Jump to content

Functionare defectuoasa Aer conditionat E90


Recommended Posts

Salutare

 

Masina este un E90, 320d, 163 cai. Azi am observat ca in trafic aerul conditionat nu mai baga aerul destul de rece. Din cand in cand, scade putin turatia motorului si in 2 secunde revine insotita de un click ca si cum ceva vrea sa porneasca si apoi se opreste. Cu aerul conditionat pornit, m-am uitat sa vad daca ventilatorul de la radiator functioneaza si surpriza, nu merge. Dupa ceva mers prin traficul din Bucuresti cand am oprit masina, nu am mai auzit zgomotul de oprire al ventilatorului asa cum se auzea inainte. Am facut un test la drum deschis si aerul conditionat baga rece in acest caz. Banuiesc ca este ceva defect la ventilator. Mentionez ca stand bara la bara nu s-a aprins nici un martor in bord cum ca s-ar fi supraincalzit motorul. Pot sa vad cu INPA daca ventilatorul functioneaza corect? Exista mai multe ventilatoare la acest model de masina?

Link to comment
Share on other sites

Poate ventilatorul merge (de aia nu ti-a crescut temp la motor), doar ca nu este actionat cand pornesti AC-ul (lipsa freon? ... sau alte motive).

Lasa masina sa mearga la relanti, verifica temp in meniul ascuns si vezi daca porneste ventilatorul.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg insa de ce atunci cand masina merge cu viteza de 80-90 - 100 km/h baga aer rece ca inainte. De aici am facut relationarea cu ventilatorul. Are idee cineva cat costa o verificare a freonului eventual o reumplere a instalatiei? O recomandare in afara de reprezentanta?
Link to comment
Share on other sites

www.gesservice.ro Cam 200 RON costa o reumplere cu freon, insa din cate povestesti tu pare a fi totusi o problema cu electroventilatorul (cu toate ca nu inteleg de ce nu ti-a crescut temp la motor) Incearca sa verifici temp in BC si poate te lamuresti). Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

pai da din ce spui tu are legatura cu electroventilatorul..

nu stiu cum e la e90, dar majoritatea au un ventilator mare pentru mootr si unul mai mic pentru clima, separat.

Atunci cand ala mic de clima nu iti merge, cam asta e simptomul, iti baga aer asa semi- rece la viteza mica si ok la mers extraurban..

Dar repet , chiar nu stiu cum e la e90, daca are 2 ...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Eu il vad doar pe ala mare. Am mers cu masina prin oras, deci motorul este cald. Am stat apoi pe liber 10-15 minute si am urmarit sa vad daca declansaza ventilatorul mare. Nici o miscare din partea lui, insa din moment in moment incepe sa scada putin turatia motorului ca si cum ar intra ceva in sarcina si apoi dupa 2-3 secunde revine la loc. Ventilatorul nu misca insa. Ma gandesc ca nu s-a supraincalzit motorul pentru ca nu am stat foarte mult bara la bara si mergand s-a ventilat natural.

 

Daca este stricat ventilatorul se schimba usor? Cam cat ar fi unul nou?

Link to comment
Share on other sites

Nu vad nici un alt ventilator. Inainte insa cand deschideam capota, ventilatorul mare mergea continuu. Acum nu are nici o reactie. Si atunci cand opream motorul, auzeam cum se opreste ventilatorul, acum nu se aude nimic. Ventilatoarele acestea sunt Plug &Play? Vad ca exista o mufa cu trei fire, unul este masa, altul plus permanent si unul subtire care presupun ca trimite impulsuri. Ma gandesc sa testez daca este curent pe ele cu un voltmetru, si daca da, inseamna ca ventilatorul este cu probleme. La firul subtire cel responsabil cu impulsurile ce valori ar trebui sa am si cand? (Parerea mea este ca daca inainte mergea mai tot timpul, ar trebui sa am ceva curent si pe firul subtire). Daca se dovedeste ca ventilatorul este cu probleme la inlocuire se branseaza mufa si este functional sau trebuie si la asta codari cu tester-ul?
Link to comment
Share on other sites

Offtopic: are cineva idee daca un electroventilator de la modelul 320d 177CP poate fi facut sa mearga pe modelul cu 163CP?

Mi-a ramas unul de cand am pus power kit-ul si a vrut un baiat sa-l cumpere pt un 320d 163CP ... s-a potrivit la fix, insa nu pornea de nicio culoare. Trebuie modificat ceva prin codari? presupun ca nici puterile nu sunt la fel.

Link to comment
Share on other sites

Am facut azi o diagnoza la reprezentanta. Concluzia ventilatorul este defect. Nu a pornit la comanda data din diagnoza, si aparea in codurile de eroare. Au verificat daca este curent in mufa care conecteaza ventilatorul si era, insa ventilatorul nu misca. Deci trebuie alt ventilator nou. Sper sa fie asta cauza si sa nu il iau degeaba.
Link to comment
Share on other sites

Am facut azi o diagnoza la reprezentanta. Concluzia ventilatorul este defect. Nu a pornit la comanda data din diagnoza, si aparea in codurile de eroare. Au verificat daca este curent in mufa care conecteaza ventilatorul si era, insa ventilatorul nu misca. Deci trebuie alt ventilator nou. Sper sa fie asta cauza si sa nu il iau degeaba.

 

inseamna ca este modulul de comanda defect, un fir dezlipit etc

Edited by srb_alex
Link to comment
Share on other sites

Cum as putea verifica ventilatorul? Are trei fire: unul de masa, unul cu plus permanent si unul subtire. Cum se poate face conexiunea astfel incat sa il pornesc direct de la baterie? Am vorbit azi cu grozadan pentru un ventilator nou si nu as vrea sa cumpar nou degeaba daca ar fi modulul de comanda stricat. Modulul asta de comanda vine integrat cu ventilatorul?
Link to comment
Share on other sites

Daca firele sunt ok, nu sunt oxidate e clar ca e din calculatorul lui si nu ai ce-i face, am schimbat electroventilatorul acum 1 saptamana, facea exact cum descrii tu, si da la drum lung baga rece gheata deoarece se racea radiatorul de la curentii de aer. eu am luat unul SH cu 1000 ron, nou costa 2000 ron. Bafta
Link to comment
Share on other sites

inseamna ca este modulul de comanda defect, un fir dezlipit etc

exact asa s-a intamplat la mine, AC - ul avea aceleasi simptome adica doar in mers intins reusea partial sa raceasca.

Un coleg de pe forum,Vali, caruia ii multumesc pentu ajutor mi-a diagnosticat acest defect si a reusit sa lipeasca provizoriu acel fir (destul de greu pentru ca era oxidat/intrerupt inauntrul modulului). Variantele in cazul meu E46/2004 (modulul nu se vinde separat de electroventilator) ajung la 1450 functie de MARCA sau 2-300 SH cu riscurile de rigoare. Atentie, evita sa mai mergi pentru ca la mersul in oras poti avea surprize foarte neplacute cu incalzirea motorului. Verifica din meniul ascuns temperatura (chiar daca acul de pe bord sta nemiscat, pe mijloc, plaja de temperatura masurata este foarte larga: 80-120 C, am inteles tot de pe aici pe forum) fapt ce m-a ajutat sa nu patesc altceva (oricum temperatura exterioara in aprilie-mai era decenta...).

Link to comment
Share on other sites

Tocmai ce am rezolvat problema. Am scos ventilatorul de pe masina si l-am examinat corespunzator pe bancul de lucru. Dupa cum spunea si colegul mai sus, precum si conform diagnozei care zicea ceva de wire interupt, firul subtire era rupt pe traseu. Am refacut conexiunea, am izolat firele si acum merge perfect. Am iarasi aer conditionat in masina cand stau pe loc si am scapat de o cheltuiala consistenta. Multumesc pentru sfaturi.
Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Salut, as dori sa iti ceri ceva detalii in privat despre aceasta problema . Crezi ca ai timp si un contact sa putem vorbi cateva minute?

De la cine vrei sa afli detalii?

Nu s-a mai scris in topic din 2012.

Mesaj privat merge ;)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.