Jump to content

Imi cam schimb parerea despre BMW


fbdcnt

Mercedes sau BMW?  

1545 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

da x3 nou, 2011. turbina in sine nu era praf, era gripat mecanismul de geometrie variabila, intepenit in rugina. corpul turbinei era ca dintr-o fonta, care a facut rugina multa ce se desprindea in coji, alea au gripat mecanismul. nu se gaseste ca piesa de schimb, se schimba turbina cu totul. e ca pinionul ala sudat de vilbrochen. nici nu am mai vazut asa ceva. problema e ca nu mai rezolva din mers cum faceau odata, nu mai rezolva nimic acum nu vedeti?

 

Horor !

Oare din ce aliaje construiesc noile piese ca e clar ca nu le mai fac teste de anduranta.

N-am vazut rugina in turbina nici macar la o masina care circula cu turbina de fabrica din 1988 si pana azi.

 

Personal ma gandeam la un nou bmw cu motorul 2.0i turbo ,fiind ok la taxe si consum .Oare cum o sa arate masina dupa 1-2 ani de folosinta luand in calcul si faptul ca e prima oara cand Bavaria pune turbo pe acest motor ?

Link to comment
Share on other sites

Pai repara ei din mers,..dar eu cred ca nici neamtului nu-i convine sa dea 50k.,si sa stea cu ea bucati prin service-uri,...........

 

PĂŁi nu prea stau. Ai serviciu direct BMW, vine frumos cu platforma, primești mașinĂŁ etc.

 

Dar sĂŁ nu crezi cĂŁ picĂŁ 100%. Ăn realitate procentul e mult mult mai mic. Pe asta și mizeazĂŁ de fapt.

Link to comment
Share on other sites

Păi nu prea stau. Ai serviciu direct BMW, vine frumos cu platforma, primești mașină etc.

 

Dar să nu crezi că pică 100%. În realitate procentul e mult mult mai mic. Pe asta și mizează de fapt.

 

Stiu,stiu ca nu staurolleyes.gif,.............

 

 

Ma refer la faptul,ca,daca se da o duma pe la ei,..cu motoarele astea care se rup,..

 

De-aia zic,...la ei nu s-a auzit de asa ceva pina acum,...

Edited by sbircris
Link to comment
Share on other sites

pai nu pica des in perioada de garantie.. proprietarul urmator, ala dupa anul 4-5 sa fie sanatos si cu bani.. :)

 

motoarele astea noi turbo N20 par a fi cam acelesi cu cele de pe mini cooper, N13, care sunt niste catastrofe de masini.

 

 

poate au invatat din greseli de la n13 si astea or fi mai bune.. se va vedea in timp..

alea de vw, tsi-urile alea au ceva mai multi ani in spate si par a fi foarte fiabile.

poate or fi si astea

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eu am masina de peste 200000 de km. Am schimbat consumabile in general. Ca un exemplu : injectoarele, pompa de inalte , pompa de motorina sunt originale si neatinse. Distributia este originala si nu se aude deloc. Motorul este in toate mintile lui.

Reparatii:

 

Turbina

Cutie viteze automata 5hp24 ( drumul de reverse)

Alternator de 2 ori odata carbuni odata rotorul

 

 

Schimbate cu piese noi:

electromotor HELLA nou

Fulie arbore ( la 320000 de km)

Senzor axe cu came

Tampoane motor de mai multe ori

Flanja cardan ( vreo 3 ori)

senzori abs

galerie admisie

Diverse tampoane pe la tobe

brate , directie, suspensie la 200k

Modul FM piesa SH

pompa de motorina rezervor

Link to comment
Share on other sites

@malasorte: ce an de fabricatie si ce model exact. Ai luat masina noua sau sh? Eu ma gandeam la un X3 nou dar citind pataniile unora , parca n-as mai lua. Nu am chef sa stau cu masina prin service si mai ales timp.

 

Referitor la alt post al tau: misto vila aia din Monte Carlo a boss-ului cel mare BMW :D

Link to comment
Share on other sites

@malasorte Probabil si discurile de frana, evacuarea, jantele.

Gresesc?

Discuri vreo 3 seturi... Plăcute numai țin minte. Toate acestea sunt consumabile chiar daca la un 7 ar costa cât o bascula de 3 ar.Evacuarea este originala si in stare de fabrica. Jantele la fel. Mașina este un e38 730d din 2000 si o am din 2006 . In primii 4 ani nu a vazut decat talpa si motorina după a început sa își ceara drepturile. Unu peste alta este destul de fiabila si consuma decent. Si da, am prieteni care au e65 si toată ziua repara la ele deci știu diferența între a mea si un 7 ar nou. Pe lângă asta nu îmi place linia nou a BMW urilor dar asta tine de gust . In 2006 mai trebuia sa mai pun vreo 3000 de euro ca sa îmi iau e 65 dar pur simplu nu îmi plăcea deloc plus auzisem cât de fiabile sunt

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

pai pun si eu o lista ca malasorte.. :)

 

 

 

e34 525i in prezent 230k + , an fabricatie 93

masina o am de 4 ani, am luat-o la 150k km, nu stiu daca erau reali sau nu.

 

 

radiator fisurat, schimbat, +tot felul de furtune imbatranite ( asta cum am cumparat-o, stiam de defectul asta)

 

garnitura capac chiulasa, garnitura de chiulasa

toate amortizoarele si arcurile ,kilometri cam 165k aveau, la un drum in romania un arc pe fata s-a rupt cu totul am zis sa le inlocuiesc pe toate.. daca nu de km macar de batranete.16 ani aveau, originale toate.

 

articulatiile fata, era si alea originale, tot in anul 16 inlocuite , de fapt au crapat la 10k dupa ce am pus suspensia sport noua, deci era de asteptat,(brate, capeta de bara etc...), pe spate sunt alea originale inca, Oricum sunt surprinzator de ieftine, astea ar putea sa crape si la 2 ani ca nu se simt la buzunar, un set complet e in jur de 120 de euro in DE, si de acolo le comand.

 

 

anul asta a crapat si compresorul de ac, inlocuit cu unul nou, oricum a rezistat si asta eroic, cam 19 ani, luat tot din DE, nou nout, cam cu 40% mai ieftin ca in ro.

 

 

de restul consumabile, adica. role, curele, discuri de frana, bujii cauciucuri si alte kkturi cu interval de service cat o fi el fie ca e 60k, 100k etc nu mai pomenesc.

Ar mai fi si chestii de estetica, dar nu intra aici la fiabilitate..

De fapt daca stau sa ma gandesc cel mai mult am dat de fapt pe benzina si cauciucuri, ca alea de vara se duceau in 18k km un set, care bate undeva intre 480 de euro minim, oricum te duci in 550 cu montat,..cred ca in astia 80k +am luat vreo 3 de vara si unul de iarna..

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ca tot ne legam de BMW... ieri am fost la reprezentanta Mercedes din Cluj cu un Sprinter cu motor de 3L al unui prieten, productie 2007, pentru ceva probleme minore.

Inginerul care s-a ocupat de masina, a scos filtrul de ulei si de pe fundul suportului a scos niste particule marunte. M-a intrebat daca stiu ce-s alea. Nu stiam.

 

Sunt bucati de cuzineti. Si trebuie inlocuiti cuzinetii cat mai repede, daca nu vreau sa schimb tot motorul.

Am ramas mut. Cum e posibil ca la un motor Mercedes de generatie noua si km putini (~300.000), sa fie probleme atat de grave? In contextul in care la firma prietenului mai sunt 5 sprintere generatie mai veche, cu peste 800.000 de km.

 

Raspunsul a fost... "Alea sunt alte motoare, nu se pot compara. Cu alea veti trece de 2.000.000 de km daca le ingrijiti, cu astea noi NU".

 

Deci bug-uri de proiectare/contructie exista si la altii, si de asemenea nerecunoscute.

Link to comment
Share on other sites

"Alea sunt alte motoare, nu se pot compara. Cu alea veti trece de 2.000.000 de km daca le ingrijiti, cu astea noi NU".

Eu stiu un Vito, modelul mai vechi, la care se faceau aprox 2 schimburi de lichide si filtre pe luna, perioada in care parcurgea circa 25k km, incarcat la maxim aproape tot timpul. Masina aia trecuse de 1 milion km fara nicio interventie la motor.

Link to comment
Share on other sites

Doar ca ce este acolo, nu are legatura cu BMW. Si nici cu alte marci.

 

Se fac prost pentru ca nu mai investesc bani (din diverse motive) in materiale bune si testare suficienta. Fara acestea doua, calitatea scade inevitabil ca o consecinta. Nu se proiecteaza intentionat ceva prost.

 

Mai toti producatorii cauta sa faca masini bune la preturi mici. Doar ca nu mai reusesc din cauza celor mai de sus.

Link to comment
Share on other sites

Totul pleaca de la proiectare, cand inginerii primesc tema ca masina sa tina 200.000km sau 5 ani evident ca o sa foloseasca materiale si cercetare direct proportionale cu scopul. Am ales acele valori aleatoriu, doar pentru a explica ideea. Ce este acolo are legatura cu toate industriile inclusiv cea auto. Este o discutie foarte ampla, nu isi are locul aici, dar, DIN PACATE, se aplica si la aceasta marca. Tehnologiile performante sunt inventate toate dar nu se aplica la scara larga din cauza intereselor uriase.
Link to comment
Share on other sites

Cum am spus. Ideea este gresita. Nimeni nu isi propune sa tina un numar maxim de km. NIMENI. Toti ar vrea sa tina mult doar ca este o presiune enorma pe profit si pe bugetele de proiectare si de aici se fac o gramada de compromisuri inevitabile. Nimeni nu si le doreste insa altfel s-ar bloca totul.

 

P.S. Sunt un astfel de inginer care fac diverse pentru masini. Am specificatii de la multi producatori, inclusiv BMW. Deci chestii interne, nu teoria conspiratiei de pe net :)

Link to comment
Share on other sites

Inainte sa intre o masina in productie nu se realizeaza teste pe nu stiu cate sute de mii de km? Daca era sa crape ceva la masina ma gandesc ca isi cam dadeau seama in perioada de testare a prototipului. Adica nu cred ca ar da dovada de asa o nebunie incat sa inchida ochii daca li se rupe distributia la vreun motor in teste de exemplu. Rezulta ca problema e in slaba calitate a materialelor folosite in procesul de productie cred. De la plastice pana la internele motorului. Cred ca oricine gandeste economic isi pune problema asa. Daca ar fi cineva pus in situatia sa aleaga dintre doua componente care fac acelasi lucru dar una este de 5 ori mai scumpa ca cealalta oare ce ar alege? Daca procedezi asa cu toata masina o scoti in bani de Ferrari probabil si nimeni nu o sa mai intre la cafea in showroom.
Link to comment
Share on other sites

Sunt mai multe etape:

 

Se testeaza fiecare componenta in parte. Din pacate testarea asta este foarte scumpa pentru ca se folosesc laboratoare omologate. S-au scazut foarte mult cerintele de testare.

 

Apoi se fac teste pe un intreg sistem dar separat: motor, cutie de viteze, sistem multimedia etc.

 

Abia apoi se fac mii de km. Problema este ca se fac teste pe cateva masini care reprezinta un procent foarte mic raportat la numarul de masini vandute. Degeaba testezi 50 de masini daca vinzi 1 milion de masini cu acelasi motor.

 

Mai nou se mai adauga si presiuni venite pe partea de mediu/poluare. Desi masini se fac de multi ani, astazi se introduc multe chestiuni noi deci mai putin cunoscute.

 

De exemplu, cu cativa ani in urma se accepta plumbul in circuitele electronice. Astazi nu (foarte rar se mai accepta) si s-a trecut la leadfree (fara plumb).

 

Asta insa are un mare dezavantaj pentru ca din pacate duce la whiskers.

 

Practic, pe lipiturile pieselor cresc niste firicele de material. Acestea cresc in timp si duc la scurtcircuite. Doar de curand se iau masuri cat de cat serioase impotriva acestui fenomen. Ce s-a produs in perioada dintre introducerea leadfree si acum, clar vor avea probleme...

 

Scrie in acea prezentare in pagina 5 ca formarea acestui fenomen se poate intinde si pe 20 de ani. Cum fenomenul incepe dupa cateva luni, circuitele care vor cade, vor cade dupa un anumit timp.

 

Desigur, teoria conspiratiei va spune altceva insa asta este realitatea. Un fenomen explicabil insa care nefiind studiat asa de bine va duce la probleme.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.