Jump to content

Sondaj fiabilitate cutie viteza


r0n1n

  

304 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

eu as zice automata dar doar daca a fost intretinuta corespunzator (ref schimb ulei, mers cu masina relativ normal nu doar blana etc). Teoretic ar trebui sa tina mai mult ca o manuala unde factorul uman este decisiv (ref ambreiaj, ciupit viteze, dat rateu etc...). :rolleyes:
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Din auzite de pe la un service de cutii dar si printre cunoscuti, cutia automata este mult mai eficienta si fiabila. In mod "normal" la o cutie automata pica convertorul, pretul reparatiei este jumate din costul unui kit de ambreiaj nou. Stie toata lumea ca poti da o cutie manuala pe mana "cuiva" si intr-o luna de zile este PA si motorul este protejat de cutia automata. Oricum ultimile generatii de cutii de viteze sunt mult mult mai bune: consum si performante peste orice "pilot" cu manuala.

Concluzie: automata > manuala cam la toate capitolele !

 

LE: Am uitat sa spun singurul punct negativ al cutiei automate: ... o cutie manuala o simti daca patineaza (stii ce te asteapta) , pe cand la o cutie automata de viteze te poti trezi a doua zi ca iti cauti alta cutie !

Edited by neo2004
Link to comment
Share on other sites

Poate sa cada dupa o zi pe alta din cauza unei probleme electrice. Problemele mecanice se observa din timp dar se manifesta putin diferit de cutiile manuale
Link to comment
Share on other sites

evident depinde mult de cum a fost folosita/intretinuta, dar in conditii ideale as miza pe cea automata, am avut o masina diesel cu peste 200k km la bord si nu cred ca i se schimbase uleiul la cutie vreodata, eu nu l-am schimbat pentru ca oricum nu am tinut-o mult, si mergea foarte bine, chiar si dupa 1 an de la vaznare, la urmatorii proprietari mergea inca bine :) !

 

BTW - vezi Merc-urile care au sute de mii de km spre milion si au cutia originala!

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Sa ne explice si noua cei ce sunt in cunostinta de cauza, care sunt defectiunile fiecarei cutii in parte,adica cum se manifesta....haideti sa le numim care sunt acelea:

 

Pt cutia manuala am sa enumar eu cateva:

 

-cea mai intalnita problema la o manuala (dupa parerea mea) e caraitul intr-o treapta de viteza sau mai multe;

-o alta problema este saritul dintr-o treapta de viteza (de obicei se intampla la plecarea de pe loc sau la accelerari bruste);

 

-ar mai fi introducerea cu dificultate intr-o anumita treapta sau mai multe (bagatul greu in viteze);

 

-zgomoturi anormale cauzate de frecari,uzuri peste masura,joc mare in angrenaje,rulmenti uzati/sparti/blocati;

 

-socuri accentuate in timpul mersului (cauzate de ruptura dintilor pinioanelor,si nu numai);

 

-ramanerea blocata a levierului intr-o treapta (spargerea/ruperea crabotilor).

 

-joc mare in introducerea treptelor(bucse,simeringuri,etc uzate);

 

-si-ar mai fi...care mai aveti cunostinte nu ezitati sa le postati.

 

@DOMI,tu tre' sa stii mai multe in legatura cu defectiunile cutiei automate,despre asta ma cam depaseste,si chiar as vrea sa aflu mai multe.

Link to comment
Share on other sites

La automata:

1. Uzura discuri si placi- patineaza , socuri in revenire, final numai pleaca dupa loc. din cauza particulelor care le elimina in ulei se uzeaza toate discurile si placile din cutie inclusiv convertor

2. Uzura convertor - patineaza in anumite trepte ( da un anumit tremurat in special intre 60-70 km h) in final incepe sa trosneasca si dupa numai pleaca dupa loc

3. Rupere ax principal Aici papa direct numai pleaca neam

4. Dramuri sparte La fel si pierde presiune si numai face presiune pe discuri si placi. Practic discurile si placile sapa in dram

5. Blocuri hidraulice blocate ( valve din bloc blocate duc la socuri, intarziere cuplare in viteza si in final numai cupleaza deloc asta duce si la uzura prematura a discurilor si placilor)

6. Calculator cutie defect ( de obicei intra in avarie (in viteza a3a) cutia dar poate sa nu plece deloc dupa loc sau poate duce la uzura prematura a cutiei prin comenzi gresite date blocului hidraulic)

7. Pot ceda diverse garnituri de presiune din cutie rezultat : numai intra in d sau r sau amandoua

8. Poate ceda pompa de ulei a cutiei ( numai pleaca dupa loc nu face presiune in discuri si placi)

9. Poate ceda si rulmentul care agreneaza pompa de ulei sau cuzinetul depinde cum e prevazuta cutia.

Si pot continua deoarece o cutie automata este un mecanism complex. Exista anumite cuti care au anumite defecte de fabricatie care conduc spre cam aceleasi defectiuni. Cea mai grava am auzito la un 5hp care practic sparge ultimul dram si carcasa cutiei. La 5hp24 cum am eu cea mai inalnita problema este faptul ca ajunge sa pierda presiune in R si trebuie sa desfaci toata cutia pentru a remedia defectiunea

Ps ogar ar mai fii multe dar nu imi vin toate imi minte acum

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

cutiile manuale sunt rezistente, problema la ele e uzura normala a ambreiajului si a volantei, mai ales dec and sunt cu masa dubla, costa foarte mult,

Desi in sine nu tin de cutie propriuzis, vin la pachet cu orice cutie manuala, si uzura lor e inevitabila.

 

 

 

 

 

 

Intr-o exploatare normala, cele mai frecvente probleme la cutii automate provin de la 2 chestii.

1. viata e invers proportionala cu raportul dintre rating-ul cutiei si cuplul motor.

adica daca ai o cutie cu rating 400 de nm si motorul scoate 325 cutia asta va fi mult mai durabila decat pusa pe un motor care scoate 380.

practic cu cat e cuplul mai mare cu atat se incalzeste uleiul mia mult, cea ce duce la degradarea lui mult mai rapida si se ajunge la punctul 2...

 

2. racirea uleiului si intervalele de schimb.

 

Racira uleiului si intervalul de schimb depind exclusiv de solutia aleasa de producatorul masinii, nu al cutiei.

 

Sunt nenumarate exemple de design prost, racire insuficienta etc. etc, cand din motive de spatiu in compartimentul motor se aleg solutii tehnice insuficiente .

in principiu, la o cutie automata daca esti intro marja de gen cuplul scos de motor e undeva la maxim 90% din ce poate cutia, si racirea lui e ok, se schimba la timp, tine o viata de om.

Dar mai ales in ultima vreme se fac compromisuri, in speciual dieselurile mari au un cuplu enorm si brutal, pe anumite modele a devenit practic consumabila cutia, orice precautii iei tot crapa.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

BTW - vezi Merc-urile care au sute de mii de km spre milion si au cutia originala!

Cred ca glumesti !!! La ora actuala merc-urile au cele mai proaste cutii. Am un cumnat cu s320cdi care a schimbat a 3-a cutie in 140.000 km si nu te gandi ca la benzina sta mai bine, un sl63 amg la 55.000 km i-a picat si lui cutia, un e220cdi la 110.000 acelasi lucru. Pe cand un 730d f01 la 230.000 deja ( proprietarul a schimbat de 3 ori uleiul la motor- foarte increzut) nu bate, nu smuceste, trage si merge ca in prima zi, in conditiile in care proprietarul abuzeaza de masina in toate felurile posibile 12, da 12 ore pe zi pe soselele din md. Nu stiu ce parere au restul dar ultimile bmw uri f30, f10, f01 sunt de departe superioare.

Link to comment
Share on other sites

@kristal_madness, asa este, cumnata-miu a ajuns la a 3-a cutie deoarece deler-ul i-a facut rebuild odata la mercedes centru - a tinut fix 2 saptamani, odata la o firma specializata - a durat 2 luni iar a 3-a oara au comandat din Germania alta cutie (cumnatamiu a platit doar o cutie si jumatate teoretic), ultima cutie are garantie 40.000 km si mai are cam jumatate din km astia <_<. Oricum e65-ul si S-ul W221 (ultima generatie) sunt identice (constructie, comfort, cutie, maneta cutie, butoane -functionalitate si asezare, senzatie, sistem audio (HK L7), consum, optiuni) doar ca sunt vazute din puncte de vedere diferite (una sport, alta clasic). Problema este ca 7-ele arata clasic la exterior si sport la interior iar S-ul sport la exterior si super clasic la interior. Oricum f01 este cu totul alta generatie ... mult imbunatatita fata de precedenta Edited by neo2004
Link to comment
Share on other sites

Apropo de cutiile manuale, eu am o problema aparuta de curand la a mea: in treptele 2 si 4 (doar cele spre inapoi), cutia face urat in accelerare dura in plaja de turatii 2000-3200 RPM. E ca un duduit dar fara vibratii..

Are cineva idee ce poate fi sau astept sa pice ? :drinks:

Edited by .Bogdan
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Cred ca glumesti !!! La ora actuala merc-urile au cele mai proaste cutii. Am un cumnat cu s320cdi care a schimbat a 3-a cutie in 140.000 km si nu te gandi ca la benzina sta mai bine, un sl63 amg la 55.000 km i-a picat si lui cutia, un e220cdi la 110.000 acelasi lucru. Pe cand un 730d f01 la 230.000 deja ( proprietarul a schimbat de 3 ori uleiul la motor- foarte increzut) nu bate, nu smuceste, trage si merge ca in prima zi, in conditiile in care proprietarul abuzeaza de masina in toate felurile posibile 12, da 12 ore pe zi pe soselele din md. Nu stiu ce parere au restul dar ultimile bmw uri f30, f10, f01 sunt de departe superioare.

eu zic ca mercedesurile au cele mai bune cutii,, exemplu e220 din 2001 760K de km nici o problema mere ca ceasu,,i fata mercedesurile bmw-ul e fffff slab din toate punctele de vedere,, nu exista comparatie seria s cu seria 7 sau e cu seria 5,, bmw nu mai e ce a fost,, merc,, alea cu 100K si ce de km erau km de romania originali erau undeva la 5-600K,, inca mai puneti botu la masini cumparate de la traficantii de ro care toti spun ca masina a fost a lui ceva batrin sau batrina din ger,, batrinii nu prea detin masini tip seria 5 sau clasa e nicaeri in eu,,

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Din auzite de pe la un service de cutii dar si printre cunoscuti, cutia automata este mult mai eficienta si fiabila. In mod "normal" la o cutie automata pica convertorul, pretul reparatiei este jumate din costul unui kit de ambreiaj nou. Stie toata lumea ca poti da o cutie manuala pe mana "cuiva" si intr-o luna de zile este PA si motorul este protejat de cutia automata. Oricum ultimile generatii de cutii de viteze sunt mult mult mai bune: consum si performante peste orice "pilot" cu manuala.

Concluzie: automata > manuala cam la toate capitolele !

 

LE: Am uitat sa spun singurul punct negativ al cutiei automate: ... o cutie manuala o simti daca patineaza (stii ce te asteapta) , pe cand la o cutie automata de viteze te poti trezi a doua zi ca iti cauti alta cutie !

 

Adevarat cutiile de ut generatie sunt peste orice pilot,insa tocmai din dorinta de a stoarce totul pt perf f bune se uita de fiabilitate,am o cutie de ut generatie,masina 54 k km,de 3 sau 4 ori am fost in service pana i-au dat de cap.Una noua costa 8k euro.

 

 

cutiile manuale sunt rezistente, problema la ele e uzura normala a ambreiajului si a volantei, mai ales dec and sunt cu masa dubla, costa foarte mult,

 

1. viata e invers proportionala cu raportul dintre rating-ul cutiei si cuplul motor.

adica daca ai o cutie cu rating 400 de nm si motorul scoate 325 cutia asta va fi mult mai durabila decat pusa pe un motor care scoate 380.

practic cu cat e cuplul mai mare cu atat se incalzeste uleiul mia mult, cea ce duce la degradarea lui mult mai rapida si se ajunge la punctul 2...

 

2. racirea uleiului si intervalele de schimb.

 

Racira uleiului si intervalul de schimb depind exclusiv de solutia aleasa de producatorul masinii, nu al cutiei.

 

Sunt nenumarate exemple de design prost, racire insuficienta etc. etc, cand din motive de spatiu in compartimentul motor se aleg solutii tehnice insuficiente .

in principiu, la o cutie automata daca esti intro marja de gen cuplul scos de motor e undeva la maxim 90% din ce poate cutia, si racirea lui e ok, se schimba la timp, tine o viata de om.

Dar mai ales in ultima vreme se fac compromisuri, in speciual dieselurile mari au un cuplu enorm si brutal, pe anumite modele a devenit practic consumabila cutia, orice precautii iei tot crapa.

 

+1

 

eu zic ca mercedesurile au cele mai bune cutii,, exemplu e220 din 2001 760K de km nici o problema mere ca ceasu,,i fata mercedesurile bmw-ul e fffff slab din toate punctele de vedere,, nu exista comparatie seria s cu seria 7 sau e cu seria 5,, bmw nu mai e ce a fost,, merc,, alea cu 100K si ce de km erau km de romania originali erau undeva la 5-600K,, inca mai puneti botu la masini cumparate de la traficantii de ro care toti spun ca masina a fost a lui ceva batrin sau batrina din ger,, batrinii nu prea detin masini tip seria 5 sau clasa e nicaeri in eu,,

 

Au si merturile pb lor,pica susp pneumatice pe capete.

Link to comment
Share on other sites

eu zic ca mercedesurile au cele mai bune cutii,, exemplu e220 din 2001 760K de km nici o problema mere ca ceasu,,i fata mercedesurile bmw-ul e fffff slab din toate punctele de vedere,, nu exista comparatie seria s cu seria 7 sau e cu seria 5,, bmw nu mai e ce a fost,, merc,, alea cu 100K si ce de km erau km de romania originali erau undeva la 5-600K,, inca mai puneti botu la masini cumparate de la traficantii de ro care toti spun ca masina a fost a lui ceva batrin sau batrina din ger,, batrinii nu prea detin masini tip seria 5 sau clasa e nicaeri in eu,,

 

 

Tu ai inteles ce-ai scris aici?:wacko:

 

App, arata-ne si noua "merc-ul" ala de 760000km fara defecte la cutie sau motor....e al tau?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

eu zic ca mercedesurile au cele mai bune cutii,, exemplu e220 din 2001 760K de km nici o problema mere ca ceasu,,i fata mercedesurile bmw-ul e fffff slab din toate punctele de vedere,, nu exista comparatie seria s cu seria 7 sau e cu seria 5,, bmw nu mai e ce a fost,, merc,, alea cu 100K si ce de km erau km de romania originali erau undeva la 5-600K,, inca mai puneti botu la masini cumparate de la traficantii de ro care toti spun ca masina a fost a lui ceva batrin sau batrina din ger,, batrinii nu prea detin masini tip seria 5 sau clasa e nicaeri in eu,,

cred ca glumesti

sau tii ochii inchisi cand mergi pe strada

numai bosorogi cu S-uri 7-er M-uri PANAMERA

chiar azi am vazut un cuplu de vreo 80 /90 ani intr-un C63 AMG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.