Jump to content

Sfat achizitie Bmw 330d LCI 245 cp


Bmw1

Recommended Posts

Din cate am testat, am realizat si eu ca BMW-urile sunt mai sensibile la directie. Un motiv la care ma gandesc ar fi lipsa planetarelor pe fata, acestea ofera o rigiditate in plus transmisiei fata. Nu il poti compara cu 406, eu as dar orice peugeot pentru un treiar ingrijit, chiar si E46.

Acum cateva zile imi povestea un prieten cu un ford focus (caseta electrica) ca are impresia ca are amortizoarele duse, mereu corecta masina cand mergea pe drumuri denivelate - pana la urma era un senzor al casetei parca, sau ceva din soft! Merita sa faci un test sau o recalibrare daca permite asa ceva.

Edited by Ciobanu George
Link to comment
Share on other sites

Acum trebuie sa te credem pentru ca daca te dai jos dintr-un F10 M pac si spui ca este naspa acum na, asta este are omul bani isi permite, banii pentru el sunt maculatura, e jmeker

 

Daca te dadeai jos din Felicia si spuneai ca la 120 sare de pe sosea iti luai sigur tapangele...

 

Deci te sustin, modele F sunt degeaba

 

 

Nu trebuie sa ma crezi tu stai liniștit,,, mi-am spus pĂŁrerea,,,,, cine vrea sa o ia in considerare o ia cine nu nu,,, nu stau sa ma contrazic acum cu fel de fel de "deștepți" care se simt daca cineva are vreo parere,,,

Link to comment
Share on other sites

Eu iti recomand H&R Sport daca vrei sa stea mai bine masina pe curbe, Eibach daca vrei doar sa coboare putin.

 

Legat de pana, cand am avut masina cu roata de rezerva, in 5 ani nu am facut niciodata pana, am cumparat masina fara roata de rezerva, in prima zi am taiat o anvelopa intr-un crater si am blestemat inginerii de la BMW mai ales ca eram in drum spre casa , noaptea pe la 1 si duminica :))

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Sper ca in sfarsit s-a incheiat si polemica RFT versus standard...

 

Revenind la discutia despre imbunatatiri tinuta de drum, modificari suspensii etc (@vladmury, qwert84 & Kenbobo):

 

- intr-adevar, la mine posibil sa se fi simtit o schimbare semnificativa in bine doar dupa schimb anvelope si geometrie dar m-am tot temut ca nu este suficient. Si tinand cont ca pentru modificarile de suspensie nu ma descurcam singur in parcare - imi trebuie scule pe care nu la am in afara tarii si nici nu merita sa mi le cumpar pentru o operatiune 'one-time' ca sa nu mai zic de preturile la manopera pe la ateliere pe aici plus reticenta la modificari non-OEM plus timp pierdut etc - am preferat sa profit de vacanta de iarna in tara si sa schimb atunci arcurile si barele anti-ruliu (de asta le-am comandat in avans). Daca m-am grabit si poate nu se justificau, ramane de vazut;

 

- despre modelul ProKit de la Eibach asta citisem si eu - ca ar fi cele mai 'blande' (cu putin mai dure decat suspensia OEM), beneficiul lor fiind in special coborarea garzii la sol. Asta si urmaream si sper sa ajute in special la diminuarea sensibilitatii la vant lateral (sau cand treci pe langa TIR-uri, SUV-uri etc);

 

- H&R am inteles ca sunt mai inteligente - sunt arcuri progresive (cred ca ar concura cu SportLine de la Eibach) - dar cu toate astea sunt totusi mult mai dure decat suspensia OEM si overall confortul este afectat destul de mult. Iar pentru comportament in curbe am comandat oricum si bare anti-ruliu ranforsate.

 

Revin cu un update dupa ce la montez si dupa ce ajung din nou pe drumurile 'cunoscute' ca sa vad ce s-a imbunatatit :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salutare,

 

Promisesem sa revin cu un update dupa schimbare arcuri si bare stabilizatoare. Ei bine, din pacate la vizita in tara am fost pe fuga si nu am reusit sa le schimb; de fapt facusem programare la un service renumit BMW din Buc (nu dau nume, nu vreau sa fac reclama/contra-reclama) dar dupa o discutie in contradictoriu in care au incercat sa ma convinga ca pentru schimb bare antiruliu nu e nevoie sa dai puntea spate jos ('stim noi mai bine' etc) mi-am dat seama ca nu are rost sa continui polemica si lucrarea cu ei, nu aveam chef sa-i vad cum experimenteaza o lucrare pe care, daca era mai cald si aveam timp suficient, o faceam singur la un nivel de calitate satisfacator pentru mine dar ma rog, asta e alt subiect.

 

Revenind - intre timp am mers cu masina 12.000km cu urmatoarele observatii:

 

1) dupa trecerea la cauciucuri Michenlin non-RFT confortul s-a imbunatatit vizibil - nu mai clantane dintii la orice groapa si, mai important, a disparut aproape complet fenomenul de tramlining :) (verificat si geometria dupa montare);

2) cum era de asteptat - sensibilitatea la vant lateral a ramas neschimbata :( . Inainte de revelion am plecat din tara si toata Ungaria am prins-o cu vant lateral puternic. Fiind soseaua destul de libera am mers in ritmul obisnuit (180-240) insa bineinteles erau necesare corectii permanente din volan pentru mentinerea traiectoriei (la trecerea pe langa tiruri masina devia brusc chiar peste 0.5m). Nu era un fenomen incontrolabil (cel putin eu sunt obisnuit cu asa ceva de la motocicleta in conditii similare si nu m-au luat prin surprindere rafalele) insa ma temeam la un moment dat sa nu sune careva la 112 pe motiv ca as fi suspect de alcool la volan si nu pot 'stapani masina' . Sper totusi sa reusesc sa montez cat mai curand arcurile Eibach pentru coborarea garzii la sol (cam greu pe aici - la reprezentata nu lucreaza cu arcuri after-market, atelierele cam reticente la asa lucrare - probabil ramane tot pe urmatoarea vizita in RO) plus montarea unui eleron OEM - acestea impreuna ar trebui sa aduca o oarecare imbunatatire pentru problema asta.

3) la abordarea in viteza a unor curbe largi care au usoare denivelari problema instabilitatii a ramas (nu ma asteptam la vreo imbunatarire doar din cauciucuri). Ma refer aici la o usoara tzopaiala a puntii spate/oscilatii ale caroseriei care dau o senzatie de nesiguranta (desi tehnic suspensia este in stare perfecta). E clar ca e o problema de conceptie. Inevitabil revin si pentru problema asta dar si pentru cea de mai sus (sensibilitate la vant lateral) la comparatia stupida cu 406-le: asta avea punte spate cu 4 brate (nu cu 5 ca la 330D), o forma aerodinamica teoretic inferioara si cu toate astea statea mult mai bine pe sosea atat pe curbe denivelate la viteza dar mai ales de neclintit la vant lateral si viteza. Ce sa zic - rusine BMW :(

4) in cei 12.000km parcursi in posesia mea a cedat un rulment spate si asta la drumuri doar pe autostrada (teoretic uzura minima) - schimbat in Germania cu 300E. Sper ca e un caz izolat - oricum dezamagitor pentru masina cu 99.000km...

5) la achizitia masinii a fost verificata tehnic la BMW Stuttgart si apoi i s-a facut inspectia TUV. Ambele verificari au avut ca recomandare schimbarea placutelor de frana spate/fata (seturile originale pe masina) - in rest totul ok (bineinteles si km validati). Am negociat cu dealer-ul sa imi schimbe si discurile pe fata in pret - toate bune si frumoase doar ca dupa acesti 12.000km am inceput la franare sa am vibratii in volan si pedala de frana (prima cauza in situatii asemanatoare ar fi discurile fata). Ce sa mai comentez - pot incerca sa cer remedierea pe motiv ca discurile sunt, teoretic, in garantie insa implica timp (libere de la serviciu ca sa merg 800km pana la acelasi dealer etc) - mai ingrijorator este de ce au cedat discurile in numai 12.000km (vizual si discurile si placutele arata perfect). OK, intr-adevar am un stil sportiv de condus dar acelasi stil l-am avut cu toate masinile de pana acum fara surprize din astea. Mai am o 'speranta' ca problema sa fie cauzata de ceva jocuri aparute la directie (capete de bara, bielete) - spun speranta fiindca daca sunt discurile de vina sper sa nu ajung sa le tot schimb la fiecare 12.000 :( ...

 

Una peste alta dupa cei 12.000km am un gust amar: cumulate investitiile in arcuri, bare stabilizatoare, inmatriculare, achizitionat accesorii interior care ar fi fost standard intr-o masina de bun simt si de 51.000E noua (buzunare spatare scaune, parasolare, covorase OEM, spatii depozitare etc etc) costul masinii a depasit 20.000E. Pretul a fost asa ridicat fiindca am preferat sa iau un 330D cu km cat mai putini (ca sa il tin 3-4 ani) si in stare perfecta (ma rog, stare tehnica evaluata de mine si apoi validata de BMW Stuttgart si TUV). Cu toate astea concluzia este ca am platit un pret urias pentru un motor foarte puternic si... cam atat. Dotarile sunt de bun simt dar confortul lasa mult de dorit - inteleg ca suspensia este rigida pentru imbunatatit stabilitate in defavoarea confortului insa nu reuseste deloc sa-si faca treaba. Stabilitatea mi se pare total inacceptabila pentru o masina cu pretentiile astea (m-am convins ca asta e conceptia, nu este o problema doar cu masina mea) - mai ales ca BMW se lauda prin nu stiu cate reclame cu puntile lor de ultima generatie care imbina confortul ridicat cu o tinuta de drum de exceptie. Bullshit! Si mi-e clar ca nu sunt prea pretentios din moment ce problemele de care ma plang nu le intampinam la 'batranul' 406 (masina conceputa cu 10 ani inainte, dimensiuni ampatament/ecartament/greutate asemanatoare); ma asteptam de la 330 la un nivel mai mare sau in cel mai rau caz egal la capitolul confort dar mai ales stabilitate, in niciun caz mult inferior. Si mi-e greu sa cred ca 406 este o exceptie sau un etalon la compromisul suspensie suficient de confortabila/stabilitate&tinuta de drum perfecta la viteze mari.

 

M-am orientat catre 330D fiindca pe 406 nu prea mai aveam rezerva de crestere suplimentara peste cei 180 de cai deja tunati si parca era loc de mai bine (=more power :)) ) ; mai ieseam cu el pe circuit si o masina cu tractiune spate (propulsie de fapt) ar fi fost mult mai fun; intr-un an de folosire in afara tarii 406 a parcurs 45.000km si a necesitat 2-3 reparatii minore de 600E total - ma gandeam ca la 330 (87.000km si 10 ani mai noua) sunt suficiente 1-2 revizii normale pe an fara sa am alte suprize (se pare ca m-am inselat amarnic). Ca sa nu mai zic ca dupa problemele de mai sus (in special rulment defect fara motiv) mi-e clar ca planul meu cu iesitul pe circuit va implica niste reparatii suplimentare la o masina neasteptat de sensibila. Pacat ca fiind extra-sezon (Nuerburgring inchis) nu am apucat macar o tura pe circuit inainte sa inceapa defectiunile si sa ma descurajeze total. Pe scurt parerea mea despre masina - un mare fas, doar ca eu am aflat-o 'the hard way'. Mi-este foarte clar acum ca daca aveam ocazia sa fac un drive-test extins (2-300km pe diverse trasee singur, nu 10km cu dealerul in dreapta care era stresat la fiecare manevra mai agresiva) nu faceam acest pas. Si nu ma intelegeti gresit, scopul meu nu e sa denigrez marca BMW sau sa-i jignesc pe ceilalti posesori, doar imi arat dezamagirea strict raportat la ce ma asteptam de la marca/model/pretul platit si ce am primit insa tinand cont si de stilul meu de mers, drumurile pe care le fac etc (probabil in conditii standard de mers majoritatea posesorilor sunt incantati). Dar acum daca am intrat in hora jucam in continuare :), cu stabilitatea ne resemnam si poate 'surprizele' de mai sus nu vor mai fi urmate si de alte zgaibe tehnice.

 

Numai bine.

Edited by cocoon
  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Problema vibratului la franare e arhicunoscuta la bmw. Eu am avut-o la toate bmw in max 5000 km vibra la franare iar. Altii zic ca trebuie neaparat discuri originale.

Instabilitatea e din cauza telescoapelor care nu sunt stralucite. Ti-am mai zis in alt post iti trebuie o suspensie aftermarket (Bilstein B4s + arcurile Eibach) si o sa fie dieferenta imensa. Pune maxim roti de 17 pe masina sa mentii comfortul.

 

Restul mi se pac fleacuri, un rulment. Un e90 cu niste modificari aftermarket e o masina excelenta si nu zic asta doar ca am una. Daca o sa faci modificarile mentionate mai sus iti garantez ca o sa ai alta masina.

Link to comment
Share on other sites

Pe mine m-a amuzat maxim post-ul tau lung. Zici ca a scris Chris Harris cu febra 40. PE bune acum, daca tu consideri e90 3.0 d o masina de circuit, pai nu am ce sa mai comentez. E90 este o masina foarte rezistenta, iar un rulment mi se pare consumabil. Eu am schimbat rulmentii spate la x1 nevesti-mii la masina din 2013 si nu mi se pare deloc mare paguba.

In alta ordine de idei, eu cred ca tu aberezi cu mers 240 prin Ungaria. Si ti-o spun fara sa glumesc, eu nu te cred. In rest, lasand la o parte acest aspect, comparatia cu peugeot 406 mi se pare de cascadorii rasului si probabil si altora li se pare la fel. Am condus 406 cand a aparut si nu are absolut nicio legatura cu un e90.

Tu sigur ti-ai cumparat e90, sau ne scrii din nintendo? Glumesc. Daca ti se pare asa ghena masina, asa de sub asteptari, de ce nu o vinzi? Ia-ti un Peugeot 407, 508, ii tragi un soft si il faci de 220 de cai.

  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu nici eu ce sa spun..am e 91 si am mers si cu 240 cu ea ...nu mi s-a parut instabila ....am roti pe 17 si anvelope premium ....conteaza mult anvelopele mai ales daca mergi tare pentru ca se deformeaza ....si oricum o seria 3 ramane o seria 3 nu e vreun Ferrari deghizat.

Poate ai plasticurile pe sub ea lipsa .......masina fiind inchisa din bara in bara.....eu am patit-o asa la un Mondeo.

Edited by dorubimotoru
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Nu stiu din ce motive nu primesc notificarile referitoare la update-uri pe acest topic (desi m-am abonat la thread). Incerc sa raspund comentariilor primite :)

 

Problema vibratului la franare e arhicunoscuta la bmw. Eu am avut-o la toate bmw in max 5000 km vibra la franare iar. Altii zic ca trebuie neaparat discuri originale.

Instabilitatea e din cauza telescoapelor care nu sunt stralucite. Ti-am mai zis in alt post iti trebuie o suspensie aftermarket (Bilstein B4s + arcurile Eibach) si o sa fie dieferenta imensa. Pune maxim roti de 17 pe masina sa mentii comfortul.

 

Restul mi se pac fleacuri, un rulment. Un e90 cu niste modificari aftermarket e o masina excelenta si nu zic asta doar ca am una. Daca o sa faci modificarile mentionate mai sus iti garantez ca o sa ai alta masina.

 

Merci pentru sfatul referitor la amortizoare, am amanat schimbarea arcurilor (pe care le-am achizitionat deja in iarna) pana cand am ocazia sa merg cu o masina similara ca sa ma conving de efecte pozitive versus negative (tinuta de drum imbunatatita versus confort vizibil scazut). Despre arcurile pe care le-am luat am primit pareri contradictorii despre compromisul confort/stabilitate si cum pe aici nu mi-e chiar la indemana sa schimb arcurile daca nu imi plac: da-le jos pune-le iar pe alea OEM etc (timp, putine service-uri care se baga la lucrari din astea in zona mea, bani etc) prefer sa fac o proba cu alta masina inainte ca sa ma conving ca sunt ce-mi trebuie. La fel si despre upgrade-ul de amortizoare Bilstein, as prefera sa vad intai cum sta o masina similara pe sosea inainte sa fac pasul. Roti pe 17'' am - si sa vreau la 330D nu pot pune pe 16 - nu incap din cauza discurilor de frana foarte mari :( Oricum sincer intre timp s-au adunat de cand am luat-o din Decembrie 27.000km si m-am obisnuit/resemnat cu suspensia/stabilitatea, ma bate gandul sa nu mai umblu deloc la suspensie :)

 

Ca tot am adus vorba de 'fleacurile' aparute in cei 27.000km de cand o am - dupa cum spuneam mai sus problema de trepidatie la franare a reaparut in 10-12.000km - dealer-ul de la care o luasem montase discuri si placute ATE (Made in Germany scria pe ambalaj, mai multe nu stiu). Pana la 20.000km problema trepidatiei s-a agravat si am hotarat sa merg la reprezentanta BMW in Germania pentru urmatoarele probleme/upgrade-uri:

1) trepitatie frana - au schimbat discurile si placutele fata;

2) o alta problema specifica E90-urilor cu faruri adaptive - trepidatie Xenon la viteza (observi cum vibreaza lumina pe bara masinilor din fata si pe indicatoarele rutiere reflectorizante - e foarte deranjant pentru masinile din fata :( ) - au montat un kit de ranforsare a fixarii farurilor;

3) schimb ulei, filtre (inclusiv motorina); lichid frana, antigel;

4) achizitiona/vopsit/instalat eleron OEM la cererea mea.

 

Lucrarea de mai sus m-a usurat de 2000E :( dar am fost multumit de rezultate (mai putin la faruri la care nu s-a rezolvat nimic cu kitul de 120E). Din pacate insa dupa 5-6000km problema la frane a revenit exact cum spui si tu mai sus si asta chiar si cu discuri OEM : (( . Oricum e foarte enervanta problema - se manifesta in special intre 100-160 - la viteze mai mari se mai estompeaza un pic dar una peste alta, pe langa pericolul de a deterioara piese din suspensie si directie din cauza vibratiilor, pierzi mult din eficienta franei - lucru nu foarte incurajator pentru mine care merg preponderent la 200+ ... Dupa concediul din vara o sa imi iau din nou liber sa merg la ei, poate reusesc sa rezolv ceva fara alti bani - teoretic am garantie pentru piese si lucrare - va tin la curent cu ce si cum mai rezolv...

 

Pe mine m-a amuzat maxim post-ul tau lung. Zici ca a scris Chris Harris cu febra 40. PE bune acum, daca tu consideri e90 3.0 d o masina de circuit, pai nu am ce sa mai comentez. E90 este o masina foarte rezistenta, iar un rulment mi se pare consumabil. Eu am schimbat rulmentii spate la x1 nevesti-mii la masina din 2013 si nu mi se pare deloc mare paguba.

In alta ordine de idei, eu cred ca tu aberezi cu mers 240 prin Ungaria. Si ti-o spun fara sa glumesc, eu nu te cred. In rest, lasand la o parte acest aspect, comparatia cu peugeot 406 mi se pare de cascadorii rasului si probabil si altora li se pare la fel. Am condus 406 cand a aparut si nu are absolut nicio legatura cu un e90.

Tu sigur ti-ai cumparat e90, sau ne scrii din nintendo? Glumesc. Daca ti se pare asa ghena masina, asa de sub asteptari, de ce nu o vinzi? Ia-ti un Peugeot 407, 508, ii tragi un soft si il faci de 220 de cai.

 

Dupa cum am scris intre timp, pe langa rulmenti au mai aparut si alte zgaibe - nu neaparat grave dar te shicaneaza iar dupa cum vezi deloc usoare pentru portofel (chiar daca ma pregatisem sufleteste pentru preturi BMW cand am achizitionat-o :) ). Iar aparitia acestor zgaibe o compar cu experienta masinilor anterioare cu mult mai multi ani vechime si mult mai multi km dar care au avut mai putine probleme...

Despre circuit - daca mergi la Nuerburgring vei vedea ca alearga pe acolo multi amatori cu toate natiile de masini (inclusiv Mercedes clasa S : ))) ) iar eu am mers pentru distractie, nu neaparat ca sa bat recorduri pe cei 21km virajati. De asta m-am ferit de 530D, era mai greoaie (si erau si mult mai rare cele cu cutie manuala).

In Ungaria am mers cand era liber si la limitare (249km/h pe gps) insa nu-mi propun sa conving pe cineva sau nu consider a fi vreun motiv de lauda; fiecare merge dupa propriile aprecieri referitoare la pericole, conditii, familiar cu masina si increzator in ea etc etc. Sunt portiuni de autostrazi in Ungaria mult mai bune calitativ decat cele din AT, FR, DE iar daca stii amplasarea camerelor/politiei si e liber se poate merge tare fara probleme.

Incerc sa nu mai continui polemica si comparatia 330D/406 - totul a pornit de la dezamagirea fata de 'cata masina primesti' pentru banii pe care ii dai pe 330 versus o masina infinit mai ieftina pe care am avut-o si de care am fost multumit la multe capitole. Ca o ultima paranteza - urmatoarele modele de la Peugeot dupa 406 au dezamagit mult la calitate iar despre al meu 406 sunt convins ca a fost printre cele alergate de pe piata :))))

Despre vanzare - nu prea mi-e la indemana - am cumparat unul din cele mai scumpe 330D de pe piata ca sa am garantia unui numar mic de km, uzuri minime confirmate de TUV si reprezentante BMW din Germania; dupa investitiile facute deja mi-as bate joc de bani la cat as pierde la revanzare dupa numai 6 luni de la achizitie. In general imi iau masini in stare f buna (implicit mai scumpe decat media modelului pe piata) cu care merg min 200.000km (km facuti de mine) iar apoi la revanzare pierderea nu mai e asa relevanta.

 

 

Li se pare si altora la fel comparatia cu 406. Dar la cat de hotarat e in declaratii pare din start de neangrenat in discutii pe marginea subiectului.

 

Vezi mai sus, inchid subiectul 406, a fost o comparatie nefericit aleasa care incerca sa ilustreze cam ce calitati am primit la suma de X fata de Y euro si dezamagiri la anumite capitole...

 

Nu stiu nici eu ce sa spun..am e 91 si am mers si cu 240 cu ea ...nu mi s-a parut instabila ....am roti pe 17 si anvelope premium ....conteaza mult anvelopele mai ales daca mergi tare pentru ca se deformeaza ....si oricum o seria 3 ramane o seria 3 nu e vreun Ferrari deghizat.

Poate ai plasticurile pe sub ea lipsa .......masina fiind inchisa din bara in bara.....eu am patit-o asa la un Mondeo.

 

Are toate scuturile OEM in regula, suspensia a fost verificata, la fel si geometria si anvelopele. Scriam mai sus ca intre timp m-am mai obisnuit/resemnat, am ajuns acum la alte capitole - probleme repetate frane etc. Dar sincer pentru asta nu acuz BMW neaparat, cochetasem ca alternativa cu A4 si am amici care pe A4 la an si km similari au alte probleme deranjante - cam asta e calitatea masinilor care se fac in ziua de azi...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Instabilitatea spate e din cauza bucsilor din puntea spate care sunt prea moi.

Eu la 325d am montat urmatoarele:

 

-Brate de M3 fata (adauga -0,75 camber pt stabilitate in viraje mai buna)

-Bucsi punte spate M3 (mult mai solide doar ca necesita aproape o zi manopera). O idee mai simpla e inserturile de la power flex le poti monta singur in 2 ore

-Telescoape Bilstein B8 + arcurile M sport. Alternativ poti sa pui H&R sau Eibach doar ca eu n-am vrut sa o mai cobor (deja agat la unele borduri cu pragu)

-Gume Continental Sports Contact 5 non RFT si jante pe 18

 

Rezultat: Masina sta ca pe sine si are o stabilitate fantastica. Toate aceste modificari m-au costat timp si bani dupa ce am citit mult topicuri pe e90post am decis sa fac aceasta schimbare si nu regret, se simte ca o masina noua.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Instabilitatea spate e din cauza bucsilor din puntea spate care sunt prea moi.

Eu la 325d am montat urmatoarele:

 

-Brate de M3 fata (adauga -0,75 camber pt stabilitate in viraje mai buna)

-Bucsi punte spate M3 (mult mai solide doar ca necesita aproape o zi manopera). O idee mai simpla e inserturile de la power flex le poti monta singur in 2 ore

-Telescoape Bilstein B8 + arcurile M sport. Alternativ poti sa pui H&R sau Eibach doar ca eu n-am vrut sa o mai cobor (deja agat la unele borduri cu pragu)

-Gume Continental Sports Contact 5 non RFT si jante pe 18

 

Rezultat: Masina sta ca pe sine si are o stabilitate fantastica. Toate aceste modificari m-au costat timp si bani dupa ce am citit mult topicuri pe e90post am decis sa fac aceasta schimbare si nu regret, se simte ca o masina noua.

 

Multumesc de sfaturi; partea cu bratele ranforsate si amortizoare cred ca o mai aman pana e cazul de schimbat 1-2 brate (parca nu ma indur sa le schimb acum cand sunt inca impecabile).

 

Prioritatea este sa rezolv problema foarte enervanta cu trepidatia la franare. In cazul meu (cutie manuala) nu apare de la franare intensa si apoi stat cu piciorul pe frana cand masina este in 'drive' (scenariu frecvent la cutiile automate) - caz in care se transfera material din placute pe discul incins si se deformeaza local discul.

Tot cotrobaind pe forumuri despre problema similara (trepidatii care reapar la franare la 1000-max5000km dupa schimbarea setului nou de discuri) se pare ca o cauza frecventa este deformarea butucilor fata (cei pe care se aseaza discul de frana si care sunt corp comun cu rulmentul - cel putin la cele fara xDrive). Daca asta e cauza reala si in cazul meu rezolvarea implica un nou set de placute si discuri dar... si de rulmenti fata cu butuci. Prin Septembrie incerc sa-i abordez pe cei la de service-ul BMW din Germania la care am schimbat in primavara discuri&placute fata sa vad daca ofera intr-adevar garantie si ar trebui sa scot din buzunar doar costul rulmentilor si montajul (suportand ei discuri/placute/montaj).

Link to comment
Share on other sites

In rest, lasand la o parte acest aspect, comparatia cu peugeot 406 mi se pare de cascadorii rasului si probabil si altora li se pare la fel. Am condus 406 cand a aparut si nu are absolut nicio legatura cu un e90.

 

@cocoon, nu o sĂŁ-ți aprobe nimeni comparația cu Peugeot deoarece e un forum al pasionaților BMW, poți sĂŁ explici tu oricât cĂŁ 406-le era mai stabil la 250 km/h sau cĂŁ are mai mult spațiu la interior, portbagaj mai mare, etc. Oamenii sunt fani BMW, datele tehnice nu mai conteazĂŁ. Cred cĂŁ ai auzit și tu de infamul motor N47 și totuși se cumpĂŁrĂŁ E90-uri 320d gârlĂŁ.

  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

@cocoon, nu o să-ți aprobe nimeni comparația cu Peugeot deoarece e un forum al pasionaților BMW, poți să explici tu oricât că 406-le era mai stabil la 250 km/h sau că are mai mult spațiu la interior, portbagaj mai mare, etc. Oamenii sunt fani BMW, datele tehnice nu mai contează. Cred că ai auzit și tu de infamul motor N47 și totuși se cumpără E90-uri 320d gârlă.

 

Stiu, ai dreptate - la inceput am insistat pe comparatie fiindca eram usor revoltat de discrepanta intre imaginea creata despre E90 din discutii cu posesori, forumuri etc etc si cea reala pe care o afli dupa cateva sute de km (si nu intr-un scurt drive-test cu dealerul stresat in dreapta ta :) ).

Iar despre N47 si probleme - o mare parte dintre cumparatori sunt cei care cumpara masina ca le place cum arata, cum trage (unii cumpara doar pentru imagine si emblema ca 'da bine pe farcebook') - sunt foarte putini cei care se intereseaza de problemele specifice modelului, rezolvare, costuri etc.

 

Oricum am trecut peste dezamagirea initiala, probabil m-am obisnuit cu unele din minusuri - focusul acum este sa rezolv problemele care tot apar la frane.

Edited by cocoon
Link to comment
Share on other sites

Pe mine m-a amuzat maxim post-ul tau lung. Zici ca a scris Chris Harris cu febra 40. PE bune acum, daca tu consideri e90 3.0 d o masina de circuit, pai nu am ce sa mai comentez. E90 este o masina foarte rezistenta, iar un rulment mi se pare consumabil. Eu am schimbat rulmentii spate la x1 nevesti-mii la masina din 2013 si nu mi se pare deloc mare paguba.

In alta ordine de idei, eu cred ca tu aberezi cu mers 240 prin Ungaria. Si ti-o spun fara sa glumesc, eu nu te cred. In rest, lasand la o parte acest aspect, comparatia cu peugeot 406 mi se pare de cascadorii rasului si probabil si altora li se pare la fel. Am condus 406 cand a aparut si nu are absolut nicio legatura cu un e90.

Tu sigur ti-ai cumparat e90, sau ne scrii din nintendo? Glumesc. Daca ti se pare asa ghena masina, asa de sub asteptari, de ce nu o vinzi? Ia-ti un Peugeot 407, 508, ii tragi un soft si il faci de 220 de cai.

 

Nu stiu de ce ti se pare de ras daca e90 330d e masina de circuit dar cu upgradeuri la suspensie isi face treaba foarte bine.

 

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

La multi ani tuturor!

 

Scriam mai sus despre problema repetata la frane in cazul masinii mele: apareau trepidatii in masina (nu neaparat in volan) la franari in special in intervalul 80-160 dar erau perceptibile si la viteze mai mari. Am schimbat discurile originale ale masinii (87.000km) cu un set ATE care dupa 1000km au generat aceeasi problema. Apoi am montat un set original BMW (discuri si placute) la reprezentanta si dupa 1000km aceeasi problema. In final am montat un set Brembo cu placute ATE DAR am schimbat si rulmentii fata. Desi nu aveau nimic (nu jocuri sau zgomote de rulare) - rulmentii sunt corp comun cu flansa pe care se aseaza discul; din diverse cauze (cea mai comuna strangerea neuniforma a rotii - direct cu pistol compresor sau cu maner de forta in loc de dinamometrica nerespectand recomandarea de strangere la cuplu si 'in cruce' a prezoanelor rotii) flansa rulmentului se deformeaza usor iar discul, la franari mai agresive se incinge si se deformeaza dupa conturul flansei de rulment, cauzand vibratiile de care vorbeam. O alta cauza ar putea fi (nu a fost cazul meu) montarea discurilor noi fara a curata temeinic flansa de asezare a discului pentru ca acesta sa lucreze perfect paralel cu flansa de rulment. Daca stiam la inceput de aceasta posibila cauza as fi scutit multi bani, timp si nervi :( . Deci tineti cont la astfel de simptome - cereti mecanicilor sa verifice planeitatea flansei rulmentului (cea pe care se aseaza discul de frana) - la cea mai mica ondulare a acesteia (vorbim de zecimi de mm aici) veti strica inutil setul de discuri :(

 

Oricum intre timp grijile mele referitoare la modificarile pe care le aveam de facut la E90-ul meu 330D au trecut - dupa exact 1 an si 46.000km rulati de mine fara alte probleme (in afara de frane si chestiile deranjante de stabilitate etc) l-am vandut si am trecut la Alpina :)

Pentru cei interesati de piesele noi cumparate si nemontate pentru E90 330D (arcuri si bare stabilizatoare Eibach, placute etc etc) dati-mi PM, le-am trimis in tara si le las la un pret 'prietenesc' , nemaiavand ce face cu ele.

 

La multi km!

Edited by cocoon
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pai cum de te-ai decis sa dai E90?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Ha, ha - poveste lunga. Dupa discutiile cu tine si cu alti membri din diverse forumuri ma hotarasem sa investesc ceva bani in 330 ca sa-l fac mai aproape de gustul meu. Aveam pe lista suspensie (brate, bucsi punte, amortizoare si arcuri etc), scaune sport, ceva tuning mai profi pe la motor, muzica mai profi, un kit aerodinamic de la Alpina etc. Ideea e ca modificarile se ridicau catre 10.000E - o suma foarte mare comparativ cu valoarea masinii dar pe care eram dispus sa o dau ca sa aduc masina la nivelul asteptarilor si sa o tin 3-4 ani. Din toata ecuatia cel mai complicat era cu alergatura la diverse ateliere pe la care sa fac toate modificarile - aici aveam dubiul cel mai mare.

 

Intre timp am inchiriat cate un weekend un 911 si apoi un M3 (ambele 2017), lucru care m-a zgandarit si mai rau fie catre modificari rapide pe 330D actual sau catre schimbat pe altceva care sa nu aiba nevoie de nicio modificare. De fapt dintre cele doua sincer sa fiu am fost destul de dezamagit de M3 - destul de brutal (mai ales cutia de viteze) dar cel mai mult m-a deranjat ca pe ploaie usoara la mers nu neaparat agresiv a intrat de 2-3 ori in derapaj (dansat din fund) pe la 160-180 si-ti cam piere cheful de viteza. Pe mers virajat e altceva, intra in drift chiar si cu DSC on (intervine destul de tarziu) - am fost tentat sa ma joc cu DSC off insa in contractul de inchiriere era prevazut clar ca daca la scanarea facuta la predarea masinii se identifica DSC off se pierd 800E din garantia lasata initial :( . Comparatia cu 911 e nedreapta - era Carerra 4S (4x4), normal ca tinuta de drum/pe traiectorie era alta; ciudat ca, desi avea scaune scoica, overall confortul era clar superior celui din M3. Iar 911 nu era limitat si m-am jucat un pic si cu viteza maxima (mi-a iesit poza doar la 296 :)) ).

 

post-79601-0-59475600-1517245320_thumb.jpeg

 

Oricum, dupa cele 2 rachete de mai sus am gasit intamplator si o Alpina D3 la un dealer apropiat, am mers la drive-test si, dupa 2 saptamani nedormite si mii de calcule etc, am si luat-o. Am avut noroc ca mi-a primit 330D-ul meu ca avans; oricum overall a fost o investitie mult peste ce aveam in plan dar macar nu imi mai doresc altceva acum de la masina, 350 cai plus diversele imbunatatiri 'by Alpina' (directie sport, cutie sport, suspensie modificata si reglabila, jante, kit aerodinamic, frane M etc) imi ajung . Cel putin o perioada :))))

post-79601-0-08589100-1517245648_thumb.jpeg

post-79601-0-90292000-1517245653_thumb.jpeg

Edited by cocoon
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

F tare felicitari , asteptam impresii despre noua jucarie :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Merci.

 

Masina e ok, sta foarte bine pe sosea si pe viraje dar si la viteza. Poate e chestie de gust dar mie mi se pare mai ok la tinuta de drum decat M3, cel putin pentru 'day-by-day drive' (echilibrul intre stabilitate/sportivitate/confort de departe in favoarea ALPINA). Pana la 911 insa mai e cale lunga, mai ales la directie care pe Porsche mi se pare incredibila: nu foarte dura (nici chiar pe sport +) insa fara cea mai mica tendinta de deviere de la traiectorie chiar si la denivelari la viteze mari. Bine, comparatia nu-si are rostul, Porsche era 4x4 si 4 wheel steering, deci e din cu totul alta clasa.

 

In rest ALPINA este faina, pentru mine este un compromis f bun intre sportivitate si confort, mai ales ca merg doar in afara orasului pe trasee lungi. La +90% din drumuri merg cu familia dar suspensia si zgomotul sunt ok si pentru sotie/copil.

 

Cum era de asteptat, consumul a crescut - nu numai fiindca e mai mare din 'dopajul' motorului dar mai ales pentru ca si stilul de condus s-a modificat in pas cu noile specificatii ale masinii :)))) . Deranjanta e mai degraba scaderea autonomiei, mai ales ca la F30 au micsorat si rezervorul cu inca 4L fata de E90. Ma rog, asta e problema minora... :))

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.