Jump to content

Garnitura de Chiulasa (E46 si nu numai)


Iulian_C

Recommended Posts

Salutare tuturor.

 

M-am decis sa deschid topicul asta pentru ca observ ca tot ce s-a discutat pana acum aici nu mai e de actualitate si nici informatiile de acolo nu sunt suficiente.

 

Rog cunoscatorii sa isi exprime parerea in legatura cu schimbarea garniturii de chiulasa la motoarele BMW si nu numai:

 

- care sunt semnele pe care le are un motor cu garnitura de chiulasa arsa/fisurata ? (crema galebana ca ness-ul de pe busonul de ulei)

- cat de complexa este operatiunea de inlocuire garniturii de chiulasa? de ce utilaje, chei speciale are nevoie mecanicul sa faca asta?

- ce garnituri se vor inlocui o data cu garnitura de chiulasa? eventual si niste preturi (ex. garnitura galerie evacuare, garnitura admisie, garnitura capac culbutori, garnitura chiulasa(doh), garnituri capac superior distributie, etc.)

- care este diferenta intre o garnitura de 0.7 mm si una de 0.4 mm (in afara de grosime) si cum trebuie aleasa garnitura corecta pentru motorul tau (metal/kevlar avantaje si dezavantaje, branduri si experiente cu piesele ieftine)

- este neaparat necesara rectificarea chiulasei daca inlocuim garnitura? la ce operatii este supusa chiulasa? (unde se face si cat costa aproximativ)

- indicatii postoperatorii (a doua strangere, rodaj, etc. )

 

Multumiri anticipate din partea mea si a celor carora le vor folosi informatiile date de voi.

Mai multe posturi, mai multe sanse de ... a primi multumiri!!!

 

 

O sa revin intr-un nou post cu un caz concret (al meu :D )

 

spor!

Link to comment
Share on other sites

Dupa cum am spus, revin cu povestea.

 

Pacientul este masina mea, BMW 318i 2004 motor 2l 4 cilidree benzina.

Acum 4 luni am inlocuit vasul de expansiune pocnit neasteptat pe o autostrada. Dupa ce mi-a pocnit am ramas fara apa in motor am reusit sa parchez masina intr-un peco la aproximativ 1.5 Km de locul unde s-a intamplat minunea.

La vremea respectiva mecanicul care l-a inlocuit mi-a spus ca poate fi din cauza capacului de la vas care nu s-a deschis la presiunea de 2 bari (inlocuit) si a garniturii de chiulasa care scapa presiune in instalatia de racire. Pana aici toate bune.

Saptamana trecuta, la pornirea de dimineata constat ca motorul meu merge in 3 pistoane si am eroare de motor in bord. Sun mecanicul, ii spun sa imi comande o bujie sa o inlocuiesc si stabilesc sa ne vedem a doua zi sa o montam. La montare constat de fapt ca nu e bujia (era bobina aferenta) si ca pe capacul de la ulei este foarte multa substanta galbena precum ness-ul bine frecat. De asemeni si pe joja se observa mici urme din aceeasi substanta. De asemeni, stiind ca am problema cu motorul, periodic am verificat nivelul la apa si ulei. Uleiul este OK insa la apa trebuie sa completez aproximativ 300 ml pe luna (3-400 de km facuti in oras).

Intrebarile mele sunt:

- sunt acestea cateva semne ca trebuie sa inlocuiesc garnitura de chiulasa asa cum spune mecanicul meu? sau ar putea fi si altele cauzele acestui comportament?

- ce alte teste se mai pot face ca sa fiu sigur de reparatia care urmeaza sa o fac?

 

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

- este neaparat necesara rectificarea chiulasei daca inlocuim garnitura? la ce operatii este supusa chiulasa? (unde se face si cat costa aproximativ)

- indicatii postoperatorii (a doua strangere, rodaj, etc. )

 

rectificarea chiulasei se face doar cand se segmenteaza motorul, nu are treaba garnitura cu rectificarea. cunosc o firma specializata in domeniu, dar in cazul tau n`ai ce face cu rectificatul

rodaj doar la motoarele noi sau rectificate, n`are treaba cu schimbatul garniturii; a 2 strangere nu exista.

 

-poi problema la tine ar fi ca e arsa garnitura si baga antigelul in baia de ulei, mai ales daca nu vezi deloc scurgeri de antigel in alte parti, asta e 100%

-daca tot desfaci motorul, recomand sa schimbi si alte garnituri, care iti apar pe traseu pana la cea de chiulasa (nu stiu exact care or mai fi)

-mecanicul stie el ce trebuie sa faca si trebuie sa aiba si sculele necesare doar deasta i`ai zis (mecanic) ;))

-iar diferenta de grosime intre garnituri si materialul din care sunt facute, intereseazate pe net.

 

Bafta

Link to comment
Share on other sites

Sunt curios daca bobina a rezolvat problema pornirii in 3 pistoane.Poti sa ii faci un test de compresie daca ai garnitura fisurata o sa ai o compresie slaba pe pistonul respectiv.

 

Am schimbat bobina cu probleme cu cea de la pistonul urmator. (luni imi vine bobina noua si aflu sigur) Asa am aflat ca e bobina si nu Bujia. (Vreo problema?)

Cu siguranta rezolva problema. Intrebarea mea e daca eroarea de motor din bord e de la bobina sau s-a depus ceva pasta galbena si pe niscai senzori de pe acolo. Mecanicul imi spunea ceva de treaba asta dar eu tind sa cred ca sunt doar pareri spuse in nestiinta de cauza.

Edited by Iulian_C
Link to comment
Share on other sites

300 ml/luna nu e mult..poate e un por pe undeva si nu curge ci se evapora de aceea nu se vede balta. Verifica pt urme albe care raman la evaporare...pe la imbinari nush.

inca am dubii legat de chestia asta.

De ce mi-a spart vasul de expansiune? de ce in anumite perioade nu imi pierde deloc? (daca nu fac drumuri lungi nu se pierde nimic)

Nu stiu ce imbinari sa verific dar la motor nu se vede mare lucru.

Se pot face teste de presiune pe motor care sa imi spuna clar daca se pierde presiune in instalatia de racire sau nu?

Mi se pare normal daca am garnitura de _chiulasa_ fisurata sa imi piarda din presiune pe instalatia de apa, la nivelul motorului. Nu?

Link to comment
Share on other sites

pentru ca la drumurile scurte nu se incalzeste suficient cat sa se dilate si sa scape pe acolo.

de exemplu la diesel are piesa asta: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2106&hg=11&fg=35

cea centrala e un cot cu 2 iesiri...si al imbinare apar depuneri albe.... semn ca pe acolo scapa.

 

asta e la diesel. uitate al tine daca ai ceva asemanator. Eu am descoperit intamplator cand am desfacut aparatoarea de la vascocuplaj.

 

 

oricum asta e doar o varianta. alta bineinteles ca e ca problema e la garnitura.

 

poti incerca sa inspectezi vizual daca ai depuneti albe pe al imbinari la traseul de racire. Mai exista varianta in care ai un por in radiator...care la fel se evapora si nu se vede.

 

 

uleiul in baie creste ca si nivel?

 

depunerile de la joja si capac ulei sunt de la condens...tocmai pentru ca faci drumuri scurte...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pentru ca la drumurile scurte nu se incalzeste suficient cat sa se dilate si sa scape pe acolo.

de exemplu la diesel are piesa asta: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2106&hg=11&fg=35

cea centrala e un cot cu 2 iesiri...si al imbinare apar depuneri albe.... semn ca pe acolo scapa.

 

asta e la diesel. uitate al tine daca ai ceva asemanator. Eu am descoperit intamplator cand am desfacut aparatoarea de la vascocuplaj.

 

 

oricum asta e doar o varianta. alta bineinteles ca e ca problema e la garnitura.

 

poti incerca sa inspectezi vizual daca ai depuneti albe pe al imbinari la traseul de racire. Mai exista varianta in care ai un por in radiator...care la fel se evapora si nu se vede.

 

 

uleiul in baie creste ca si nivel?

 

depunerile de la joja si capac ulei sunt de la condens...tocmai pentru ca faci drumuri scurte...

 

Mersi mult,

Daca ajung pe lumina azi acasa o sa arunc un ochi (momentan nu circul cu ea). Ulei nu am completat o lacrima de cand am facut schimbul. Este tot la fel cum l-au pus baietii de la service. 4 litri si 250 ml si nivelul la joja e la jumatate. O sa verific din nou azi cum spun baietii aici pe forum adica cu motorul cald.

Link to comment
Share on other sites

Apa nu are voie sa piarda absolut de loc, partea cu se evapora nu e viabila; mai ales daca ai si spuma in ulei nu are ce altceva sa fie daca uleiul tau nu este foarte vechi sau de o slaba calitate.\

Scoate cumva fum alb?

 

Referitor la inlocuirea garniturii de chiulasa, eu am desfacut motorul acum vreo 2-3 luni pentru rectificarea scaunelor supapelor, daca tot umbli este pacat sa nu faci si asta, la mine a costat vreo 400 lei toata treaba ( rectificat scaune, inlocuit o-ringuri supape, planeitate) la motor in 6, 24 valve. Bine, poti intai sa probezi sa vezi daca vreuna curge cu benzina, la mine era una care scapa binisor si are doar 140k km.

Recomandat este sa faci planeitatea la fiecare desfacere a suruburilor deoarece pot aparea diferente in urma "destresarii" metalului la demontare. De asemenea am inlocuit si suruburile de la chiulasa , vreo 70 ron setul, asa spune in manualul de Bentley ca se face.

Ca si scule speciale, ai nevoie de cheie dinamometrica si de o mana ferma, la mine de exemplu s-a facut prima strangere cu dinamometrica si apoi inca 2 randuri de strangeri la 90' care necesita si forta fizica, chiar daca ai un prelungitor mare.

Cuplurile de strangere si timpii de asteptare sunt trecute pe ambalajul garniturii de chiulasa.

Trebuie avuta o FOARTE MARE GRIJA sa fie perfect curatate orificiile in care se infileteaza suruburile chiulasei, niste apa ramasa acolo poate duce la spargerea blocului, apar forte foarte mari la strangere!

Edited by DYC66
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Apa nu are voie sa piarda absolut de loc, partea cu se evapora nu e viabila; mai ales daca ai si spuma in ulei nu are ce altceva sa fie daca uleiul tau nu este foarte vechi sau de o slaba calitate.\

Scoate cumva fum alb?

 

Referitor la inlocuirea garniturii de chiulasa, eu am desfacut motorul acum vreo 2-3 luni pentru rectificarea scaunelor supapelor, daca tot umbli este pacat sa nu faci si asta, la mine a costat vreo 400 lei toata treaba ( rectificat scaune, inlocuit o-ringuri supape, planeitate) la motor in 6, 24 valve. Bine, poti intai sa probezi sa vezi daca vreuna curge cu benzina, la mine era una care scapa binisor si are doar 140k km.

Recomandat este sa faci planeitatea la fiecare desfacere a suruburilor deoarece pot aparea diferente in urma "destresarii" metalului la demontare. De asemenea am inlocuit si suruburile de la chiulasa , vreo 70 ron setul, asa spune in manualul de Bentley ca se face.

Ca si scule speciale, ai nevoie de cheie dinamometrica si de o mana ferma, la mine de exemplu s-a facut prima strangere cu dinamometrica si apoi inca 2 randuri de strangeri la 90' care necesita si forta fizica, chiar daca ai un prelungitor mare.

Cuplurile de strangere si timpii de asteptare sunt trecute pe ambalajul garniturii de chiulasa.

Trebuie avuta o FOARTE MARE GRIJA sa fie perfect curatate orificiile in care se infileteaza suruburile chiulasei, niste apa ramasa acolo poate duce la spargerea blocului, apar forte foarte mari la strangere!

 

da, scoate fum alb. nu mult dar scoate.

Cat a costat toata operatiunea ta?

Din ce oras esti poate imi dai vreo idee cu planeitatea ca nu stiu pe nimeni care sa faca.

Link to comment
Share on other sites

rectificarea chiulasei se face doar cand se segmenteaza motorul, nu are treaba garnitura cu rectificarea. cunosc o firma specializata in domeniu, dar in cazul tau n`ai ce face cu rectificatul

rodaj doar la motoarele noi sau rectificate, n`are treaba cu schimbatul garniturii; a 2 strangere nu exista.

 

-daca tot desfaci motorul, recomand sa schimbi si alte garnituri, care iti apar pe traseu pana la cea de chiulasa (nu stiu exact care or mai fi)

-mecanicul stie el ce trebuie sa faca si trebuie sa aiba si sculele necesare doar deasta i`ai zis (mecanic) ;))

-iar diferenta de grosime intre garnituri si materialul din care sunt facute, intereseazate pe net.

 

Bafta

 

1. de ce scrii ca rectificarea chiulasei se face cand ....segmentezi motorul? Care-i explicatia logica, tehnica?

2. despre ce motoare rectificate , vorbesti???

3. daca nu stii daca mai sunt alte garnituri, de ce ii recomanzi sa le schimbe?

4. daca il trimiti la un mecanic (care stie ce trebuie facut), de ce mai postezi?

5. pe net cauta si singur!

 

Esti de mare ajutor :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

inainte sa te apuci de treaba asta fa un test de compresie sa fii sigur.

Daca ai ceva la garnitura de chiulasa o sa se vada la test.

 

 

MAi bun si mai precis ar fi un leak-down test, dar sunt putini tare care fac, desi nu e mare smecherie..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat bobina cu probleme cu cea de la pistonul urmator. (luni imi vine bobina noua si aflu sigur) Asa am aflat ca e bobina si nu Bujia. (Vreo problema?)

Cu siguranta rezolva problema. Intrebarea mea e daca eroarea de motor din bord e de la bobina sau s-a depus ceva pasta galbena si pe niscai senzori de pe acolo. Mecanicul imi spunea ceva de treaba asta dar eu tind sa cred ca sunt doar pareri spuse in nestiinta de cauza.

E posibil sa plece in 3 pistoane din cauza antigelului care intra in camera de ardere de asta eram curios daca rezolvi problema cu bobina ,asta era problema nu vorbeam sa ma aflu in treaba.

O garnitura de chiulasa arsa in timp se deterioreaza din ce in ce mai tare .Deci daca ai garnitura arsa ar trebui sa iti consume din ce in ce mai mult antigel si masina sa mearga din ce in ce mai prost .

Cand se da jos chiulasa se verifica planeitatea si dupa aia daca e nevoie se rectifica .Garnitura de chiulasa se ia in fuctie de rectificarea chiulasei.Asta ar trebui sa stie orice mecanic.

Edited by DEST
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E posibil sa plece in 3 pistoane din cauza antigelului care intra in camera de ardere de asta eram curios daca rezolvi problema cu bobina ,asta era problema nu vorbeam sa ma aflu in treaba.

O garnitura de chiulasa arsa in timp se deterioreaza din ce in ce mai tare .Deci daca ai garnitura arsa ar trebui sa iti consume din ce in ce mai mult antigel si masina sa mearga din ce in ce mai prost .

Cand se da jos chiulasa se verifica planeitatea si dupa aia daca e nevoie se rectifica .Garnitura de chiulasa se ia in fuctie de rectificarea chiulasei.Asta ar trebui sa stie orice mecanic.

 

foarte pretioase ultimele tale informatii. chiar aveam dubii ce garnitura sa iau (0.4 sau 0.7).

...

stiu sigur ca e bobina. unde mut piesa stricata nu imi mai functioneaza cilindrul. aceeasi bobina imi face probleme chiar daca e pe cilindrul 1 sau 2 de la fata catre spate (asta pentru ca nu stiu ordinea la aprindere :D )

Am facut rau ca am mutat bobina de pe un cilindru pe altu? Bobinele astea se cumpara in set sau pot sa inlocuiesc doar una?

 

Mersi mult,

Daca ajung pe lumina azi acasa o sa arunc un ochi (momentan nu circul cu ea). Ulei nu am completat o lacrima de cand am facut schimbul. Este tot la fel cum l-au pus baietii de la service. 4 litri si 250 ml si nivelul la joja e la jumatate. O sa verific din nou azi cum spun baietii aici pe forum adica cu motorul cald.

 

Am verificat. Nici urma de scurgeri pe nicaieri. Doar ca motorul e tot numai ulei cu praf, semn ca nu s-a pus demult cheia pe el.

Fumul este alb si din cauza bobinei care nu merge miroase rau a benzina. Abia astept sa o inlocuiesc sa continui sapaturile. Primul lucru... ii fac testele recomandate de DOMI.

Revin dupa cu update-uri.

Link to comment
Share on other sites

Exista o pompa speciala care se monteaza pe gura vasului de expansiune si care iti baga 1.5 bar in instalatie.

Daca presiunea scade inseamna ca iti scapa pe undeva. Tot cu ocazia asta cercetezi tot traseul si vezi pe unde scapa.

Poate nu e neaparat nevoie sa desfaci motorul si ai vreun por pe vreundeva.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1. de ce scrii ca rectificarea chiulasei se face cand ....segmentezi motorul? Care-i explicatia logica, tehnica?

2. despre ce motoare rectificate , vorbesti???

3. daca nu stii daca mai sunt alte garnituri, de ce ii recomanzi sa le schimbe?

4. daca il trimiti la un mecanic (care stie ce trebuie facut), de ce mai postezi?

5. pe net cauta si singur!

 

Esti de mare ajutor :thumbsup:

 

poi in postul cu care a inceput topicul, omul zicea de garnitura de chiulasa.

si apoi au venit intrebarile, ca vrea sa afle informatii clare cu privire la schimbatul ganiturii de chiulasa,

iar eu am raspuns.

Tu daca schimbi garnitura rectifici chiulasa ? daca schimbi ganitura faci rodaj la ceva ? ziceam de garnituri si ca nu stiu care sunt acestea deoarece n`am avut niciodata dea face cu un motor pe benzina; iar decat sa vorbesc prostii i`am dat o recomandare in caz ca dispune si de suma necesara schimbarii; el vorbind cu un mecanic, de ce s`a mai adresat si acestui forum? ca daca e mecanic "stie tot", + ca tu intrebi vreodata de ce scule are nevoie mecanicul? dar ce, u trebuie sa i le duci sau cumperi ? le are el sigur, pe de alta parte nu am vorbit de motoare rectificate, eu nu l`am trimis la un mecanic, i`am zis clar ca nu exista a 2`a strangere si in legatura cu grosimea/materialul unei garnituri, nu ma pricep si am zis sa caute pe internet ca banuiesc ca din mai multe site`uri afla cat de cat ceva.

Citeste mult mai clar ce a intrebat el si ce am raspuns eu. Am raspuns exact la ce a intrebat el.

Link to comment
Share on other sites

poi in postul cu care a inceput topicul, omul zicea de garnitura de chiulasa.

si apoi au venit intrebarile, ca vrea sa afle informatii clare cu privire la schimbatul ganiturii de chiulasa,

iar eu am raspuns.

Tu daca schimbi garnitura rectifici chiulasa ? daca schimbi ganitura faci rodaj la ceva ? ziceam de garnituri si ca nu stiu care sunt acestea deoarece n`am avut niciodata dea face cu un motor pe benzina; iar decat sa vorbesc prostii i`am dat o recomandare in caz ca dispune si de suma necesara schimbarii; el vorbind cu un mecanic, de ce s`a mai adresat si acestui forum? ca daca e mecanic "stie tot", + ca tu intrebi vreodata de ce scule are nevoie mecanicul? dar ce, u trebuie sa i le duci sau cumperi ? le are el sigur, pe de alta parte nu am vorbit de motoare rectificate, eu nu l`am trimis la un mecanic, i`am zis clar ca nu exista a 2`a strangere si in legatura cu grosimea/materialul unei garnituri, nu ma pricep si am zis sa caute pe internet ca banuiesc ca din mai multe site`uri afla cat de cat ceva.

Citeste mult mai clar ce a intrebat el si ce am raspuns eu. Am raspuns exact la ce a intrebat el.

 

dorux, multumesc mult pentru post-ul tau dar...

raspunsul tau nu a fost unul satisfactor ci mai degraba unul superficial.

Nu pun intrebari de nebun pe forum sau pentru ca mecanicul meu nu stie, desi poate asa e.

Vreau sa am toate informatiile necesare inainte sa fac reparatia asta in asa fel incat sa nu fiu inselat de vreun "Nea Dorel de la IPA" care a desfacut si el 3 Dacii la vremea lui de glorie.

Au fost aici cateva persoane care chiar m-au invatat lucruri utile si m-au facut sa imi schimb deciziile de cateva ori de cand am inceput discutia asta carora le multumesc. Stiu ca vor mai fi si altii si probabil vor mai fi si altii care ma vor trimite la mecanic, dar acolo nu ma voi duce ca la un doctor.

Trebuie sa stiu dinainte ce ma asteapta, ce trebuie facut si ce nu, punctul de plecare si rezultatul asteptat. Pe scurt: eu voi fi si controlul garantiei calitatii.

Edited by Iulian_C
Link to comment
Share on other sites

Este foarte bine ceea ce faci, eu personal am fost la mecanic cand m-am apucat de motor cu vreo 15 pagini din manualul de service Bentley in care se explica detaliat ce si cum se face; un mecanic fara talente de zmeu nu este deranjat de o chestie din asta, oricine poate gresi. Cauta manualul de service Bentley pentru masina ta, vei fi surprins cat de detaliat sunt date operatiunile.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

foarte pretioase ultimele tale informatii. chiar aveam dubii ce garnitura sa iau (0.4 sau 0.7).

...

stiu sigur ca e bobina. unde mut piesa stricata nu imi mai functioneaza cilindrul. aceeasi bobina imi face probleme chiar daca e pe cilindrul 1 sau 2 de la fata catre spate (asta pentru ca nu stiu ordinea la aprindere :D )

Am facut rau ca am mutat bobina de pe un cilindru pe altu? Bobinele astea se cumpara in set sau pot sa inlocuiesc doar una?

 

 

Imi place ca ma iei la misto desi n-ai o treaba cu nimica ,eu nu stiu ce mai cauti pe forum daca esti asa destept.

Link to comment
Share on other sites

Imi place ca ma iei la misto desi n-ai o treaba cu nimica ,eu nu stiu ce mai cauti pe forum daca esti asa destept.

 

chiar nu inteleg cu ce te-am luat la misto. explica-te.

incercam doar sa explic ce am facut. nici cea mai vaga intentie de a fi sarcastic sau de a lua pe cineva la misto.

urmareste posturile mele si ai sa iti dai seama ca nu imi sta in caracter sa iau pe cineva la misto asa din senin.

 

http://www.bentleypublishers.com/bmw/repair-information/bmw-3-series-e46-1999-2005-repair-manual.html

 

Despre asta este vorba, vezi ca ai PM! :thumbsup:

 

 

EDIT: acum vad ca este doar pentru cele in 6 pistoane, oricum poate iti e de folos.

 

dupa ce am postat ieri am cautat pe torente si am gasit ceva pentru e36.

pentru doritori il pot trimite pe mail dar cred ca se gaseste foarte usor pe site-urile de torente.

Link to comment
Share on other sites

eu am raspuns scurt si la obiect la unele intrebari, si te cred ca ti s`au parut cam superficiale.

apreciez ca nu lasi pe mana oricui masina. nici eu nu am incredere pe manopera facuta de un mecanic.

ori sunt si eu acolo si vad totul ori trebuie sa fie o persoana, care stiu cu siguranta ca a mai avut de`a face cu inca "n`spe" bmw`uri.

 

Bafta in continuare.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.