Jump to content

E46 - 318i MRX


Alynex

Recommended Posts

Revin cu alte impresii si mai multe imagini, dupa concediu, maine la 5 e plecarea, TM-TR-TM.

O poza de azi cu masina, inainte sa fie rasfatata cu ONR, decontaminare usoara cu Klar D-AS, si Fk pink.

post-55451-0-53674500-1405974933_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

Multumesc frumos!

 

Diferenta e mare fata de ce aveam inainte, imi par totusi putin rigide la denivelarile mici, cum ar fi santulete in asfalt, dar asta cred ca e mai mult de la bielete, bara stabilizatoare si bucsile imbatranite.Urmeaza treptat si acestea.Am sa ma pronunt definitiv dupa ce schimb si restul suspensiei.

 

 

De curand am vopsit etrierele.Perie de sarma si 2 straturi de vopsea si arata cam asa:

post-55451-0-67488000-1409932300_thumb.jpg

post-55451-0-71086800-1409932306_thumb.jpg

post-55451-0-00321000-1409932314_thumb.jpg

post-55451-0-05083600-1409932359_thumb.jpg

post-55451-0-69194800-1409932363_thumb.jpg

post-55451-0-78992200-1409932370_thumb.jpg

post-55451-0-60755300-1409932375_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos!

 

Diferenta e mare fata de ce aveam inainte, imi par totusi putin rigide la denivelarile mici, cum ar fi santulete in asfalt, dar asta cred ca e mai mult de la bielete, bara stabilizatoare si bucsile imbatranite.Urmeaza treptat si acestea.Am sa ma pronunt definitiv dupa ce schimb si restul suspensiei.

 

 

De curand am vopsit etrierele.Perie de sarma si 2 straturi de vopsea si arata cam asa:

 

Buna lucrarea insa personal cred ca ar fii trebuit insistat mai mult, eventual cu un flex daca nu ai avut posibilitatea sa sablezi...sa nu ma intelegi gresit, a fost doar o parere.

Link to comment
Share on other sites

Mersi! Am ales gri ca nu sunt cine stie ce etriere sa fie colorate, is mici si oricum merg destul de bine cu masina, rosu era prea rosu acolo neasortat cu nimic.

Nici o problema, stai linistit.

Vroiam sa le dau putin de smirghel da nu era asa placut afara ca sa ma intind asa mult. In viitor sper sa am frane ceva mai mari si atunci am sa le fac foarte frumoase:D!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

De cand n-am mai postat, am schimbat motorul(cu unul la fel, din pacate) ca a inceput sa bata vibrochen-ul, apoi au urmat amortizoare Bilstein B4 M-Tech, in completarea celor de pe spate, impreuna cu flanse/kit protectie praf/bielete, mari multumiri lui cataxxl.

 

 

Cam atat momentan, mai urmeaza cate ceva de schimbat pe partea tehnica, apoi sper sa reusesc sa o curat de tot de rugina anul acesta.

Edited by Alynex
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Anul trecut am mai schimbat chit ambreiaj (LUK), bielete spate și bucșe bare stabilizatoare, finalĂŁ 330I și intermediarĂŁ anulatĂŁ.

 

Am avut și un mic incident ce m-a costat trager, capotĂŁ și urmeazĂŁ farurile...

 

RuginĂŁ tot mai multĂŁ, problemuțe destule, iar de câteva luni am fost tot pe gânduri s-o vând, mai ales cĂŁ la ultimul schimb de ulei, acum o lunĂŁ (220.000km am acum), am vĂŁzut cĂŁ puntea spate este mai gravĂŁ decât mĂŁ așteptam. O porțiune de 10x15 cm din caroserie, unde stĂŁ bucșa stânga-spate de la punte era desprinsĂŁ complet.

 

AstĂŁzi a ĂŽntrat in service la schimbat toate bucșele spate, chit direcție, ulei servo și cabluri fâna de mânĂŁ. Am luat chit direcție Atec pentru cĂŁ imediat expirĂŁ ITP-ul și nu am putut sĂŁ aștept pânĂŁ luam Lemforder și pe fațĂŁ.

 

Mâine, poimâine e gata și aștept sĂŁ vĂŁd ce am rezolvat.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Rugina era destulĂŁ de când am luat mașina, iar ĂŽn trecut nu s-a avut grijĂŁ de ea, a primit doar strictul necesar. Cred cĂŁ e prima și ce-a mai amplĂŁ revizie care a primito pânĂŁ acum. Iarna nu circul cu ea și cand o spal, stau cam 2 minute cu jetul sub fiecare aripĂŁ.
Link to comment
Share on other sites

nu prea are treaba...cam la anii astia pe majoritatea e46 le ia capul cu rugina.

 

cum se simte cu kitul atec? cum se simte fara intermediara?

scuze, acum vad ca inca nu este gata. tine-ne la curent.

 

ce alte probleme ai mai intampinat? cati km ai facut in total de cand ai luat-o, sau care ar fi o medie pe an?

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

Nici a mea nu arata grozav cand am luat-o in 2009. Iarna circul cu ea doar daca nu am alta solutie. Am folosit preventiv niste produse de la Brunox(inhibitor de rugina + un fel de WD40) pentru zonele afectate inclusiv ceara de cavitati(Dynax S50).

 

* in alta ordine de idei sa te uiti si la conductele de la frane pe spate.

 

Eu personal vreau sa le schimb, preventiv, pentru ca am vazut ca nu arata foarte ok(par destul de corodate)

Edited by Viitor sofer de autobuz
Link to comment
Share on other sites

nu prea are treaba...cam la anii astia pe majoritatea e46 le ia capul cu rugina.cum se simte cu kitul atec? cum se simte fara intermediara?scuze, acum vad ca inca nu este gata. tine-ne la curent.ce alte probleme ai mai intampinat? cati km ai facut in total de cand ai luat-o, sau care ar fi o medie pe an?

 

Nu simt lipsa la intermediarĂŁ, se aude putin mai tare(și de la finalĂŁ), dar nimic deranjant. Legat de suspensie revin când e gata. 183.000 avea, cam 10.000 pe an fac cu ea.

 

 

Nici a mea nu arata grozav cand am luat-o in 2009. Iarna circul cu ea doar daca nu am alta solutie. Am folosit preventiv niste produse de la Brunox(inhibitor de rugina + un fel de WD40) pentru zonele afectate inclusiv ceara de cavitati(Dynax S50).* in alta ordine de idei sa te uiti si la conductele de la frane pe spate.Eu personal vreau sa le schimb, preventiv, pentru ca am vazut ca nu arata foarte ok(par destul de corodate)

 

Și acelea se schimbĂŁ cĂŁci sunt ruginite. Se extinde foarte mult și foarte repede, oricat de puținĂŁ ar fi. DacĂŁ nu este tratatĂŁ complet nu rezolvi nimic, așa am fĂŁcut cu o aripĂŁ. A ținut exact o lunĂŁ și a ĂŽnflorit sub vopsea.

 

Ai putea s-o revopsesti, ar fi pacat sa o vinzi.

 

Cam ĂŁsta ar fi planul pentru anul acesta și mie mi se rupe sufletul doar la gândul de a o vinde, chit cĂŁ-i doar o mașinĂŁ.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mașina a venit acasĂŁ și se simte mult mai bine inchegatĂŁ și mai solidĂŁ ca ĂŽnainte!

Mai am câteva mĂŁrunțișuri de schimbat și pe partea tehnicĂŁ va fi nou tot :frantics: .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Anul 2016 a fost un an chin și plin de cheltuieli pentru mine, mare parte din vina mea pentru cĂŁ am luat un motor de la cine nu trebuie care mi-a fĂŁcut numai surprize.

 

Cum pierdeam mult ulei și senzorul nu mĂŁ avertiza, am fost la același service unde am reparat puntea pentru inspecție.

 

Am aflat cĂŁ garnitura de la capac distributie care fusese "schimbatĂŁ" de curând de cel de la care am luat motorul, era varzĂŁ precum celelalte garnituri, un șurub era lipsĂŁ și alte 4 erau blocate (cred cĂŁ au scos șurubul, restu nu mergeau și aia a fost tot), coturile din spatele motorului și niște furtune erau lipite cu silicon, senzorul de ulei dezactivat și schimbat cu unul defect și ulterior desfacerii motorului sorbul din baie era praf.

 

Așadar am fost nevoit sĂŁ schimb tot ce ține de garnituri mai puțin cea de la chiulasĂŁ, coturi, flanșe, furtune, sorb pe lângĂŁ care am schimbat și suporti motor/cutie/tobĂŁ, vas expansiune, chit accesorii, pompĂŁ apĂŁ etc.

 

Am mai schimbat aripile de fațĂŁ pentru cĂŁ erau groaznice și am am fĂŁcut retrofit la bi-xenon, de care nu sunt așa de impresionat pe cât mĂŁ așteptam sĂŁ fiu.

 

Acum este ĂŽn proporție de 85% recondiționatĂŁ. Mai sunt ice-colo niște mĂŁrunțișuri, tinichigeria și revopsit ar mai trebui.

 

Aștept și vechile BBS sĂŁ ajungĂŁ de la recondiționat :D!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Mașina mai trĂŁiește și tot la mine este :D!

 

Anul trecut am mai refĂŁcut odatĂŁ motorul :))(fĂŁrĂŁ segmentare) ca dupĂŁ 6 luni iar sĂŁ pișe iar pe la chiulasĂŁ. I-am montat arcuri HR sport, am gĂŁsit niște Recaro fațĂŁ textil, frâne fațĂŁ noi, radiator, acum e straightpiped și mi-am montat volanul acum câteva zile, iar acum lucrez la restul ornamentelor.

 

SalutĂŁri!

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salutări și sper că vă găsesc pe toți cu bine!

Mai vin și eu cu niște povești.

 

Tot în 2018 am făcut și un mic detailing la interior, am făcut plafonul negru, am reparat/curățat trapa și am trecut în inventar rugina de sub mochetă.Am găsit ceva ce seamănă a alcantara la fibră dar e mult mai subțire și fără burete, pentru auto nu mai aveau așa că am luat din ăsta pe grabă, că deh...aveam deja jumate de mașină la mine în cameră. Pentru poliță am folosit un vinyl spray de la Duplicolor. Se absoarbe mult și încrețește puțin materialul, dar a ieșit ok, nu mai e mov și ars de soare. Plastidip am folosit la reglajul centurii dar nu prea ține având frecare mare. Mânerele și parasolarele le-am găsit la dezmembrări, n-am știut cu ce să le vopsesc. Apoi la trapă am reușit să pierd șuruburile de la plafon și merg așa fără, că nu vin separat și nu știu ce mărime au.

 

Am vrut trapă neapărat la mașină, mi-a cam trecut, o s-o dau jos și îmi fac un plafon din carbon/kevlar imediat cum îmi găsesc un atelier/garaj ceva.

 

 

 

La începutul anului trecut motorul pierdea ulei și antigel alarmant și în mers și parcat cam 1 litru pe săptămână de ulei/antigel.

 

De data asta am fost ceva mai inspirat și văzând că nu-i place nici cum de mine la blestematul ăsta de motor...altu din dezmembrări nu fu bun, refăcut aproape de la zero nu i-a convenit, a trebuit găsită o altă soluție, ceva ce trebuia făcut în urmă cu vreo 5 ani...Am găsit un 320I, probabil cel mai forjat e46 din Timișoara, defapt cu siguranță. Fără numere, fără acte, gaură cu flexu înainte de finală, fără baterie și altele ce le voi afla pe parcurs.Am pornit motorul, părea că merge bine, rotund, catalizatoarele originale intacte. Am dat o tură cu el și o murit înstant. Ce-a mai grea pedală de accelerație și cel mai ciudat ambreiaj. M-am gandit o zi două și l-am luat totuși că nu mai puteam merge sau sta cu al meu nici cum.

 

La swap am descoperit de ce motorul nu mergea chiar cum trebuie. Ambreiajul avea un distantier la pedală de 1 cm, altfel presa prea tare în placă și se măcina iar cablul de accelerație era corodat și nu se accelera cum trebuie. Pe lângă asta toate anexele erau praf, releu încăcare, bobină electromotor, electro-ventilator. role, curele, pompă servo defecte, avea 4 din 6 litri de ulei când l-am luat și era negru ca noaptea, suporti motor/cutie muci.

 

După ce am făcut tot ce era de făcut, 2 schimburi de ulei, la interval scurt să fiu sigur că măcar este curat, motorul merge chiar foarte bine și sănătos. Diferența de "32 cai" față de 1.9 e enormă...echilibrul, sunetul, turele...amazing. Îi place mult mai mult benzina de 98/100, la 1.9 nu am simțit nici o diferență, dar aici se simte foarte bine. A primit un mic soft și trage mai liniar, mai de jos și până la 7000rpm tot trage.

 

 

 

Cutia în schimb huruie și crucea cardanică e praf, nu am fost atent când l-am schimbat și l-am dat pe al meu cu tot cu motor. Asta e, cere un swap la 6 trepte.

 

La o plecare de pe loc mai țărănească am rupt suportul de aluminiu din dreapta, așa că i-am schimbat pe amândoi și șuruburile să fiu sigur.

 

Nici nu vreau să mă gândesc câtă bătaie a mâncat și 0 mentenanță o văzut săracu ăsta de motor dacă efectiv toată mașina din jurul lui era muci.

E amazing să ai un motor care nu cere ulei și antigel și să și meargă când e de mers.

Mi-a trecut filmul de stanceboi, îmi place mai mult puterea și acum vreau mai multăăăă!

 

 

 

După motor am făcut swap la frânele de 3.0 preventiv. Am luat sistemul din dezmembrări pentru etrieri și fuzete, le-am recondiționat complet, sablat, electrostatic, Zimmermann sport și furtune metalice Hell.Am fost pupat în fund și de banii ăia am pus o bară de M-tech 1 și un cârlig Westfalia la care de 6 luni n-am apucat să leg firele la stopuri în rest e legat tot, atât că e de touring și stă bara mai în afară din ceva motiv. O să fixui și asta cândva.În rest mi-am găsit un nou set de jante preferate style 109 de X3, mai vreau să iau un set pentru vară, ar arată interesant făcute 10 cu 12 din 3 piese. Rondell-urile sunt de vânzare, gume de vară, PM me!Mi-am făcut fetish-ul cu bare ce îl am de când am mașina,dacă vrea cineva să schimbe un suport de snowboard cu unu de ski (am doua), PM me! Conversie la cheie diamant.Am pus halogenele la loc pentru că vreau să omologhez motorul anul ăsta.

 

 

 

Cam atât momentan, mă bucur de motor zilnic, era ceva să fi pornit direct cu el, numai motorul m-o tras în jos la mașina asta și greu m-am învățat minte.

 

Sunt curios cum se simt cei 80 cai în plus la 3.0...și mai ales cu un twinscroll...

 

Vă las cu poze la ce am povestit, nu neapărat într-o ordine anume.

Și niște poze de azi, e murdară, scuze, am spălat-o acum 2 zile, dar na...

 

Vă salut!

Numai bine!

 

IMG-20180721-224316.jpg IMG-20180730-212446.jpg IMG-20180731-203104.jpg IMG-20180801-212905.jpg IMG-20180818-144752.jpg IMG-20180831-153656.jpg IMG-20180922-150856.jpg IMG-20180923-164716.jpg IMG-20180923-164731.jpg

Edited by Alynex
Link to comment
Share on other sites

Salutare! Ai avut ceva de furca cu M43-ul, un motor destul de fiabil de obicei. Eu am inlocuit absolut tot ce tine de sistemul de racire ( radiator, furtunuri, coturi, etc. ) si inca am o mica pierdere de antigel, nesemnificativa ce-i drept. Aprox. la o luna si jumatate completez cam 500 ml de antigel. Suspectez pompa de apa, e umezeala mai multa sub ea, pe scut, tot timpul.

Cea mai "grava" problema pe care am avut-o au fost cuzinetii, pe care i-am inlocuit in urma cu aproximativ 40 de mii de km. Ocazie cu care am refacut si motorul.

Parerea mea e ca cine ti-a refacut motorul nu a stiut ce face, de aceea si problemele ulterioare.

Ai facut o alegere buna pentru M52, motorul ala e tanc, dovada fiind masina de pe care l-ai luat.

 

Trimis de pe al meu SM-A520F folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.