Jump to content

bmw e46 320d 110kw 2004 AUTOMATIC


Recommended Posts

Acum vin cu o problema foarte rar intalnita... adica nimeni nu stie toti dau cu banuiala....

 

Deci masia e un BMW 320D, 110KW, 2004, cutie automata GM 5 trepte.

 

Se manifesta in felul urmator : cand merg in jur de 1400 - 1500 rpm motorul oscileaza in jur de 100 - 200 rpm, nu e nici o pierdere de putere sau altceva, cand accelerez incet de la aproximativ 1400 rpm masina incepe sa vibreze tare.. foarte tate.... undeva pe puntea spate.. (banuiesc ca differentialul), asta se intampla cel mai des cand urc o panta un pod ceva la viteza de 70 - 80 km/h cand am 1400 1500 rpm... cutia fiind automata.. daca apas pe acceleratie un pic mai tare nu mai vibreaza pentru ca schimba treapta sau merge in overdrive mai sus... ca turatie...

 

Am schimbat: flansa cardan (aia cu 6 gauri), rulment cardan (cel de la cardan care intra in cutie), rulment intermediar (cel de la jumatea masinii) si toate bucsele care tin grupul, ulei cutie de viteza + filtru.

 

Am verificat: joc cruci cardanice (nu are joc), joc rulmenti grup (nu are joc), planetare (nu au joc). verificat tot ce se poate de la cutie la roti...

 

 

Acum nu mai stiu ce sa fac, eu banuiesc ca ar putea fi torque converter (convertorul de cuplu) ori cutia de viteze...

 

Are cineva o solutie ? A mai patit cineva asa ceva ?

Link to comment
Share on other sites

Acum vin cu o problema foarte rar intalnita... adica nimeni nu stie toti dau cu banuiala....

 

Deci masia e un BMW 320D, 110KW, 2004, cutie automata GM 5 trepte.

 

Se manifesta in felul urmator : cand merg in jur de 1400 - 1500 rpm motorul oscileaza in jur de 100 - 200 rpm, nu e nici o pierdere de putere sau altceva, cand accelerez incet de la aproximativ 1400 rpm masina incepe sa vibreze tare.. foarte tate.... undeva pe puntea spate.. (banuiesc ca differentialul), asta se intampla cel mai des cand urc o panta un pod ceva la viteza de 70 - 80 km/h cand am 1400 1500 rpm... cutia fiind automata.. daca apas pe acceleratie un pic mai tare nu mai vibreaza pentru ca schimba treapta sau merge in overdrive mai sus... ca turatie...

 

Am schimbat: flansa cardan (aia cu 6 gauri), rulment cardan (cel de la cardan care intra in cutie), rulment intermediar (cel de la jumatea masinii) si toate bucsele care tin grupul, ulei cutie de viteza + filtru.

 

Am verificat: joc cruci cardanice (nu are joc), joc rulmenti grup (nu are joc), planetare (nu au joc). verificat tot ce se poate de la cutie la roti...

 

 

Acum nu mai stiu ce sa fac, eu banuiesc ca ar putea fi torque converter (convertorul de cuplu) ori cutia de viteze...

 

Are cineva o solutie ? A mai patit cineva asa ceva ?

face de obicei dupa o acelerare cand revine dupa 2000 in sub 2000? face mai ales in treapta 4 si 5 a? daca da convertorul

Link to comment
Share on other sites

face exact la 1400 - 1500 rpm, la 70 km/h la 120 km/h la 120 banuiesc ca e in jur de 2000 rpm cu aproximaxie... dar cel mai des face la 1400 - 1500 cand urc un pod sau ceva..

 

chiar daca merg constat cu 70-75 km/h si e un pod sau ceva intra in rezonanta, in vibratie puntea spate tare....

Link to comment
Share on other sites

Normal ca am verificat tot... trepideaza foarte tare zici ca sa sare grupul de acolo... numai cand merg sa zic asa subturat... aica 1400 rpm 70km/h sau 1900 rpm 120 km/h e automata ce sai fac... ca merge cum vrea ea... si faca ca dracu... la 1400 rpm 70km/h face cel mai tare...
Link to comment
Share on other sites

Da am verificat nu are nici e scurgere, nivelul la ulei este normal.

In manual mode e mai greu sa mergi cu 1400 rpm, pentru ca merge foarte mult in overdrive,( am sa incerc ). probabil ca face.

In sport mode nu am incercat dar am sa incerc azi... e posibil sa nu mai faca la 70 km/h petru ca nu o sa mai am 1400 RPM... in sport merge un pic mai sus in rpm.

 

Am sa testez cele spuse si am sa va zic rezultatul.

Link to comment
Share on other sites

Da am verificat nu are nici e scurgere, nivelul la ulei este normal.

In manual mode e mai greu sa mergi cu 1400 rpm, pentru ca merge foarte mult in overdrive,( am sa incerc ). probabil ca face.

In sport mode nu am incercat dar am sa incerc azi... e posibil sa nu mai faca la 70 km/h petru ca nu o sa mai am 1400 RPM... in sport merge un pic mai sus in rpm.

 

Am sa testez cele spuse si am sa va zic rezultatul.

90 % convertizor mai ales ca iti variaza turometru. el "aluneca" si de aia variaza.... cum era uleiul la cutie cand l ai schimbat. ai pus testerul pe ea? nu cumva iti eroare la stall speed?

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Uleiul era destul de curat, pe tester nici o eroare...

la convertizor ma gandesc si eu...

de obicei convertizorul patineaza in treapa 4 si a 5 pana in 2000 inainte sa se blocheze si se aude si un fel tremurat in habitaclu. Dupa o sa inceapa sa trosneasca la plecare dupa loc iar dupa nu o sa mai plece dupa loc. nu e asa scump un convertizor.. dar vei gasi doar rebuild

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

La relanti nu patineaza acum am testat (INPA) am sa ies sa vad in mers la valori reale daca exact cand incepe sa vibreze scade turbine speed rpm fata de engine rpm sau oscileza,(de aici concluzia daca patineaza sau nu la 70km/h).

 

si inca o chestie la mine blocheaza numai in treapa 5 la peste 140-150 KM/h lock complet, la 120-130 nu face lock complet.

Link to comment
Share on other sites

La relanti nu patineaza acum am testat (INPA) am sa ies sa vad in mers la valori reale daca exact cand incepe sa vibreze scade turbine speed rpm fata de engine rpm sau oscileza,(de aici concluzia daca patineaza sau nu la 70km/h).

 

si inca o chestie la mine blocheaza numai in treapa 5 la peste 140-150 KM/h lock complet, la 120-130 nu face lock complet.

eu stiu ca blocheaza dupa 2000 de turati indiferent de turatie.... si 140 150 se blocheaza in cuplu direct. Tinene la curent sunt curios ce este de vina

Link to comment
Share on other sites

nu se aude nici pe dracu..

 

am testat si manual e mai grau sa o fac sa vibreze dar vibreaza si pe manual, iar cu oscilatiile de 100-200 rpm sunt tot asa face.. si in mod sport face la fel dar la alte viteze nu la 70 si tot osciliaza

parerea mea ramane ca tot convertizorul este. daca esti din bucuresti iti pot recomanda un mecanic bun de cutii automate care sa se pronunte el

Link to comment
Share on other sites

eu nu cred rezolva resoftarea dar ma rog poti incerca... daca esti din buc ti am zis iti pot recomanda eu pe cineva care se va pronunta sigur ce problema ai
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.