Jump to content

Redresare din derapaj


r0n1n

Recommended Posts

la tractiunea spate e indicat ca in momentul cand se intra in derapare sa apasam ambreaju(o punem in N in cazul cutiei auto.)si incercam sa-i redobandim controlul fara a frana(daca avem sist. de siguranta se vor ocupa ele).Este clar ca in astfel de cazuri e fuarte important experienta,pe care o putem avea iesind la joaca pe zapada/ploaie in parcari/locuri libere.

 

daca masina se afla in derapare si noi ii dam o treapta inferioara cel mai probabil vom face o franare sau o accelerare ,lucrul care duce la o derapare mai grava!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

scuze autoblocant ... in fine cred ca s-a inteles ce am vrut sa explic

parerea mea este ca cu un autoblocant (fara asc/dsc sau desconectate)sunt sanse mai mare de derapare.

 

sist. de siguranta pe care le ofera bmw sunt foarte bune,dar asa cum a spus colegu mai sus,nu vor putea invinge legile fizicii.in conditii de gheata/zapada/ploaie este nevoie de o conducere exigenta si nu numai in cazul tractiunii spate.

Link to comment
Share on other sites

la tractiunea spate e indicat ca in momentul cand se intra in derapare sa apasam ambreaju(o punem in N in cazul cutiei auto.)si incercam sa-i redobandim controlul fara a frana(daca avem sist. de siguranta se vor ocupa ele).Este clar ca in astfel de cazuri e fuarte important experienta,pe care o putem avea iesind la joaca pe zapada/ploaie in parcari/locuri libere.

 

daca masina se afla in derapare si noi ii dam o treapta inferioara cel mai probabil vom face o franare sau o accelerare ,lucrul care duce la o derapare mai grava!

 

Lesin!!!:laugh: Ai facut TU asta, vreodata?

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cutia automata NU se scoate niciodata in mers din D in N !!! nici la stop nu este nevoie !!! si oricum dupa ce masina capata aderenta sunt cazuri in care este necesar sa calci acceleratia. Cutia in lipsa acceleratiei, se decupleaza ... nu tranmite sarcina catre diferentialul spate. Edited by neo2004
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cutia automata NU se scoate niciodata in mers din D in N !!! nici la stop nu este nevoie !!! si oricum dupa ce masina capata aderenta sunt cazuri in care este necesar sa calci acceleratia. Cutia in lipsa acceleratiei, se decupleaza ... nu tranmite sarcina catre diferentialul spate.

Poate ma insel, nu am detinut nici o automata pana acum, dar am mers si cu vw, Audi, range automat, toate trag chiar daca ai piciorul pe frana la semafor si o lasi in D. Daca o pui pe N simti ca masina se aseaza pe strada, nu mai sta incordata.

Link to comment
Share on other sites

Iubesc discutiile dintre ...ingineri!:laugh:

Drive, unde esti?

Sunt aici dar am avut... aventuri si a picat netul si alea, alea.

 

In afara de cativa, restul sunt la cules de aripioare de fluturasi.

 

1.In primul rand trebuie definit ce inseamna derapaj.

2.Apoi trebuie inteles ce e

si
.

3.In al treilea rand despre ce masina vorbim, ce transmisie, ce tractiune, pe ce suprafata se ruleaza si cam la ce viteza.

 

Sa vorbim la modul general de derapaj, nu iese decat o tocanita.

 

Hai, care are curaj sa descrie primul scenariu?

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

Cutie manuala.

Ce suprafata de rulare, ce viteza?

 

Apoi, din punctul meu de vedere, derapaj inseamna cand iti pleaca fundul masinii si o ia in treaba lui... nu doar un usor comportament supravirator al masinii ca ala se corecteaza din volan.

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

subvirarea, daca nu aveti timp sa va uitati in clipu de pe youtube, apare la masinile cu tractiune fata atunci cand intri prea tare intr-o curba si rotile din fata isi pierd aderenta si se duc in exteriorul curbei. ce e de facut? descriu 2 tehnici pe care le-am folosit, or mai fi si altele, dar nu le stiu:

 

1. reduci acceleratia, iei de volan in sensul contrar si dupaia iei din nou in sensul curbei, nush daca m-am exprimat bine, sper ca ati inteles.

2. franezi scurt ca sa incarci fata pt ca ea isi pierde aderenta si iei din nou de volan catre sensul curbei.

 

corectati-ma daca gresesc.

Link to comment
Share on other sites

Sincer, cutia conteaza mai putin; doar nu vrei sa spui (si TU) ca, iti fuge spatele intr-o fractiune de secunda si tu retrogradezi!:laugh:

Asfalt ud. Viteza este, evident, ceva mai mare decat ar permite virajul si anvelopele.

 

subvirarea, daca nu aveti timp sa va uitati in clipu de pe youtube, apare la masinile cu tractiune fata atunci cand intri prea tare intr-o curba si rotile din fata isi pierd aderenta si se duc in exteriorul curbei. ce e de facut? descriu 2 tehnici pe care le-am folosit, or mai fi si altele, dar nu le stiu:

 

1. reduci acceleratia, iei de volan in sensul contrar si dupaia iei din nou in sensul curbei, nush daca m-am exprimat bine, sper ca ati inteles.

2. franezi scurt ca sa incarci fata pt ca ea isi pierde aderenta si iei din nou de volan catre sensul curbei.

 

corectati-ma daca gresesc.

 

Am spus ca discutam BMW-ul, deci tractiune spate! Stabilim CE discutam, da?

Link to comment
Share on other sites

Conteaza cutia.

Daca nu e automata e posibil ca rotile sa ajunga sa aiba rotatie spre zero si daca nu apesi ambreiajul se opreste motorul, se blocheaza totul si daca nu ai rotatie, nu ai cum sa mai manevrezi masina.

 

Hai, stabiliti conditiile clare ca sa stim despre ce vorbim.

Dupa ce lamurim o situatie, incepem alta...

 

Pricepusi andubalauru? :p

Link to comment
Share on other sites

ok, scz. linisteste-te.

 

aia cu retrogradatul mi se pare o prostie.

Apoi, din punctul meu de vedere, derapaj inseamna cand iti pleaca fundul masinii si o ia in treaba lui... nu doar un usor comportament supravirator al masinii ca ala se corecteaza din volan.

 

pai d-rive atunci nush daca ai ce sa mai faci. in primu rand cred ca trebuie sa inveti sa derapezi controlat, voit ca sa-ti formezi niste reflexe. dar cand esti pe o suprafata alunecoasa si ai si viteza, doar norocul te mai poate salva.

Edited by andubalauru
Link to comment
Share on other sites

Cand trage fata, se cheama tractiune. Cand impinge spatele, se zice propulsie. ...asa ca si cultura generala ;)

 

Mie mi s-a intamplat de mai multe ori sa-mi fuga spatele in curba la 90-100, in special cand era ud carosabilul si nu m-am rotit 180grade sau m-am dat peste cap niciodata procedand astfel: sa zicem ca e curba la dreapta, intrii in curba, iti fuge spatele inspre stanga, unu la mana - NU PUI FRANA. lasi acceleratia. tragi de volan stanga (incercand sa te pui pe sosea, sa nu mergi in sant) si cand simti ca spatele ti paralel cu axul drumului, bagi talpa. in felul asta nu intrii in balans si sa te intorci invers 180grade. unii trag stanga, dreapta, stanga, dreapta pana la urma tot in sant ajung. important ii sa intuiesti cand sa dai talpa.

in nici un caz nu ai timp sa schimbi intr-o treapta inferioara. si inca un lucru important, ambele maini pe volan, altfel n-ai forta necesara, dar nu cred k e vreo unu din voi care intra intr-o curba cu 100-120 cu 2 degete pe volan.

Link to comment
Share on other sites

Bun.

Deci.

BMW, cutie manuala, tractiune spate diferential open ca astea sunt majoritatea. Asfalt ud.

 

Intri pe viraj spre dreapta sa zicem (sac, am lasat mai mult spatiu pentru derapare :p ) si pleaca fundul masinii spre stanga.

In primul rand (asa cum a spus si DSF intr-un post mai devreme) contrabrachezi spre stanga si incerci sa pui la loc botul masinii inaintea spatelui. Bineinteles se ridica piciorul din gaz. Cine zice ca ai timp de schimbat trepte, de facut nu stiu ce manevre... nu a patit pe viu asa ceva si sa fie surprins...

Revin. Deci, contrabrachezi si incerci sa prinzi din nou directia corecta de deplasare prin usoare (si scurte... bine, depinde si cat de mult a plecat masina) manevre stanga-dreapta din volan. Cand ai pus botul pe directia corecta de deplasare poti sa accelerezi usor. Masina revine unde trebuie ca pozitie.

 

Exista si situatia cand spatele o ia inaintea botului masinii si atunci nu mai ai ce face, deja e prea tarziu sa mai poti face ceva. Singurele manevre sunt cele de limitare a pagubelor.

 

Atentie, discutia de mai sus e valabila doar in situatia fara DSC. Daca ai DSC, atunci el nu permite masinii sa derapeze... bine, limitele fizicii nu le bate nimeni dar atunci masina pleaca progresiv in derapaj si face totul in functie de unghiul volanului.

 

 

@andrewbenito, nu mai invata lumea prostioare la faza cu propulsia... da si tu un simplu search cu gogu sa afli ce inseamna propulsie. In jargon auto se mai foloseste cum spui tu dar nu e corect. Si scrie si tu korekt rromanejte ca e topic tehnic si nu de bancuri.

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

eu nu inteleg de sunt cu atatea contraziceri

nu o sa se asemene niciodata un derapaj cu altul si nici o redresare

totul tine de cat concentrat esti , viteza ,spatiu si multe altele

nu stii niciodata cata gheata este sub zapada chiat si cu 50km/h daca drumul este ingust ,cate o data poti redresa dar la fel de bine nu poti redresa

asa ca ,cate sfaturi ai lua nu poti invata ,aici doar experienta isi spune cuvantul

asa ca mai am de invatat :)

Link to comment
Share on other sites

Cand trage fata, se cheama tractiune. Cand impinge spatele, se zice propulsie. ...asa ca si cultura generala ;)

 

 

Daca analizam de aici, termenul de "tracĂžiune" , acesta poate desemna atĂŽt o miÂşcare provocatĂŁ prin tragere, cĂŽt Âşi o deplasare a unui autovehicul ĂŽn general, indiferent de modul ĂŽn care se obĂžine (vezi partea a doua a definiĂžiei din DEX, precum Âşi definiĂžiile a treia Âşi a patra).

În al doilea rînd, dupã cum vedem aici, definiþia termenului de "propulsie" nu specificã în nici un fel cã s-ar referi exclusiv la împingere. Orice forþã care face un vehicul sã înainteze, indiferent asupra cãrei axe acþioneazã, este o forþã de propulsie.

 

Deci asocierea strictã, inflexibilã, a tracÞiunii cu axa faÞã ºi a propulsiei cu axa spate mi se pare forÞatã.

Termenul de "tracÞiune" este folosit În limbajul curent nu neapãrat ca rezultat al acÞiunii de tractare, ci cu sensul al doilea, de forÞã care pune În miºcare un vehicul (sens care, conform DEX, nu este greºit). Similar cu "drive" din englezã. Dacã totuºi expresiile "tracÞiune pe faÞã" ºi "tracÞiune pe spate" nu-Þi plac, atunci am putea vorbi de "propulsie pe faÞã" ºi "propulsie pe spate", care conform DEX ar fi corecte. http://forum.clubford.ro/images/smilies/1.gif

 

ªi ce te faci cu maºinile 4x4? Dacã nu au tracÞiune integralã (pentru cã ar fi o contradicÞie dacã tracÞiunea nu s-ar putea referi decÎt la axa faÞã), atunci ce au? Am putea spune "propulsie integralã", dar ar suna ciudat ºi pretenÞios.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.