anumite semne pe care o ureche formata le poate interpreta...dar cred ca e f. relativ.

16649[/snapback]

la reprezentantza BMW , se face asa ceva :)

pt. turbina : o tureaza la 4000 sau 4500 de ture de pe loc , unde e puterea maxima si iti spune cat 'baga' turbina ... o sa iti zica ei daca e bine sau nu .

iar pt. anemometru ( debitmetru ) , tot asa ceva de test este ....

cu alte cuvine : daca masina are un pret bun / ti-o place / la tester arata ca tubina este ok si debitmetru la fel / iti baga aia cheia intr-un soclu si iti spune cati km are defapt masina si este multumit / daca iti spun ca nu a fost lovita = atunci o poti cumapra LINISTIT ...

dar avand in vedere ca prop. masinii nu cred ca o sa fie de accord sa verifici cati km are , DAR masina are totul in regula ( in rest ) , e ok

acuma sa fim totushi rezonabili : 220.000 km , facuti numai in germania ,masina de 4-5 ani , pe drumuri de nu are rost sa vb , uleiuri beton , moto. la fel , sunt totushi vhiar asa multi km ... ? :blink:

Edited by Cioli
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.