Jump to content

cutia ZF 6HP26 problemele comune ...


Recommended Posts

In mod sport lock-ul asta ca sa-i spun pe romaneste este dezactivat.Am citit undeva pe la englezi pe forumuri. Incercati in mod sport si daca face la fel nu este convertizorul.

 

Bruscarea la franare cand schimba 3-2 respectiv 2-1, 3-1 se poate rezolva printr-un update de soft pe care BMW l-a scos prin 2004 sau 2005. verificati ce I-Level are masina si daca URBAN PROGRAM este instalat deja. Se poate face update cu winkfp dar in prima faza trebuie rulat SSS progman care automat verifica ce nivel de firmware au toate modulele nu numai cutia. Cand face analiza va afisa toate modulele care au nevoie de update.

In general masinilie care sunt intrate de mult timp in romania nu au ultimele update-uri de soft pentru ca romanasii nu prea se duc pe la bmw si nici in reprezentante nu prea stiu multi cu ce se mananca

 

La mine model 2003 730d a trebuit sa fac update la aproape toate modulele.Am ramas socat cand SSS progman a raportat ca tunerul radio trebuie updatat si chiar ceasurile de bord.Dupa update-ul de DME (calculatorul motorului) s-a schimbat mersul extraordinar de mult, raspundea mai repede la acceleratie parca mergea mai rotund, s-a schimbat total mersul motorului. Bine inteles ca urban programul s-a instalat si au disparut smuciturile la franarea pina la oprire.Acest lucru se intampla numai in trafic urban.

Link to comment
Share on other sites

In momentul de fata desi am adus masina la nivelul de soft maxim disponibil pentru generatia 2003-2004 si am schimbat si convertizorul dar nu cu unul nou ci de la dezmembrari am alte probleme

 

Cutia nu smuceste, schimba usor elegant fara probleme daarrr.... la mers pe autostrada de exemplu constant 120-130 variaza putin turometrul fara ca eu sa modific cu piciorul pozitia pedalei de acceleratie si apare un fel de pulsatie la fiecare cateva secunde parca cineva impinge umpic mai repede masina apoi iar revine la viteza normala .Este ceva foarte subtil incat nu stiu daca ceilalti ocupanti pot remarca.

problema cea mare este la deal.Daca trebuie sa urc in trepte mici de viteza o coasta cu inclinatie foarte mare smuceste , sacdeaza este foarte greu de explicat este ca si cand cineva incearca sa urce cu masina cu cutie manuala o coasta intr-o treapta de viteza prea mare treapta 4 sau 5 in loc de 1 sau 2.

 

https://www.youtube.com/watch?v=aJrQptT3Zc0

Pe youtube a postat cineva un videoclip care reflecta exact ce am scris eu mai sus vis-a-vis de mersul pe autostrada constant.Fiti atentie la ce se intampla cu turometrul desi viteza este constanta

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru ajutor. M-am gandit si la lucrul acesta dupa cum erau si comentariile la videoclipul pe youtube si dupa ce am citi si pe alte forumuri dar am luat in calcul si o problema mai complexa.

 

Am schimbat uleiul la cutie impreuna cu filtrul (baia de la cutie) intr-o reprezentanta din grecia din insula Corfu caci m-am luat dupa ce spun si cei de pe forumurile straine in ce priveste schimbatul uleiului din cutie. Mi-au luat 1000 de euro pentru ulei baie si alte doua garnituri de la Mecatronic pe care nici nu cred ca le-ar fi schimbat daca nu printam eu cateva schite de pe forumurile bmw.Nu am cerut factura ca sa nu platesc TVA 23 %.Am primit doar un fel de hartie ca un fel de garantie. in toamna cand am ajuns in tara de la munca am fost la o mica verificare si pierdusem o parte din uleiul din cutie.Baia cea noua (filtrul) a fost prinsa cu mai multe tipuri de suruburi si cand au vazut in Romania nu le-a venit sa creada ca este posibil asa ceva la o reprezentanta bmw din strainatate.Sunt foarte dezamagit si nu o sa ma mai duc niciodata la reprezentanta.

 

Masina a ramas atunci si cu o eroare care ma scoatea din sarite din cand cand "Gear box function impaired" si clipeau indicatoarele din bord D N R de pozitie a cutiei . Noroc cu internetul asta. Am gasit un service buletin de la BMW care descriea exact acest fenomen de "impaired function".

 

Ce crezi ca era ??? Mufa de la cutie nu era insurubata bine si cand am ajuns in tara si temperaturile scazute toamna-iarna se intrerupea comunicarea din cand in cand si baga erorile astea care ma speriau. Spray contact si infiletarea corecta a mufei au rezolvat problema.

Edited by secagold
Link to comment
Share on other sites

Eu n-as fi dat cu spray contact pe acei pini pentru ca in mod normal acolo nu trebuie sa existe coroziune.

Acei pini nu trebuie atinsi cu mana pentru ca poti distruge mechatronicul.

 

Ma mir ca nu au pus mufa corect pentru ca acea mufa face un click specific atunci cand este insurubata suficient.

 

Suruburile de la baia de ulei de 6hp sunt de doua tipuri. Unele care se desfac cu T40 si care sunt foarte solide si unele foarte proaste care se desfac cu T27.

Au fost cazuri cand n-am putut sa desfac decat 3-4 suruburi normal, iar pe restul le-am invartit putin cu dalta, altfel n-as fi putut sa le desfac.

Atunci cand ai suruburi cu torx T27 la baie, trebuie schimbate automat toate.

 

Pierderea de ulei n-a fost cauzata de suruburi. Exista o anumita mentalitate tipica mecanicilor romani de a arunca cu noroi in alti mecanici, de fapt as putea extrapola spunand ca aceasta este mentalitatea de meserias roman. Intotdeauna il injura pe cel care a lucrat inainte lui, chiar si fara motiv.

Probabil ca cei din Grecia au schimbat suruburile care erau distruse si le-au lasat pe cele care au putut fi desfacute normal.

Intr-adevar mi se pare exagerat pretul pentru schimbarea uleiului si filtrului, dar asta inseamna sa faci o astfel de operatiune intr-o tara civilizata.

 

Uneori se intampla ca baia noua sa nu etanseze suficient si sa existe pierderi. Acele suruburi nu se strang foarte tare pentru ca strang pe plastic, iar ele se insurubeaza in aluminiu. In acest caz se utilizeaza silicon. Nu este foarte elegant, dar este eficient.

 

Totusi convertizorul a fost cumva testat? In mod normal se introduce una dintre carcasele din cutie care intra perfect pe convertizor si se angreneaza. In functie de rezistenta si zgomot iti dai seama daca mai e bun de ceva sau trebuie luat altul.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Eu n-as fi dat cu spray contact pe acei pini pentru ca in mod normal acolo nu trebuie sa existe coroziune.

Daca mufa nu a fost bagata corect inseamna ca nu a etansat cum trebuie si probabil a intrat mizerie.

 

Acei pini nu trebuie atinsi cu mana pentru ca poti distruge mechatronicul.

Dracul nu e asa de negru, nu e chiar asa de sensibil :)

 

Suruburile de la baia de ulei de 6hp sunt de doua tipuri. Unele care se desfac cu T40 si care sunt foarte solide si unele foarte proaste care se desfac cu T27.

Cuplul de strangere este foarte mic. Riscuri sunt doar daca vreun meserias le-a strans prea tare sau s-au corodat.

Link to comment
Share on other sites

Daca mufa nu a fost bagata corect inseamna ca nu a etansat cum trebuie si probabil a intrat mizerie.

Nu cred asta. Daca era atat de mult spatiu incat sa intre mizerie, masina nici n-ar fi plecat de pe loc.

Spray-ul de contact e un fel de overkill in aceasta situatie. Daca nu exista coroziune, e inutil.

 

Dracul nu e asa de negru, nu e chiar asa de sensibil :)

http://www.zftranspart.com/images/custom/mecha.pdf

 

Nu vorbesc din basme, exista intr-adevar acest risc.

Eu prefer sa nu ating pinii aia. D-aia electronistii folosesc bratari antistatice in astfel de situatii. Mechatronicul e prea scump sa-mi permit sa ma joc cu focul.

 

 

Cuplul de strangere este foarte mic. Riscuri sunt doar daca vreun meserias le-a strans prea tare.

 

Stiu ca e foarte mic cuplul de strangere, dar suruburile alea cu T27 sunt incredibil de proaste, d-aia se si recomanda in manualul de reparatie sa le schimbi pe toate in cazul in care schimbi uleiul si baia de ulei.

Cele cu T40 sunt altfel tratate, nu ruginesc deloc si sunt foarte rezistente.

Cele cu T27 ruginesc si se distrug cand incerci sa le desfaci. Sunt mici sanse ca cineva sa fi facut schimbul de ulei la o cutie d-asta si sa nu-ti dai seama. Majoritatea nu pun baia de ulei originala si iti dai seama sau zgarie suruburile.

Link to comment
Share on other sites

Daca mufa nu este stransa complet, garnitura de etansare nu mai etanseaza si intra mizerie. Nu trebuie mult loc pentru asta.

 

Mult mai sensibile la ESD sunt de exemplu cartele SIM de la telefon sau memoriile RAM dintr-un PC. Si totusi toti pun mana pe contactele lor si nu se strica :)

Exista evident riscul sa te incarci electrostatic, dar circuitele de intrare au in general protectie la ESD.

Link to comment
Share on other sites

Este posibil, dar avand in vedere locatia mufei la 6hp26, nu este chiar atat de usor sa ajunga acolo mizerie.

Mult mai rau este la un 5hp, de exemplu, unde mufa este la nivelul baii de ulei.

 

O cartela SIM sau o memorie RAR nu costa cat un mechatronic. Ma rog, or fi memorii RAM care costa foarte mult, mai sunt si ciudatenii d-astea, mai ales cand se lanseaza piese noi.

Cand lucrezi cu o piesa de 100 de milioane, incerci sa comiti cat mai putine greseli.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Observ ca foarte multi avem aceeasi problema. Dupa o oprire brusca, cutia face downshift , coboara treptele cu intarziere, ceea produce niste suturi care impinge masina in fata.

 

Desi am facut update la cutie , problema persista.

 

 

 

Uneori opresc brusc , cutia coboara , opresc pe loc. Dupa cateva secunde de stat pe loc , da ultimul sut de downshift (abia atunci coboara pe treapta 1)

 

Mentionez ca uleiul a fost schimbat acum cateva luni original bmw, arata bine, nu am pilitura de ambreiaj in ulei , sau alte chestii, deci excludem uleiul.

Masina are 250.000 km

Vreau sa aud parerea cuiva mai experimentat, ce anume cauzeaza aceasta intarziere de downshift.

A rezolvat cineva problema cu downshiftul la franare brusca?eu am problema asta doar in treptele 2-1 atat.As vrea sa stiu de ce sa ma apuc.Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Am si eu o problema asemanatoare....(cred) cand sunt in viteza a 6a si merg foarte incet, 80-90, turatia fiind la 1100-1200...am 2 tipuri de probleme...cand incerc sa accelerez normal, (jumate de pedala) imi da un soc si apoi schimba viteza...alteori cand sunt pe la 100 km la ora si accelerez progresiv...am o pierdere de putere...imi da 2-3 suturi si apoi merge normal. Daca o calc pana la fund sau kick nu are nicio problema. pe sport merge impecabil. De asemenea in oras merge impecabil...numai in viteza a 6a am observat ca imi face acea problema. Mentionez ca am schimbat toate ambreiajele si uleiul la 130k..730d tractiune spate. Sa fie convertizorul? sau piesa aia care blocheaza convertizorul?
Link to comment
Share on other sites

Am avut aceleasi probleme si eu si mi-am schimbat blocul mecatronic cu tot cu calculator si am rezolvat-o.am schimbat numai mecatronicul sa schimbat problema imi dadea un sut cand stateam pe loc.pana nu am schimbat mecatronicul cu tot cu calculator nu am rezolvat-o.

 

Problema este ca mie imi face foarte rar...cand merg mai incet si se seteaza ea pe modul ala mai "puturos". Ieri am fost la mecanic ne-am plimbat in afara Bucurestiului si nu am reusit sa ii arat cum face...face numai cand vrea ea :) MI-a confirmat si el ca daca e o problema...ar fi de la mecatronic, dar eu am o banuiala ca ar fi numai de la calculatorul ala care face selectia treptelor...daca tu zici ca sunt diferite...poate merge schimbat numai calculatorul? pe tine cat te-a costat si la ce masina? Multumesc.

 

O sa fac si un update de soft sa vedem...

Edited by TeodorT
Link to comment
Share on other sites

Calculatorul nu cred ca se strica cu astfel de simptome, oricum poate fi resetat daca e. Eu am avut o problema cand era masina aproape noua, la 30k km, imi dadea un sut in cur cand opream la stop. Mi-au resetat adaptarile si n-a mai facut de atunci.
Link to comment
Share on other sites

Calculatorul nu cred ca se strica cu astfel de simptome, oricum poate fi resetat daca e. Eu am avut o problema cand era masina aproape noua, la 30k km, imi dadea un sut in cur cand opream la stop. Mi-au resetat adaptarile si n-a mai facut de atunci.

 

O sa fac cat mai curand un update de soft la cutie ( cred ca si la motor), implicit o sa-mi reseteze adaptarile...si vedem dupa! Eu am condus inainte de masina asta (730 d) un x5 e70 din 2007...ac cutie, dar puteam sa jur ca e alta cutie :))) mi se pare mult mai ok aia la x5.

Link to comment
Share on other sites

ce inseamna lung? :)

 

Vezi poza atasata. E doar un exemplu pentru ZF 6HP19.

E extrasa dintr-un pdf numit ZF_Workbook-transmission-6-8HP.pdf (apare la cautare pe google, primul rezultat), pe care nu il pot atasa datorita dimensiunii de 6MB

 

post-22479-0-93633800-1493101438_thumb.png.

 

Asta e exemplul cel mai simplu, este procedeu aditional pentru modul manual. Sunt curios daca astia la BMW urmeaza procedura inainte sa livreze masina.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Salutare. Am un e65 din 2008. Am facut serviceul la cutie, deoarece cand schimba in trepte joase, smucea putin. Plus ca era si timpul la km. Dupa ce am facut schimbul , a fost groaznic. Smucea puternic in orice treapta si de uneori ziceai ca te loveste o alta masina din spate. Cand m-am obisnuit cu gandul ca sa dus cutia, am testat o diagnoza Delphi (chinezarie) si am gasit la capitolul "service" optiunea de "service ulei cutie". Am resetat optiunea si din acel moment merge cutia ca noua. Un mecanic mi-a explicat ca mechatronica controleaza presiunea din cutie si nu stiu ce supape sunt reglate. Nu stiu daca alte diagnoze au aceasta optiune, dar aia (costa vreo 30 euro cu tot cu transport - Wish.com sau Aliexpress ) o are cu siguranta.

Bafta.

Link to comment
Share on other sites

Salutare. Am un e65 din 2008. Am facut serviceul la cutie, deoarece cand schimba in trepte joase, smucea putin. Plus ca era si timpul la km. Dupa ce am facut schimbul , a fost groaznic. Smucea puternic in orice treapta si de uneori ziceai ca te loveste o alta masina din spate. Cand m-am obisnuit cu gandul ca sa dus cutia, am testat o diagnoza Delphi (chinezarie) si am gasit la capitolul "service" optiunea de "service ulei cutie". Am resetat optiunea si din acel moment merge cutia ca noua. Un mecanic mi-a explicat ca mechatronica controleaza presiunea din cutie si nu stiu ce supape sunt reglate. Nu stiu daca alte diagnoze au aceasta optiune, dar aia (costa vreo 30 euro cu tot cu transport - Wish.com sau Aliexpress ) o are cu siguranta.

Bafta.

 

Pai daca schimbi uleiul e normal sa dai reset la adaptari ..

Link to comment
Share on other sites

Pai daca schimbi uleiul e normal sa dai reset la adaptari ..

 

Este o data resetarea la adaptarile stilului de mers, si mai sunt adaptarile cutiei. Eu nu stiam de ultimele. M-am gandit sa scriu poate ajuta pe cineva.

Edited by For-Est
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Despre ce "adaptari ale stilului de mers" tot vorbiti, oameni buni? Vreau si eu sa vad o documentatie in care e descrisa aceasta adaptare.

Tot ce adapteaza cutia aia sunt timpii de deschidere ai solenoizilor, lucru care permite intrarea unei cantitati mai mari sau mai mici de ulei in circuitul respectiv, iar asta se face permanent. Daca te uiti in recomandarile producatorului, aceste adaptari ar trebui resetate la schimbarea blocului de valve, nu la schimbul de ulei.

Edited by LYM
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.