Jump to content

F10 530d


d-rive

Recommended Posts

Pai, asta e 530d-ul meu.

Initial am vrut S-klasse de la Mercedes dar dupa ce am luat masina la bani marunti am constatat ca e o masina batranicioasa care nu ma caracterizeaza. Eleganta exterioara nu se regaseste si la interior sau la comportamentul masinii care este unul cel putin ciudatel pentru unul invatat cu caracterul tipic BMW.

 

A aparut seria7 nou, F01. Mi-a placut dar nu m-a dat pe spate. Insa, cand a aparut F10 a fost "love at first sight". Am simtit ca ma identific cu infatisarea masinii, cu caracterul si comportamentul ei si am regasit chiar si acea distinctie a lui S-klasse subliniata si de eleganta in mers a masinii atunci cand e pe modul confort si pentru momentele de fun e suficient sa apesi un buton si sa treci pe sport si atunci, simti un BMW care prin modul cum se manifesta iti merge la suflet si iti alimenteaza acea nevoie de senzatii care le doresti din partea unei masini.

 

Pe scurt. Apartenenta la BMW nu m-a lasat sa tradez, trecand la Mercedes cu toate ca mi-am incalcat un principiu spunand ca niciodata nu voi cumpara de doua ori aceeasi marca auto. Iata ca BMW m-a facut sa-mi schimb acest lucru si sa ma faca sa ma intreb daca nu cumva, lucrurile stau chiar invers. Oare imi voi putea cumpara vreodata alta masina care sa nu fie BMW? Se pare ca nu si ma simt bine asa :p

 

Masina e un 530d cu ceva optiuni care le-am considerat utile in cazul meu.

Pentru ca e un BMW am ales cu inima deschisa tot ce tine de tren de rulare. Suspensii adaptive cu reglaj pe mai multe trepte de la comfort la normal, sport sau sport+ care in acelasi timp modifica si modul de raspuns al directiei sau viteza si modul cum schimba cutia de viteze sport ZF cu 8 trepte ce vine si cu padele la volan.

Am ales si Integral Active Steering care face ca puntea spate sa vireze si ea in acelasi timp cu rotile fata, in acelasi sens la viteze de peste 60km/h si in sens contrar la viteze sub 60km/h.

Barele de torsiune sunt active si masina nu se apleaca deloc pe viraje si in consonanta cu directia integrala se comporta ca si cum ar fi pe sine.

Amortizoarele adaptive ajuta la demaraje cand nu lasa botul sa se ridice sau sa plonjeze in cazul franarii bruste.

 

Am optat si pentru alte gadgeturi utile pentru o masina de asemenea dimensiuni si avem senzori de parcare fata spate plus toate camerele care vin pe masina, doua in bara fata, doua in oglinzile laterale si una in spate pentru mersul inapoi. Toate aceste camere oferindu-ti o vedere pe ecranul masinii ca si cum ar fi o singura camera deasupra vehiculului si vezi totul de jur-imprejur.

Nightvision este o alta camera care vine in grila frontala si ajuta foarte mult noaptea si pe ceata sau vizibilitate redusa. Are si sistem automat de recunoastere a pietonilor care este foarte util.

 

In rest, Navi Profi, sound sistem tot profi cel de 600w cu DIRAC, pachet lumini interioare si exterioare, scaune comfort, trapa si alte nimicuri.

 

La sfarsit in mod intentionat am lasat cea mai interesanta "optiune" si anume extraordinarul motor cu 6 cilindri in linie care este sarea si piperul masinii si in combinatie cu acea remarcabila cutie de viteze propulseaza masina la 100km/h in doar 6,2 secunde si o viteza maxima de 250km/h limitata electronic.

 

Pana in prezent masina are doar 7000km parcursi, urmand ca anul asta sa pun pe ea mai multi :p

Pentru orice intrebari, nu ezitati :p

 

Iata si cateva imagini. Albatrul care e pe masina e doar cerul impreuna cu soarele si nu e vreun balans de alb incorect al fotografiilor :p

 

 

 

 

 

 

continuam...

 

 

 

 

 

 

 

Multumim, multumim.

Vin poze cu de toate dar pe rand ca... asa sunt setarile forumului :(

 

 

 

 

 

 

 

Dupa ce termin de pus pozele o sa revin cu raspuns la tot ce ati intrebat.

Deasemenea, la sfarsit, rog un moderator sa uneasca posturile cu imagini ca sa fie toate in primul post. Multam fain.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gata cu pozele pentru moment.

Edited by Mihai!
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Am ales si Integral Active Steering care face ca puntea spate sa vireze si ea in acelasi timp cu rotile fata, in acelasi sens la viteze de peste 60km/h si in sens contrar la viteze sub 60km/h.

 

 

cum vine asta? de ce ar fi benefic ca rotile spate sa vireze in acelasi sens cu rotile fata?inseamna ca masina o ia oarecum in lateral fara sa urmeze o traiectorie curba.ma intreb si eu pentru ca nu am mai auzit ca rotile spate sa vireze in acelasi sens.bine inafara de masinile de clovni :frantics:

 

superba masina

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

cum vine asta? de ce ar fi benefic ca rotile spate sa vireze in acelasi sens cu rotile fata?inseamna ca masina o ia oarecum in lateral fara sa urmeze o traiectorie curba.ma intreb si eu pentru ca nu am mai auzit ca rotile spate sa vireze in acelasi sens.bine inafara de masinile de clovni :frantics:

 

superba masina

 

Aha, cele de clovni si E31.:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

@BMW 740, nu, suspensia se regleaza doar ca duritate. Pe inaltime ar trebui sa fie pe perna de aer sau hidraulica, ambele venind cu dezavantaje dpdv dinamica masinii. La BMW exista doar pentru puntea spate la breakuri si la X5.

 

Vipero, rea mai esti :p

Da, la viteze superioare vireaza in acelasi sens cu rotile fata. Masina pur si simplu se duce pe lateral fara sa simti acea serpuire care se intampla cand faci o depasire sau cand schimbi banda pe autostrada.

La viteze mici se intampla invers, vireaza in sens opus si comportamentul masinii, exagerez putin, seamana cu un motostivuitor la care ii vireaza spatele, adica vireaza foarte usor micsorand raza de bracare si ditai masina de aproape 5m vireaza intr-un spatiu de compacta de 4m. E foarte interesant si in acelasi timp daca se urca la volan unul care nu simte masina, se urca pe prima bordura cand ia virajul :LMAO: Exagerez putin in sens de gluma.

 

L.E.

Alex83, scaunele sunt comfort dar in acelasi timp ofera un fantastic suport pentru conducere dinamica. Sprijinul lateral se poate regla si te tine foarte bine pe viraje.

Nu am luat la ele ventilatie ca e cu dus si intors si ar fi venit perforata pielea si nu am vrut asta. Aduna mizerie in gaurile alea, bine, se poate aspira dar...

 

Pentru toti.

Puteti scrie orice, puteti fi off topic, puteti face mistouri, nu ma deranjeaza. Voie buna sa fie.

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

bravo, la e31 virau rotile spate in acelasi sens sau in sens contrar?

 

From a speed of about 60 kph (37 mph, BMW doesn't disclose the correct numbers) and up, a computer controlled hydraulic system steers the rear wheels depending on the turn angle of the front wheels. All four wheels then turn into the same direction, minimize weight shifts (the CSi weighing almost two tons even beats Turbo-Porsches in lane change maneouvers) and even allow steering adjustment in a curve to an extent that would inevitably cause you to crash in any other car. According to various sources the maximum angle the rear wheels turn is between 1.5 and 2.5 degrees (again, BMW doesn't tell)
Link to comment
Share on other sites

Puteti scrie orice, puteti fi off topic, puteti face mistouri, nu ma deranjeaza. Voie buna sa fie.

 

Ia te uita unde statea boierul darnic. :rolleyes:

 

 

PS: masina are trapa, uici iz gud. O masina fara trapa e ca un aragaz fara cuptor.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.