Jump to content

Redresare din derapaj


r0n1n

Recommended Posts

Termina mai cu aberatiile astea. Ca tot ai adus vorba de cultura generala, studiaza macar doua lucruri:

1. O carte de mecanica

2. DEX-ul.

 

Si nu mai inventa tu termeni, ca te faci de ras :) .

 

 

1. Nu inventez eu nici un termen. mai bine ai citi tu dex-ul: DEX

 

nu am nimic impotriva termenului folosit "tractiune spate", dar poate altii nu-s asa destepti ca tine si le-ar prinde bine informatia

 

2. n-am nevoie sa citesc nici o carte de mecanica, ca nu-s mecanic.

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

1. Nu inventez eu nici un termen. mai bine ai citi tu dex-ul: DEX- propulsie

 

nu am nimic impotriva termenului folosit "tractiune spate", dar poate altii nu-s asa destepti ca tine si le-ar prinde bine informatia

 

2. n-am nevoie sa citesc nici o carte de mecanica, ca nu-s mecanic.

 

lol, da' ce are, racheta ? :LMAO: mai bine taceai, sincer ;)

Link to comment
Share on other sites

Din spusele mai multor soferi experimentati, am inteles ca in momentul in care masina intra in derapaj este bine sa dam treapta inferioara, pt ca masina se va stabiliza mai repede astfel.

Ce parere aveti?

In momentul in care masina derapeaza ce putem face in fara de contra-bracare?

In niciun caz sa dai treapta mai mica, atunci ai decis tu sfarsitul:)). Lasi acceleratia, si dupa aia totul depinde de reflexe,experienta,viteza,conditii de drum si putin noroc. masina nu se redreseaza singura si nici-un sistem nu te ajuta prea mult.

La peste 100/h e... noroc chior daca iti derapeaza mai tare si scapi cel putin fara sa lovesti masina

Edited by Bmw32oCi
Link to comment
Share on other sites

Spunea cineva ca te ajuta sistemele electronice.

La viteza mica cand nu e o inertie f mare, da.

Dar la peste 100 isi arata limitele.

depinde enorm.

ce posteaza sainz si stefan nu prea sunt chestii de zi cu zi, unde au fost sau ce au facut a fost cu masina pusa la punct, anvelope noi/speciale. pe strada din fata blocului stau altfel treburile.

Edited by turmentatu
Link to comment
Share on other sites

Weekendul trecut am avut si eu parte de o mica sperietura, pe drumul de coborare din Poiana Bv.

Erau cam 3*C afara, pe jos un pic ud, am zis ca e relativ safe, nu parea sa fie gheata. Mi s-a parut mie ca intr-o curba a alunecat un pic, insa nu i-am dat prea mare importanta. 2 curbe mai tarziu, intr-un viraj la dreapta, masina a inceput sa derapeze lateral, pur si simplu. Nu a fugit fundul sau fata masinii, ci pur si simplu a luat-o toata masina de-a latul catre contrasens. Partea si mai rea a fost ca venea o masina din contrasens si vedeam cum alunecam spre ea.

 

Sincer nu mai stiu exact ce-am facut ... am pus un pic frana, am contrabracat un pic (in momentul ala fugise fundul un pic mai mult), apoi a intrat si DSC-ul si masina s-a redresat si am trecut milimetric pe langa cealalta masina, care nu stiu daca si-a dat seama ce era sa se intample, fiindca nu a schitat niciun gest; cu toate ca avea loc o groaza sa se dea in dreapta, a mers calare fix pe axul drumului.

 

In fine, ideea e ca nici la 50km/h, cat aveam, nu as fi reusit sa fac manevre, gen retrogradari de viteza sau mai stiu eu ce, dar aminte la viteze mai mari. La 100+ strangi din cur si lasi reflexul sa lucreze.

 

Uitati aici o redresare din categoria 1 dintr-un milion:

La un moment dat pare sa vrea sa duca mana catre schimbator, insa nu apuca.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Lesin!!!:laugh: Ai facut TU asta, vreodata?

da o fac tot timpul,si are mai multa eficienta decat franarea sau introducerea unei trepte mai mici.scoaterea in N nu pot da multe explicati pt ca nu imi plac masin auto.

p.s.acest lucru apare si in manualul de instructiuni pag.135 pentru seria 3 e46 sau pag.148 pt seria 5 e39.tot acolo punea si ceva de scoaterea in N in caz de derapaj.....nu oi fi yo mare inginer dar cei care au facut manualul pt bmw sigur nu sun poeti!!!

Edited by robert666
Link to comment
Share on other sites

Asta numesc eu apogeu in pilotaj.

 

 

 

hmm... eu cred ca in anii 70-80-90 s-a atins apogeul:

 

 

 

e adevarat si faptu ca nu putem sa comparam perioadele, acum au aparut tot felul de sisteme si condusul nu mai consta 100% in a-ti atinge si depasi limitele tale si ale masinii.. acum e important si cum stii sa te folosesti de tehnologia disponibila pe masina.

 

pacat. nu prea mai exista PURE DRIVING...

Link to comment
Share on other sites

In primul rand felicitari tuturor celor care postati in cunostinta de cauza,restul mai bine sa se abtina... am citit fiecare post si mi se pare cel mai interesant topic din ultima vreme.

Am patit-o si eu odata intr-o curba la 90º sa mi se duca spatele spre exterior. N-as putea sa explic ce si cum am facut dar am facut-o bine. Eu cred ca, cel mai important lucru e viteza de reactie si sa nu te panichezi, bineinteles sa si stii ce ai de facut

Link to comment
Share on other sites

Despre incidentul cu S2000-ul, greseala a fost abordarea virajului in coborare cu viteza prea mare. Spatele s-a eliberat de incarcarea aerodinamica si in viraj a vrut sa intre mai devreme. Si eu sunt de parere ca frana de motor te poate scoate din multe.....

Ideal este sa ai cea mai "varza" varianta pentru modelul tau (116i, 318i...etc) la care poti spune ca ii poti atinge limitele si dupa aia incerci un 130i/330i ca sa iti dai cu parerea despre cum se conduce ala. Masinile fiind similare din punct de vedere dinamic dar exista diferente la suspensie si la rigiditatea sasiului. Oricum un 130i nu se va putea conduce niciodata de 2 ori mai repede ca un 116i desi este cel putin dublu ca putere.

Restul filmuletelor cu Le mans si porsche cup sau curse de GT si F1 sunt povesti. 99.5% nu vom aveea o masina asa bine echipata pe mana. daca vreti pentru experienta vizuala uitati-va si pe inregistrari de la WRC, din cabina ;)

Link to comment
Share on other sites

Despre incidentul cu S2000-ul, greseala a fost abordarea virajului in coborare cu viteza prea mare. Spatele s-a eliberat de incarcarea aerodinamica si in viraj a vrut sa intre mai devreme. Si eu sunt de parere ca frana de motor te poate scoate din multe.....

Ideal este sa ai cea mai "varza" varianta pentru modelul tau (116i, 318i...etc) la care poti spune ca ii poti atinge limitele si dupa aia incerci un 130i/330i ca sa iti dai cu parerea despre cum se conduce ala. Masinile fiind similare din punct de vedere dinamic dar exista diferente la suspensie si la rigiditatea sasiului. Oricum un 130i nu se va putea conduce niciodata de 2 ori mai repede ca un 116i desi este cel putin dublu ca putere.

Restul filmuletelor cu Le mans si porsche cup sau curse de GT si F1 sunt povesti. 99.5% nu vom aveea o masina asa bine echipata pe mana. daca vreti pentru experienta vizuala uitati-va si pe inregistrari de la WRC, din cabina ;)

 

Nu discutam aici despre WRC sau alte competitii; discutiile sunt legate de ce trebuie facut cand masina intra in derapaj, in trafic.

Dar, cum din trafic nu sunt imagini cu masini care derapeaza, am pus cateva filme facute de spectatori, pe Nordschleife. In plus, asemanarea cu ce se intampla pe sosea, in mod real, este forte mare. Asta a fost motivul pt care am pus inregistrarile. Si, in filmulete, NU sunt soferi de curse, ci oameni obisnuiti care incearca ....nitica adrenalina!

 

Referitor la Honda S2000, este partial adevarat; problema este ca te fura circuitul. De multe ori, ai impresia ca poti trece mai repede prin anumite portiuni, dar ....

Link to comment
Share on other sites

Cand eram mai tanar si aveam nevoie de adrenalina, fortam destul de frecvent masina si mi se intampla destul de des sa derapez. Am trecut prin multe intamplari la limita, dar am avut noroc si am scapat fara niciun incident.

In ultimii ani m-am potolit, prefer sa nu mai fortez norocul.

 

Iesirea din derapaj se face un pic diferit, in functie de tractiunea fata sau spate.

Indiferent de tractiune, ai sanse sa revii DOAR daca ai timp sa faci manevrele necesare.

 

O data ce ai intrat in derapaj nu mai poti controla masina, indiferent in ce directie tragi de volan. Asa ca prima manevra este sa recapeti controlul. O faci indreptand volanul exact in directia in care derapezi. In momentul in care simti ca ai recapatat aderenta, incepi sa virezi usurel in directia in care doreai initial. Cu atentie, fara sa bruschezi comenzile, ca sa nu intri din nou in derapaj.

Dupa cum ziceam, drumul, spatiul si timpul trebuie sa-ti permita sa faci menevra asta.

 

Masinile cu tractiune fata revin mai repede pe directie daca sunt accelerate usor, foarte usor.

La masinile cu tractiune spate din contra, nu trebuie sa accelerezi deloc, trebuie sa le lasi pe liber de preferinta.

 

Daca iti dai seama ca vei intra intr-o curba cu viteza prea mare si vei derapa, trebuie sa incerci sa franezi cat se poate de mult cat inca este drumul drept si nu ai inceput sa virezi. Imediat ce incepe virajul trebuie sa reduci forta de franare ca sa nu derapezi sau sa derapezi cat mai tarziu. Si sa ai ai o sansa sa te redresezi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cand eram mai tanar si aveam nevoie de adrenalina, fortam destul de frecvent masina si mi se intampla destul de des sa derapez. Am trecut prin multe intamplari la limita, dar am avut noroc si am scapat fara niciun incident.

In ultimii ani m-am potolit, prefer sa nu mai fortez norocul.

 

Iesirea din derapaj se face un pic diferit, in functie de tractiunea fata sau spate.

Indiferent de tractiune, ai sanse sa revii DOAR daca ai timp sa faci manevrele necesare.

 

O data ce ai intrat in derapaj nu mai poti controla masina, indiferent in ce directie tragi de volan. Asa ca prima manevra este sa recapeti controlul. O faci indreptand volanul exact in directia in care derapezi. In momentul in care simti ca ai recapatat aderenta, incepi sa virezi usurel in directia in care doreai initial. Cu atentie, fara sa bruschezi comenzile, ca sa nu intri din nou in derapaj.

Dupa cum ziceam, drumul, spatiul si timpul trebuie sa-ti permita sa faci menevra asta.

 

Masinile cu tractiune fata revin mai repede pe directie daca sunt accelerate usor, foarte usor.

La masinile cu tractiune spate din contra, nu trebuie sa accelerezi deloc, trebuie sa le lasi pe liber de preferinta.

 

Daca iti dai seama ca vei intra intr-o curba cu viteza prea mare si vei derapa, trebuie sa incerci sa franezi cat se poate de mult cat inca este drumul drept si nu ai inceput sa virezi. Imediat ce incepe virajul trebuie sa reduci forta de franare ca sa nu derapezi sau sa derapezi cat mai tarziu. Si sa ai ai o sansa sa te redresezi.

+1

 

experienta vorbeste

Link to comment
Share on other sites

la tractiune fata trebuie accelerat foarte puternic cand derapeaza pentru ca fata este singura punte care se agata de drum.

 

dar trebuie indreptat volanul foarte repede pentru ca la recapatarea aderentei rotile vor arunca masina brutal catre directia care sunt indreptate.

http://www.youtube.com/watch?v=gPCGnkApnDU

Exemplu:

 

Spune si Jason "primul lucru e sa fi foarte tare pe gaz"

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca sunt doua situatii:

 

1. Masina are ESP. In cazul asta bagi piciorul in gaz pana la fund si tii volanul pe directie. ESP-ul se ocupa de restul, si daca nici el nu poate sa-si faca treaba, inseamna ca nu mai ai aderenta pe nicio roata si aici intervine norocul. Timp de decuplat ESP-ul si incercat manevre nu e oricum.

 

2. MAsina nu are ESP. In cazul asta depinde cat de rau e 'plecata'. Daca a plecat cu totul, singura sansa e acceleratia. Nu mai ai timp sa schimbi viteza, deci totul e din volan si acceleratie, si aici intervine experienta foarte mult.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.