Jump to content

Diferential autoblocant.


cristimm

Recommended Posts

Ajuta iarna .Dau exemplu....chiar ieri am plecat de pe loc la o intersectie,soseau era in panta ,iar langa mine o dacia Logan care se straduia sa prinda aderenta ,caz in care eu am urcat panta mai devreme.

Tot cu LSD am ramas blocat in zapada nebatatorita ,si asta nu o data(mai ales dupa ce am parcat masina intr-un loc unde nu a intrat alta masina ....cu zapada prospata).

 

P.S.Nu poti sa te bazezi pe autoblocant incat sa neglijezi anvelopele,pana la urma ele conteaza cel mai mult.

 

 

 

P.S.2.LSD-ul ma ajuta atat iarna cat si vara.:)

 

L.E...De fiecare data cand se intampla sa raman blocat in zapada decuplam ASC-ul,se descurca mai bine fara.

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

si eu am avut pe masina iarna trecuta

 

la plecari de pe loc si din locuri cu zapada este un avantaj clar,eu nu am ramas intepenit niciodata pe nicaieri dar nici nu am facut abuz sa ma bag unde era zapada mai mare ca am blocant,in schimb pe un drum drum acoperit de gheata sau zapada batatorita si foarte alunecoasa este uneori un dezavantaj,daca "scapi" picioru in acceleratie imediat fuge de spate ca pierde aderenta cu ambele roti,daca faci asta in curba imediat esti invers,dar per total este un lucru bun,eu nu as fi renuntat la el dar sa rupt la o frana de motor nu foarte puternica.

Link to comment
Share on other sites

Ajuta enorm, m-a scos din niste situatii critice din care nu mai credeam ca o sa ies. Am vrut sa fac pe jmecherul sa trec cu Z3-ul printr-o zapada de aproape 25cm iar sub ea era piatra cubica alunecoasa, evident ca am ramas blocat imediat ce inertia s-a consumat. M-am chinuit vreo 5 minute sa parcurg 30 de metrii dar am reusit pana la urma avansand centimetru cu centimetru cu ambele roti patinate. Alta data pe un drum pustiu neavand vizibilitate din cauza viscolului am intrat intr-un troian de vreo 40 de centrimetri la viteza destul de mica si instant am ramas suspendat. Totusi am reusit sa ies cu mars-arrier dupa ce am "sapat" nitel cu mainile zapada din spatele rotilor motrice iar pasagerul m-a impins din bot :D

Deci daca nu ai DSC sau alte dracovenii electronice i-ati LSD Ca merita 100%, plus ca te distrezi foarte tare in curbe :thumbsup:

Sa nu uit, iti trebuie niste roti de iarna de firma cu uzura cat mai mica, altfel...

Edited by babanu
Link to comment
Share on other sites

si eu am avut pe masina iarna trecuta

 

la plecari de pe loc si din locuri cu zapada este un avantaj clar,eu nu am ramas intepenit niciodata pe nicaieri dar nici nu am facut abuz sa ma bag unde era zapada mai mare ca am blocant,in schimb pe un drum drum acoperit de gheata sau zapada batatorita si foarte alunecoasa este uneori un dezavantaj,daca "scapi" picioru in acceleratie imediat fuge de spate ca pierde aderenta cu ambele roti,daca faci asta in curba imediat esti invers,dar per total este un lucru bun,eu nu as fi renuntat la el dar sa rupt la o frana de motor nu foarte puternica.

Daca nu ai ramas blocat niciodata inseamna ca ai stat ferit bine de zapada nebatatorita.:)

 

L.E...Tare repede se consuma bezina cand ramai blocat in zapada si accelerezi intruna. :brr:

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Daca nu ai ramas blocat niciodata inseamna ca ai stat ferit bine de zapada nebatatorita.:)

 

L.E...Tare repede se consuma bezina cand ramai blocat in zapada si accelerezi intruna. :brr:

 

nu pot spune ca am stat ferit dar nici ca am facut exces,la treaba cu benzina ai dreptate

Link to comment
Share on other sites

ajuta, am mers si pe poleiul asta..

dar trebuie sa fii foarte atent cu acceleratia.. umblu cu ea zici ca am un ou sub pedala..fara autoblocant iti derapeaza o roata o leaca si gata, cu autoblocant zvacnesti de cur imediat..

Link to comment
Share on other sites

Principalul inconvenient al diferentialului "open": daca una dintre roti pierde aderenta, aceasta se va invarti in gol, cuplu motor nu se va mai transfera catre cealalta roata iar vehiculul nu va mai putea inainta.

Diferentialul autoblocant elimina acest neajuns. Deci, e limpede in ce situatii ajuta.

 

Dar, mai e o problema a acestui tip de diferential: indiferent de situatii, ambele roti se vor invarti cu aceeasi viteza, inclusiv in viraje, unde, datorita transferului de mase lateral, in majoritatea cazurilor, pneul situat pe exteriorul virajului va rula corect pe sol, in timp ce pneul situat pe interior (care beneficiaza de mai putina aderenta, datorita transferului de mase) - fiind silit datorita diferentialului sa se roteasca cu aceeasi viteza ca si cel de pe exterior - va intra intr-o faza de patinaj, fapt care va duce la uzura prematura.

In plus, autoturismul va avea o permanenta tendinta de a reveni la o postura de linie dreapta, fapt ce va face fiecare viraj mult mai dificil, afectand stabilitatea si confortul.

Link to comment
Share on other sites

 

Dar, mai e o problema a acestui tip de diferential: indiferent de situatii, ambele roti se vor invarti cu aceeasi viteza, inclusiv in viraje, unde, datorita transferului de mase lateral, in majoritatea cazurilor, pneul situat pe exteriorul virajului va rula corect pe sol, in timp ce pneul situat pe interior (care beneficiaza de mai putina aderenta, datorita transferului de mase) - fiind silit datorita diferentialului sa se roteasca cu aceeasi viteza ca si cel de pe exterior - va intra intr-o faza de patinaj, fapt care va duce la uzura prematura.

In plus, autoturismul va avea o permanenta tendinta de a reveni la o postura de linie dreapta, fapt ce va face fiecare viraj mult mai dificil, afectand stabilitatea si confortul.

 

Pe E36 nu se gasesc astfel de diferentiale deci nu stiu de ce le-ai adus in discutie

Link to comment
Share on other sites

doar nu credeai ca am userul babanu degeaba, nu?? :LMAO:

 

Vad ca ai cateva cunostinte despre tipurile de diferentiale, atunci spune-mi si mie care a fost rationamentul tau cand i-ai raspuns? Sincer acum, tu chiar ai crezut pentru o clipa ca ar vrea cineva sa-si monteze un diferential blocant pe E36? :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Cu putina indemanare il poti pacali cu frana in asa fel incat sa se comporte aproape ca un LSD.

 

Nu am reusit niciodata manevra asta. Poate ar functiona daca as avea 2 frane de mana separat stanga/dreapta. :)

 

Colegul in mod cert a tastat gresit, se referea la LSD-uri, nu exista blocante sau autoblocante pe E36, cel putin nu de fabrica.

 

Tu intelegi, macar, "problema" topicului?

Ca de citit multa lume stie...

 

Da la LSD m-am referit dar pe la noi sunt numite autoblocante de majoritatea.

Link to comment
Share on other sites

Babanule, reciteste intrebarea:

In ce masura te ajuta un autoblocant iarna (pe o masina fara ESP)? Ma refer aici la iesit din parcare cu gheata cand cu diferential normal una din roti da in gol.

Unde vezi tu E46???!!! Poate voia sa afle, in general, o parere si cum functioneaza. Si i-am scris ce si cum!:thumbsup:

 

Un LSD sau ATB este altceva

Link to comment
Share on other sites

Babanule, reciteste intrebarea:

In ce masura te ajuta un autoblocant iarna (pe o masina fara ESP)? Ma refer aici la iesit din parcare cu gheata cand cu diferential normal una din roti da in gol.

Unde vezi tu E46???!!! Poate voia sa afle, in general, o parere si cum functioneaza. Si i-am scris ce si cum!:thumbsup:

 

Un LSD sau ATB este altceva

 

 

eu nu vad nicaieri E46, tu unde vezi?? :sarcastichand:

 

oricum, ai vazut ca pana la urma sunt mare si am stiut ca se refera la LSD? :p :naughty:

 

Ontopic:

- 99% din useri sunt in necunostinta de cauza cand vine vorba de diferentialul de BMW.

- 99% spun "carcasa mare" cand defapt vor sa spuna carcasa medie. (cea de 188mm)

- Putini sunt cei care stiu ca mai exista o carcasa mai mare decat cea "mare". (cea de 210mm)

- Toata lumea foloseste incorect termenul de blocant sau autoblocant in loc de "diferential cu alunecare limitata" (LSD)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.