Jump to content

Sfaturi achizitionare anvelope RUN FLAT vara


Goethe

Recommended Posts

salutare,

 

Cu scuzele de rigoare intru si eu in discutie. Si eu sunt in cautare de niste anvelope pt vara , insa voiam sa va impartasesc experienta mea de vara trecuta cu Anvelope Goodyear EFFI. GRIP PERF 205/55R16 91W.

Le-am luat de la alvelo*** , magazin online, anul trecut la final de Martie, puse pe masina la sf. lunii Aprilie. 2 bucati ( puntea spate, celelalte le-am primit noi - puntea fata)

Acesta este o parte din mail-ul meu spre magazinul de anvelope, ca urmare a unei reclamatii:

 

Buna ziua,

 

Dupa cum am discutat si la telefon, atasat formularul de reclamatie pentru comanda cu ID 14538.

Cauciucurile au fost cumparate in 17.03.2017 si puse pe masina la sfarsitul lunii Aprilie ( aprox 25 aprilie).

Au fost rulate aprox. 13 500 km pe masina, date jos in 28.10.2017, cand s-au pus cele de iarna.

Cauciucurile au urme de uzura excesiva si urme de exfoliere dupa cum se poate vedea si in poze.

 

Dupa plangerea la ANPC , mi s-a cerut sa trimit cauciucurile la expertiza ( pe costul meu ), acestea urmand sa fie verificate.

Raspunsul a fost NEGATIV, eu fiind cica devina pt faptul ca nu le-am exploatat corespunzator. Unghi de fuga ok, umflate la presiunea corecta, etc ! Primele cauciucuri cu care am avut probleme vreodata de cand am masina ( 8 ani )

In final am ramas cu cauciucurile praf si cu paguba!

archive (1).zip

Link to comment
Share on other sites

Acum daca tot s-a "vandalizat" postarea omului, zic sa intru si eu cu picioarele in ea. Despre NEXEN FERA SU4 are cineva vreo parere? Eu run flat raman doar pe cele de iarna. Sunt mult prea rigide sa merg si vara cu unele run flat. Pe tyrereviews au scor spre foarte bun (4.5) si sunt la un pret mai mult decat decent (275 lei).
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Pareri despre anvelopele de vara BRIDGESTONE DRIVEGUARD 205 60 R16 96V XL RUNFLAT? Pretul este mai mic decat celelate modele.

Este ok sa pun anvelope cu 96V XL, avand in vedere ca in cartea masinii este mentionata doar varianta cu 92H?

(Model F31 316d LCI)

Link to comment
Share on other sites

Poti pune 96V XL in loc de 92H - indicii sunt mai mari

indicele de viteza V (max 240kmh) este peste indicele de viteza H (max 210kmh)

XL = extra load - au peretele lateral ceva mai rigid, deci o idee mai putin comfortabile

96 / 92 - indice de sarcina - duc pana; 92 - max 630kg per anvelopa (adica masa maxima autorizata pe masina = 2520kg); 96 - max 710kg per anvelopa

 

Bridgestone runflat mi se par cele mai nereusite runflat; din ce cauciucuri runflat am avut, as pune din nou Michelin Pirelli sau Hankook; Continental sunt foarte sensibile, se deformeaza usor (din 4 cauciucuri, am facut la 2 galme in 20k km); Bridgestone mi se par prea rigide.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Poti pune 96V XL in loc de 92H - indicii sunt mai mari

indicele de viteza V (max 240kmh) este peste indicele de viteza H (max 210kmh)

XL = extra load - au peretele lateral ceva mai rigid, deci o idee mai putin comfortabile

96 / 92 - indice de sarcina - duc pana; 92 - max 630kg per anvelopa (adica masa maxima autorizata pe masina = 2520kg); 96 - max 710kg per anvelopa

 

Bridgestone runflat mi se par cele mai nereusite runflat; din ce cauciucuri runflat am avut, as pune din nou Michelin Pirelli sau Hankook; Continental sunt foarte sensibile, se deformeaza usor (din 4 cauciucuri, am facut la 2 galme in 20k km); Bridgestone mi se par prea rigide.

 

Cam asa e. Pirelli p7 runflat mi se par de top. Si Michelin evident, dar sunt practic cele mai scumpe si fac acelasi lucru ca si pirelli. Bridgestone vin echipare fabrica pe unele bmw, insa fac galagie mare. La fel si goodyear.

Eu inca cercetez ce sa iau pentru f30. Fata am gasit pirelli 225 45 18 la pret raison, dar spatele doar michelin la 11 12 meleoane bucata. Mai au vreo 4 mm, dar o sa le schimb cnad vine caldura.

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pentru sfaturile cu privire la achiziționarea de anvelope de vara runflat. In seara asta am ramas fara presiune in una dintre anvelope, la 20 de km de București. Am ajuns fara probleme la service. Anvelopele runflat isi merita banii, mai ales ca problema era de la janta care s-a crapat putin pe margine si anvelopa pierdea presiune (am nimerit in "craterele" din asfalt).
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Pana la urma sunt hotarat sa achizitionez anvelope de vara GOODYEAR Efficientgrip Performance Rof-Runflat 205/60/R16 92V. Nu sunt convins ca zgomotul poate fi de 67dB, avand in vedere ca sunt runflat, la fel ca una normala. Voi ce parre aveti? Aveti/ ati avut acest tip de anvelope?
Link to comment
Share on other sites

Am achiziționat Goodyear in dupa amiaza asta. Dupa 30 de km parcurși sunt multumit cum se comportĂŁ la drum. Sunt silentioase pentru o anvelopa runflat, probabil si inaltimea anvelopei de 60 conteazĂŁ. O sa revin cu detalii dupa ce o sa merg mai mult cu mașina.
Link to comment
Share on other sites

Azi am montat si eu anvelopele de vara, 245/40 275/35 R20 runflat XL 99Y Pirelli P-Zero "C"consum "A"aderenta.

Pot spune ca am ramas impresionat cat de bine se comporta, nu zgmotoase, nu directie greoaie, in comparatie cu cele de iarna Continental fara runflat, sau fata ce am mai avut pe alte masini sunt marfa.

Edited by Stormzor
Link to comment
Share on other sites

Oameni buni o anvelopa noua marca premium se va comporta impecabil in prima parte a vietii...de aceea cand treci de la ceva uzat la ceva nou ti se pare ca ai schimbat masina.

 

Pirelli P7 cinturato BMW runflat mi se par foarte bune ca aderenta...uzura minima dupa 40000km...sunt echipare originala pe x1 din 2014. Zgomot ok pt anvelopa runflat.

 

GY EFF GRIP PERFORMANCE ROF BMW 205/55/17 echipare originala dupa 3 ani si 60000km (50000 extraurban naveta) arata ca noi..sublerul pe mijloc cam 6 mm...confortul acustic pe F45 2015 in primii 30k f f bun...acum la 60k se “aude” uzura. Aderenta si stabilitate la viteze mari 180-210 fara repros. Vroiam sa le schimb vara asta ca intram in sezonul 4 cu ele...dar eu nu vad sensul. Sunt in parametrii.

Edited by greaper
Link to comment
Share on other sites

Acum daca tot s-a "vandalizat" postarea omului, zic sa intru si eu cu picioarele in ea. Despre NEXEN FERA SU4 are cineva vreo parere? Eu run flat raman doar pe cele de iarna. Sunt mult prea rigide sa merg si vara cu unele run flat. Pe tyrereviews au scor spre foarte bun (4.5) si sunt la un pret mai mult decat decent (275 lei).

 

Eu dupa ce am citit intens publicatii din spania, olanda, austria...am ales in sezonul 2015/2016 nexen snow g wh2 205/60/16 pe f45...m-am dat cu ele 3 ierni cam 18k-20k. Sunt facute in Coreea. In primii 10000km mi s-au parut de departe cea mai buna anvelopa de iarna pe care am cumparat-o vreodata (pana acum am achizitionat 6 seturi de iarna pe diverse masini: sava eskimo s3, dunlop wintersport 3d, michlen alpin a3, bf goodrich winter grip, nokian WR A3) mai ales la folosirea pe asfalt uscat si cu apa in cantitate mica/moderata la temperaturi sub 5 grade. Astea sunt peste 90% din conditiile pe care le intalnesc eu in drumurile mele. Foarte silentioase in primii 10000km, aderenta buna pe zloata si zapada, franare sigura. Sezonul asta mi s-au parut semnificativ mai zgomotoase...iar analizand profilul cu sublerul...nu cred ca pot sa fac mai mult de 10000km cu ele pana la 4mm profil...probabil inca un sezon maxim.

 

Daca anvelopele Nexen pe care le cumperi sunt facute in Coreea eu zic sa le cumperi linistit cu conditia sa intelegi ca nu vor avea viata unei anvelope premium si ca probabil vor deveni rapid mai zgomotoase... asta spun din experienta mea cu cele de iarna.

Link to comment
Share on other sites

Azi am montat si eu anvelopele de vara, 245/40 275/35 R20 runflat XL 99Y Pirelli P-Zero "C"consum "A"aderenta.

Pot spune ca am ramas impresionat cat de bine se comporta, nu zgmotoase, nu directie greoaie, in comparatie cu cele de iarna Continental fara runflat, sau fata ce am mai avut pe alte masini sunt marfa.

 

Confirm si eu cele spuse de tine, am aceeleasi anvelope (asta daca ai modelul nou, PZ4) doar ca am 245/35 cu 275/30.

Pt niste RFT-uri sunt extraordinare din toate punctele de vedere.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am trecut ieri de la papucii de iarna(dunlop wintersport 3d) la cei de vara (pirelli Cinturato P7) - toate RFT, echipare de fabrica pe jante cu echilibrare de fabrica - 245/50/18 toate.

Am observat o diferenta destul de vizibila in sens negativ...volanul imi vibreaza f fin cand nu accelerez, chiar si la viteze mici - gen 11-15km/h.

 

de curiozitate, am verificat toate 8 jante la vulcanizare pe masina de echilibrat si am ramas uimit sa vad ca toate aveau nevoie de echilibrare usoara (intre 0 si 40g).

Acum nu stiu daca echipamentul lor avea bube sau chiar asa este...repet - jante venite echilibrate din fabrica si nejantate nimic.

Link to comment
Share on other sites

La un moment dat trebuie re-echilibrate. Mai iei gropi, anvelopa se mai tocește neuniform, etc. Sunt destule criterii care pot duce la asta. Din moment ce aveai vibrație ușoarĂŁ, e cam clar daca a dispĂŁrut dupa ce le-ai re-echilibrat. A dispĂŁrut vibrația, nu?
Link to comment
Share on other sites

nu le-am re-echilibrat. si cele de iarna aveau deviatie usoara ca si cele de vara si nu simteam absolut nimic in volan.

o sa ies cu masina asta seara sa o vad cum se comporta la ~100-110km/h daca trage sau se amplifica vibratia.

si in functie de rezultate, ma duc la autosoft sa le re-echilibreze.

nu prea am incredere in cele mici de cartier decat la inlocuit rotile de vara cu cele de iarna si atat.

Link to comment
Share on other sites

Din cauza drumurilor foarte proaste de la noi, gropi, denivelĂŁri, când nimerești ĂŽntr-un "crater" te ia cu transpirații de nervi, mai ales ca runflat-urile sunt mai rigide și afecteazĂŁ jantele, la viteze mari. Și la mine au pus la doua jante gramaj de 40. Mașina o am de doi ani și jumĂŁtate.
Link to comment
Share on other sites

banuiesc ca atunci cand ti-au pus cele 40g, ti-au scos plumbii de fabrica.

cand vad unele vulcanizari cu renume cat de cat in ce hal pun plumbii...ma apuca spumele...sa nu mai zic de reprezentanta care mi-a echilibrat una din roti cu plumbii jumatate iesiti in afara jantei :)

Link to comment
Share on other sites

am iesit la cateva teste pe CB - concluzie - la viteze de pana in 140km/h nu simt nicio vibratie in volan, doar ca uneori parca "trage" mai "agresiv" decat dunlopurile de iarna, usor stanga, dar doar uneori. Alteori merge drept pt ~100m. poate era din cauza drumului usor inclinat spre stanga. presiunea e 2.4 in toate.

Sincer tin sa nu dau plumbii de fabrica jos, pt ca nu vreau sa am jante cu plumbi maro sau negru de rugina in nici cateva luni...

Edited by Danyro
Link to comment
Share on other sites

Salutare, si eu sunt in cautare de anvelope de vara. In prezent am michelin primacy 3 zp moe xl 245/40/r18 si am cam ±50k km in 3 sezoane. Ca si jante am style 124.

1. Nu gasesc date exacte legate de un numar de km ce sunt recomandati de fiecare producator (michelin, pirelli, conti, bridgestone). Stiti unde pot gasi?

2. Credeti ca pot pune anvelope cu balon mai mare , gen 45 sau 50 ?

3. Citind parerile de mai sus am ca optiuni: michelin primacy 3 sau pirelli p7 , neaparat run-flat (MOE : Mercedes Extended (Runflat))

Link to comment
Share on other sites

Salutare, si eu sunt in cautare de anvelope de vara. In prezent am michelin primacy 3 zp moe xl 245/40/r18 si am cam ±50k km in 3 sezoane. Ca si jante am style 124.

1. Nu gasesc date exacte legate de un numar de km ce sunt recomandati de fiecare producator (michelin, pirelli, conti, bridgestone). Stiti unde pot gasi?

2. Credeti ca pot pune anvelope cu balon mai mare , gen 45 sau 50 ?

3. Citind parerile de mai sus am ca optiuni: michelin primacy 3 sau pirelli p7 , neaparat run-flat (MOE : Mercedes Extended (Runflat))

 

Nu exista numar de km recomandati. O anvelopa poate tine la mine 100 de mii de km, iar la tine 50 mii de km, depinde de cum conduci masina.

Ce exista este recomandare sa le schimbi pe cele de vara cand ajung la sub 3 mm adancime profil.

Martorul de uzura este la 1.6 mm, deci teoretic poti merge pana acolo, dar sub 3 mm o anvelopa de vara isi pierde peste 50% din proprietati de aderenta, mai ales in conditii de umed.

Eu iti recomand michelin sau pirelli p7, cam cele mai bune la ora actuala la runflat pe uhp. Michelin este cam cea mai buna anvelopa, problema este pretul care este si cel mai mare. Dar nici cu p7 nu pierzi nimic, este o anvelopa excelenta, zgomot de rulare decent pt un runflat, aderenta foarte buna atat pe ud si uscat, rezistenta la uzura, dar aici depinde de cum mergi.

Spre comparatie, continentalurile, desi au o aderenta extraordinara si sunt silentioase, se uzeaza extrem de repede. Poti sa topesti un set si in 20 de mii de km, ceea ce inseamna pret dublu cel putin comparat cu restul.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ceva recomandari intre anvelopele de mai jos ? Toate cu aderenta A pe suprafete umede. (F30ed : 205/60/R16 )

 

1. Firestone ROADHAWK ~ 320ron ( rezultat suprizator de bun pe adac.de , locul 4 la 2019 summer test imediat dupa Conti Premium 5 )

2. Hankook VENTUS PRIME3 K125 ~ 342

3. Dunlop SP SPORT BLURESPONSE ~ 386

4. Bridgestone TURANZA T005 ~ 406

5. Continental PREMIUM CONTACT 5 ~ 436 <- aici ma hotarasem pana sa citesc multe review-uri despre uzura rapida.

 

PS: renunt la jantele de 18" si merg batraneste pe 16", calitatea dumurilor lasa de dorit..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.