Jump to content

problema vacuum / turbo


Recommended Posts

Salut colegi!

 

Zilele trecute am schimbat electrovalvele Turbo+EGR cu altele noi si sincer sa fiu nu am observat aproape nici o imbunatatire.

In oricea caz mai devreme sau mai tarziu le schimbam oricum, sa fiu sigur ca totul este in ordine.

 

Un alt aspect pe care l-am sesizat este ca de aproximativ o luna masina consuma foarte mult ulei.

Intr-o zi mi s-a aprins martorul de ulei, de culoare galbena cand am oprit motorul; am completat cu un litru de ulei si in mai

putin de o luna s-a aprins din nou.

Masina consuma ulei si inainte dar nu atat de mult. Ultima data cand am verificat am vazut scurgeri de ulei in zona turbinei

( se prelingeau picaturi ).

 

Sunt de parere ca pierde ulei pe la turbo, poate de aici si lipsa de putere care se simte uneori.

M-am interesat putin in legatura cu pretul de reconditionare al turbinei, la firma asta : My link

 

Pret Reconditionare : 1000 RON

Pret Turbina noua : 5500 RON

 

Sincer nu prea sunt in tema cu preturile pentru aceste servicii. Ce parere aveti ?

Imi puteti recomanda pe cineva care face treaba cum trebuie ?

 

De altfel nici nu stiu ce sa cred despre turbinele reconditionate..

Merita efortul sau mai bine pun un ban si iau una noua ?

 

Daca ma puteti ajuta cu ceva sfaturi, sunt binevenite.

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

S-a REZOLVAT ! :frantics: :yahoo:

 

Dupa numeroase vizite la diverse service-uri si schimbari inutile de piese intr-un final problema a fost gasita si rezolvata.

Vineri am mers la un service din Bacau (undeva in spatele turnului de televiziune -pt cei interesati), pt. a-mi face convergenta la roti (unghiul la directie)

 

Din vorba in vorba am ajuns si la partea cu turbina si cu lipsa de putere si tipul de aici mi-a spus ca el o rezolva (banuia ca e actuatorul)

Luni am adus masina in service, au dat jos scuturile admisia, au verificat actuatorul manual (cu un furtunas); acesta deschidea complet la vacuum manual,

dar in schimb cand conecta electrovalva inapoi, aceasta deschidea geometria variabila doar foarte putin.

 

Dupa 3 ore de cautari au gasit furtunul de vacuum principal (cel gros care merge la pompa de frana) fisurat din cauza frecarii cu suportul de la joja de ulei.

Gaura era undeva in spatele furtunului si desi era destul de mare, era de greu de observat. Baietii mi-au lipit furtunul cu ceva poxipol, urmand ca ulterior sa cumpar unul nou si sa il inlocuiesc.

Au lasat la uscat, au verificat actuatorul (care acum lucra cum trebuia), si au montat totul al loc.

 

Ulterior au pus masina pe tester, mi-au resetat valorile de adaptare.

Am mers cu masina in probe, si pot sa spun ca <trage de rupe>, de la 2300 rpm explodeaza la propriu.

Sunt foarte multumit de rezultat. :yahoo:

 

Astazi merg sa comand furtunul si sa il inlocuiesc.

Pana sa gasesc problema am schimbat inutil urmatoarele piese :

- debitmetru aer (MAF)

- electrovalve (turbo + EGR)

- senzor presiune admisie (MAP)

- senzor temperatura aer intake

- furtunase vacuum (complet)

 

Am curatat :

- galerie admisie

- EGR

- intercooler + tubulatura

 

Am inlocuit clapetele de pe admisie cu Swirl Flap Blanking Plates

+ schimbat toate filtre/ulei etc

 

Multumesc pentru tot ajutorul bmwclub.

Sper ca acest topic va va fi de folos!

Edited by sergiu_w32
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Inainte de rezolvarea problemei cand accelerai ti se bloca cateva momente si tie acul de consum intre 10 si 20 % si crestea cand urcau turatiile ?? Si la turatii mici daca accelerai brusc nu urca consumul la 20 ce crestea pana la o valoare se bloca sau crestea incet dupa care sarea la 20 si masina pleca ??
Link to comment
Share on other sites

Si inainte dar si acum cand accelerez brusc la turatii mici, creste pana la o anumita valoare dupa care urca incet spre 20 (cam pe la 14 - 16) dupa care cand ajunge pe la 2000 (2000 si ceva) rpm sare la 20. Chestia asta se intampla numai in viteze mari ( a 4-a, a 5-a daca accelerez de la 1300 rpm, poate putin si in a 3-a nu am fost foarte atent)in primele 2 trepte urca rapid la 20
Link to comment
Share on other sites

Este vorba de furtunul principal de vacuum, cel care vine de la pompa de vacuum in pompa de frana.

Verificati foarte bine acest furtun; la mine era spart pe dedesubt atingea in suportul de la joja de ulei.

 

Furtunul este piesa cu numarul 4 : http://www.realoem.com/bmw/diagrams/r/l/177.png

Edited by sergiu_w32
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salutari tuturor! Scriu acest post pentu a folosi si altora experienta mea.

Am 320d din 1999 (136 cp). Era lenesa, atat de lenesa incat nu ma tineam dupa prietenul meu cu Logan de 1.4 benzinar prin oras. Cu acceleratia in podea nu voia nicicum sa demareze, iar dupa 2800 rpm se plafona. Am citit nopti si zile pe forumuri, imi faceam calcule cat ma costa sa schimb electrovalve, sa reconditionez turbina, sa cumpar debitmetru, etc. Toate astea se intamplau in conditiile in care am schimbat toate furtunele de vacuum, am curatat temeinic electrovalvele si filtrele lor, am curatat debitmetrul cu spray special, am demontat cu curatat senzorul de presiune admisie, catalizatorul atat cat s-a putut, am inversat electrovalvele intre ele, deci m-am straduit cat am putut sa redau viata masinii mele, insa fara succes.

Un coleg scria undeva despre necesitatea respectarii diametului interior al furtunelor, adica sa fie 3,5 mm asa cum specifica producatorul masinii. Asta mi s-a parut foarte logic si mi-a dat de gandit, pentru ca eu pusesem peste tot furtun de 3,2 mm. Am cautat in tot orasul furtun corespunzator, caci nu se prea gaseste, toate magazinele vand de 3,2. Intr-un final am gasit de 3,5, tot din acela panzat pentru combustibil. Am mai cumparat si o bucata de cca 1,5 m, dar cu diametrul de 4 mm, nepanzat.

Pe cel de 4 mm l-am montat intre distribuitorul cu 3 ramificatii de pe coloana principala de vacuum si rezervorul de vacuum al turbinei, iar celelalte au fost toate inlocuite cu furtun de 3,5.

Asta a fost tot ce ii trebuia masinii mele, acum trage de rupe, asa cum a vrut neamtul cand a proiectat-o.

Sper sa va fie de folos si voua aceste informatii.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Salut, am si eu o problema asemanatoare. Am luat un 320D din 1998 dar nu vrea sa traga cum trebuie. Initial am crezut ca e de la Turbina, am schimbat turbina si tot asa face. Nu imi trage cum trebuie, consumul este mai mare ca la altele, in afara localitatii trage pana la 140km/h pe urma ca sa ajunga la 150km/h imi ia ceva mai mult, dar, cateodata, foarte rar, masina trage cum trebuie si chiar ma uimeste cum poate sa traga fata de cum merge de obicei. De obicei masina trage la 2500 rotatii ca si cum trage la 1800 rotatii. Oare sa fie si la mine de la furtune?
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
ma poate ajuta un coleg cu o poza cum vin acele furtune de vacuum??? am nevoie va rog ca spre "bucuria" mea eu nu am nici un furtun de la acea pompita de vid,mie de la supapa vacuum daca nu ma insel imi pleaca un furtun undeva langa filtru de ulei si unul nu stiu exact unde duce,dar la aceea butelie beagra nu duce nimic. tin sa precizez ca este un e46 320d, an 2004 150hp,sunt incepator si vreau sa schimb acele furtune de vacuum.STIMA
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Buna, am si eu un E46 Nfl 320d si am aceeasi problema, masina nu mai trage, am pus testerul (inpa) si imi arata ca debitmetrul nu lucreaza in parametrii, am luat un alt debitmetru de la o alta masina care merge ok si tot asa plus ca pe langa lipsa de putere mai scoate si un fum negru de toata frumusetea(cu debitmetrul meu nu scoate fum deloc). Am verificat furtunele de vacuum si am eliminat rezervorul de vacuum, acum masina merge cum ar trebui, totusi cum se verifica acel rezervor de vacuum daca este defect? Am suflat in el si nu scapa aer, care este principiul de functionare mai exact daca stie cineva? Edited by joky
Link to comment
Share on other sites

Nu are nici un principiu de functionare, el tine vacuumul ca sa fie sigur ca e acolo cand are nevoie turbina de el. Un test simplu. Uita-te la actuatorul de la turbina, in relanti trebuie sa stea tras spre stanga maxim(cum te uiti la el) si pune pe cineva sa accelereze pana pe la 2500 3000 ture, ar trebui sa se miste destul de mult. Daca nu se misca e clar o problema de vacuum.
Link to comment
Share on other sites

Dupa cum ziceam nu are, e un butoi care retine mai mult vacuum ca sa nu existe goluri de vacuum dinspre pompa cand grosul de vacuum e nevoie la frana desi ar trebui sa mearga ok si fara acel rezervor. Mira-m-as ca VW are asa ceva.

E un rezervor fara vreo valva, doar trebuie sa treaca aerul prin el, atat.

Edited by JuiCe
Link to comment
Share on other sites

verifica si dimensiunea furtunului care iese din butoiasi...daca butoiul nu este spart ,posibil furtunul sa fie mai mic sau mai mare decat cel stabilit de producator

exact acel furtunas mi s-a parut ca este mai mare in diametru(iesea foarte usor), si parea sa fie schimbat.

 

Trimis de pe al meu GT-N7100 folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Am un e46 din 98... 320 d.... Acelasi lag..... Cu furtune noi... Electrovalva turbo noua ..... Pot sa o tin in podea .... Acceleratia, ca nu vrea sa plece..... Sta consumu la 12 % Dar dupa mai multi km... In jur de 20.... Masina isi revine.... Trage ca nebuna... Pe test ĂŽmi apare eroare pe pompa de injectie.... Dar porneste usor.... Nu scoate fum.... Nu stiu ce sa mai fac....
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Tot citesc de cateva ore si nu gasesc rezolvari.... Am un 320d din 2000, si am 2 probleme....

 

1. ca si la altii, sub 2000 rpm e mort. La rece zici ca tinde sa moara motorul la pornire...

 

2. undeva la 3500-4000 rpm, imi taie din acceleratie o fractiune de secunda, dupa care merge mai departe..

 

Precizez faptul ca masina trage de rupe de la 2000 in sus, efectiv te baga in scaun. Atat doar ca in intervalul de mai sus, am un lag, ca si cum i-ar taia alimentarea pt o fractiune de secunda + ca sub 2000 masina e mai mult decat lenesa. Intr-o dimineata, am lasat-o pe la 1300 de ture in mers intr-a doua, si cand am apasat acceleratia, nu se accelera deloc. Cred ca am tinut pedala apasata 30 de scunde la podea si turometrul nu s-a miscat, masina mergand la ralanti cu 10 la ora. I-am dat I, si a plecat ....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.