Jump to content

Cauzele si efectele accidentelor cu motociclisti


jaffar

Recommended Posts

deschid acest topic din mai multe motive. cel mai recent a avut loc ieri, cind un motociclist (care avea deja un semnal rupt si atirnind si motocicleta julita) s-a sprijinit pur si simplu de masina mea la ~ 100km/h, pe dn-1, asta pentru ca incerca disperat sa se strecoare printre masinile de pe cele doua benzi (ajunsesem deja in zona cu plastice intre sensuri si nu se mai putea duce pe contrasens, iar traficul era literalmente infernal, ambele benzi erau pline si se cirula in coloana compacta, dar cu viteza).

 

desi inteleg (sau incerc..) nebunia provocata de viteza/accelerare/curbe/etc, nu sint capabil sa inteleg de ce multi isi risca viata si mai mult, viata altora, hazardindu-se la astfel de prostii, ca nu le pot numi manevre. n-as vrea sa se supere pe mine colegii motociclisti, dar din cite am inteles si majoritatea accidentelor in care au fost implicati motociclisti au avut cauze similare cu ce am patit ieri (am patit de zeci de ori, dar ieri chiar a fost foarte, foarte aproape de un dezastru).

 

asadar, as vrea sa inteleg citeva chestii de la cei care merg cu motocicleta:

 

- de ce 99% dintre colegii vostri nu dau doi bani pe nici o propozitie din codul rutier, considerind ca pentru ei nu exista benzi de circulatie, prioritate, asigurare la schimbarea directiei de mers

- ce am putea face ca sa-i facem sa inteleaga ca e normal sa respecti regulile de circulatie si pe colegii de trafic, fie ei pe 2, 4 sau mai multe roti, si sa prevenim astfel evenimentele stupide in care, in general, tot ei au cel mai mult de suferit

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 398
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu putem s afacem nimic noi.pt ca nu avem cum.eu sincer am vazut 2 accidente in viata mea de motor.unu live veneam d ela munte si un motor care zburba cu vre o 200 in dreptul la chestiile alea d eplastic si un taran care a intors unde nu avea voie.motorul sa facut praf motociclistul a murit .avea sotie si unu sau 2 copii parca .a fost si la tv.si al 2 lea treceam pe la studentesc cand agitatie mare salvarea in viteza si mai incolo vad un mare motor pe jos si baiatul il luase salvarea.din nefericire si el a decedat.20 si ceva de ani avea.de mers ..........sau strecurat si pe langa mien cateva dar nu am apucat nici macar sa le vad daca schimbam directia il omoram.de atunci cand vad un singur far stau pe loc nu mai misc masina pana nu trece de mine ca nu pot sa apreciez viteza lui si prefer sa evit si incerc sa ai fac culoar .ca sa nu il deranjez.dar nu stiu dece merg asa tare pe stradute inguste.si eu mai dau in masina mea dar e pe departe ce raliuri fac ei.nu a r fi nici o porb daca ar tavali motoarele un picior rupt o mana tra la la dar sa te omori ................../nasol.am avut un prieten care s aales cu cateva coaste fracturate si dupa ce sa vindecat hop sus pe motor si dai bine.nu pot sa ma inteleg cu el.e ca si cum cineva mi ar spune ca ar trebui sa vand bmw sa imi iau o dacie
Link to comment
Share on other sites

(cine pana mea?!?): ce s-a intamplat si cum s-a evitat dezastrul?

 

Cred ca nu multi de la noi au vazut spitalele franceze, specializate in motociclisti. Dupa ce ar vedea si pozele de acolo, cred ca s-ar gandi de mai multe ori... :blink:

17248[/snapback]

 

nu s-a intimplat nimic, din fericire, desi deja simteam cum se scurg creierii pe parbriz. s-a sprijinit putin de masina, eu am claxonat in disperare si am mers constant, ca sa nu-l dezechilibrez. dupa care si-a demonstrat inteligenta si a accelerat puternic taindu-mi fata... apoi s-a dus printre masini. sincer, i-am dorit sa ajunga sub un camion, ca sa nu moara altii din cauza lui.

Link to comment
Share on other sites

ce rautacios .auzi sa ajunga sub camion:P e acuma .lasa ca intelegi tu .nu tre sa pun punct si virgula mereu.:blink: ce dracu .gasesti tu o cale sa intelegi.glumeam .o sa incerc desi nu s obisnuit.cel mai bine e sa incerci sa ai eviti si sa ai lasi in viteza lor sa se duca unde vor.si ai patit ceva la masina ???sa zgariat???
Link to comment
Share on other sites

nu, am scapat doar cu senzatia tare.

 

eu as prefera sa incerc sa-i conving ca nu e bine cum fac ei... decit sa stau eu mereu stresat ca mi se urca unul pe capota.

 

a, si evident am uitat sa trec pe lista folosirea continua a fazei lungi la aceiasi 99% din motociclisti "ca sa fim vazuti" (i.e. ca sa fim vazuti cind circulam oricum, numai cum trebuie nu). toate declaratiile motociclistilor despre accidente suna in genul "dom'le, soferii din romania nu sint obisnuiti cu noi, si nu stiu sa ne protejeze". ii protejez cu draga inima, atita vreme cit circula corect... mai ales ca si eu as vrea sa devin si motociclist la un moment dat.

Link to comment
Share on other sites

strecuratul sau slalomul printre masini face parte din deliciul unei calatorii cu motorul..., iar cei ce fac asta sunt constienti de posibilile riscuri, fiind riscuri asumate.

 

@(cine pana mea?!?)

tu ai o masina cu care ajungi de la 0-100 km/h in 10 sec... gandindu-te ca deti un autovehicul cu mult mai rapid decat al altora...

incearca sa-ti imaginezi ca motrul meu ajungea de la 0-100 km/h in 2,4 sec., iar condus de mine, probabil in 3.5-4 sec.

pai in momentul in care eu as putea ajunge la 200 si ceva la ora, tu abia ai atinge viteza de 100 km/h, lucru de care te-ai mandri daca ai fi in preajma unei alte masini cu performante asemanatoare, dar te-ai simti umilit cand ai fi nevoit sa incerci o senzatie de stationare si de imposibilitate de a face ceva pentru o deplasare mai rapida...

discut despre aceste senzatii pntru ca am avut posibilitatea de a le simti deopotriva pe pielea mea... si nu de a incerca sa apar pe unii sau ceilalti, pentru ca la un moment dat toti gresim in trafic, toti avem incepatorii si Schumacher-ii nostri...

 

PS. O sa detaliez maine mai mult cu privire la titlul topicului

Link to comment
Share on other sites

mike,

dupa cum spuneam, inteleg senzatiile si dorinta de "show off", si eu le simt cu masina.

_dar_ niciodata nu fac o manevra daca am sanse sa pun in pericol pe altii sau pe mine. daca vreau sa fac circ, ma duc la karturi, ma duc la ilioara si fac orice in conditii de siguranta, sau riscind doar sanatatea personala.

Link to comment
Share on other sites

@(cine pana mea?!?): nu trebuie sa generalizezi. adica nu 99% din motociclisti fac asta.

 

am mai spuso si o repet: principala cauza a accidentelor cu urmari grave si f. grave este aceea ca soferii (automobilistii) nu sunt atenit la acordarea prioritatii, nu acorda prioritate. desi teribilisti, motociclistii, cand fac aceste teribilisme isi calculeaza f. bine riscurile si si le asuma. faptul ca un automobilist le taie calea este un risc pe care nu il pot calcula, nu poate fi asumat. acuma am sa spun o vorba de a mea "singura vina a motociclistului (ma refer la cazurile grave) este ca acesta a murit" adica daca nu avea viteza excesiva putea evita accidentul, etc. Dar in orice caz masina aceea nu avea ce cauta acolo.

Pana acuma nu am auzit de un automobilist care sa decedeze in urma unui impact cu o motocicleta, atunci cand primul nu a acordat prioritate. Dar am mai auzit automobilisti decedati in urma coliziunii cu un camion de exmeplu, etc. primul neacordand prioritate.

Sunt si automobilist si motociclist, si am simtito pe pielea mea cand in p-ta Cictoriei a tasnit unul in fata mea. in cazul acesta singura mea vina este ca nu am patit nimik.

Si tot ca automobilist si motociclist o spun ca, noi automobilistii nu stim sa ne asiguram cum trebuie atunci cand iesim de pe o strada, intoarcem (peste linia continua, discontinua, tramvai, etc.). nu este deajuns sa te asiguri o secunda, doar aruncand o privire, pt ca un motociclsit la 200km/h parcurge cam 30m/s deci pana te pui in miscare el este deja pe tine.

 

desigur se poate dezvolta f. mult ceea ce am spus eu, dar nu vreau sa ma repet, cine a inteles bine, cine nu nu.

 

si inca o data nu generalizati lucrurile. e ca si cum am spune ca toti bmw-istii merg tare fac intreceri, etc. sau ca toti bmw-istii sunt niste golani, nu tin cont de reguli, au masini puternice si se sparg in figuri, si si si si provoaca accidente (mai mult sau mai putin grave)

Link to comment
Share on other sites

... nu este deajuns sa te asiguri o secunda, doar aruncand o privire, pt ca un motociclsit la 200km/h parcurge cam 30m/s deci pana te pui in miscare el este deja pe tine.

La 200km/h distanta parcursa este de 200/3.6 ~= 55m/s

Cred ca multi motociclisti si automobilisti nu sunt constienti/stiu clar de asta..

Link to comment
Share on other sites

(cine pana mea?!?), nu ai ce sa le faci. Omul isi ia motor pentru senzatii tari, incomparabile cu cele oferite de orice M, S, RS, AMG. Senzatie care se mai amplifica de cateva ori cand straduta e ingusta. Iar straduta cea mai ingusta este fasia dintre doua benzi foarte aglomerate.

Iata ca exista o explicatie chiar rationala a comportamentului lor :) De unde stiu? Mi-aduc aminte cat de misto era sa pedalez cat ma tineau picioarele printre masinile oprite la stop :blink:

Motociclistilor pot sa le recomand cea mai tare senzatie posibila: gasiti fratilor o padure de campie si fugiti pe carari, printre copaci cat va tin tin anvelopele.

Fereasca Dumnezeu sa-mi iau motor...

Link to comment
Share on other sites

este foarte interesant ca motociclistii dau vina pe soferii de masini pt ceea ce se intampla.

daca voi aveti impresia ca cineva poate observa in timp util, calcula si evita un bolid care vine cu 200 si fie vorba intre noi are doar vreo 30-40 cm latime, si toate astea intr-un (cenzurat) de oglinda retrovizoare.....va inselati amarnic.

ca sa observi asa ceva trebuie sa belesti ochii in oglinda vro 5 secunde, motoru sa aibe NEAAPARAT farurile aprinse, ceea ce nu se intampla in general pt ca de voi sunteti jmekeri, si mai tre sa ai si ceva loc de manevra.

va jucati cu viteza, faceti slalom printre masini, mergeti periculos dupa care tot voi sunteti cu gura mare.

si toate astea le faceti cu toate ca stiti ca pe sosea sunt 1546087239 de cretini, femei la volan, soferi care si-au luat carnetul pe spaga, masini fara frane, altele care le pica tablele de pe ele, soferi beti la volan, copii teribilisti cu masini de la taticu si mamica, soferi care cred ca lor nu o sa li se intample nimic niciodata.

Voi sunteti primii care ar trebui sa aveti grija pentru ca sunteti oricum in situatia mai periculoasa, faptul ca aveti doar 2 roti. voi nu puteti trage pur si simplu de volan sa evitati ceva.

iar la 200.......ce draku nici nu masina nu mai eviti nimic la 200. la 200 si in rols daca scapi cu viata poti sa zici ca te-ai nascut inca odata.

dar nuuuuuuuuuu voi doar va plangeti si faceti pe victimele si in continuare mergeti cum stiti voi.

daca voi credeti ca a avea accident (indiferent daca e motor sau masina) sau a muri e COOL sau marfa sau smecheresc .......va inselati si o faceti pe pielea voastra.

nu am vazut in viata mea un motociclist care sa stea la semafor pe banda lui ...toti fac slalom si se baga primii la semafor cu cun aer superior, dupa care pleca in basini, chiar pe o roata cateodata....cum vreti voi fratilor. dar cred ca prima motocicleta care se infige in mine....il iau si eu la bataie pala.

nu aveti pic de respect fata de ceilalti participanti la trafic dar pretindeti sa fiti ocrotiti. sa vi se lase voua libertatea de a face ce vreti.

aici am vorbit in general de toti soferii de motoare nu in special de cineva.

Link to comment
Share on other sites

...motoru sa aibe NEAAPARAT farurile aprinse

este lege, asa ca nu cred ca o sa vezi prea multi motociclisti fara fara aprins... poate numai daca s-a jucat cineva la butoanele lui cand a parcat motorul pe undeva si a uitat sa verifica la plecare...

 

... in rest... nu inteleg de unde atata inversunare :blink:

n-am timp acum sa va dau cateva raspunsuri pertinente cu privire la cauzele accidentelor, insa ca sa nu crezi ca esti singurul care are dreptate :) , afla ca daca eu ma asez primul la semafor pe mijlocul benzii, nu de multe ori mi se intampla sa fiu incadrat de masini, chiar daca soferii acestora incalca flagrant legile de circulatie :)

Link to comment
Share on other sites

COObra a sintetizat perfect problema, chiar daca a fost cam violent in limbaj.

 

mike, stiu ca sint si mii de soferi idioti, dar nu despre asta vorbim aici... ci despre cum putem convinge motociclistii sa se gindeasca la lege si siguranta inainte de senzatiile tari.

Link to comment
Share on other sites

Ce voi zice va deranja pe multi.

 

Niciodata nu o sa feresc eu cu masina un motociclist inconstient.Imi pare rau sa o spun.Dar nu o sa trag eu de volan ca sa ajung eu in sant sau in pom,sa imi risc viata,ca sa scape el.Daca face eschibitionism pe sosea,atunci trebuie sa isi asume si riscuri.

Link to comment
Share on other sites

asa ca nu cred ca o sa vezi prea multi motociclisti fara fara aprins...

vrei sa punem pariu?

chiar daca a fost cam violent in limbaj

din pacate ceea ce iese din impactul a doua obiecte de fier unul de 300kg si unul de 1 tona pe la 100-200 la ora nu poate fi decat violent.

ca o mica paranteza. s-a facut un calcul ce se intampla cu un om de 80 de kile intr-un impact frontal la 60 la ora. ei bine corpul acelui om in momentul impactului cantareste cam 5 tone. faceti calculele voi pt vitezele si greutatile date mai sus.

vedeti si ce rezultat va da. poate nu e unul violent

Niciodata nu o sa feresc eu cu masina un motociclist inconstient.Imi pare rau sa o spun.Dar nu o sa trag eu de volan ca sa ajung eu in sant sau in pom,sa imi risc viata,ca sa scape el.Daca face eschibitionism pe sosea,atunci trebuie sa isi asume si riscuri.

ai atins aici 2 puncte.

1 - foarte simplu si care nu poate fi suprimat intr-o fractiune de secunda - autoconservarea. e la un alt nivel decat gadirea si intotdeauna creierul tau la nivel de subconstient te va apara pe tine in dauna altuia.

2 - daca vreti e si un pic de rautate. ceva de genul "decat sa planga mama mai bine sa planga ma-sa"

dar punctul 2 se aplica doar daca avem prea mult timp la dispozitie si putem sa rumegam mai multe. iar timp ...........ei bine ca un facut exact in momentele alea nu il avem firar mama lui a naibi de timp. totoul se intampla instantaneu.

din pacate cu rezultate pe care nu ni le dorim nici unul din noi.

Link to comment
Share on other sites

... in rest... nu inteleg de unde atata inversunare

de unde inversunare?

tie iti place sa vezi oameni morti? sa vezi fiare contorsionate?

si de ce?

imi aduc aminte ca in vara au fost vreo doua saptamani in care in fiecare zi aflam de un accident mortal in care era implicata o motocicleta.

din intamplare cei implicati faceau parte din cercul nostru care ne mai intalnim la o liniuta , la o cursa, etc.

eu nu mai vreau sa aud asa ceva

iar inversunarea asta este egala cu cea care o am si fata de alcool si droguri.

si mai este alimentata si de faptul ca VOI cei care sunteti direct implicati nu faceti altceva decat sa va plangeti si sa va complaceti cu situatia mai departe.

dar de potolit...........nu.

si sa intelegi un lucru. nu vorbesc din situatia unui sofer perfect sau care nu greseste niciodata, din contra. fac greseli (chiar prea multe) dar mi le asum si nu ma plang.si fac tot posibilul sa nu ranesc pe nimeni si nici pe mine.

va doresc sa aveti parte de calatorii frumoase fara evenimente neplacute la volan sau la ghidon(cred ca e buna exprimarea)

Edited by COObra
Link to comment
Share on other sites

mike, stiu ca sint si mii de soferi idioti, dar nu despre asta vorbim aici... ci despre cum putem convinge motociclistii sa se gindeasca la lege si siguranta inainte de senzatiile tari.

simplu...

ia-ti motor, devin-o unul "de-al lor", castiga-ti respect in randul "lor", simte ce/cum simt "ei" si apoi cere ceva in care sa crezi tu.

Link to comment
Share on other sites

2 - daca vreti e si un pic de rautate. ceva de genul "decat sa planga mama mai bine sa planga ma-sa"

dar punctul 2 se aplica doar daca avem prea mult timp la dispozitie si putem sa rumegam mai multe. iar timp ...........ei bine ca un facut exact in momentele alea nu il avem firar mama lui a naibi de timp. totoul se intampla instantaneu.

din pacate cu rezultate pe care nu ni le dorim nici unul din noi.

17422[/snapback]

 

sincer, am fost tentat duminica sa nu-l feresc. mi-a fost destul de greu sa-mi stapinesc reflexul involuntar de a frina si a trage de volan, caz in care tipul s-ar fi facut _terci_ in coloana de masini din spate. totusi, am gindit un pic mai rapid decit reflexul, si am mers constant lasindu-l pe nenorocit in viata.

 

mike, poate intrebi printre prieteni, cine are un motor verde cu semnalul stinga rupt, si a facut exhibitia asta pe dn-1 duminica, as fi curios sa aflu si parerea lui... sau daca macar si-a dat seama ce a facut. as fi bucuros sa aflu ca macar si-a dat seama ce timpenie a facut, in loc sa plinga "de ce soferii nu ne protejeaza".

 

sper sa reusesc sa-mi iau motor in viitor... dar sint convins ca situatia va fi ca si printre soferi: voi fi enervant de corect, si toti ma vor considera un idiot pentru asta :blink:

Link to comment
Share on other sites

mike, poate intrebi printre prieteni, cine are un motor verde cu semnalul stinga rupt, si a facut exhibitia asta pe dn-1 duminica, as fi curios sa aflu si parerea lui... sau daca macar si-a dat seama ce a facut. as fi bucuros sa aflu ca macar si-a dat seama ce timpenie a facut, in loc sa plinga "de ce soferii nu ne protejeaza".

se va afla mai devreme sau mai tarziu

sper sa reusesc sa-mi iau motor in viitor... dar sint convins ca situatia va fi ca si printre soferi: voi fi enervant de corect, si toti ma vor considera un idiot pentru asta :)

ca si printre automobilisti, si intre motociclisti sunt cativa teribilisti... asta nu inseamna ca acestia sunt vazuti bine atata timp cat isi dovedesc potenta in trafic...

 

spre deosebire de automobilisti, noi motociclistii ne putem bucura si de cateva piste amenajate de karting (pentru vitezisti) sau motocros (pentru enduristi), iar acestea sunt locuri de refulare pentru multi dintre noi :blink:

Link to comment
Share on other sites

Sper ca generalizarile de genul "motociclistii sunt nebuni" sau "soferii chiar daca gresesc nu se pune ca motociclistul avea 200 km/h" sa nu ne afecteze in discutia asta.

 

Este stiut numarul mare de accidente implicate motociclete de anul trecut. Statistica arata ca vreo 60% au avut loc ca urmare a unei necedari de prioritate fata de motociclist. Eu zic ca marea problema este educatia in trafic si stilul de mers din Romania (Bucuresti) sunt cele care dicteaza. Cam aceleasi statistici arata ca in general regula des incalcata de motociclisti este cea legata de limitarea vitezei. Dar vreau sa vad si eu cati din posesorii de BMW de pe acest forum respecta tot timpul limitarea de viteza.

 

Sa fim seriosi as vrea sa vad pe vreunu dintre voi pe moto care nu se baga printre benzi sa ajunga primu la stop. Facem pariu ca daca ati avea motociclete la fel ati face. Aici putin invidia este clara, toti suntem la fel. Nu vreau sa va reamintesc ca pe afara primele masini la stop se opresc cu vreo 2m mai in spatele liniei pentru a lasa loc celor cu moto.

 

Se stie faptul ca fenomenul moto a luat amploare in Romania doar de foarte putin timp si deci numarul incepatorilor, celor care au chef de show offuri este cam mare si de aici tot segmentul este prost vazut. Oricum va fi prost vazut foarte mult timp de aici in colo. Multi isi cumpara motociclete doar ca sunt la moda, multi isi cumpara niste rachete pe 2 roti cand ei nu au inca reflexe formate si de aici numarul foarte mare de accidente grave. Dar de aici si pana a numi toti motociclisti niste nebuni si inconstienti e cale lunga.

 

Cea mai grava problema eu zic ca este mentalitatea celor din masini care merg pe principiul "sunt mai mare fereste-ma" sau "uite-l si pe figurantul asta pe 2 roti care se sparge in basini". Nu cred ca pe acest forum putem identifica o majoritate de care vorbesc eu si care este o realitatea pe soselele din Romania. Printre cei de pe acest site gasesc mai multa pasiune care lasa loc si toleranta si de intelegerea fata de alti "pasionati" asa dupa cum vorbeste si se exprima (cine pana mea?!?). Dar exista si particularitati precum COObra, caruia vreau sa ii urez atunci cand i se infige un motociclist in BMW si se duce sa il ia la bataie sa fiu eu acela si va asigur ca daca el avea dreptate atunci il las sa ma bata cat sunt de mare si de echipat, dar oare daca va fi el vinovat ce se va intampla? Coobra, poate ma insel, dar cumva comportamentul tau nu vine ca urmare a unei mici invidii sau ca urmare ca ai putea sa o comiti grav cand gresesti in trafic pentru ca in ultima vreme motocicletele sunt din ce in ce mai multe pe la noi si atunci au crescut sansele sa accidentezi un motociclist din greseala ta?

 

Pasiunea (cea adevarata) pentru 2 roti este ca un virus. Fara sa exagerez cu nimic aici sunt foarte putine cazurile de motociclisti care se lasa de 2 roti. Asta se intampla numai in cazuri extreme. E greu de crezut dar asa este, odata ce ti-a intrat in sange cu adevarat nu mai exista cale de intoarcere.

 

Stiu ca si in alte domenii exista pasionati, diferenta este ca majoritate motociclistilor sunt virusati si nu sunt doar cateva exemple printre ei care fac totul pentru a fi pe 2 roti ci majoritatea sunt asa.

 

Eu apreciez pe toata lumea in trafic, multumesc automobilistului care imi face putin loc in trafic ca sa trec, chiar daca fierb de caldura in echipament si nu imi pot desprinde mainile de pe ghidon in trafic tot dau din cap si ii multumesc indiferent cine este el si ce masina are.

 

Oare voua de cate ori vi s-a intamplat sa stati la stop si sa vina diversi sa va rada in fata si sa va propuna infatil o liniuta in trafic numai pentru a-si arata munschii de sub capota care oricum sunt insuficienti pentru a face fata. Pentru noi aceste cazuri sunt frecvente (chiar mai frecvente decat va imaginati) si ce ar trebui sa facem in aceste cazuri? Sa zicem toti cu BMW-uri sunt lei la volan?

 

Mergeti la intrunirile de motociclisti si stati de vorba cu ei si o sa va convingeti ca de fapt acei "scamatori" de pe 2 roti care isi ascund chipul sub o casca si multe kilograme de protectii sunt oameni normali doar ca au o pasiune la care nu prea renunta. Si o sa vedeti acolo ce cred ei de fapt si cum gandesc. Ce ati exprimat aici este total neadevarat. Nu cred ca este nevoie sa va dau exemple ca sa va convingeti ca cei pe 2 roti sunt in sinea lor mult mai cumpatati si mult preventivi decat par.

Edited by Kelu
Link to comment
Share on other sites

@(cine pana mea?!?), @COObra

 

am spus sa nu generalizati. acuma va rog sa nu generalizati, pt. ca daca generalizati nu mai are sens discutia. eu ca automobilist si ca motociclist am spus care ar fi una din probleme si cred eu ca am fost on topic. respectiv principala problema este neacordatul prioritatii de catre automobilisti. ori nu ati fost atenti ori nu ati citit ce am spus.

 

mai ales pe tine COObra te rog sa pastrezi un ton si un limbaj mai putin violent in aceasta discutie.

 

atata timp cat voi nu sunteti motociclisti tot ce scrieti voi aici este din auzite vazute dar nu probate.

 

repet eu ca automobilist mi-am dat seama ca nu ma asiguram cum trebuie cand venea vorba sa patrund intr-o intersectie, sa ies de pe o strada laturalnica, sa schimb sensul de mers. voi nu ??? pe mine ma ajutat faptul ca am fost pe doua roti si am vazut unde gresesc autpomobilistii.

 

exista o regula la motociclisti: totdeauna sa fii cat mai paranoic posibil, pt ca nici atunic nu esti suficient de paranoic. asta inseamna sa dai atentie la orice /oricine te poate pune in pericol. si aici apar pericole care pot fi calculate si altele care nu.

 

nu stiu cum sa spun dar de ce nu aud de motociclesti care au intrat in curba cu 200km/h si au derapat si au murit??? dar de ce aud de motociclisti care circuland cu 200km/h le-a taiat unu calea si au murit???

 

pe cei ce au plecat nu ii mai aduce nimeni inapoi, asta e sigur. nu incurajez viteza axcesiva.

Link to comment
Share on other sites

atata timp cat voi nu sunteti motociclisti tot ce scrieti voi aici este din auzite vazute dar nu probate.
presimt ca se va lasa cu plimbari pe 2 roti pentru voi, ca noi stim cum e pe 4 roti, dar pana nu mergeti pe 2 roti sa vedeti cum este pana atunci e cam greu sa imi intelegeti punctul de vedere

 

exista o regula la motociclisti: totdeauna sa fii cat mai paranoic posibil, pt ca nici atunic nu esti suficient de paranoic. asta inseamna sa dai atentie la orice /oricine te poate pune in pericol. si aici apar pericole care pot fi calculate si altele care nu.

Se mai zize: cand iesi cu moto pe strada considera ca esti o stafie si ca nimeni nu te vede daca vrei sa ramai intreg. De aceea nu prea o sa vedeti motociclisti fara far aprins - chiar daca nu ar fi fost impus prin lege cei pe 2 roti fac tot posibilul ca sa elimine riscurile mai putin sa se lase de 2 roti.

 

nu stiu cum sa spun dar de ce nu aud de motociclesti care au intrat in curba cu 200km/h si au derapat si au murit??? dar de ce aud de motociclisti care circuland cu 200km/h le-a taiat unu calea si au murit???
Aici se vede diferenta, adica cate cazuri de accidente au fost anul trecut ca motocicleta avea 200 km/h si a intrat in copac si a murit si cate cazuri sunt ca urmare a unei necedari de prioritate sau ceva asemanator din partea automobilistilor fata de motociclist?

 

P.S. nu apar pe nimeni aici, imi spun doar parerea.

Edited by Kelu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.