Jump to content

Sfaturi achizitionare discuri si placute frana


diamondtree

Recommended Posts

Salutare.

Doresc sa cumpar discuri de frana fata si placute pentru masina.(320 D - 110KW).

Asta vara am cumparat prima data ATE care dupa 3 luni au inceput sa bata .Le-am schimbat pe garantie cu altele Brembo care la fel bat. Am remarcat ca atat la ATE cat si la Brembo acestea probabil se ovalizeaza cand se incing pentru ca la rece abia se simte bataia in volan dar cand se incing este jale.Deh cine stie pe unde sunt facute.

Va rog sfatuiti-ma ce discuri si placute sa cumpar fara sa am surprize .

Link to comment
Share on other sites

Sfatul meu este ca pentru elementele de siguranta sa mergi intotdeauna pe componente OE.

Chiar daca multi vor spune ca ATE sau altii fac de cand lumea elemente de franare pentru diversi producatori, ce uita sa spuna sau sa ia in considerare este ca producatorii (BMW, Merc, etc) au un control al calitatii la care aceste elemente sunt supuse. Cele care nu trec merg la categoria II, III, samd.

Materialele au o structura o compozitie si deci proprietati diferite in conditii diferite.

Daca iti faci un calcul simplu, o sa vezi ca iesi mai bine din toate punctele de vedere (timp, bani) daca mergi pe produse OE. Ai grija insa la sursa lor de proveninenta. Daca-ti iei un plastic pentru un sistem mai putin important, iti poti lua ce vrei tu, dar nu face rabat cand vine vorba de elementele de siguranta.

Sper ca sfatul meu sa iti fie util.

Edited by mcliviu
Link to comment
Share on other sites

abureli, au fost montate de mantuiala.De asta se si ovalizeaza discurile si iti scartaie placutele..

 

 

discurile se ovalizeaza ca idiotii de la vulcanizari nu strang jantele de aliaj cu cheie dinamometrica la 100-110nm

Placutele alea se monteaza si ele cu cap, se curata lacasul foarte bine, se da cu pasta etc etc... nu in 15 min cum se face la noi.

 

Romania e singura tara unde se ovalizeaza discurile in afara circuitelor de viteza...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

abureli, au fost montate de mantuiala.De asta se si ovalizeaza discurile si iti scartaie placutele..

 

 

discurile se ovalizeaza ca idiotii de la vulcanizari nu strang jantele de aliaj cu cheie dinamometrica la 100-110nm

Placutele alea se monteaza si ele cu cap, se curata lacasul foarte bine, se da cu pasta etc etc... nu in 15 min cum se face la noi.

 

Romania e singura tara unde se ovalizeaza discurile in afara circuitelor de viteza...

Deci trebuie sa le montez pe cele noi si sa stranga cu dinamometrica la 100-110nm?

Dar de ce se manifesta trepidatia la franare mai tare cand sunt discurile incinse? Eu cred ca din cauza materialului din care sunt facute discurile?

Ca si chestie vrand sa se convinga ca este adevarat ce spun cei de la servis au pus comparatorul pe ele cand erau reci si abia se misca acul iar la cald facea acul comparatorului precum elicea de elicopter.

Oricum clar ca trebuiesc discuri noi si o sa cumpar OEM.

 

PS: Vrand sa dau comandada de discuri OEM de la un magazin cei de acolo au spus ca nu se da garantie la discuri pentru ca nu stiu ei ce fac eu cu discurile :Devil: Parca faceam curse cu masina si dupa aceea o bagam repede la spalat probabil ca erau cine stie ce chinezarii :hyper:

Edited by diamondtree
Link to comment
Share on other sites

Pai poate se ovalizeaza de la felul in care conduci...

Daca le incingi bine la franari si apoi dai cu ele prin toate baltile se vor ovaliza absolut toate...

:D Nicidecum , stiu ce inseamna asta . Cert este ca asa cum conduc BMW - ul conduc si Passatul adica deloc agresiv cu franari bruste iar acesta din urma nu are nimic. Tot raman la parea mea ca materialul din care sunt facute lasa de dorit. Nu sunt primul patit si probabil nici ultimul. Cred ce este o problema la noi in tara cu piesele pe "producator".

Link to comment
Share on other sites

Deci trebuie sa le montez pe cele noi si sa stranga cu dinamometrica la 100-110nm?

Dar de ce se manifesta trepidatia la franare mai tare cand sunt discurile incinse? Eu cred ca din cauza materialului din care sunt facute discurile?

Ca si chestie vrand sa se convinga ca este adevarat ce spun cei de la servis au pus comparatorul pe ele cand erau reci si abia se misca acul iar la cald facea acul comparatorului precum elicea de elicopter.

Oricum clar ca trebuiesc discuri noi si o sa cumpar OEM.

 

PS: Vrand sa dau comandada de discuri OEM de la un magazin cei de acolo au spus ca nu se da garantie la discuri pentru ca nu stiu ei ce fac eu cu discurile :Devil: Parca faceam curse cu masina si dupa aceea o bagam repede la spalat probabil ca erau cine stie ce chinezarii :hyper:

Vezi ca OE(original equipment) nui tot una cu OEM(original equipment manufacture).Pe alea OE scrie BMW si pe alea OEM-piese producator-ATE,Brembo(nu ala de cateva mii de coco),EBC,etc......

Sfatul meu e sa-ti iei OE.

Edited by adi v
Link to comment
Share on other sites

cand iti trepideaza la franare? la anumite viteze doar ? Eu asa cred.

Ce intelegi prin frane incinse. gen cand cobori transfagarasanul fara frana de motor ? atunci poate sunt ceva mai incinse, dar nici atunci, nu la BMW.

 

Spre deosebire de passat, bmw are alta configuratie la brate de regula, care impiedica masina sa se lase de bot atunci cand franezi ( nu stiu daca ai remarcat asta).

Putini mecanici stiu asta, si cand aud de vibratii la franare, atat au in cap idiotii, discuri ovalizate...

 

 

 

Daca da 90 % sunt bucsele din capatul bratelor mari, nu discurile sau altceva.

Daca discurile sunt ovalizate, se simte in pedala de frana, si vibreaza la orice viteza, la cald la rece, oricand.

Iar in cazuri extreme, la anumite viteze vibreaza si fara sa franezi, ca si cand rotile ar fi dezechilibrate.

Bucsele alea mari sunt greu de verificat, daca mergi in service o sa traga de ele si o sa zica ca e ok, dar alea nu se pot verifica la mana, sunt prea mari.

Trebuie desfacut din capat si inspecatat cu o lampa UV, daca sunt prezente crapaturi fine, e clara treaba.

Eu zic sa incepi cu alea inainte sa schimbi 5 perechi de placute si si discuri.

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Eu am schimbat discurile si placutele acum 3 ani si am pus Textar. Sunt foarte multumit de ele, urmeaza sa schimb placutele pe fata si lichidul.

 

P.S. Ma gandesc ca daca i-a schimbat discurile pe garantie, chiar erau ovalizate.

Edited by CatuXXX
Link to comment
Share on other sites

cand iti trepideaza la franare? la anumite viteze doar ? Eu asa cred.

Ce intelegi prin frane incinse. gen cand cobori transfagarasanul fara frana de motor ? atunci poate sunt ceva mai incinse, dar nici atunci, nu la BMW.

 

Spre deosebire de passat, bmw are alta configuratie la brate de regula, care impiedica masina sa se lase de bot atunci cand franezi ( nu stiu daca ai remarcat asta).

Putini mecanici stiu asta, si cand aud de vibratii la franare, atat au in cap idiotii, discuri ovalizate...

 

 

 

Daca da 90 % sunt bucsele din capatul bratelor mari, nu discurile sau altceva.

Daca discurile sunt ovalizate, se simte in pedala de frana, si vibreaza la orice viteza, la cald la rece, oricand.

Iar in cazuri extreme, la anumite viteze vibreaza si fara sa franezi, ca si cand rotile ar fi dezechilibrate.

Bucsele alea mari sunt greu de verificat, daca mergi in service o sa traga de ele si o sa zica ca e ok, dar alea nu se pot verifica la mana, sunt prea mari.

Trebuie desfacut din capat si inspecatat cu o lampa UV, daca sunt prezente crapaturi fine, e clara treaba.

Eu zic sa incepi cu alea inainte sa schimbi 5 perechi de placute si si discuri.

Exemplu: Plec de acasa si parcurg aprox. 14 km pe drum normal (DN1) frana este OK , intru in oras si incepe calvarul semafoare etc. Dupa 2,3 km parcursi in ritmul acesta cand franez usor se simte cum masina franeaza in hopuri si simt socuri usoare in pedala de frana.

Cat despre Transfagarasan :rolleyes: cred ca ar fi jale.

La viteze mari si pus frana la inceput este ok dar daca insist in felul acesta se aude huruit puternic si vibreaza volanul ca draq.

Edited by diamondtree
Link to comment
Share on other sites

fata de ce... ? De altele uzate , de altele alta marca , de modul in care reactioneaza de la schimbatul lichidului de frana...

Deci ?

fata de cele care le aveam inainte( nu stiu ce model/tip erau). Nu erau uzate dar prezentau ceva vibratii la franare. Cu ocazia schimbului au disparut vibratiile si s-a imbunatatie semnificativ calitatea franarii.

 

testele au fost facute pe aceleasi cauciucuri cu aceasi incarcare a autoturismului. De asemenea soferul a fost in aceasi buna dispozitie.. :frantics:

Link to comment
Share on other sites

Eu am pus TRW pe masina si sunt identice cu cele din fabrica. Si alea erau tot TRW doar ca mai aveau si sigla BMW. Se comporta impecabil.

Inseamna ca la tine TRW este "producatorul de echipare OEM".

Edited by CatuXXX
Link to comment
Share on other sites

eu zic sa te uti la suspensie, nu la frane.

Repet, discuri ovalizate se simt la orice viteza, si tot timpul, se simt in pedala prima data, nu in volan .

Pe masura ce uzura in brate, eventual flanse amortizor etc etc, se mareste, o sa iti inceapa sa iti faca din ce in ce mai des.

De asta zic ca tot la suspensie ai probleme. Tot ansamblul fata trebuie sa il verifici.

E o problema arhicunoscuta la BMW.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.