Jump to content

Diferential autoblocant.


cristimm

Recommended Posts

am si eu o mica intrebare legata de diferential .

daca nu am lsd pe masina, cu asc-ul dezactivat, este normal sa incerce sa gaseasca aderenta cu ambele roti (nu simultan).

la un diferential open credeam ca trage o singura roata.

De obicei se roteste cea care pierde aderenta,dreapta sau stanga nu conteaza.

 

Eu cu diferential open lasam urme cu ambele roti(simultan) pe pamant umed ,in schimb pe asfalt nu.

Link to comment
Share on other sites

Ajuta in situatia in care chiar ajungi sa-l folosesti.

 

in principiu cu cat mai multe roti motrice cu atat mai bine, deci avantaj LSD .

 

Sunt foarte rare situatiile cand un diferential open distribuie puterea egal sau asemanator unui autoblocant,cea mai des intalnita situatie fiind pe drept cu o repartizare a maselor egala.

 

Diferentialul face o treaba foarte importanta in a gasi tractiune si a transmite puterea eficient catre o roata care invarte in gol si este mai usor de controlat decat unul open .

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

Mai, oameni buni, cand scrieti despre ceva, precizati si care este acel CEVA. In topicul asta, s-a vorbit amestecat despre diferentiale OPEN, LSD/ATB, BLOCANTE/AUTOBLOCANTE.

Cand faceti un comentariu, precizati si tipul diferentialului la care va referiti; altfel, nu se intelege nimic.

Multumesc

 

 

daca nu am lsd pe masina, cu asc-ul dezactivat, este normal sa incerce sa gaseasca aderenta cu ambele roti (nu simultan).

la un diferential open credeam ca trage o singura roata.

 

La un diferential OPEN, in linie dreapta, cum ambele roti se rotesc cu aceeasi viteza, pinionul central transmite puterea motorului direct pinioanelor cuplate la planetare. Vor trage ambele roti.

Link to comment
Share on other sites

De obicei se roteste cea care pierde aderenta,dreapta sau stanga nu conteaza.

 

Eu cu diferential open lasam urme cu ambele roti(simultan) pe pamant umed ,in schimb pe asfalt nu.

aha, acum am inteles.

pe asfalt umed lasam si eu 2 urme, dar acum cand e gheat se observa mai bine cum lucreata un diferential.

Link to comment
Share on other sites

Niciun fel de diferential nu inlocuieste anvelopele adecvate.

Insa impreuna cu anvelope de calitate, fie ca e vara, fie ca e iarna, comportamentul masinii se imbunatateste radical.

Vara, fuge fundul cu gume proaste. Uite, eu cu anvelopele actuale, rupeam aderenta doar in forta, nici pe departe cum era cu fostele gume cand numai un pic piscam acceleratia si deja fundul masinii ajungea in dreptul botului.

Iarna ajuta mult de tot, eu am urcat oriunde cu masina, de fiecare data cand am dat de probleme a fost cand am ramas suspendat pe burta. Masina fiind mai joasa, se intampla.

 

Nota: Dupa un schimb de 75w-140, se comporta mai bine decat cu uleiul vechi. E superb. Cel stoc e cu lock 25% daca nu ma insel, nu poate fi vorba de blocarea ambelor roti, un m3 e9x stie asta in anumite situatii, nu e36'le :))

Link to comment
Share on other sites

Ca sa inteleaga mai toata lumea dc c.sainz cere delimitarea tipurilor de diferentiale.

 

blocant: adesea intalnite la jeep si masini de curse,blocand una din axe , care transmite puterea in mod egal dar individual in functie de posibilitatea aderentei fiecarei roti.

 

LSD(diferential cu patinare limitata); superior unui diferential open si unui blocant, permitand o utilizare mai lina,directionand cuplu catre roata cu cea mai multa tractiune, fara posibilitatea de a se BLOCA complet.

 

active differential: diferential controlat electronic de ECU spre deosebire LSD in urma senzorilor 'yaw'care asemenea unui accelerometru calculeaza fortele laterale,pozitia volanului, si transmite puterea exact rotilor care pot compensa orice fenomen subvirare/supravirare,

 

ATB(automatic torque biasing) sau Torsen: torque sensing ca la audi.

 

E mult de discutat aici pentru ca sunt foarte multe tipuri de diferentiale.

Link to comment
Share on other sites

Adica un diferential blocant e 100%, o roata nu se poate invarti fata de cealalta, insa la lsd este permisa invartirea rotilor cu diferite viteze.

 

LSD-urile (indiferent de marca/producator) au ceea ce se cheama un “raport de multiplicare” a cuplului, in general cu valori de 1 : 4 sau 1 : 5.

Asta ar insemna ceea ce voi spuneti "blocant 25%". Nu are treaba cu blocarea nimanui; LSD-ul transfera cuplul rotii cu aderenta (tractiune) mai mare intr-un raport de 1/4 sau 1/5 fata de roata cu aderenta scazuta (rapoartele sunt cele mai uzuale ).

Link to comment
Share on other sites

Raportul de multiplicare este dat de pinion si coroana, nu este cum spui tu pentru ca sistemul de ambreiaje din interior nu multiplica nimic, doar imparte cuplul. Iar rapoartele in cazul BMW-urilor sunt de 25% sau 40% (sau variabil 0-100% E46M). Eu nu am auzit pana acum de LSD 20% cum spui tu pe niciun BMW
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Raportul de multiplicare este dat de pinion si coroana, nu este cum spui tu pentru ca sistemul de ambreiaje din interior nu multiplica nimic, doar imparte cuplul. Iar rapoartele in cazul BMW-urilor sunt de 25% sau 40% (sau variabil 0-100% E46M). Eu nu am auzit pana acum de LSD 20% cum spui tu pe niciun BMW

 

Babane, nu te supara pe mine, dar mi-e foarte greu sa te fac sa intelegi ceva.

Raport de multiplicare nu inseamna ca SPORESTE/ CRESTE cuplul motor. Zau asa!

Apoi, daca citeai, am scris despre diferential la modul general, nu despre modelul tau, M3.

Link to comment
Share on other sites

eu cum pot afla la masina ce tip am? scrie pe el un cod ceva?

 

PoÞi verifica acest lucru uitându-te sub maºinã - la unul dintre ºuruburile montate pe diferenÞial trebuie sã fie ataºatã (dacã nu a fost scoasã cândva de cineva ...), o tãbliÞã de forma unui dreptunghi, pe care sã fie gravat raportul diferenÞialului (spre ex., la mine este gravat S 3,91 - ceea ce Înseamnã cã am pe maºinã LSD cu raportul 3,91). Uite niºte fotografii cu indicarea acelei plãcuÞe.

Link to comment
Share on other sites

Babane, nu te supara pe mine, dar mi-e foarte greu sa te fac sa intelegi ceva.

Raport de multiplicare nu inseamna ca SPORESTE/ CRESTE cuplul motor. Zau asa!

Apoi, daca citeai, am scris despre diferential la modul general, nu despre modelul tau, M3.

Lasa, ca nici cu tine nu mi-e rusine...

Aduci vorba de multiplicare a cuplului, ceea ce nu se intampla de fapt.

Sunt niste placi care au rol de ambreiaj intr-un lichid cu proprietati speciale: cand roata de pe exterior se invarte aiurea, angreneaza si cealalta roata intr-o anume proportie. Efectul seamana cu o mamaliga in care invarti o lingura. Daca invarti incet, ceanul va ramane pe loc, daca incepi sa invarti mai repede incepe sa se invarta si ceaunul.

LSD e folosit la turisme, nu offroad, deoarece acolo ar interveni prea des si acel lichid si-ar pierde proprietatile. Asta inseamna ca in timp si cele de pe BMW isi pierd proprietatile, daca au fost folosite intensiv (drifturi, curse) De asemenea, din ce stiu eu se poate schimba acel lichid si acele placi de ambreiaj pt a modifica raportul de patinare.

Acum, pt ca suntem pe un forum de BMW unde nu exista decat LSD, cred ca putem folosi si notiunea de autoblocant, atunci cand vorbim de diferentiale pe BMW. Nu e corect, dar cred ca la asta se gandea initiatorul topicului. In afara de BMW-urile noi care folosesc diferentiale controlate electronic, avem vasco LSD, in limbaj de bimmerist autoblocant.

 

Revenind la intrebare: de cand mi-am pus LSD-ul, i-am gasit numai avantaje. Ajuta foarte mult in zapada sau pe gheata sa ai 2 roti motrice. In afara de grija pe care trebuie s-o ai cand mergi mai tare, sa nu scapi spatele cand pierzi aderenta pe ambele roti, in rest nu vad dezavantaje. S-a mai spus pe aici, spatele pleaca mai greu dar cand pleaca, pleaca mai brusc si nu te anunta ca unul open.

S-a mai vorbit aici: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/66870-autoblocant/page__p__902192__hl__autoblocant__fromsearch__1#entry902192

Daca intelegi cum functioneaza, iti dai seama de avantajele lui pe drum, nu conteaza ca e asfalt curat, zapada sau gheata.

Daca aveti open si ramaneti intepeniti incercati sa piscati putin frana de picior sau din cea de mana. Dar usor, sa nu blocati rotile spate si sa moara motorul. In acest fel, reusiti sa pacaliti diferentialul open, sa arunce cuplu si pe roata care sta, nu doar pe cea care patineaza. La tractiune fata e mai simplu si merge garantat cu frana de picior, la cea din spate s-ar putea sa mearga cu frana de mana mai degraba. Nu am incercat pt ca nu am alta masina cu punte motoare spate cu open.

Spor!

Link to comment
Share on other sites

Lasa, ca nici cu tine nu mi-e rusine...

Aduci vorba de multiplicare a cuplului, ceea ce nu se intampla de fapt.

Sunt niste placi care au rol de ambreiaj intr-un lichid cu proprietati speciale: cand roata de pe exterior se invarte aiurea, angreneaza si cealalta roata intr-o anume proportie. Efectul seamana cu o mamaliga in care invarti o lingura. Daca invarti incet, ceanul va ramane pe loc, daca incepi sa invarti mai repede incepe sa se invarta si ceaunul.

LSD e folosit la turisme, nu offroad, deoarece acolo ar interveni prea des si acel lichid si-ar pierde proprietatile. Asta inseamna ca in timp si cele de pe BMW isi pierd proprietatile, daca au fost folosite intensiv (drifturi, curse) De asemenea, din ce stiu eu se poate schimba acel lichid si acele placi de ambreiaj pt a modifica raportul de patinare.

Acum, pt ca suntem pe un forum de BMW unde nu exista decat LSD, cred ca putem folosi si notiunea de autoblocant, atunci cand vorbim de diferentiale pe BMW. Nu e corect, dar cred ca la asta se gandea initiatorul topicului. In afara de BMW-urile noi care folosesc diferentiale controlate electronic, avem vasco LSD, in limbaj de bimmerist autoblocant.

 

 

UNDE am spus ca se multiplica(creste) cuplul?

Urmatoarea ta idee este hilara; complet atehnica, dar ...inedita :LMAO:(nu mai socotesc si termenii tehnici folositi)

Cea de-a treia este , deja, apocaliptica!!!!! Care proprietati sunt pierdute ???? Lesin de ras (dar, ca sa-ti faci o idee, LSD-ul nu se foloseste in off road extrem pt ca matematica ne invata ca 0 X4 =0)

E prima data cand citesc/aud despre ...raport de patinare :yahoo:(dar, zici ca se rezolva si se regleaza in functie de ...lichid, nu?)

Deci, tu spui ca un diferential cu alunecare limitata este numit si autoblocant? Interesant. In ce curs ai gasit asta?

 

PS. Gata, am inteles: este ....limbaj bimmerist :poke:

Link to comment
Share on other sites

MULTIPLICĂ vb. I. 1. tr., refl. A (se) ĂŽnmulți; a (se) spori. 2. tr. A reproduce (ceva) ĂŽn mai multe exemplare. [P.i. multĂ­plic. / < lat. multiplicare, cf. fr. multiplier].

 

Cum s-ar putea intelege "raport de multiplicare" altfel decat in sensul de a "creste" ceva?

Link to comment
Share on other sites

Incerc sa descriu, cat mai “comun” posibil, modul de functionare al diferitelor tipuri de diferentiale (sper sa fie mai simplu de inteles):

1. deschis - open differential;

2. cu alunecare limitata - limited slip differential (LSD);

3. autoblocant - locking differential (LD).

Aceste 3 tipuri sunt mecanisme asupra carora, soferul nu poate interveni.

La acestea se adauga si

4. diferentialul blocabil (selectable locker), acesta are principiul de functionare identic cu al diferentialului autoblocant (LD), cu deosebire ca, blocarea/deblocarea sunt controlate de sofer.

 

Ce se intampla?

- open: in momentul in care una dintre roti pierde aderenta, momentul motor nu se transmite celeilalte roti. Deci, masina va ramane imobilizata.

- LSD: in momentul in care una dintre roti pierde aderenta, momentul motor se transmite celeilalte roti in impulsuri. Deci, principiul de functionare al LSD-ului este bazat pe blocarea si deblocarea rapida si repetata a diferentialului (sistemul nu-i permite diferentialului sa ramana blocat pe perioade lungi de timp); masina poate ramane imobilizata.

- LD (folosit in off road): in momentul in care una dintre roti pierde aderenta, momentul motor este transmis celeilalte roti. Principiul de functionare al diferentialului autoblocant este bazat pe: 1 - mentinerea diferentialului blocat pana in momentul in care ambele roti isi recapata aderenta; 2 - mentinerea diferentialului blocat permanent, deblocand alternativ, doar roata care tinde sa se invarta mai repede decat diferentialul. Masina isi continua deplasarea.

- diferentialul blocabil (folosit preponderant tot in off road), functioneaza cam asa: deblocat, lucreaza exact ca un diferential deschis (open), adica, in momentul in care una dintre roti pierde aderenta, momentul motor nu se transmite celeilalte roti, iar masina ramane imobilizata. Blocat (de catre sofer), diferentialul va transmite momentul motor permanent, la ambele roti, iar masina isi va continua deplasarea.

Link to comment
Share on other sites

UNDE am spus ca se multiplica(creste) cuplul?

Urmatoarea ta idee este hilara; complet atehnica, dar ...inedita :LMAO:(nu mai socotesc si termenii tehnici folositi)

Cea de-a treia este , deja, apocaliptica!!!!! Care proprietati sunt pierdute ???? Lesin de ras (dar, ca sa-ti faci o idee, LSD-ul nu se foloseste in off road extrem pt ca matematica ne invata ca 0 X4 =0)

E prima data cand citesc/aud despre ...raport de patinare :yahoo:(dar, zici ca se rezolva si se regleaza in functie de ...lichid, nu?)

Deci, tu spui ca un diferential cu alunecare limitata este numit si autoblocant? Interesant. In ce curs ai gasit asta?

 

PS. Gata, am inteles: este ....limbaj bimmerist :poke:

Simpaticule, stai bland si citeste cu atentie.

Din pozitia de moderator ar trebui sa fii mai relaxat... Si mai atent la cuvinte spun eu. Concursurile de care e mai destept si cine are ultimul cuvant sunt in alta parte. Hai te pup!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.