Jump to content

My car


RaYn3

Recommended Posts

Frumoasa masina, felicitari. Cum te impaci cu ambreiajul / cutia de viteze? Schimba frumos? Ambreaiajul e tare?

 

Merci! Intr-un cuvant: rigida. Dar asta-i comportamentul unui E90. Intr-un oras aglomerat e destul de obositoare, dar in afara descoperi intr-adevar placerea de a conduce :) Cum ai zis si tu, ambreiajul e tare, schimbatorul e rigid, suspensia e tare, volanul e tare. Din aceste cauze spun ca in oras e obositoare. Poate daca-i automata, situatia se mai imbuneaza la condusul urban. De schimbat schimba bine, cu mentiunile anterioare. Cateodata mai are tendinta sa agate in prima treapta, dar la fel, e specific cam tuturor E90-urilor. I-am schimbat uleiul in cutie acum 2ani si sa zic ca schimba mai bine decat inainte. E precisa in schimb.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am steptronic si jante pe 17 non rft si mi se pare ok si in oras (Buc), acum de cand am trecut la rotile de iarna mi se pare foarte moale suspensia... Intr-adevar in afara simti cu adeverat placerea de a conduce :)... inghite km fara probleme..

 

spune-mi te rog cum ai modificat lampa de masalier? folie?

Link to comment
Share on other sites

spune-mi te rog cum ai modificat lampa de masalier? folie?

 

Cu folie rosie intr-adevar. Iti trebuie ceva indemanare, dar pana la urma si la mine pot sa spun ca-i prima oara cand am pus o folie pe o lampa. M-am uitat la ceva filmulete si pe parcurs m-am prins de anumite chestii. Iti trebuie feon cu aer cald neaparat si o stropitoare cu apa, plus degresarea in prealabil a suprafetei. Laveta de microfibra si un fel de racleta cu muchia destul de bonta si care bagata in acea laveta sa intinzi bine folia uda in prealabil.

 

Urmeaza sa schimb si eu discuri + placute. Ce impresie ti-a lasat ATE?

 

Pai doar ATE, discuri si placute am avut in cei 5 ani de cand am masina. Nimic de reprosat avand in vedere ca tot ATE face ori facea si discurile si placutele originale BMW.

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vad ca am eroare pe bujia de la cilindrul 4. Desi acum cateva saptamani la prima scanare cu Carly, am putut sterge eroarea, ieri cand am scanat din nou, n-am mai putut sterge eroarea. Se pare ca s-a dus bujia. Le-am schimbat pe toate impreuna cu releul exact acum 4 ani. Ma asteptam sa mai duca. Ce-mi recomandati? Sa o schimb doar pe asta? Se merita deranjul avand in vedere ca e ceva de demontat pe acolo? Am observat de cand s-a racit afara ca porneste ceva mai greu, desi tot timpul mi-a pornit din prima, niciodata n-a trebuit sa apas a doua oara pe buton. Stiu ca nu-i asa grav, doar ca-mi sta pe creier desi nu-mi apasa chiar rau :) Nu suport sa stiu ca e ceva defect si sa nu remediez problema. Nu am DPF din fabrica pe ea, deci bujiile nu sunt folosite la regenerare.

 

O alta chestie ar fi ca am facut 10 000Km de la ultima revizie si desi vreau ca urmatoarea revizie sa fie ~12k Km, ma interesez de un nou ulei. In prezent am Castrol 0W40 Titanium FST, dar parca as trece pe altceva. As ramane tot pe un 0W40, dar poate la Liqui Molly. N-am avut din asta niciodata, desi am tot citit lucruri bune despre el. Ce parere aveti? Sau exista iar ulei Original BMW 0W40 sau 5W40 cu norma LL04 din generatia noua facuta de Shell? Din cate am vazut prin comert, se vinde doar clasicul 5W30.

Link to comment
Share on other sites

Deci...4 ani bujiile si releul si te asteptai sa mai duca? e foarte bine cat te-au dus, altii spun ca schimba releul de la an la an ca un consumabil, bine ar fi sa desfaci...pana la urma o sa se mai duca din ele, daca lasi o bujie arsa acolo mult timp fara sa o schimbi exista riscul ruperii in _chiulasa_.

Schimba-le pe toate inainte sa de-a un -10-15 G si sa injuri ca de ce nu le-ai schimbat cand aveai ocazia. Bonus cu ocazia asta poate curesti si galeria de admisie (daca acesta este motorul in cauza unde trebuie data admisia jos).

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Nu-mi mai amintesc daca data trecuta s-a dat jos galeria de admisie, dar daca as si gasi un mecanic dispus sa-mi schimbe bujiile, dar mai ales sa curete galeria...ar fi ceva. Multi se feresc sa se bage la asa ceva. Gasisem pe unu care le curata, doar ca nu prea-i mecanic si nu-mi inspira incredere, O sa ma mai gandesc. Deci ideal ar fi sa schimb toate patru bujii, fara releu?!?! Ca si paranteza legat de bujii. Un var are un E39, 525d si are toate bujiile arse inca de acum 2 ani de cand a luat-o. Ba mai mult, cel putin una din ele e rupta in chiulasa si cu toate astea ii porneste fara probleme din prima chiar si la -10gr.

 

Prima revizie acum ~5 ani am facut-o cu 5W30, Original BMW si tot atunci cam dupa 4500 - 5000Km am primit si prima atentionare cu "Oil at minimum level" Desi sunt ceva discutii chiar si aici pe forum legat de consumul de ulei la M47 si pe care nu vreau sa le mai aduc in discutie aici, atunci nu stiam chiar atat de multe, asa la urmatoarea revizie am zis sa pun ceva mai gros, poate nu mai consuma ulei. La a doua revizie am pus un Motul 5W40, dar evident ca tot a consumat si asa, dar mai putin fata de consumul cu 5W30. De la a treia am mers doar cu 0W40, fiind mai fluid la rece, indeosebi iarna la temp joase cand uleiul trebuie sa ajunga destul de rpd cam pe la toate componentele motorului, uleiurile cu 0W fiind mult mai capabile din acest punct de vedere. Cam asta ar fi motivul pentru care vreau sa raman la 0W40.

Link to comment
Share on other sites

Oameni buni, masina trebuie sa mearga cu tipul de ulei recomandat de producator. Faptul ca il consuma nu il remediem cu "ulei mai gros" pentru ca nu asa e normal si nici indicat, dupa sfaturile din popor.

La audi TT bag acelasi tip de ulei de cand am cumparat-o de noua si merge brici motorul desi consuma cam 1 litru intre schimburi la mers normal.

La n47 e recomandat 5w30, mai citeam prin alt topic cum baga cineva 0w40 ca auzise el la nu stiu cine ca ar fi mai bun.

Link to comment
Share on other sites

Știu ca la tipul de ulei trebuie sa fie și o corelație cu faptul dacă ai DPF sau nu, 0w40 unde se încadrează?

 

Desi am scris cateva randuri, am apasat pe butonul Back si am pierdut tot. Nu mai am chef sa rescriu tot, desi m-am tot repetat si pe alte thread-uri unde s-au dezbatut uleiuri, consum de ulei, etc. M-am uitat in manualul E90-ului si nu spune niciunde ca trebuie sa-i bagi 5W30. Spune doar ca trebuie sa folosesti uleiuri cu norma LL04 sau LL01 cel putin la 320d. M-as mira ca la LCI cu N47 sa fie altfel. Nu-i vad logica.

post-55199-0-19307900-1479664600_thumb.jpg

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Orice ulei 5w30 e superior 5w40.

 

Argumente in sustinerea acestei afirmatii? Ca altfel nu prea are relevanta ce spui tu. E ceva de genu: "ce am eu e cel mai tare din parcare, fiindca asa cred eu" Cel putin stii ce reprezinta toate acele caractere? 10W, 5W, 0W, 30, 40, 60?!?! Si cum se alege un ulei in general?

 

LL04 reprezinta ultima norma BMW in ceea ce priveste uleiurile de motor. A aparut odata cu lansarea primelor motoare diesel echipate cu filtru de particule. 04 vine de la 2004, adica in acel an aproximativ s-a lansat norma Long Life - 04. De ce oare motoarele pe benzina merg inca si in prezent cu uleiuri cu norma din 2001(LL01)? Fiindca n-au nevoie de DPF pe care sa-l colmateze ulterior. Ma gandesc ca aceste uleiuri fabricate dupa o norma mai veche sunt inca bune, atata timp cat BMW le foloseste si in prezent, chiar si la variantele M, deci nu doar la benzinarele obisnuite.

Link to comment
Share on other sites

Nu am specificat alte tipuri de ulei mentionate de tine, strict comparat 5w40 cu 5w30, cel din urma fiind mai calitativ, lasand deoparte normele vechi pentru care au fost concepute anumite motoare, care bine merg cu cele enumerate de tine. Parerea mea si nu numai, motoarele diesel dupa 2005 sunt proiectate sa mearga cu 5w30, asta nu o spun eu ci fabricantul. Ca se incadreaza la LL-01 si se pot utiliza si 5w40 nu am contestat niciodata, raman la parerea ca cel mai bun compromis este 5w30.
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea si nu numai, motoarele diesel dupa 2005 sunt proiectate sa mearga cu 5w30, asta nu o spun eu ci fabricantul.

 

Te cam contrazici singur, dar in fine. Arata-mi si mie unde zice "fabricantul" acest lucru? Ca in cartea tehnica a masinii, manualul utilizatorului, eu ti-am aratat ca fabricantul nu zice nimic din ceea ce tu spui. :p

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dupa aproape cinci ani de "relatie" a trebuit sa ma despart de E90 :( Nu mi-a fost usor, am stiu ca nu va fi usor, dar asta este. Viata merge mai departe. Mai exact, de ieri nu mai este a mea :| Sper ca si actualul proprietar sa se bucure de ea si s-o intretina cel putin la fel de bine ca si mine.

Vorba unui coleg: "Sa vina F10-le" :)

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.