Jump to content

Posibile probleme 320d e46


Recommended Posts

Buna seara!

 

AM un BMW 320d e46 Facelift, motorul de 150cp.

 

De aproape 2 luni de cand am masina, am observat urmatoarele lucruri, care vroiam sa stiu daca sunt normale:

1.Cand accelerez incet , indiferent de viteza in care sunt consumul instant ( cel de pe ac ) urca la maxim, pana cand turatia trece de 2000 rpm , de unde scade mult sub 10 l/100 km.

 

2.Eu tin constant motorul in intervalul 2000-2500 rpm si schimb de la 3000 rpm in sus, dupa caz ( mers normal, depasire, etc...). Este bine,sau nu?

 

3.Am bagat motorina de 100 de lei, aproximativ 17 litri cu care am parcurs doar 150 de km, dintre care 100 km inafara orasului cu 110-120 km/h.

 

4.Cand pornesc masina dimineata, scoate un pic de fum albastru si apoi are un miros intepator.

 

5.Imi trepideaza destul de tare schimbatorul de viteze chiar daca este bagat in viteza, si de multe ori trepideaza cand accelerez , dar vibreaza mai putin in frana de motor.Plus ca atunci cand este in viteza si masina merge, pot misca de el in stanga si in dreapta , si nu doar 1 mm. Sa schimb tampoanele de la motor si de la cutie?

 

6.Masina nu trage liniar.Trage liniar pana la 3000 rpm , si apoi de acolo in sus parca se dezlantuie: ma lipeste de scaun.

 

 

Cat de repede vreau sa schimb toate filtrele (aer,epurator,ulei,motorina,polen) + ulei pt ca nu stiu in ce stare sunt ( In bord imi scrie la Inspection ca mai ai 15 000 km ). Sunt sanse ca unele din aceste simptome sa dispara dupa schimb? Aceste filtre pot influenta problemele motorului meu?

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Iti consuma cam mult, fumul albastru poate fii in primul rand de la epurator imbacsit(modelul cu pasla) sau turbocompresor, schimba epuratorul prima data si dupa mai urmareaste ce se intampla. Faptul ca nu trage liniar si te baga in scaun dupa 2700-3000 de ture este de la debitmetru obosit, o problema cu care se confrunta o mare parte a posesorilor de bmw diesel. Valorile memorate de ECU nu mai corespund cu cele indicate de debitmetru rezultand acest comportament. Poate sa mai fie si de la electrovalvele turbo si EGR, care au niste filtre fine care in timp se infunda cu praf, ulei in unele cazuri(cea care comanda EGR).Inclin sa cred ca e de la debitmetru pt ca ai un consum cam maricel. Dute la un meserias sa-ti faca un test de valori comparative la debitmetru, poate ai si ceva erori si revino cu informatii.
Link to comment
Share on other sites

Iti consuma cam mult, fumul albastru poate fii in primul rand de la epurator imbacsit(modelul cu pasla) sau turbocompresor, schimba epuratorul prima data si dupa mai urmareaste ce se intampla. Faptul ca nu trage liniar si te baga in scaun dupa 2700-3000 de ture este de la debitmetru obosit, o problema cu care se confrunta o mare parte a posesorilor de bmw diesel. Valorile memorate de ECU nu mai corespund cu cele indicate de debitmetru rezultand acest comportament. Poate sa mai fie si de la electrovalvele turbo si EGR, care au niste filtre fine care in timp se infunda cu praf, ulei in unele cazuri(cea care comanda EGR).Inclin sa cred ca e de la debitmetru pt ca ai un consum cam maricel. Dute la un meserias sa-ti faca un test de valori comparative la debitmetru, poate ai si ceva erori si revino cu informatii.

 

Mersi de informatii. Dupa ce schimb toate filtrele, curat EGR-ul si apoi o pun pe tester. Daca imi da eroare la debitmetru, il schimb si revin.

 

 

 

 

la 1 si 2 este normal, la 4 trebuie sa schimbi fie bujiile incandescente fie releul , pune-o pe tester si vezi

 

 

Multumesc. Legat de 4, imi va da pe tester daca sunt bujiile/releu/debimetrul..nu?

Link to comment
Share on other sites

Da, pe tester iti va da eroare de bujii, daca arata toate bujiile defecte este probabilitate mare sa fie releul ars si/sau siguranta de 100 Amp din spatele torpedoului. De recomandat de schimbat si bujiile si releul daca da eroare pe toate 4 bujii. Debitmetrul nu da erori daca nu este in parametrii, ci doar daca este ars senzorul de temperatura aer admisie de pe corpul acestuia.
Link to comment
Share on other sites

Da, pe tester iti va da eroare de bujii, daca arata toate bujiile defecte este probabilitate mare sa fie releul ars si/sau siguranta de 100 Amp din spatele torpedoului. De recomandat de schimbat si bujiile si releul daca da eroare pe toate 4 bujii. Debitmetrul nu da erori daca nu este in parametrii, ci doar daca este ars senzorul de temperatura aer admisie de pe corpul acestuia.

E posibil sa fie bujiile daca la temperaturi scazute nu sta aprins martorul de la bujii cand pun contactul? De ex, saptamanile trecute am avut si minus 20C dar martorul ala galben de la bujii, cand puneam contactul statea aprins mai putin de o secunda, dar de pornit, cand sa invarta a doua oara pornea.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Timpul cat sta martorul de bujii aprins depinde de temperatura lichidului de racire

.Preheating

 

At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.

 

Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am scos si eu mufa debitmetrului meu si am facut o tura cu masina cu mufa scoasa...nu am simtit nici o diferenta, acelasi fum negru la turatii, fara prea mare vlaga decat peste 3000 de tura cand ma baga in scaun....practit cu sau fara mufa bagata la debitmetru e acelasi lucru....

Inseamna ca nu functioneaza? Am vrut sa-l dau jos sa-l curat dar are doua suruburi torx cu un stutz in mijloc, practit mi-ar trebui o cheie torx cu gaura in mijloc sa pot deschide suruburile..

Sa incerc sa rup chestile alea din mijlocul surubului? Sau exista cheie din aia de cumparat? :nea:

Link to comment
Share on other sites

Ai rabdare sa iti raspunda cineva. Daca vrei o rezolvare rapida, du-o la service.

 

Forumul nu tine loc de service.

 

P.S. Gasesti o gramada de topice legate de debitmetru. Foloseste functia search. Nici nu trebuie sa-ti raspunda cineva aici...

Link to comment
Share on other sites

Se gaseste cheie speciala pentru asa ceva are gaura in mijloc, eu iti recomand sa nu incerc sa le rupi deoarece o sa fie o treaba urata, eu am incercat iar dupa aceea le-am desfacut ca si "vasile" cu patentul, am stricat capul surubului incercand sa fac operatiunea de taiere dupa care mi-a intins cineva o cheie torx cu gaura si imi venea sa imi dau cu pumnii in ... freza.

In legatura cu debitmetrul nu stiu ce sa iti zic si la mine facea la fel, chiar daca am fost cu el scos sau nu aceleasi simptome le-am avut, am incercat sa curat si EGR si electrovalvele ce au niste filtre mici(daca le cureti ai grija sa nu rupi acele filtre mici, se rup relativ usor daca tragi de ele), crezand ca poate fi de acolo dar nu am rezolvat nimic, a ramas sa cumpar unul nou, dar preturile sunt destul de piperate la debitmetre asa ca l-am lasat asa.Cu electrovalvele am fost la un amic care mi le-a dat pe ale lui dar se pare ca nu a fost nimic simptomele au ramas aceleasi.Incearca si pe un tester sa iti citeasca valorile la debitmetru, poate sunt ceva erori.(in posturile de mai sus scrisese un coleg cam ce ai de facut in prealabil, pana sa ajungi la schimbarea debitmetrului)

Edited by skorpyon
Link to comment
Share on other sites

Se gaseste cheie speciala pentru asa ceva are gaura in mijloc, eu iti recomand sa nu incerc sa le rupi deoarece o sa fie o treaba urata, eu am incercat iar dupa aceea le-am desfacut ca si "vasile" cu patentul, am stricat capul surubului incercand sa fac operatiunea de taiere dupa care mi-a intins cineva o cheie torx cu gaura si imi venea sa imi dau cu pumnii in ... freza.

In legatura cu debitmetrul nu stiu ce sa iti zic si la mine facea la fel, chiar daca am fost cu el scos sau nu aceleasi simptome le-am avut, am incercat sa curat si EGR si electrovalvele ce au niste filtre mici(daca le cureti ai grija sa nu rupi acele filtre mici, se rup relativ usor daca tragi de ele), crezand ca poate fi de acolo dar nu am rezolvat nimic, a ramas sa cumpar unul nou, dar preturile sunt destul de piperate la debitmetre asa ca l-am lasat asa.Cu electrovalvele am fost la un amic care mi le-a dat pe ale lui dar se pare ca nu a fost nimic simptomele au ramas aceleasi.Incearca si pe un tester sa iti citeasca valorile la debitmetru, poate sunt ceva erori.(in posturile de mai sus scrisese un coleg cam ce ai de facut in prealabil, pana sa ajungi la schimbarea debitmetrului)

Multumesc....

Link to comment
Share on other sites

Ai rabdare sa iti raspunda cineva. Daca vrei o rezolvare rapida, du-o la service.

 

Forumul nu tine loc de service.

 

P.S. Gasesti o gramada de topice legate de debitmetru. Foloseste functia search. Nici nu trebuie sa-ti raspunda cineva aici...

:hairy: nu fi rautacios..., am folosit si functia search dar nu am gasit exact ce ma interesa...

Link to comment
Share on other sites

Am revenit cu o intrebare. Posibila problema ( din nou)

 

Indiferent ca este cald sau rece motorul, la mine suna cam ca si in clipul asta

 

 

Am incercat sa filmez masina mea, dar cu telefonul meu ( Blackberry) nu se aude f bine.

 

Postez totusi linkul, sa incercati sa va dati seama.

 

http://www.youtube.com/watch?v=-b_58R9kRY8&feature=youtu.be

 

Si de afara se aude parca ar fi sparta toba ( asa mi-a zis un prieten care are si el 320d FL din 2003), desi parca se aude un pic infundat . Nu stiu exact cum sa explic.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Am revenit cu o intrebare. Posibila problema ( din nou)

 

Indiferent ca este cald sau rece motorul, la mine suna cam ca si in clipul asta

 

 

Am incercat sa filmez masina mea, dar cu telefonul meu ( Blackberry) nu se aude f bine.

 

Postez totusi linkul, sa incercati sa va dati seama.

 

http://www.youtube.com/watch?v=-b_58R9kRY8&feature=youtu.be

 

Si de afara se aude parca ar fi sparta toba ( asa mi-a zis un prieten care are si el 320d FL din 2003), desi parca se aude un pic infundat . Nu stiu exact cum sa explic.

 

Fluiera turbina la tine...daca aia sunt km reali ai masinii iar turbina e originala, e normal sa dea semne de oboseala. Dar nu te stresa, nu e obligatoriu sa pice imediat...apoi o reconditionezi si ai rezolvat.

Edited by allex_nastase
Link to comment
Share on other sites

Fluiera turbina la tine...daca aia sunt km reali ai masinii iar turbina e originala, e normal sa dea semne de oboseala. Dar nu te stresa, nu e obligatoriu sa pice imediat...apoi o reconditionezi si ai rezolvat.

 

Speram sa nu fie turbina.

Masina merge bine, de tras trage foarte tare doar ca trebuie sa schimb debimetrul, epuratorul si mai mult ca sigur si bujiile.

Avand in vedere ca trage bine, ma gandeam ca s-ar putea sa fie de la esapament sau racord flexibil pt ca suna si un pic infundat sau ca si cum ar fi sparta toba.

Kilometrii sunt reali( cel putin asa cred ca nu i-am verificat). E obligatoriu sa pice turbo daca fluiera?

In mers fluiera de pe la 1800 rpm pana la 2100 rpm si de acolo..liniste ( doar sunetul normal de diesel) si am impresia ca doar in treapta 1 si 2. Poate suna si in 3,4,5 doar ca nu mai aud de la vant :)

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Speram sa nu fie turbina.

Masina merge bine, de tras trage foarte tare doar ca trebuie sa schimb debimetrul, epuratorul si mai mult ca sigur si bujiile.

Avand in vedere ca trage bine, ma gandeam ca s-ar putea sa fie de la esapament sau racord flexibil pt ca suna si un pic infundat sau ca si cum ar fi sparta toba.

Kilometrii sunt reali( cel putin asa cred ca nu i-am verificat). E obligatoriu sa pice turbo daca fluiera?

In mers fluiera de pe la 1800 rpm pana la 2100 rpm si de acolo..liniste ( doar sunetul normal de diesel)

 

Nu pica imediat ce incepe sa fluiere, dar depinde probabil si de noroc, stil de mers, etc...spre exemplu avem un golf in familie care fluiera de circa un an si merge fara probleme, trage de rupe, nu mananca ulei, deci poa` sa mai tina mult si bine.

Edited by allex_nastase
Link to comment
Share on other sites

Nu pica imediat ce incepe sa fluiere, dar depinde probabil si de noroc, stil de mers, etc...spre exemplu avem un golf in familie care fluiera de circa un an si merge fara probleme, trage de rupe, nu mananca ulei, deci poa` sa mai tina mult si bine.

Masina am cumparat-o de 2 luni in care am facut aprox 3 000 km. Fluiera din prima zi de cand am luat-o.

Eu nu o duc subturata deloc. O tin intre 2100-2600 rpm si schimb de la 3000 rpm in sus ( dupa caz).

Cand ma duc la service sa schimb tot ce e de schimbat la ea ii pun sa verifice absolut toate furtunasele de la turbo si traseul de la evacuare ...poate-poate e ceva garnitura rupta sau ceva spart/desprins/fisurat.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Masina am cumparat-o de 2 luni in care am facut aprox 3 000 km. Fluiera din prima zi de cand am luat-o.

Eu nu o duc subturata deloc. O tin intre 2100-2600 rpm si schimb de la 3000 rpm in sus ( dupa caz).

Cand ma duc la service sa schimb tot ce e de schimbat la ea ii pun sa verifice absolut toate furtunasele de la turbo si traseul de la evacuare ...poate-poate e ceva garnitura rupta sau ceva spart/desprins/fisurat.

 

Pentru linistea ta verifica tot, dar fluieratul turbinei il vei auzi mereu de acum incolo...eu zic sa verifici uleiul regulat, fara talpa la motor rece, in rest...drumuri bune! :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Pentru linistea ta verifica tot, dar fluieratul turbinei il vei auzi mereu de acum incolo...eu zic sa verifici uleiul regulat, fara talpa la motor rece, in rest...drumuri bune! :thumbsup:

 

Multumesc pentru sfaturi.

Cred ca de acum incep sa ma pregatesc sufleteste pentru schimbat turbina pt ca se pare ca in orice moment ma poate lasa...

Iti doresc si tie drumuri bune si un weekend placut. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

ba da mai omule dute schimbal ce vrei sa faci cu el daca e stricat

Ma gandeam la o solutie de a-l verifica...de a-l da jos...ma rog...sau in cel mai fericit caz ma asteptam la un raspuns pertinent...nu stiu de ce sunteti asa nervosi si sictiriti.. :)

In alta ordine de idei...am fost cu masina la test motor si debitmetrul e bun, mi-a pus altul de control si mergea la fel...cica turbina si la mine e cam obosita. Am impresia ca odata candva a fost reconditionata.Nu are joc deloc la ax dar cica geometria variabila nu mai functioneaza cum trebuie.

Link to comment
Share on other sites

gandeste bine inainte sa te apuci de bagat bani dupa ureche

eu din ce am auzit suna a racord flexibil evacuare spart

ala e zgomotul de turbina si asa se auade, daca nu are joc in ax si nu iti consuma ulei atunci nu e stricata, daca nu iti functioneaza geometria variabila este din electrovalve si furtunsele de vacuu, dar dupa zgomot nu pare sa nu functioneze....

curata egr-ul, schimba filtrele de aer si motorina, pune-i ulei de calitate, si o sa observi o schimbare in bine

verifica tubulatura de aer sa nu fie sparta si sa fie etansa pe toata distanta la toate incheieturile

te sfatui sa nu pui mana pe debitmetru si sa cureti ceva cu carpa sau mai stiu eu ce, poti sa-l verifici daca are cumva mizerie pe filamentul rezistiv fara sa-l atingi.

Link to comment
Share on other sites

Racordul flexibil l-am avut si eu spart la un bmw acum cativa ani. Nu stiam ce are, zgomot nu prea facea doar cand dadeam drumul la ventilator stand cu masina pe loc imi baga gaze de esapament in interior. Asa am ajuns cu ea la un service si mi-au descoperit racordul flexibil spart.

Weekend fain la toti.

Link to comment
Share on other sites

gandeste bine inainte sa te apuci de bagat bani dupa ureche

eu din ce am auzit suna a racord flexibil evacuare spart

ala e zgomotul de turbina si asa se auade, daca nu are joc in ax si nu iti consuma ulei atunci nu e stricata, daca nu iti functioneaza geometria variabila este din electrovalve si furtunsele de vacuu, dar dupa zgomot nu pare sa nu functioneze....

curata egr-ul, schimba filtrele de aer si motorina, pune-i ulei de calitate, si o sa observi o schimbare in bine

verifica tubulatura de aer sa nu fie sparta si sa fie etansa pe toata distanta la toate incheieturile

te sfatui sa nu pui mana pe debitmetru si sa cureti ceva cu carpa sau mai stiu eu ce, poti sa-l verifici daca are cumva mizerie pe filamentul rezistiv fara sa-l atingi.

 

Cat de repede pot o sa schimb toate filtrele ( inclusiv epurator) + bujii + debitmetru si o sa curat si EGR-ul. O sa ii pun sa verifice si tubulatura de aer completa + evacuare si sper sa gaseasca ceva pe acolo :) . Ulei nu imi consuma deloc. Motorina bag de la OMV. In oras mai am Lukoil,Rompetrol si Petrom. De la care ziceti ca ar fi mai indicat sa bag ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.